Millä pärjäätte Romanit

nuoretkin

vähät on romaneja töissä, Millä pärjäätte. Mistä saatte rahaa.
Ihan rehellinen kysymys. Pyydän rehellisen vastauksen.
Mistä 20 v. mies ja nainen romani saa rahaa elääkseen. Jotka eivät haluakkaan tehdä töitä.
Ja MB:llä ajetaan.

84

14972

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Savon Mirkku

      mänetkö kysymään muahanmuuttajilta mistee ne suap rahasa? Anna immeisten tulla toemeen niinkuin ne tulloo, äläkä katteuksissas ryhdy toesta kalvammmaan. Hyvinnii moni romani käöpi töessä ja niitä sossurahoila ellääjiä löytyypi valtaväestöstännii, kun aletaan oekeen tutkimmaan.

      Kaaleet on aena olleet eläjiä siinä mielessä, että suavat rahansa kaapankäännillä taekka muuton. Mittee se kellekkään ulukopuoisille kuuluu.

      kyselee
      Savon Mirkku

      • Anonyymi

        Verottajaa ja poliiseja kiinnosta, että mistä rahat ovat tulleet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verottajaa ja poliiseja kiinnosta, että mistä rahat ovat tulleet.

        Kelan luukulta ja ehkä 2:esta maasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verottajaa ja poliiseja kiinnosta, että mistä rahat ovat tulleet.

        Valepoliisi jutuilla ja tekaistuilla vermo voitto kupongeilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verottajaa ja poliiseja kiinnosta, että mistä rahat ovat tulleet.

        No se on niitten asia ei sinun katteellinen


    • kyllä

      halpiin auto ajella,kun se harvoin rikki menee.Sanonta:raha tulee rahan perässä!

      Olemme hyviä järjestämään rahamme,emme osta mitä vaan.

      • Anonyymi

        Den finska genetiska arvet är så unikt att vi i globala genetiska databaser har separerats till vår egen kategori. För närvarande är världens befolkning i genetiska databaser uppdelad i nio kategorier: afrikaner, amish, latinos, exkluderande finländare, ashkenaziska judar, östasiater, finländare, sydasiater och andra. Källor: Helsingin Sanomat, Lääketieteen säätiö.

        Uppdelningen av den globala befolkningen i genetiska databaser inkluderar sydasiater med 1,75 miljarder, östasiater med 1,7 miljarder, afrikaner med 1,4 miljarder, latinos med 800 miljoner, européer med 600 miljoner, andra med cirka två hundra miljoner, ashkenaziska judar med 11 miljoner, finländare med 5 miljoner (världen över) och amish med 300-500 tusen.


        "10 av de äldsta språken som fortfarande talas i världen - och finska är ett av dem." Mtv


    • valkolaiselta

      rehellinen kysymys pienillä ennakkoasenteilla :-)

      entäpäs jos minä pyytäisin listaamaan kaikki valtaväestön tummiin kohdistamat torjunnat, tekosyyt, pelot, ennakkoluulot . . piilorasismin

      • -sinulle

        ennakkoasenne: alkuperäisen tekstin 2 viimeistä lausetta osoittavat kirjoittajalla olevan negatiivisen ennakkoasenteen romaneja kohtaan

        liittyy: alkuperäiseen sillä tavalla, että romanit joutuvat usein syrjinnän kohteeksi monissa eri tilanteissa, niin aivan varmasti myös työnhaussa, eli väitän että romaneiden on tämän vuoksi vaikeampi työllistyä

        muut kommentit jätän tällä kertaa väliin 8-)


      • ;;;;;;,
        -sinulle kirjoitti:

        ennakkoasenne: alkuperäisen tekstin 2 viimeistä lausetta osoittavat kirjoittajalla olevan negatiivisen ennakkoasenteen romaneja kohtaan

        liittyy: alkuperäiseen sillä tavalla, että romanit joutuvat usein syrjinnän kohteeksi monissa eri tilanteissa, niin aivan varmasti myös työnhaussa, eli väitän että romaneiden on tämän vuoksi vaikeampi työllistyä

        muut kommentit jätän tällä kertaa väliin 8-)

        nyt tarjolla http://www.iltalehti.fi/vantaa/200802157253146_va.shtml


      • sikiävät...
        -sinulle kirjoitti:

        ennakkoasenne: alkuperäisen tekstin 2 viimeistä lausetta osoittavat kirjoittajalla olevan negatiivisen ennakkoasenteen romaneja kohtaan

        liittyy: alkuperäiseen sillä tavalla, että romanit joutuvat usein syrjinnän kohteeksi monissa eri tilanteissa, niin aivan varmasti myös työnhaussa, eli väitän että romaneiden on tämän vuoksi vaikeampi työllistyä

        muut kommentit jätän tällä kertaa väliin 8-)

        ...kokemuksista - ikävä kyllä. Asuin kerran romaniperheen naapurissa. Meno oli hurjaa. Rappukäytävässä melskattiin, tupakoitiin ja sotkettiin huvikseen paikkoja. Yhteiset tilat olivat kuin yleinen roskis. Kerrostalo ei tälle perheelle sukuineen ollut ollenkaan oikea paikka. Meteliä oli kuin eläintarhassa ja myös yöaikaan. Työssäkäynti oli heille yhtä luontevaa kuin sonnin lypsäminen. Samanlaista tarinaa olen kuullut tutuilta liian usein.

        Tämä useimpien romanien tapa elää on tunnettu jo vuosisatoja. Onhan se eräänlaista kulttuuriperintöä sekin ja meillä sitä arvostetaan oikein valtiovallan taholta. Sen puoleen asia on siis kunnossa. Arkitodellisuus on toista.

        Näiltä ns. häirikköromaneilta puuttaa valtaväestön käyttämä sosiaalisten tilanteiden yleinen moraalikoodi.
        Ei siis kannata ihmetellä eikä voivotella, että voivoi kun ne valkolaiset meitä aina sortaa ja aijai, kun romaneja syrjitään työelämässä. Osa teidän porukasta todella pilaa koko porukan maineen.


      • ennakkokäsitykset pois
        sikiävät... kirjoitti:

        ...kokemuksista - ikävä kyllä. Asuin kerran romaniperheen naapurissa. Meno oli hurjaa. Rappukäytävässä melskattiin, tupakoitiin ja sotkettiin huvikseen paikkoja. Yhteiset tilat olivat kuin yleinen roskis. Kerrostalo ei tälle perheelle sukuineen ollut ollenkaan oikea paikka. Meteliä oli kuin eläintarhassa ja myös yöaikaan. Työssäkäynti oli heille yhtä luontevaa kuin sonnin lypsäminen. Samanlaista tarinaa olen kuullut tutuilta liian usein.

        Tämä useimpien romanien tapa elää on tunnettu jo vuosisatoja. Onhan se eräänlaista kulttuuriperintöä sekin ja meillä sitä arvostetaan oikein valtiovallan taholta. Sen puoleen asia on siis kunnossa. Arkitodellisuus on toista.

        Näiltä ns. häirikköromaneilta puuttaa valtaväestön käyttämä sosiaalisten tilanteiden yleinen moraalikoodi.
        Ei siis kannata ihmetellä eikä voivotella, että voivoi kun ne valkolaiset meitä aina sortaa ja aijai, kun romaneja syrjitään työelämässä. Osa teidän porukasta todella pilaa koko porukan maineen.

        ja yleensä sitä riehumista ja sotkemista on tapahtunut talo yhtiössä ennen kun romaniperhe on siihen muuttanut mutta saittepahan syntipukin nyt jos taloon muuttaa romani perhe heitä aletaan syyttää kaikesta mikä oli aiemminkin ollutta ja teidän rapunne ovat edelleen sotkuisia vaikka hääditte heidät varmaan pois .....olen nähnyt itse tämän monta kertaa ja olen suomalainen mutta minä en tuohon mukaan mene sillä ne ennakko asenteet saadaan pois että käytetään omia silmiä ja järkeä eikä muitten mielipiteitä


      • ontyhmääsamaistaa
        sikiävät... kirjoitti:

        ...kokemuksista - ikävä kyllä. Asuin kerran romaniperheen naapurissa. Meno oli hurjaa. Rappukäytävässä melskattiin, tupakoitiin ja sotkettiin huvikseen paikkoja. Yhteiset tilat olivat kuin yleinen roskis. Kerrostalo ei tälle perheelle sukuineen ollut ollenkaan oikea paikka. Meteliä oli kuin eläintarhassa ja myös yöaikaan. Työssäkäynti oli heille yhtä luontevaa kuin sonnin lypsäminen. Samanlaista tarinaa olen kuullut tutuilta liian usein.

        Tämä useimpien romanien tapa elää on tunnettu jo vuosisatoja. Onhan se eräänlaista kulttuuriperintöä sekin ja meillä sitä arvostetaan oikein valtiovallan taholta. Sen puoleen asia on siis kunnossa. Arkitodellisuus on toista.

        Näiltä ns. häirikköromaneilta puuttaa valtaväestön käyttämä sosiaalisten tilanteiden yleinen moraalikoodi.
        Ei siis kannata ihmetellä eikä voivotella, että voivoi kun ne valkolaiset meitä aina sortaa ja aijai, kun romaneja syrjitään työelämässä. Osa teidän porukasta todella pilaa koko porukan maineen.

        Hoh hoijaa, pilaakos se virtanenkin ja Lahtinenkin kaikkien valkolaisten maineen, jos näin on niin sittenhän sökin oot syyllinnnen kaikkiin valkolaisten tekemiin raiskauksiin ja huumeiden myyntiin ynnä muuhun rikollisen toimintaan


      • Anonyymi
        ontyhmääsamaistaa kirjoitti:

        Hoh hoijaa, pilaakos se virtanenkin ja Lahtinenkin kaikkien valkolaisten maineen, jos näin on niin sittenhän sökin oot syyllinnnen kaikkiin valkolaisten tekemiin raiskauksiin ja huumeiden myyntiin ynnä muuhun rikollisen toimintaan

        Minä olen asunnot perheeni kanssa samassa kerrostalossa 25 vuotta alakertaa muutti sosiaali Tantta yritti aloitteesta kaikuja asukkaita meitä vastaa vaan toisin kävi muut sanoivat niistä ei ole ollut koskaan haittaa ja lopeta Pasilan jauhaminen niin Tantta tuli itkien pyytämään anteeksi. Mutta voisin kertoa miten valtaväestö syövät asunnot pakkasilla koirilla ja kissoilla me romaanit jätämme aina asunnon siivottua


      • Anonyymi

        Niinpä niin. Remu Aaltonen on hyvä esimerkki siitä 'kenen syytä' Suomen tapaisessa yhteiskunnassa epäonnistuminen on.


      • Anonyymi
        ennakkokäsitykset pois kirjoitti:

        ja yleensä sitä riehumista ja sotkemista on tapahtunut talo yhtiössä ennen kun romaniperhe on siihen muuttanut mutta saittepahan syntipukin nyt jos taloon muuttaa romani perhe heitä aletaan syyttää kaikesta mikä oli aiemminkin ollutta ja teidän rapunne ovat edelleen sotkuisia vaikka hääditte heidät varmaan pois .....olen nähnyt itse tämän monta kertaa ja olen suomalainen mutta minä en tuohon mukaan mene sillä ne ennakko asenteet saadaan pois että käytetään omia silmiä ja järkeä eikä muitten mielipiteitä

        Elä valehtele. Suomalainen voit olla, mutta et valkolainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen asunnot perheeni kanssa samassa kerrostalossa 25 vuotta alakertaa muutti sosiaali Tantta yritti aloitteesta kaikuja asukkaita meitä vastaa vaan toisin kävi muut sanoivat niistä ei ole ollut koskaan haittaa ja lopeta Pasilan jauhaminen niin Tantta tuli itkien pyytämään anteeksi. Mutta voisin kertoa miten valtaväestö syövät asunnot pakkasilla koirilla ja kissoilla me romaanit jätämme aina asunnon siivottua

        Siis mitä ihmettä sönkötät?
        Tost ota pirukaan selvää!


      • Anonyymi
        ennakkokäsitykset pois kirjoitti:

        ja yleensä sitä riehumista ja sotkemista on tapahtunut talo yhtiössä ennen kun romaniperhe on siihen muuttanut mutta saittepahan syntipukin nyt jos taloon muuttaa romani perhe heitä aletaan syyttää kaikesta mikä oli aiemminkin ollutta ja teidän rapunne ovat edelleen sotkuisia vaikka hääditte heidät varmaan pois .....olen nähnyt itse tämän monta kertaa ja olen suomalainen mutta minä en tuohon mukaan mene sillä ne ennakko asenteet saadaan pois että käytetään omia silmiä ja järkeä eikä muitten mielipiteitä

        Kyllähän sinä Suomalainen voit olla, mutta tumma Suomalainen, ja tuo mitä kuvasin taitaa olla äärimmäisen harvinainen.


      • Anonyymi
        sikiävät... kirjoitti:

        ...kokemuksista - ikävä kyllä. Asuin kerran romaniperheen naapurissa. Meno oli hurjaa. Rappukäytävässä melskattiin, tupakoitiin ja sotkettiin huvikseen paikkoja. Yhteiset tilat olivat kuin yleinen roskis. Kerrostalo ei tälle perheelle sukuineen ollut ollenkaan oikea paikka. Meteliä oli kuin eläintarhassa ja myös yöaikaan. Työssäkäynti oli heille yhtä luontevaa kuin sonnin lypsäminen. Samanlaista tarinaa olen kuullut tutuilta liian usein.

        Tämä useimpien romanien tapa elää on tunnettu jo vuosisatoja. Onhan se eräänlaista kulttuuriperintöä sekin ja meillä sitä arvostetaan oikein valtiovallan taholta. Sen puoleen asia on siis kunnossa. Arkitodellisuus on toista.

        Näiltä ns. häirikköromaneilta puuttaa valtaväestön käyttämä sosiaalisten tilanteiden yleinen moraalikoodi.
        Ei siis kannata ihmetellä eikä voivotella, että voivoi kun ne valkolaiset meitä aina sortaa ja aijai, kun romaneja syrjitään työelämässä. Osa teidän porukasta todella pilaa koko porukan maineen.

        Romanit on yleisesti ottaen siistiä väkeä eikä kyllä sotke paikkoja sen enempää rappukäytävissä kuin muuallakaan. Lapset on sit eriasia jos tekevät töllöntöitä, ihan niin kuin meidän valtaväestönkin lapset tyhmyyttän saattaa tehdä. Itse olen kyllä asunut monessakin kerrostalossa missä ihan meikäläiset on pitäneet sellasta mekkalaa että siinä on kyllä yöunet ollu katkolla moneen kertaan kun humalassa riehutaan ja heitelään tavaroita seinille ja vaimokin siinä sivussa. Varmasti meluavia romaneitakin on, mutta se on kyllä vähemmistö heistä. Pitävät kodeistaan huolen ja asuvat siivosti koska tietävät kyllä ettei uusia asuntoja niin vaan oteta, eivät kyllä ehdointahdoin hommaa häätöä, ellei ole joku alkoholisti tms...mutta veikkaan että heitäkin on enemmän ihan meissä valkolaisissa :) MIssään missä itse olen asunut ei ole romanit aiheutaneet minkäänlaista häiriötä, eikä ulkomaalaiset...mutta valtaväestö kyllä sitäkin enemmän...valitettavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Romanit on yleisesti ottaen siistiä väkeä eikä kyllä sotke paikkoja sen enempää rappukäytävissä kuin muuallakaan. Lapset on sit eriasia jos tekevät töllöntöitä, ihan niin kuin meidän valtaväestönkin lapset tyhmyyttän saattaa tehdä. Itse olen kyllä asunut monessakin kerrostalossa missä ihan meikäläiset on pitäneet sellasta mekkalaa että siinä on kyllä yöunet ollu katkolla moneen kertaan kun humalassa riehutaan ja heitelään tavaroita seinille ja vaimokin siinä sivussa. Varmasti meluavia romaneitakin on, mutta se on kyllä vähemmistö heistä. Pitävät kodeistaan huolen ja asuvat siivosti koska tietävät kyllä ettei uusia asuntoja niin vaan oteta, eivät kyllä ehdointahdoin hommaa häätöä, ellei ole joku alkoholisti tms...mutta veikkaan että heitäkin on enemmän ihan meissä valkolaisissa :) MIssään missä itse olen asunut ei ole romanit aiheutaneet minkäänlaista häiriötä, eikä ulkomaalaiset...mutta valtaväestö kyllä sitäkin enemmän...valitettavasti.

        Mitä nyt joku kusi parkkipaikalla kahden auton välissä, kun ei vessaan jaksanut kävellä.


      • Anonyymi
        ennakkokäsitykset pois kirjoitti:

        ja yleensä sitä riehumista ja sotkemista on tapahtunut talo yhtiössä ennen kun romaniperhe on siihen muuttanut mutta saittepahan syntipukin nyt jos taloon muuttaa romani perhe heitä aletaan syyttää kaikesta mikä oli aiemminkin ollutta ja teidän rapunne ovat edelleen sotkuisia vaikka hääditte heidät varmaan pois .....olen nähnyt itse tämän monta kertaa ja olen suomalainen mutta minä en tuohon mukaan mene sillä ne ennakko asenteet saadaan pois että käytetään omia silmiä ja järkeä eikä muitten mielipiteitä

        pääkii huora


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Romanit on yleisesti ottaen siistiä väkeä eikä kyllä sotke paikkoja sen enempää rappukäytävissä kuin muuallakaan. Lapset on sit eriasia jos tekevät töllöntöitä, ihan niin kuin meidän valtaväestönkin lapset tyhmyyttän saattaa tehdä. Itse olen kyllä asunut monessakin kerrostalossa missä ihan meikäläiset on pitäneet sellasta mekkalaa että siinä on kyllä yöunet ollu katkolla moneen kertaan kun humalassa riehutaan ja heitelään tavaroita seinille ja vaimokin siinä sivussa. Varmasti meluavia romaneitakin on, mutta se on kyllä vähemmistö heistä. Pitävät kodeistaan huolen ja asuvat siivosti koska tietävät kyllä ettei uusia asuntoja niin vaan oteta, eivät kyllä ehdointahdoin hommaa häätöä, ellei ole joku alkoholisti tms...mutta veikkaan että heitäkin on enemmän ihan meissä valkolaisissa :) MIssään missä itse olen asunut ei ole romanit aiheutaneet minkäänlaista häiriötä, eikä ulkomaalaiset...mutta valtaväestö kyllä sitäkin enemmän...valitettavasti.

        Mertsi ainakin sotki miun lakanat pahemman kerran. Vein suoraan roskiin enkä edes saanut sosiaalista uusia


      • Anonyymi
        sikiävät... kirjoitti:

        ...kokemuksista - ikävä kyllä. Asuin kerran romaniperheen naapurissa. Meno oli hurjaa. Rappukäytävässä melskattiin, tupakoitiin ja sotkettiin huvikseen paikkoja. Yhteiset tilat olivat kuin yleinen roskis. Kerrostalo ei tälle perheelle sukuineen ollut ollenkaan oikea paikka. Meteliä oli kuin eläintarhassa ja myös yöaikaan. Työssäkäynti oli heille yhtä luontevaa kuin sonnin lypsäminen. Samanlaista tarinaa olen kuullut tutuilta liian usein.

        Tämä useimpien romanien tapa elää on tunnettu jo vuosisatoja. Onhan se eräänlaista kulttuuriperintöä sekin ja meillä sitä arvostetaan oikein valtiovallan taholta. Sen puoleen asia on siis kunnossa. Arkitodellisuus on toista.

        Näiltä ns. häirikköromaneilta puuttaa valtaväestön käyttämä sosiaalisten tilanteiden yleinen moraalikoodi.
        Ei siis kannata ihmetellä eikä voivotella, että voivoi kun ne valkolaiset meitä aina sortaa ja aijai, kun romaneja syrjitään työelämässä. Osa teidän porukasta todella pilaa koko porukan maineen.

        Meinaatko sä että te valkolaiset olette kaikki niin hyväkäytösisiä että kukaan teistä ei pilaa kaikkien valkolaisten mainetta. Vai onko se niin että huonosti- käyttäytyvien valkolaisten kohdalla ei saa yleistää, mutta huonosti käyttäytyvien mustalaisten kohdalla te valkolaiset saatte yleistää kaikki mustalaiset samlaisiksi huonosti käyttäyviksi ja rikollisiksi. Tv Algren


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Samalla ne tulee toimeen kuin herratkin.


    • Savon Mirkku

      että palajoko oot ite tehnä pimmeetä hommoo ja kiertännä valtijolta veroja viime vuonna? Ootan asijallista ja rehellistä vastaasta.

      Pistää jo näennii maltillisella immeisellä tosissan vanahaan kehnoon tuo aenaenen nokkiminen. Löntystä vuan ite passipaekkaas jos Sulla semmonen on.
      t. Mirkku

      • kertoa että...

        töitähän sitä tehdään ja veroja maksetaan mukisematta noin 106.000kr tuliveroja maksettua mitä lie euroissa oisko vähä päälle kymppitonni euroissa. Joten voit rauhassa laskea kuinka paljon tienaan aika lailla jos verotus on 31%. Eiköhän voitaisi vaihtaa levyä jo aiheesta kuka maksaa veroja kyllä ne romanitkin niitä veroja maksaa eikä niinten yleensä tarvitse toittottaa sitä koko maailmalle.


      • Anonyymi
        kertoa että... kirjoitti:

        töitähän sitä tehdään ja veroja maksetaan mukisematta noin 106.000kr tuliveroja maksettua mitä lie euroissa oisko vähä päälle kymppitonni euroissa. Joten voit rauhassa laskea kuinka paljon tienaan aika lailla jos verotus on 31%. Eiköhän voitaisi vaihtaa levyä jo aiheesta kuka maksaa veroja kyllä ne romanitkin niitä veroja maksaa eikä niinten yleensä tarvitse toittottaa sitä koko maailmalle.

        Verokalenterissa esiintyminen kuitenkin ollut kovin vähäistä?


      • Anonyymi
        kertoa että... kirjoitti:

        töitähän sitä tehdään ja veroja maksetaan mukisematta noin 106.000kr tuliveroja maksettua mitä lie euroissa oisko vähä päälle kymppitonni euroissa. Joten voit rauhassa laskea kuinka paljon tienaan aika lailla jos verotus on 31%. Eiköhän voitaisi vaihtaa levyä jo aiheesta kuka maksaa veroja kyllä ne romanitkin niitä veroja maksaa eikä niinten yleensä tarvitse toittottaa sitä koko maailmalle.

        Ketähän yrität huijata 🤔 Tai sitten on mustan pörssin kauppaa


      • Anonyymi
        kertoa että... kirjoitti:

        töitähän sitä tehdään ja veroja maksetaan mukisematta noin 106.000kr tuliveroja maksettua mitä lie euroissa oisko vähä päälle kymppitonni euroissa. Joten voit rauhassa laskea kuinka paljon tienaan aika lailla jos verotus on 31%. Eiköhän voitaisi vaihtaa levyä jo aiheesta kuka maksaa veroja kyllä ne romanitkin niitä veroja maksaa eikä niinten yleensä tarvitse toittottaa sitä koko maailmalle.

        Hyvä että käyt töissä, 31% veroprosentilla palkkasi on noin 2750€/kk


    • noita-akkanen.. ...

      Kysymys on kysytty monta kertaa. Jos viittiit kelata näitä sivuja---löydät vastauksenkin. Oletan,et sandaali ei puristakkaan siitä siis. Vaan "piruuttas " laitoit taas tällaisen aloituksen,eikö vaan ? Sitäpaitsi mersu ei ole enää mikään luxus auto. Itelläkin oli sellainen 200 D ja 10-v vanha. No,ei ole enään. Nyt on uudempi ja saksalainen (ei mb).Kyllä romanit elää aivan kuin sinäkin ja minä . Eläminen kysyy rahhaa. Se,mistä se tulee on jokaisen OMA asia. ( paitsi jos rikollisesti) Kunnon sakkia on kaikki jotka tiedän,siis nämä kaukaaset sukulaiseni: romanit. Oli sitten ministeri tai kanisteri. Siunaan heitä. Ja tiedätkö mitä ? Keitten elämässä on siunaus--se näkyy !!! Myös se toinen ,huonompi asia näkyy..niin että eiköhän olla kadehtimatta muita,eletään ihmiset täysillä ja eletään sitä OMAA elämää,ei naapurin.

      • Koruton.

        ..kadehtimisesta, ei ainakaan mun kohdalla, vaan vanhasta kunnon uteliaisuudesta. EIKÄ suinkaan pahantahtoisesta.

        Kieltämättä aloittajalla oli hieman ...omanlaisensa sävy kirjoituksessaan, mutta se olkoon hänen häpeänsä.

        Mä itse olen vammautunut ja sairaseläkkeellä, ikää (vasta) 53-v ja rahat on todella tiukassa aina, no, lääkkeisiin menee iso osa.

        Mua kiinnostaa asia siksi kun TV;stä näkee romanikoteja jotka ovat todella kauniita, tyylihuonekaluja, isoja huoneita.
        Romaninaisten vaatteet eivät ole myöskään halpoja, tiedän sen koska mulla on yksi romaniystävätär. HÄN tosin on yhtä köyhä kun minäkin.

        Siis siksi haluaisin tietää millä ihmeellä saa rahat riittämään kun näissä dokumenteissa ei koskaan tule ilmi perheen työtilanne.

        Olen aina ollut köyhä, enkä enää tästä rikastuakaan voi, mutta olis kiva tietää miten noin kauniisti voi pukeutua ja asua jollei ole suuria tuloja.

        Vai ovatko nämä dokumenttien romanit poikkeuksia.

        Eivät kaikki kyselijät ole pahansuopia tai kateita joten älkää nyt heti pyörittäkö mua tervassa ja höyhenissä :D


      • Anonyymi
        Koruton. kirjoitti:

        ..kadehtimisesta, ei ainakaan mun kohdalla, vaan vanhasta kunnon uteliaisuudesta. EIKÄ suinkaan pahantahtoisesta.

        Kieltämättä aloittajalla oli hieman ...omanlaisensa sävy kirjoituksessaan, mutta se olkoon hänen häpeänsä.

        Mä itse olen vammautunut ja sairaseläkkeellä, ikää (vasta) 53-v ja rahat on todella tiukassa aina, no, lääkkeisiin menee iso osa.

        Mua kiinnostaa asia siksi kun TV;stä näkee romanikoteja jotka ovat todella kauniita, tyylihuonekaluja, isoja huoneita.
        Romaninaisten vaatteet eivät ole myöskään halpoja, tiedän sen koska mulla on yksi romaniystävätär. HÄN tosin on yhtä köyhä kun minäkin.

        Siis siksi haluaisin tietää millä ihmeellä saa rahat riittämään kun näissä dokumenteissa ei koskaan tule ilmi perheen työtilanne.

        Olen aina ollut köyhä, enkä enää tästä rikastuakaan voi, mutta olis kiva tietää miten noin kauniisti voi pukeutua ja asua jollei ole suuria tuloja.

        Vai ovatko nämä dokumenttien romanit poikkeuksia.

        Eivät kaikki kyselijät ole pahansuopia tai kateita joten älkää nyt heti pyörittäkö mua tervassa ja höyhenissä :D

        Miks et kysy siltä romani ystävältäsi?.


      • Anonyymi
        Koruton. kirjoitti:

        ..kadehtimisesta, ei ainakaan mun kohdalla, vaan vanhasta kunnon uteliaisuudesta. EIKÄ suinkaan pahantahtoisesta.

        Kieltämättä aloittajalla oli hieman ...omanlaisensa sävy kirjoituksessaan, mutta se olkoon hänen häpeänsä.

        Mä itse olen vammautunut ja sairaseläkkeellä, ikää (vasta) 53-v ja rahat on todella tiukassa aina, no, lääkkeisiin menee iso osa.

        Mua kiinnostaa asia siksi kun TV;stä näkee romanikoteja jotka ovat todella kauniita, tyylihuonekaluja, isoja huoneita.
        Romaninaisten vaatteet eivät ole myöskään halpoja, tiedän sen koska mulla on yksi romaniystävätär. HÄN tosin on yhtä köyhä kun minäkin.

        Siis siksi haluaisin tietää millä ihmeellä saa rahat riittämään kun näissä dokumenteissa ei koskaan tule ilmi perheen työtilanne.

        Olen aina ollut köyhä, enkä enää tästä rikastuakaan voi, mutta olis kiva tietää miten noin kauniisti voi pukeutua ja asua jollei ole suuria tuloja.

        Vai ovatko nämä dokumenttien romanit poikkeuksia.

        Eivät kaikki kyselijät ole pahansuopia tai kateita joten älkää nyt heti pyörittäkö mua tervassa ja höyhenissä :D

        Kerroit että sinulla on Romaniystävä mikset kysy häneltä,


    • SINULLE MITÄÄN?

      Minä laulan sinulle: arvatkaa millä eletään ,-työtä ei tehdä, eikä kerjätä,- vaan rahalla kaupasta ostetaan, ja snelmannin kuvilla maksetaan. SELVISKYS TÄSTÄ VANHASTA LAULUSTA SINULLE MITÄÄN?

      • Anonyymi

        Laula rakas miulle Jeenon humppa!


    • valtaväen pari

      Samaa vois kysyä saman ikäluokan edustajista jotka kuuluu valtaväestöön. Tuossa naapurissa asuu nuori valtaväkeen pari, joista kumpikaan ei ole töissä. Tiedän sen, koska molemmat itse ovat sanoneet etteivät ole töissä eikä kiinnostakaan. Ajavat - 07 CLS Mersulla. En tiiä onko tällä pariskunnalla sitten niin että pappa betalar vai onko muuten vaan jotain manttaali sukua, samahan tuo sinänsä mulle on. Parenki vaan että tulevatkin toimeen. Ihmettelen miksi aina vedetään tuota et no miten kaaleet tulee toimeen kun ei käydä töissä. Päivystätkö heijän ovella yötä päivää että tiedät ettei käy töissä?

      • Monenlaisia

        Tunnen myös romanin joka käy ihan tavallisissa töissä,aamulla lähtee aikaisin ja iltamyöhällä tulee takaisin eikä taustoistaan paljon huutele.Ihan tavallinen ja mukava kaveri mutta ei paljon näy sukulaisia käyvän kylässä.Vaikka eipähän niitä käy minunkaan luonani vaikka kuulun ns,valtaväestöön.


      • Anonyymi

        Oisivatko jehovantodistajia?. Niillä on salaperäiset ja ehtymättömät rahalähteet, vaikka eivät käy töissä, alna siististi muotivaateisiin pukeutuneita.


      • Anonyymi
        Monenlaisia kirjoitti:

        Tunnen myös romanin joka käy ihan tavallisissa töissä,aamulla lähtee aikaisin ja iltamyöhällä tulee takaisin eikä taustoistaan paljon huutele.Ihan tavallinen ja mukava kaveri mutta ei paljon näy sukulaisia käyvän kylässä.Vaikka eipähän niitä käy minunkaan luonani vaikka kuulun ns,valtaväestöön.

        Onkohan suku hylännyt, kun käy rehellisissä töissä? Sitä ei taudeta kulttuurissa hyvällä katsoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan suku hylännyt, kun käy rehellisissä töissä? Sitä ei taudeta kulttuurissa hyvällä katsoa.

        On ja heti! Menevät kostoretkelle, jotta oppii tavoille


      • Anonyymi

        Nykyään on aika paljon sellaisia joilla riittää rahaa elämiseen, vaikka ei työssä kävisikään. Näiden henkilöiden tulot muodostuvat perinnöstä tai yrittäjävanhemmilta saadusta pääomista, osaketuotoista tai kryptotuotuotoista. Em lisäksi on tuloja useammista lähteistä saavia, esim sosiaalitukia saavia pokerin pelaajia tai sijoittajia. Heitä lonkalta arvauksen että perinteisessä tarkoituksessa työtä tekemättömiä ja omillaan pärjäviä on 1-3 % ihmisistä.


    • mersu ja palkka

      1) KAIKILLA on suomen lain mukaisesti tehty sellainen kuukausittainen summa elämiseen, mitä suomen kansalaiselle kuuluu,
      JA SE EI TOTEUDU!


      2) YLPEYS ON SELLAINEN LEIVÄNJATKE ETTÄ OKSATPOIS
      kuinka joku kehtaa evätä toimeentulotuen,
      elää lähes ikänsä eläkeellä koska on erityinen tausta,. mitä kadehtimista kellään on?

      Kun joku joutuu silmätikuksi sitä puidaan syvältä ja kauan, osataanko ajatella mitä on olla köyhä, tuskinpa kukaan toinen sitä muistaa, mutta ne joiden elämä on lähtenyt lastenkodista taikka mummolasta kasvamaan ymmärryksen kautta, jakaa tietoa ja halua olla tasa-arvoisempia ja toimia kaikkien yhteisen asian kanssa, joku ei osaa tehdä mitään, mutta itse kyllä osaa itselleen rakennella haaremiaan ja vaatia,
      kuin kameli karavania...
      millä ihmeen meiningillä tuolla arkadianmäellä saadaan tuhlattua niin kamalasti, että ajavat ministerit toisn kuskaamana, tulee kaikenlaisa vähennyksiä ja eläke-etuja korkeaarvoisia päälikköjä on suomenmaassa monia yhtäaíkaa palkoilla... ärsyttää todella syvältä, omien lasteni puolesta

      se siitä.

      • Anonyymi

        Kyllä ja joilekin maksetaan 2v, korkeata palkkaa ilman työvelvoitetta.


    • kyselyyn vastanneelta

      ....olikohan se niin
      että ennen asuttiin yksiin ja siitä säästettiin ja ostettiin vuoroin, vähän tehtiin kauppoja,,,ja taas tienattiin,,, sitten säilöön vankienhoitoon ja siitä sitä palkkaa oppia ja tietoa ja taitoa, että siitä välillä sitten lainaksi ja sitä rataa, ja autokauppa käytännössä tehtiinkin kaaleen pojan kiusaksi että ei viittä enenpää verotta ei saa
      myyyjä tai lahjoittaa kolmen vuoden aikana samalta yli n.3000e/

      • oli hyvä

        *autokauppa käytännössä tehtiinkin kaaleen pojan kiusaksi että ei viittä enenpää verotta ei saa
        myyyjä*

        jooo ne verot on kyllä pahat,*reps*


      • kuuleppas

        eikös työstä pidä maksaakkin veroja,autoliikkeeseen vain automyyjäksi,jos haluaa myydä enemmän kuin viisi autoa vuodessa


      • Omistanuseita

        Saa niitä myyä enempi kun pistää muijan nimiin osan autoista. Väliraha on kahden kauppa. Sitä ei näe verottaja eikä muut. Jos kerran kuukaudessa myyp auton ja saa 500€. Ruoka/bensarahoina se kuluu. Etenkin jos lapsia on. Se ole keltään pois. Eikä tämmöinen kirjoittelu muuta menoa.


    • hikkyrottaaa

      Mitä tekisit jos tämä palsta ja ylilauta lopetettaisiin?

      • Anonyymi

        Arvasin!


    • Anonyymi

      Perustoimeentulo tuki juoksee ja osa saa eläkepäätöksen nuorena. Kela kustantaa naisten hameesta joka toinen vuosi 450€. Välissä voi hakea muutenkin apua harkinnanvaraisesta sosiaalityöstä. Pieni osa käy töissä

      • Anonyymi

        Näin hyvin ovat hoitaneet asiansa!
        Pravoo! 👏👏👏👏👏👂
        Ottakaa mallia valtaväestö.
        Tehkää perässä, niin katsotaan, että miten rahat riittää kaikille lorvaajille!


      • Anonyymi

        oletko tietoinen miten romani perhe elää oletko käynyt katsomassa. ei ole hurraata huutamista maahan muutajat tulevat paremmin toimeen.romanit tekevät tyonsa todella hyvin ja tunnollisesti. kun otetaan työtä vieroksuvat mukaan niin kyllä valta väestö voittaa kevyesti romaanit.itse olen aiakin tienannut rehellisellä työllä 16v. elantoni ja vieläpä tienasin asuntovaunu ja auton jolla menin työn perässä kuulin monta että taas tänne camping alueelle tuli joku koditon pummi


    • Anonyymi

      Täälläpäin varastetaan huoltamoilta bensaa, maksetaan väärillä seteleillä, nuoret pyörittävät huumebisnestä/tupakkaa/viinaa. Pennut valehtelevat muistisairaille vanhuksille olevansa sukulaisia ja kerjäävät rahaa.

      Valtaväestöä on noin 5 000 000 ihmistä Suomessa. Romaneja on noin 10 000. Totta helv...valtaväestöön mahtuu enemmän rikollisia silloin!? Ei näin helppoa tarvitse selittää...

      • Anonyymi

        Turkkilaisia on suomessa saman verran kuin romaneita. Turkkilaiset huolehtivat siitä että joka paikkakunnalla on vähintään yksi, yleensä useampi pizzerioita, joissa myydään pizzan tapaisia. Turkkilaiset näkyvät laajasti yhteiskunnassa ja työelämässä.

        Miksi romanit ei näy työelämässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turkkilaisia on suomessa saman verran kuin romaneita. Turkkilaiset huolehtivat siitä että joka paikkakunnalla on vähintään yksi, yleensä useampi pizzerioita, joissa myydään pizzan tapaisia. Turkkilaiset näkyvät laajasti yhteiskunnassa ja työelämässä.

        Miksi romanit ei näy työelämässä?

        Turkkilaiset jotka perustavat suomessa oman yrityksen esimerkiksi bitzerian, saavat tehdä 2 vuotta verottomana työtä. Sitten kun 2 vuotta on kulunut niin omistajat vaihtuu, ja taas alkaa sama rumba he saavat tehdä 2 vuotta verottomana töitä, siis heidän ei tarvitse maksaa veroja. Joten he eivät millään tavalla rakenna tätä yhteiskuntaa. Vääristävät vaan kilpaikua, kun ei suomalainen yrittäjä joka joutuu maksamaan veron pysty myymään 5eurolla bitzaa. Uskon että Suomessa olisi enemmän uusyrittäijä, jos sama 2vuoden veroton aika koskisi myöskin Suomalaisia ja Romaneja.


    • Anonyymi

      Eikös ne rahat Kelasta ja kunnan sossusta tule? Sitten käydään myös Ruotsissa nostamassa samoja etuuksia.

      • Anonyymi

        Näin se menee. Romaneita siksi näkee aina Viking Linella, kun menee Ruotsiin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se menee. Romaneita siksi näkee aina Viking Linella, kun menee Ruotsiin,

        Silja Linella ei näe, koska on kalliimpi.


    • Anonyymi

      Mie saa Kelasta.

    • Anonyymi

      Hei kuule hevoset juoksee rahhaa.

    • Anonyymi

      meillä on oma rahapaja.

    • Anonyymi

      Kun on McLaren takki, kyllä sitä rahhhaaa saaapi!

    • Anonyymi

      Nyt en puhu romaneista yleensä, vaan yksilöistä!
      Miten on mahdollista, että romanit ( siis osa), kuljettaa ruokaa hameissaan (olen itse nähnyt) ja nostavat ne sieltä ruokapöytään. Eikö tämä ole suuressa ristiriidassa romaneitten tarkkojen puhtaussääntöjen kanssa?

    • Anonyymi

      Töissä käynti on jokasen oma asia. Elääkö vähän köyhemmin vai käykö töissä. Kanta suomalaiset on jalostettu työn tekoon vähän niikö suomen hevonen. Toisinaan virtaset ja kilju jounit ei tee työtä hyvin ne pärjää puiston penkillä löysät housuissa. Ei kannata yleistää ei kaikki valta väestökään tee töitä

      • Anonyymi

        Kyllä sen voi yleistää, jos max 10% romaneista elää muilla ku8n yhteiskunnan tuilla ulkomailla taas ovat ahkeria tekemään töitä. Mikä meillä meni vikaan ja miksi olemme tämän ansainneet...


      • Anonyymi

        "Elääkö vähän köyhemmin". Tuo onnistuu vain silloin kun tietää että kelasta ja sossusta saa rahaa ja kunnalta saa kämpän. Miltä maistuisi elää "vähän köyhemmin" sellaisessa yhteiskunnassa missä ei tarjota mitään? Olisiko mukavaa, vai alkaisiko työnteko kiinnostaa?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei romanitkaan, tulee vain uusia mainemiehiä


      • Anonyymi

        Hyvä että osaat erottaa itsesi suomalaisista. Ehkä olisikin aika muuttaa takaisin esi-isien maille, Intiaan? Tosin siellä ei sossu välttämättä maksele kovinkaan paljoa ja kunnan kämpänkin kanssa saattaa olla aika hiljaista.


    • Anonyymi

      Miulla onpi paljon louvvoo kun mie aina totossa voitan. Mukavasti sillä elelee, mitä nyt kateellisten valkolaisten höpinät toisinaan vähän harmittaa.

    • Anonyymi

      Näpistelemällä ainakin meillä päin saadaan lisää leipää ja vähän muutakin pöytään. Eiköhän muuallakin Suomen kylissä ja kaupungeissa.

    • Anonyymi

      Jättäävät juomatta viikonloppu pullot ja joka päiväisen kalja kuorman

    • Anonyymi

      "Töissä käynti on jokasen oma asia. Elääkö vähän köyhemmin vai käykö töissä. Kanta suomalaiset on jalostettu työn tekoon vähän niikö suomen hevonen. Toisinaan virtaset ja kilju jounit ei tee työtä hyvin ne pärjää puiston penkillä löysät housuissa. Ei kannata yleistää ei kaikki valta väestökään tee töitä"

      Ei ole. Työssäkäyvillä ei ole velvollisuutta elättää työkykyisiä mutta työhaluttomia sosiaali pummeja. . Ilmiö on sama kuin valkolaisissa sosiaalihuollon syöttiläissä. On perheitä joissa pariin sukupolveen kukaan ei ole tehnyt ansiotyötä. Lapset jollei näillä ole älliä ja vahvaa tahtoa luisuvat aikuisena tähän samaan elämäntapaan.

    • Anonyymi

      Työ on sieluttomille.

    • Anonyymi

      Mitä joutuu tekemään jos ei ole töitä. Käydä sosiaalis, kelakorvaukset tai vääntää kauppaa. Onko ikinää tullu mielee miksi ei meitä mäy töis, on varmaan syy et kuka haluaa meidän töihin ottaa. Uskon 100% niin ainuastaan 2% ottaa meitä töihin

    • Anonyymi

      Ollaan aika petoja lottoomaan.

    • Anonyymi

      Rehelliseen kysymykseen rehellinen vastaus: Käyn rehellisesti töissä, mistä saan rehellisesti palkan, mikä on rehellistä rahaa.
      Ei muakaan nyt ehkä enää NIIN hitosti nappaa työelämä, ollut kuitenkin alle parikymppisestä lähtien työelämässä ja ikää on jo 45v. Mutta pakkohan se on itsensä elättää, kun tukien varassa eläminen ei kiinnosta.
      Eli sitä loton päävoittoa odotellessa, pitäisi tosin kai lototakin edes vähän useammin kuin 2-3 kertaa vuodessa.
      Niin ja Nissanilla ajan, vanhemmalla sellaisella. Ja ihan hyvin kulkee, yhtä lailla sillä olen päässyt aina määränpäähän ja takaisin kuin olisin pääddyt Mersullakin. Joten merkillä ei ole väliä.

    • Anonyymi

      Ottaishan niitä kunnollisia töihin esim kaupankassalle mutta kun samassa perheessä on niitä jotka häiriköi ja varastaa. Miten se nuori nainen voisi vahtia vanhempia sukulaisiaan tai soittaa niille vartijan perään

    • Anonyymi

      Saa varastaa ja ryöstellä vanhuksia kunhan pyytää anteeksi Jeesukselta aina välillä.

    Ketjusta on poistettu 68 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      243
      2111
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      80
      1817
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      72
      1529
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      109
      1245
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1150
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1115
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1044
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      970
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe