Äidin heikko olo

äippä -83

Rupesin kyselemään teiltä muilta äideiltä että onko teillä kellään sellaisia huonon olon kohtauksia?? itselläni tulee... eli yhtä äkkiä tulee kuuma, huono olo, silmissä sumenee ja meinaan oksentaa. pyörryttää kans tosi usein.

Jatkuva väsymys päällä (vaikkei vauva herätä paljon yöllä) ja pohkeita särkee ihan älyttömästi.

Olenko ainut?

13

6761

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meni

alkuvaiheessa niin että huimas paljon kun imetin ja laihduin. kannattaa syödä max. rauta annokset. mulla oli kova veren hukka synnytyksessä. ja väsymys.

• ainakin

siitä että verensokeri pysyy tasaisena, ja juot riittävästi. Ne kaksi asiaa auttavatkin ehkä?

• täällä myös

Mulla oli samoja oireita raskauden loppuvaiheessa. Ehkä raudanpuutetta? Pohkeiden särky yltyy mulla yöllä ja sain kuulla että kyse on levottomat jalat -oireyhtymästä. Johtuu raskaushormoneista. Liekö sulla samaa..? Vaivaan auttaa kuulemma ice power, mutten ole sitä ite vielä kokeillut.

• melkein

päivittäin vastaavaa,mielestäni juon riittävästi ja syönki ihan ok mut silti päässä heittää,oksettaa jne.kiva olla ulkonakin kävelyllä kun tää alkaa yks kaks ja kotona kans mut varsinki noin niinku ulkona niin ei kiva todellakaan.

• äippä -83

et arvaa miten helpotti kuulla et jollain on myös vastaavaa.. vaikkei se tosiaan mitenkään kivaa olekaan. Itse en uskalla lähteä ulos. Olet tosi rohkea kun itse uskallat =) Kävin juuri lääkärissä ja huomenna on labrat. Viikon päästä saan sit tulokset ja uuden lääkäriajan.

• mitä sanoivat
        äippä -83 kirjoitti:

et arvaa miten helpotti kuulla et jollain on myös vastaavaa.. vaikkei se tosiaan mitenkään kivaa olekaan. Itse en uskalla lähteä ulos. Olet tosi rohkea kun itse uskallat =) Kävin juuri lääkärissä ja huomenna on labrat. Viikon päästä saan sit tulokset ja uuden lääkäriajan.

varaan ite kans ajan jos tää ei helpota.mul on selkä kyl aika jumissa et saattaa lähteä sieltäkin nää ongelmat.hemppa on 140 ja kilppari ok,ei ainakaan mulla nää riivaa mut joku selityshän tähän on löydyttävä,tytsi 4,5kk ja tää alko noin kk sit,hyvin epämukavaa=(

otan aina ulos mukaan vesipullon et saan nestettä ja jotain pikku sokerista jos iskee,jeesii vähän mut ei tietenkään poista ongelmaa.

• -kokemusta on-
        mitä sanoivat kirjoitti:

varaan ite kans ajan jos tää ei helpota.mul on selkä kyl aika jumissa et saattaa lähteä sieltäkin nää ongelmat.hemppa on 140 ja kilppari ok,ei ainakaan mulla nää riivaa mut joku selityshän tähän on löydyttävä,tytsi 4,5kk ja tää alko noin kk sit,hyvin epämukavaa=(

otan aina ulos mukaan vesipullon et saan nestettä ja jotain pikku sokerista jos iskee,jeesii vähän mut ei tietenkään poista ongelmaa.

Jumissa olevat hartiat voivat tosiaan aiheuttaa huimausta ja pyörrytyksen tunnetta. Eli veri ei pääse kunnolla kiertämään aivoihin kun jumissa olevat lihakset hartioissa ja niskassa puristavat verisuonia.

• +++

Kannattaa käydä lääkärissä ja pyytää, että ottaisivat perusverikokeet (hemoglobiini ym.) sekä kilpirauhaskokeet.

• OLOA

Huonoa oloa löytyy... Tyttö nyt 10kk ja harva se päivä tulee yks kaks todella huono ja outo olo... Toisinaan liittyy imetykseen, toisinaan tuntuu niskat olevan tosi jumissa, toisinaan huomaan etten ole muistanut juoda juurikaan saatikka syödä... mutta toisinaan ei ole mitään syytä. Väsymys tahtoo painaa välillä ja stressiä myös...

• olla... .

alhainen verenpaine. Juo hyvin ja syö monipuolisesti. Magneessium auttaa ainakin lihas särkyihin. Laskimo vaivaa voi myös olla. Kevyttä hierontaa.

• syitä löytyy

Onko hartiat jumissa?
      Syötkö monipuolisesti?
      Saatko nukuttua joskus väsymyksen pois?
      Millainen on verensokeri ja hemoglobiini?
      Imetätkö?

Itsellä kuumat aallot ja ärtyneisyys ja itkuisuus johtui imetyksestä ja hormoneista. Huimaus hartioiden jumissa olosta ja väsymyksestä.

Muutaman kuukauden kuluttua imetyksen lopettamisesta suurin osa "vaivoista" meni ohi.

• risu

ja vieläkään mulle ei ruoka maistu. Alkuun synnytyksen jälkeen tuli paha olo iltaisin ja sit alkoi tulla pahoinvointi- ja ripulikohtauksia aina ku jotain laittoi suuhun. Ehkä senkään takia ei ruoka vieläkään oikeen maistu ku ei meinaa uskaltaa syödä.

Syytä en pahaan olooni tiedä mutta kun aloitin minipillerit jokin aika sitten niin niiden myötä olo helpottunut hieman. Pahoinvointia saatan potea edelleen joskus iltaisin mutta lievempänä.

Ihme juttu. Ja mielettömän kiusallinen.

• risu

edelliseen eli hormooneista lie johtuu sillä noi pillerit on oloa hieman helpottanut. Odotan sitä päivää jolloin raskaudesta ja synnytyksestä toipuis. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4586
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3714
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      46
      3075
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2657
    5. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2589
    6. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      203
      2583
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2318
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      107
      1521
    Aihe