Mykiön vaihto

plus

Onko kellään tehty mykiön vaihtoa? Olen menossa ko leikkaukseen, eli kysehän on tutusta kaihileikkauksesta. Minulla ei ole kaihia vaan plussaa silmissä yli 10 joten lasik-leikkaus ei käy vaan tehdään mykiön vaihto. Onko kokemuksia, miten tälläiset leikkaukset ovat onnistuneet ja onko todella niin, että leikkauksen jälkeen näkee oikeesti hyvin!?

14

12221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun isoäitini

      oli leikkauksessa, tekomykiö tuli oman samentuneen tilalle, hyvin on kuulemma ja näemmä pelittänyt.
      Vaikka kyse oli vaan yhdestä silmästä kerrallaan-leikkauksia kaksi-niin nyt ainakin näkee kauas paremmin kuin koskaan eläessään ja lähelle tietty ns. lukulasit.

    • niskis

      Lääkärintarkastus ensi viikolla, samalla sovitaan leikkausaika. Millaiset linssit valitsit, tavalliset, asfääriset vai monitehot? Leikkautatko molemmat silmät samalla? Olisi mielenkiintoista lukea koemuksistasi leikkauksen jälkeen!

      • mykiön siirto..

        se tapahtui jo vuonna 1987 etelä-afrikassa.
        syynä työtapaturma jolloin oma linssi vaurioitui yhdestä silmästä.
        Hyvin olen nähnyt,ja laseja joudun pitämään.5vuotta sitten uusittiin linssi vahvempaan ja lasien arvot saatiin huimasti alaspäin.Ihan tyytyväinen olen koska voisi olla etten näe yhtikäs mittään silmällä.


      • Plus
        mykiön siirto.. kirjoitti:

        se tapahtui jo vuonna 1987 etelä-afrikassa.
        syynä työtapaturma jolloin oma linssi vaurioitui yhdestä silmästä.
        Hyvin olen nähnyt,ja laseja joudun pitämään.5vuotta sitten uusittiin linssi vahvempaan ja lasien arvot saatiin huimasti alaspäin.Ihan tyytyväinen olen koska voisi olla etten näe yhtikäs mittään silmällä.

        Mykiöt vaihdettiin helmikuun lopulla. Nyt on näkö noin -1 molemmissa. Eli silmäni "korjasi" yli ja meni miinukselle. Sinänsä hassua, että nään ihan hyvin lukea ilman laseja, mutta kauas katsoessa sumenee. Jälkitarkastus on kk päästä ja silloin varmasti lopullinen tulos selviää..... Toki olen jo nyt tyytyväinen, mielummin´arvot -1 kuin 11


      • plussamiinus
        Plus kirjoitti:

        Mykiöt vaihdettiin helmikuun lopulla. Nyt on näkö noin -1 molemmissa. Eli silmäni "korjasi" yli ja meni miinukselle. Sinänsä hassua, että nään ihan hyvin lukea ilman laseja, mutta kauas katsoessa sumenee. Jälkitarkastus on kk päästä ja silloin varmasti lopullinen tulos selviää..... Toki olen jo nyt tyytyväinen, mielummin´arvot -1 kuin 11

        Hei
        Luin sinun viestisi mykiöleikkauksestasi. Arvosi oli suurin piirtein samat kuin minulla.Eli hurjasti plussaa. Olin leikkauksessa kaksi viikkoa sitten. Leikkaus meni hyvin ja todellakin kivuttomasti. Nyt en näe kauas mutta todella hyvin lähelle. Aiheuttaa hurjan olon.Pahoinvointia ja päänsärkyä. Olin jo yhteydessä silmälääkäriin joka sanoi että mahdollisesti on laitettu liikaa arvoa. Eli miinuksen puolelle. Kerroppa minulle kun omasta leikkauksestasi on jo puoli vuotta onko arvosi tasaantuneet vai jäikö sinulle tuota miinusta. Harmittaa sinänsä kun oli tarkoitus päästä vain lukulaseille. Ja nyt näyttää siltä että rillit keikkuu nenällä jatkossakin. Vai hätäilenkö ja annan ajan kulua ?? Olet kylläkin oikeassa mielummin miinukselle kuin hurjasti plussalla tässä tapauksessa.


    • hibladii

      Mulla oli molemmissa silmissä -18. Molempiin silmiin vaihdettiin mykiöt, jonka jälkeen näkö parani noin 2. Joten kyllä kannattaa.

      • cmoon-

        -18 josta "näkö" parani 2? Mitä oikein on tapahtunut..? Oletko nyt siis -16? Miten näkö paranee 2? Voisko yrittää selvittää termit ensin itselle.


      • ToisetOn
        cmoon- kirjoitti:

        -18 josta "näkö" parani 2? Mitä oikein on tapahtunut..? Oletko nyt siis -16? Miten näkö paranee 2? Voisko yrittää selvittää termit ensin itselle.

        Etkö idiootti tajua, että ensin oli -18, eli likinäköä.
        Sitten näkö 2, eli ei enää likinäköä vaan pluslasit eli lukulasit. (Kauas näkee hyvin, lähelle 2 lukulasit.)
        Vieläkö pitää lisää vääntää rautalangasta?


      • OnkoToiset
        ToisetOn kirjoitti:

        Etkö idiootti tajua, että ensin oli -18, eli likinäköä.
        Sitten näkö 2, eli ei enää likinäköä vaan pluslasit eli lukulasit. (Kauas näkee hyvin, lähelle 2 lukulasit.)
        Vieläkö pitää lisää vääntää rautalangasta?

        Idiootti.

        "-18" tarkoittaa siis että KAUKOnäön korjaamiseksi tarvittiin -18 lasit. Ja tuo " 2" tarkoittaakin sitten että LÄHInäön korjaamiseksi tarvitaan 2 lasit. Aivan loistava logiikka. Tietysti tuo olisi pitänyt arvata. Miksei se olisi tarkoittanut, että " 2" onkin se edelleen KAUKOnäön korjaamiseksi tarvittava lasi?

        Tossa kirjoituksessa ei siis ollut päätä eikä häntää. Väännä vaan rautalankaa, taitaa olla paremmin hallussa.


    • Tuojfgdrhvikö

      Ei varmaan:-\!

      • Anonyymi

        Kävin 3 vuotta sitten Refocuksessa Talinnassa monitehomykiön vaihdossa. Eli entinen silmän sisäinen mykiö möyhennettiin ja otettiin pois. Tilalle tuli uusi mykiö. En ole tarvinnut sen jälkeen silmälaseja ollenkaan.Näen lähelle ja kauas aivan hyvin. Suosittelen sinullekkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin 3 vuotta sitten Refocuksessa Talinnassa monitehomykiön vaihdossa. Eli entinen silmän sisäinen mykiö möyhennettiin ja otettiin pois. Tilalle tuli uusi mykiö. En ole tarvinnut sen jälkeen silmälaseja ollenkaan.Näen lähelle ja kauas aivan hyvin. Suosittelen sinullekkin.

        Täysin harhaa selität. Minulle on tehty molempiin silmiin mykiön vaihto ja missään tapauksessa ei silmälaseista pääse eroon.

        Jos on kaihi niin kannattaa tehdä mutta ilman kaihia ei, siis ei kannata mykiöitä leikata.

        Vuoden parin sisällä tulee esiin ongelmat kuten, savuisuus, aamuisin silmien pesu tipoilla, valopisteiden liikkuminen reuna-alueella.

        Ottakaa vaikka kuinka kirpaisee lausunto toiselta silmalääkäriltä. Mitä hän suosittelee ja tarkistakaa ettei hänellä ole osakeita leikkaavasta silmäasemasta.

        Leikatut silmät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin harhaa selität. Minulle on tehty molempiin silmiin mykiön vaihto ja missään tapauksessa ei silmälaseista pääse eroon.

        Jos on kaihi niin kannattaa tehdä mutta ilman kaihia ei, siis ei kannata mykiöitä leikata.

        Vuoden parin sisällä tulee esiin ongelmat kuten, savuisuus, aamuisin silmien pesu tipoilla, valopisteiden liikkuminen reuna-alueella.

        Ottakaa vaikka kuinka kirpaisee lausunto toiselta silmalääkäriltä. Mitä hän suosittelee ja tarkistakaa ettei hänellä ole osakeita leikkaavasta silmäasemasta.

        Leikatut silmät.

        Minulla tuli myös ongelmia näön kanssa linssileikkauksen jälkeen. Ota yhteyttä: [email protected]


    • Anonyymi

      Mun äidille tehtiin sen toinen silmä oli täysin sokea on ja toinen lähes sokea,sille tehtiin uudet mykiöt ja jotain muuta mut nyt näkee ilman laseja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe