Kertokaapas viisaammat! Aikeissa tehdä jotain 30 vuotiaalle mäntypanelikatolle, valkolakkausta harkitsen jotta saataisiin hieman valoisuutta, mitä pitäisi tehdä kaappien päällä olleille vaaleammille kohdille jotka nyt tulee näkyviin jotta saataisiin suht hyvä jälki?? pitääkö vaaleammat kohdat ensin sävyttää tummuneen paneelin mukaan vai mitenkäs??
valkolakkaus
10
9037
Vastaukset
- maallikkomaalari
Itsekin harkitsin valkolakkausta, mutten siihen sitten ryhtynyt. Hankin valkoista panelikattomaalia paikallisesta rautakaupasta. Katon pesu nihkeällä liinalla tms. Vanha kunnon fairy/vesi tässä tapauksessa, jotkut tietävämmät on käyttänyt sooda/vesiliuosta. Remontti-reiska oisi vielä oksat lakannut oksalakalla, minä en. Jos 30 vuoden jälkeen oksan kohdat kellertää maalauksen jälkeen niin kellertäköön. Maalasin katon (45 neliötä) 3:een kertaan ja kerrassaan kattopinta tuntui nousevan silmissä. Lopputuloksena antiikkivalkoinen hieno uusi katto. Ne vaaleammat paikat kyllä häviää eikä vaadi sävytystä. Panelimaalipurnukan kyljessä on kyllä ohjeita pohjatöistä jos haluaa niitä noudattaen tehdä.
- pintaa
ei pestä fairyllä eikä muullakaan saippualla...
- texmex
pintaa kirjoitti:
ei niin,jos haluaa pestä ,niin kidesoodalla,mutta jos muu kuin keittiö niin imurointi riittää.suosittelen minäkin maalausta,mutta katsokaa ensin näkyykö höyläyksessä teränjälkeä(eli kutterinterät huonosti laitettu,näkyy teränjälkenä 2-5 mm välein ,silloin maalauksesta tulee huono,)itse laitoin vastikään mdf -panelia (kartano)ja tuli yhtä nopeasti kuin maalaus tehdyksi,ja uuden laitolla saat enemmän arvoa talollesi
- Maallikkomaalari
pintaa kirjoitti:
minäpä pesin ja oon muuten pessyt monta muutakin vaativampaa maalauskohdetta Atlantilla seilatessa.
- ja maalannut
Valkolakkasin vanhan katon neljä kertaa enkä ollut tyytyväinen joten maalasin sen vielä pari kertaa. En voi suositella lakkausta, mutta se on mun mielipide
- ei komistu
valkolakalla. Siitä tulee aina laikkuista jälkeä. Maali on vanhalle paneelille paras ratkaisu.
Kokenut kaiken tietää. Tyhmä ei opi omistakaan virheistään, mutta viisas oppii toistenkin virheistä. Niin se on. - jos
ei komistu kirjoitti:
valkolakalla. Siitä tulee aina laikkuista jälkeä. Maali on vanhalle paneelille paras ratkaisu.
Kokenut kaiken tietää. Tyhmä ei opi omistakaan virheistään, mutta viisas oppii toistenkin virheistä. Niin se on.ei osaa maalata.
mitä itse tein, oli kyse maalatusta katosta,
silti työjärjestys:
-Harjaus
-kevyt hionta 120 hiekkapaperilla
-harjaus
-pohjamaalaus otepohjalla
-2x maalaus
Maalauksen suoritin siten, että maalasin ensin noin puoli metriä, sen perään noin puoli metriä jonka jälkeen jälkimmäisen puolimetrisen jälkeen vedin noin 75 cm tasausvedon.
Sitten uusi puolimetrinen ja tasausveto jne.
Tuosta paneelikaton ensimaalauksesta kannattaa kysyä maalikaupasta, esim. RTV, Värisilmä.
Onko muuten kyseisessä paneelikatto lakattu?- veikkoxx
rautakaupasta ko. maalia ja lakanpintaan tarttuu hyvin..kahteenkertaan vedin ja jälki oli huippuhyvä-levittyi hyvin. ja johan tuli valoa tupaan.
- penutensseli
Aivan oikein otepohjaa pohjalle täällä sama eessä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123710MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721944Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421598Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin821243Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671057Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33998Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778