Jesus Camp, FST ma 18.2.08

PeaceLoveRocknroll

Kuka katsoi järkyttävän dokumentin fundamentalistikonservatiivievakelisista yhdysvaltalaisista, jotka aivopesevät 7 - 10 vuotiaat lapset "Jeesuksen armeijaan", jotka vihaavat erilaisuutta, harry potteria, homoja jne?

Miltä teistä tuntui tuo homma?

Minusta se meininki oli sairasta.

Ohjelmassa nähtiin myös Ted Haggard, evankelinen saarnamies, Bushin läheinen neuvonantaja, joka sittemmin jäi kiinni meamfetamiinin käytöstä ja homosuhteesta. Ohjelmassa mies nähtiin kuitenkin ennen "käryään" kiihkosilmin rienaamassa homoseksuaaleja. Mitä kaksinaismoralismia!

Olen itse suvaitsevainen ja mielestäni on täysin ok olla uskovainen, mutta tuo evankelinen aivopesu ei ole kyllä oikein, mitä tuolla amerikanmaalla harrastetaan..

4

519

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli kamalaa meininkiä...

Minä katsoin! Ja oli sen verran tunteita herättävä dokumentti, että oli pakko tulla kysymään muiden kokemuksia tuosta ohjelmasta.

Dokumentissa lapsia kiihotettiin taistelemaan Jeesuksen puolesta. Meno vaikutti samanlaiselta kuin Afrikassa ja Aasiassa, kun koulutetaan lapsisotilaita. Ohjelmassa kohderyhmänä olivat 7-10 vuotiaat jotka ovat kaikkein vaikutuksille alttiimpia. Heitä suorastaan aivopestiin. Lapset itkivät ja rukoilivat Jeesusta avuksi, kun leirin ohjaajat ja papit kertoivat aborteista ja niiden pahuudesta.

Kauheinta oli kuunnella lapsien ajatuksia uskosta ja Jeesuksesta. Lapset luettelevat millaisista ihmisistä Jeesus pitää ja millaisia ovat he, jotka eivät usko Jeesukseen. Heille oli selvät mielipiteet näihin ja ne eivät edustaneet suvaitsevaisuutta.

Minä itse olen myös suvaitsevainen. Ja pidän uskoa ihan hyvänä asiana, mutta tämän kaltainen fundamentalismi on jo karmeaa. Itseasiassa juuri fundamentalistit saavat minut "kääntymään kirkonportailla".

• Jeesukseen uskova

On hyvä saada Suomalaiseen televisioon tällaisiakin ohjelmia. Ne herättävät ajattelemaan. Entä jos tuo kaikki josta lapset puhuivat on totta? Meillekkään ei ole annettu kuin kaksi tietä jota kulkea toinen on Jeesus tie ja toinen on se jonka varmaan sinäkin lukija tiedät. Minä ainakin haluan viettää ikuisuuden taivaassa. Kumman tien sinä valitset. Ymmärätkö sinä näiden sodan jota he julistivat. Se on rukoussota tätä maailmaa vastaan hengen voimalla ei asein, siinä ei kuole lopullisesti vaan saa iankaikkisen elämän.

• Break

Mielipiteesi on oksettava. Sinulla on siihen tietenkin oikeus, mutta olisi hyvä tiedostaa, että valtaosalle suomalaisista sinun ajatuksesi aihettavat pahoinvointia. Älä siis levittele ajatuksiasi harkitsemattomasti, ellet ole valmis ottamaan arvostelujen ryöppyä naamallesi.

• kuten itseäsi

Mihin mahtaa sitten kadota yksi tärkein ajatus uskossa, 'rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi'.
        Eivätkö ei-uskovat ja homot ansaitse rakkautta, raiskattu teinityttö on saatanasta ja kuuluu helvetiin kun ei halua pitää lasta.
        Ahdasmielisyys ja suvaitsemattomuus on pahinta kidutusta, uskonnon varjolla selitetään mitä vaan. Lyömällä ja hakkaamalla ne synnit pestään pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      101
      4388
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      364
      1121
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      186
      1032
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      109
      1002
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      891
    6. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      871
    7. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      82
      853
    8. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      836
    9. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      10
      827
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      806
    Aihe