Saunalahti

Markkinahinta

Onko tietoa mihin hintaan meni Espoon kaupungin kauppaamat tontit Saunalahdessa? Jäikö yksikään alle 200k€?

9

881

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • csi049

No hinnat löytyivät vaivatta Espoon kiinteistölautakunnan pöytäkirjoista webistä.

Oletan, että tarkoitat yksityisille myytyjä omakotitontteja (AO II), niiden kohdalla tiedot ovat:

kiinteistö..........p-a...rak-oik..hinta
      049-42-251-1...682...255......167000
      049-42-251-2...663...255......186102
      049-42-251-3...673...255......252000
      049-42-251-4...740...255......201500
      049-42-251-5...693...255......213613
      049-42-251-6...596...255......150450

Kiinteistön myyntihinnan lisäksi tontinsaajien tulee maksaa ehtojen mukaista kunnallistekniikan korvausta 22300 €/kiinteistö.

• vaikkei ollut meilläkään

2005 ostettiin Espoosta mutta paremmalta alueelta 140 neliön talo 1400 neliön tontilla hintaan 330000. Kunnallistekniikka sisältyi hintaan.

• parempaaespoota

Toi on tulevaisuuden paikka, koulut sun muut palvelut on ja tulee oleen uutta ja tasokasta ja kun metrokin vielä tulee niin hyvä paikka lasten ja aikuisten elää. Meri lähellä ja muutenkin maastollisesti kaunista ja vaihtelevaa seutua. Onnea tontin ostaneille.

• Tarkkaava

Kuka haluaa maksaa pelkästä tontista tollasia hintoja ? Esim Salosta saa uusia omakotitaloja tontteineen halvemmalla ja liikenneyhteydet on pääkaupunkiseudulle hyvät. Kannattaisikohan harkita tarkemmin mistä maksaa ? Jos entistä useampi ajattelisi niin hintoihin tulisi myös joustoa alaspäin kysynnän hiipuessa kaikkein kalleimmilla alueilla.

• rakentaja

Mulla ei ainakaan ole aikaa matkustaa joka päivä duuniin PK-seudulle Salosta.
        Voit varmaan miettiä, miksi ihmiset haluaa maksaa sijainnista.

• Böle99
        rakentaja kirjoitti:

Mulla ei ainakaan ole aikaa matkustaa joka päivä duuniin PK-seudulle Salosta.
        Voit varmaan miettiä, miksi ihmiset haluaa maksaa sijainnista.

Eiköhä suuri osa pääkaupunkiseudulla asuvistakin vietä tunnin pari liikenteessä työmatkalla, näin tuttavat Helsingistä kertoivat.

• stadi lainen

Ei, minulla menee 10min. suuntaansa ja 20min. jos vien tai haen muksun tarhasta, näin kehä1 sisäpuolella

• stadi lainen

Salo tai Saunalahti, ei mitään eroa asumisessa, samanlaisia maalaispitäjiä molemmat.

• hfghfg

Aika pitkälti samaa mieltä. Pahimmassa skenaariossa työajat 8-16 helsingin keskustassa. Tällöin Saunalahdesta lähtijällä on koko työmatka pelkkää jonoa, sen sijaan se salosta tuleva ajaa saunalahden kohdalle noin puolessa tunnissa. Eli saunalahtelainen säästää vain noin 33% ajasta vaikka matkaa on 500% enemmän salosta.

Toki silti toi salo on aika arseessa.. Lähempääkin saa järkevään hintaan tontteja jos ei palveluiden tarvitse olla kävelymatkan päässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      35
      2196
    2. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1293
    3. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      56
      1278
    4. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      35
      1215
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1161
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      874
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      759
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      721
    9. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      55
      565
    10. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      21
      562
    Aihe