Osaatteko sanoa kumpi kirjasarja ois parempi? Kotona on kummastakin sarjasta kirjoja, mutta en osaa päättää kumpaa käyttäisin yo-kokeeseen harjoittelussa..toisaalta tuo otavan versio on ehkä vähän tutumpi, mutta bioksesta löytyy taas asioita joita ei siinä ole..
kiitoksia kaikiasta mohdollisista vinkeistä, myös kertaukseen liittyen;)
Bios vai koulun biologia??
6
731
Vastaukset
- joops...
mä en oo noihin bilsan kirjoihin perehtyny, mut lue molemmat sarjat :) Ootteko te jo saanu luettuu paljon kirjotuksiin ja paljonko te yleensä luette päivässä?
- hmmmmmmm
Siis tottakai lue nyt ihmeessä molemmat :D
Ensin lue se, jonka olet jo kertaalleen lukenut silloin kun kävit kyseisen kurssin.
Sitten lue se toinen samaa kurssi käsittelevä kirja.
Toki jos sulla on kummastakin eri kirjasarjasta kaikki kurssikirjat, niin itse lukisin ensin kaikki ne jotka olen jo kertaallee lukenut itse kurssin aikana, ja sitten ne ns. uudet kirjat.
Itse en tunne kumpaakaan noista biologian kirjoista, enkä biologiaa ole edes kirjoittanut, mutta historiaa lukiessani käytin jopa kolmea eri kirjasarjaa. Systeemi, että ensin "tutut" ja sitten uudet toimi oikein hyvin, L:llä tuli :D
Lyhyesti; jos noista pitäisi pakosta toinen valita, niin itse lukisin Koulun Biologian.- jossuv
Bios PALJON parempi mielestäni. hyviä yo-tehtäviä kuvia ja tarkempaa tietoa
- Nutunen
jossuv kirjoitti:
Bios PALJON parempi mielestäni. hyviä yo-tehtäviä kuvia ja tarkempaa tietoa
Itsellä oli käytössä tuo Koulun biologia, joten mukavia muistoja siitä sarjasta... ;) Olen kirjakupasa tuota Bios-sarjaa selaillut ja omasta mielestä Koulun bilsa ehkä parempi, mutta lukematta en mene vannomaan.
Täytyy kyllä varoittaa, että jos tuntuu, että ei muutenkaan jaksa lukea, niin kannattaa keskittyä vain toiseen sarjaan, koska yksi sarja muodostaa kokonaisuuden, jossa kirjat tukevat toisiaan ja tyyli on samanlainen. Toki jos energiaa riittää, niin siitä vaan molemmat lukemaan!
Opettajat muuten ilmottaa lautakuntaan, että mikä kirja on ollut koulussa käytössä, et jos jotain asiaa ei jossain kirjassa mainita, siitä saa "hyvitystä".
Ite sain ällän bilsasta, enkä keskittyny, ku siihen yhteen tuttuun sarjaan. Jos ottaa pal uutta materiaalia luettavaksi, niin menee energiaa siihen, et "pääsee siihen sisälle". Mulla ainakin oli jo kursseilta hyviä allaviivauksia ja muistiinpanoaj kirjoissa valmiina. Itse käyttäisin sitä sarjaa, joka on tutumpi ja jota olet kursseilla käyttänyt.
Tsemppiä kirjoituksiin!
- blugu
Lue wsoy:n Biologia-sarjan (ainakin ykkös- ja kakkoskurssin ja ympäristöekologian) kirjat ja sitten vilkuile muita täydennykseksi. Biosin ihmis-ja geenikirjat ovat kyllä melko hyvät.
- abi
...WSOY:n BIOS-sarjaa. Selkeä, tarpeeksi kattava ja opiskelijaystävällinen.
Kahden tai jopa kolmen kirjasarjan rinnakkaiskäytössä en näe olevan kovinkaan suurta etua. On turhaa rasittaa itseään monella kirjalla, kun jo siinä yhdessä kirjassa on kaikki tarvittava tieto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971918- 881350
- 1101143
- 761047
- 1191020
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47801
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33703