Varmasti tosi tarina

vierestä seurannu

eräs lähituttava perhe, he erosivat ja isä muutti kotoa pois.
Äiti jäi asumaan poikansa kanssa kahdestaan,äiti on yrittäjä.
Äidillä tulikin hirveet menohalut iltaisin ja viikonloppuisin eikä ehtinyt pojan ruokapuoleen oikealla tavalla keskittymään.
Äiti aina jotain pikaruokaa pojalle osti ja tietenkin limsaa ja perunalastuja, jätti pojalle rahaa ja sanoi"mene mäkkärille syömään jos tulee nälkä".
Tätä jatkui ja jatkui, äiti kapakat ravasi ja kait miestä etsi.
Poika rupesi lihomaan ja jo koulussa alettiin kiusaamaan mutta niin vain entiseen tyyliin pojan ruokailu jatkui.
Tuli aika että poika muutti kotoa pois vuokraamaansa asuntoon, no siellä jatkui totuttu ruokavalio, pojan piti mennä sitten ilmottautumaan armeijaan, siis kutsuntaan.
Poika oli niin lihava ,ettei häntä armeijaan hyväksytty, paremminkin lyhyt kasvuinen tää poika mutta painoi jo 130kg, hän sai 2v,lykkäyksen.
Poika muuten terve mutta ylipainoinen, molemmat vanhemmat hoikkia, mutta poika syötettiin tuollaiseksi.
Täällä muutamat väittää että on sairaus jos lihoo, minä en sitä usko,vaan sillä on merkitystä mitä syö ja miten liikkuu.
Tuo poika ei lihomisen takia ollu kiinnostunu mistään urheilusta niin kuin meidän ja naapurin poika, hän vain istui tietokoneella ja limsaa joi ja karkkeja söi jatkuvasti.
Tämä on tapahtunu tässä ihan lähiperheessä eikä sanaakaan ole liiottelua , pikemminki jätin pois vähemmän tärkeitä seikkoja.

19

635

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -49

      on tässä yksi parvi kasvatettu aikuiseksi ja tuollaista nähty.

      monenlaisia onnettomia tapauksia on nähty,
      ei aina katso onko varakkaat vai köyhät vanhemmat,
      elämä on monimutkainen juttu.


      vasta siten kun on lapset lukion käyneitä voi ensimmäisen arvion tehdä kuinka kasvatus on onnistunut,
      toisen kun lapset ovat viettäneet 10-vuotis hääpäivänsä.

      • -49

        Poika muuten terve mutta ylipainoinen, molemmat vanhemmat hoikkia, mutta poika syötettiin tuollaiseksi.
        -------------------------------

        teidätkö aivan varmaan että on terve,
        serkkuni yhdellä lapsella tuli Kilpirauhashäiriö,
        hän alkoi lihomaan 32vuotiaasta ja lääkärit labratuloksista kinastelivat 4 vuotta,
        koska ne olivat aivan normaaleja,
        oli kuulemma liian pitkä aika,
        hän ei ole enää pystynyt laihtumaan.

        Serkkuni, hänen miehensä ja lapsensa juoksevat 400m, joskus puolimaratonia ja uivat kilpaa, eli kaikki muut ovat perheessä kuin oravan raatoja, kuten tuokin 30v ikään.


      • on tutkittu on otettu jos mitä
        -49 kirjoitti:

        Poika muuten terve mutta ylipainoinen, molemmat vanhemmat hoikkia, mutta poika syötettiin tuollaiseksi.
        -------------------------------

        teidätkö aivan varmaan että on terve,
        serkkuni yhdellä lapsella tuli Kilpirauhashäiriö,
        hän alkoi lihomaan 32vuotiaasta ja lääkärit labratuloksista kinastelivat 4 vuotta,
        koska ne olivat aivan normaaleja,
        oli kuulemma liian pitkä aika,
        hän ei ole enää pystynyt laihtumaan.

        Serkkuni, hänen miehensä ja lapsensa juoksevat 400m, joskus puolimaratonia ja uivat kilpaa, eli kaikki muut ovat perheessä kuin oravan raatoja, kuten tuokin 30v ikään.

        kokeita eikä mitään vikaa ole löytyny ja koulussakin oli melkein luokan priimus, mutta kun noin ruokittiin niin johan on kumma jos ei liho, tuossahan lihoisi jo luurankokoin.


    • tervettä

      hoitaa lastaan noin?

      • ainakin äidin mielestä

        kun kapakka illat ja viikonloput hummata oli tärkeämpi kuin pojan kunnollinen hoitaminen ,siis ruokkiminen.


      • sehän on

        Suomalainen tapa osoittaa rakkautta. Katsopa näitten eläinrakkeitten koiria. Olen lähiympäristössäni asiaa seurannut, Ja näille eniten koiriaan rakastaville pitokiellon antaisin. Ja niitähän on yllättävän paljon.


    • ihme,

      kiusattu usein purkaa tuskaansa syömällä, ja lihomalla enemmän.
      Eikö koulu voinut puuttua asiaan, ja ennenkaikkea kiusaamiseen?

    • joskus seurata miten vanhemmat ovat holtittomia. Mutta syytän myös niitä, jotka asian tietävät eivätkä yritäkkään siihen puuttua. Taivastellaan, mutta ei tehdä mitään ja lapsi kärsii.

      • tarkalleen että

        koulu terveyden hoitaja puuttui asiaan useaan kertaan mutta minkäs hän kenenkään perhe asialle voi.
        Tuo poika kun oli ja on edelleenkin poikamme kaveri niin silloin ylä astelaisena halusi joskus aina tulla meille yökylään kun äidillä kuulemma joku mies oli kylässä.
        Me huomattiin kun pojalla oli kuin entivanhanen tyräliivi mahan tukena, me ihmeteltiin sitä mutta poika sanoi äitin käskeneen sitä pitää.


    • YLIPAINOISTEN

      PUOLUSTELUT MAKEANSYÖNNIN TÄRKEYDESTÄ ???

    • missä isä?

      Eikö hällä ollut mitään halua tai tahtoa parantaa lapsensa elämää?

      • täys juoppo

        hän ei kaiketi pysty itsestäänkään huolehtimaan ,saatikka lapsestaan , täys holisti.


      • noilla juopoilla
        täys juoppo kirjoitti:

        hän ei kaiketi pysty itsestäänkään huolehtimaan ,saatikka lapsestaan , täys holisti.

        pienenä kasvatus laitoksessa,isona katkasu hoidossa.


      • täys juoppo kirjoitti:

        hän ei kaiketi pysty itsestäänkään huolehtimaan ,saatikka lapsestaan , täys holisti.

        kun yhdessä toimien mukulan maailmaan saattavat niin yhdes myös huolta pitäköön. Tässä tarinassa äiti on kirjoittajan mukaan ainoa syntipukki ja se on väärin. Kova kohtalo on pojalla. Lihavuus kun on tila jolla on helppo ihmistä syyllistää...ja ainoa joka siihen voi vaikuttaa on paksukainen ite. Kun löytyy tarpeeksi motivaatiota, löytyy myös keinot


      • äidille pitäisi kait
        satumaa kirjoitti:

        kun yhdessä toimien mukulan maailmaan saattavat niin yhdes myös huolta pitäköön. Tässä tarinassa äiti on kirjoittajan mukaan ainoa syntipukki ja se on väärin. Kova kohtalo on pojalla. Lihavuus kun on tila jolla on helppo ihmistä syyllistää...ja ainoa joka siihen voi vaikuttaa on paksukainen ite. Kun löytyy tarpeeksi motivaatiota, löytyy myös keinot

        ansiomitali antaa että ei poikaa ole nälkään tappanu.


    • kirjoitit tämän

      olis maailma kauhee paikka jos kaikki toimisivat samoin.

      • oikein uskalla puuttua

        jopa senkin takia kun poikani ja tuo poika ovat todella hyviä kavereita aina olleet ja ovat vieläkin, poikani ei syrji tuota poikaa vaikka on hirveen paksu.
        Ei meillä ollut oikein mitään keinoa puuttua asiaan , ei edes hänen äidilleenkään huomauteltu kun sen hoiti kouluterveydenhoitaja.


      • välinpitämätön
        oikein uskalla puuttua kirjoitti:

        jopa senkin takia kun poikani ja tuo poika ovat todella hyviä kavereita aina olleet ja ovat vieläkin, poikani ei syrji tuota poikaa vaikka on hirveen paksu.
        Ei meillä ollut oikein mitään keinoa puuttua asiaan , ei edes hänen äidilleenkään huomauteltu kun sen hoiti kouluterveydenhoitaja.

        no kun musta tuntu että en ja en, et edes yrittäny. olisit laittanu pojalle ruokalautasen nokan alle ja sanont että syö.


      • mutta kun ei syö
        välinpitämätön kirjoitti:

        no kun musta tuntu että en ja en, et edes yrittäny. olisit laittanu pojalle ruokalautasen nokan alle ja sanont että syö.

        niin mitä olisit itse tehnyt.
        Ja menisitkö meukkaamaan pojan kotia heidän ruokatavoista, no ehkä mutta arvannet mitä siitä seuraa.
        Entäpä jos kotiisi joku tulee moralisoimaan sinun elämäntavoista.
        On helppo muita neuvoa kun itsellä ei vastaavaa tilannetta ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      690
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe