Mieltäni on alkanut askarruttaa seuraavanlainen ajatus:Voisinko ostaa ja asentaa tähän noin vuoden vanhaan Macciini tän uuden käyttiksen?
Jaksaako pyöriä?
Onko sen kanssa ollut ongelmia vrt.Windows Wista,joka ei kuulemma oikein toimi missään koneessa.
Oma koneeni on:
Mallin nimi: MacBook
Mallin tunniste: MacBook2,1
Prosessorin nimi: Intel Core 2 Duo
Prosessorin nopeus: 1.83 GHz
Prosessorien määrä: 1
Ytimien kokonaismäärä: 2
L2-välimuisti (prosessoria kohden): 2 Mt
Muisti: 1 Gt
Väylänopeus: 667 MHz
Boot ROMin versio: MB21.00A5.B07
SMC-versio: 1.13f3
Koneeseen on lisätty muisti.Ostin koneen 3kk vanhana,joten itse en ole tehnyt muuta,kun käyttänyt.
Minkälainen prosessi on sitten uuden käyttöjärjestelmän asentaminen?
Kuinka saan vanhat tietoni talteen koneelta?
Olisin kovasti kiitollinen,jos joku jaksaisi auttaa.
Leopardi Macbookiin
7
506
Vastaukset
- Maccileipä.
Toimii, noh ainaskin mulla. Mun kone on samaa tasoa (Mini), paitsi prossu on vanhempaa Core Duo versiota ja muistia 2Gt.
Pyörii paremmin kuin Tigeri :) Asentaminen kannattaa tehdä Arkistoi ja asenna -vaihtoehdolla, koska pelkkä päivitysasennus ei kaikissa koneissa ole toiminut täysin moitteitta.
Suosittelen kuitenkin että harkitset Leopardin oston sijasta (129 €) kokonaan uutta MacBookia (laskennallinen väliraha 300-350 €). Eli uusi MacBook kustantaisi nettona Leopardeineen ja iLife 08:ineen pari sataa, mikä kuulostaa ainakin mun korvaan ihan tavattoman kohtuulliselta.
Myyt siis nykyisen koneesi Hopeisessa Omenassa eniten tarjoavalle (markkinahinta lienee 650-700 €) ja ostat uuden, tehokkaamman mallin uusine käyttiksineen ja ohjelmineen vaikkapa Markantalosta (muista ykkösbonus, se alentaa uuden hintaa lisää) tai verkkokauppa.comista vajaalla tonnilla.:)- HPx
Taidat Repe olla oikeassa tuon vaihdon suhteen.
Mutta miten saan kopioitua ja lisättyä vanhan koneeni tiedot uuteen koneeseen?
Missä mahtaa olla halvimmat Mäcit?Ja mikä malli nyt sitten olisi hyvä,ehkä pikkusen tehokkaampi(vaikka tääkin on ollu ihan ookoo mun käyttöön) - HPx
HPx kirjoitti:
Missä mahtaa olla halvimmat Mäcit?Ja mikä malli nyt sitten olisi hyvä,ehkä pikkusen tehokkaampi(vaikka tääkin on ollu ihan ookoo mun käyttöön)Selailin noita tuolla verkkokaupassa.
Haluaisin myös polttavan dvd:n ,jos nyt koko koneen laitan uusiksi.Onko tuo superdrive malli sellainen;Hinta oli jotakin 1200 ja risat. HPx kirjoitti:
Missä mahtaa olla halvimmat Mäcit?Ja mikä malli nyt sitten olisi hyvä,ehkä pikkusen tehokkaampi(vaikka tääkin on ollu ihan ookoo mun käyttöön)koetin melko selvästi vihjata, että Markantalosta voi saada parhaan tarjouksen, johon Ykkösbonus tekee vielä kymppejä hyvää aikanaan.
Tiedonsiirto koneitten välillä menee puoliautomaattisesti tavallisella 6/6-pinnisellä FireWire-kaapelilla uuden koneen käyttöönoton yhteydessä.
Kai se uusi perus-Macbook olisi tarpeeksi hyvä, siihenhän tuon vertailunkin tein.- HPx
RepeRuutikallo kirjoitti:
koetin melko selvästi vihjata, että Markantalosta voi saada parhaan tarjouksen, johon Ykkösbonus tekee vielä kymppejä hyvää aikanaan.
Tiedonsiirto koneitten välillä menee puoliautomaattisesti tavallisella 6/6-pinnisellä FireWire-kaapelilla uuden koneen käyttöönoton yhteydessä.
Kai se uusi perus-Macbook olisi tarpeeksi hyvä, siihenhän tuon vertailunkin tein.Kyllä ymmärrän ,siis Markantaloon.
Mutta onko tuossa peruskoneessa polttavaa DVD;tä? HPx kirjoitti:
Kyllä ymmärrän ,siis Markantaloon.
Mutta onko tuossa peruskoneessa polttavaa DVD;tä?edelleenkään ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446