Kenellä talvi

Utelias*

Täällä etelässä on lunta n. 1mm mutta sää on mitä ihanin, aurinkoinen pikkain pakkain.

7

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anniainen

      Kuopiossa hiihtokelit. Joka ainoa pikkupakkas-aamu Kallavedelle hiihtämään ja illansuussa sama uusiksi. Täällä järvi tulee melkein keskustaan.

      • hiihdellä

        siellä. Tänne eteläisempään Suomeen ei taida lunta hiihtämisiin enää tullakaan. Mikäs siinä muu auttaa kuin sauvomaan kävellen. Tasan ei käy onnen lahjat.


      • Pirkko3
        hiihdellä kirjoitti:

        siellä. Tänne eteläisempään Suomeen ei taida lunta hiihtämisiin enää tullakaan. Mikäs siinä muu auttaa kuin sauvomaan kävellen. Tasan ei käy onnen lahjat.

        Etelässä nyt kaunista lumisadetta, tyyntä ja pakkasta n 2, musta kurainen maa peittyy valkoiseen lumeen. Ulkoiluilma mitä parhain, ei liukasta.
        Nytkö se talvi tuppaa? Hienoa, antaa vaan tulla.


      • etsivivä-amadeus
        Pirkko3 kirjoitti:

        Etelässä nyt kaunista lumisadetta, tyyntä ja pakkasta n 2, musta kurainen maa peittyy valkoiseen lumeen. Ulkoiluilma mitä parhain, ei liukasta.
        Nytkö se talvi tuppaa? Hienoa, antaa vaan tulla.

        satelee täällä Etelä-Savossa.Vanhaa lunta parikymmentä senttiä,luistava keli.
        Pilkille lähdössä,sekä verkkoja kokemaan.
        Jäällä hyvä keli,pientä pakkasta ollut.Nytkin on kuuden asteen verran.


      • etsivivä-amadeus kirjoitti:

        satelee täällä Etelä-Savossa.Vanhaa lunta parikymmentä senttiä,luistava keli.
        Pilkille lähdössä,sekä verkkoja kokemaan.
        Jäällä hyvä keli,pientä pakkasta ollut.Nytkin on kuuden asteen verran.

        Jos vielä vähän lisää sataa,
        niin pääsen polkuani luutimaan.
        Sitten tietysti liukastun
        ja ranteeni naksautan.
        Polille taaperran ja kipuani valitan.
        Kipsiin se valetaan ja
        vasenkätiseksi opetetaan.

        Kaivakaa ystävät piikkipohjat esiin.
        uuden kauniin lumen alla voi olla
        petollisen liukas jää.


      • kuitenkin
        Pirkko3 kirjoitti:

        Etelässä nyt kaunista lumisadetta, tyyntä ja pakkasta n 2, musta kurainen maa peittyy valkoiseen lumeen. Ulkoiluilma mitä parhain, ei liukasta.
        Nytkö se talvi tuppaa? Hienoa, antaa vaan tulla.

        Niin. Näin ikkunasta katsoen silmiä hivelee täällä etelässäkin vihdoin kunnon lumisateinen talvisää. Kuinka kauan tuota kauneutta vain kestäneekään. Jos säätiedotuksiin on uskominen, niin illansuussa kulkenemme jo kurasäässä...


    • yli 70 vee

      Ihmetellen katson ikkunasta, että etelärannikollakin sataa nyt lunta. Eilen otin valokuvan lumettomasta pihasta. Tänään on kaikki pusikot jo saaneet valkoisen peitteen.
      Tuskin kestää, koska on liian lämmin sää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1890
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe