Varo DNA-kimppaa!!!

Repe

No niinhän siinä kävi että sokeuduin siitä euron puhelimesta sen verran etten lukenut sopimusta kunnolla ja tajunnut ajoissa, että puhelimen ja laskujen kanssa ollaankin sitten täysin naimisissa seuraavat 2 PIIITKÄÄ vuotta. No eihän nuoren elämä ole niin kuin luulisi ja kulje samaa rataa koko ajan. Voi vaikka käydä niin että muutatkin yllättäen ulkomaille. Vaan kuinkas kävi?! Ei sitä perkeleen puhepakettia voi käyttää ulkomailla! Kyllä ne DNA:lla mielellään rahat sinulta ottaa vaikket saisikaan niille vastinetta. Kun ensi syksy koittaa ja Kimppa raukeaa, niin en kusekaan niihin paskiaisiin päin. Tuli huomattua myöskin se ettei DNA saa maistraatista osoitteen muutosilmoitusta ja niin vaan meni joku lasku perintään ennen kuin asia huomattiin. Voi vittu että sieppaa!

28

12728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vinkua

      Kannattaa lukea sopimukset ja kysellä ehdot ennenkun allekirjoittaa. Itte olen ollut tyytyväinen DNA-kimpaan koko 1,5 vuoden ajan minkä se on mulla ollut.

      • tyhmälle

        kallista. Älä vain ulkomaille suunnittele muuttaa kun et täälläkään pärjää.


      • Repe
        tyhmälle kirjoitti:

        kallista. Älä vain ulkomaille suunnittele muuttaa kun et täälläkään pärjää.

        Mutta kukapa sitä tietää mitä seuraava vuosi tuo tullessaan. Minulle nimittäin tuli lähtö jo parin kuukauden päästä sopimuksen kirjoittamisesta, eikä siinä itseltä paljon kyselty. Tulipa kallis puhelin.


      • ei niin tietämätön
        Repe kirjoitti:

        Mutta kukapa sitä tietää mitä seuraava vuosi tuo tullessaan. Minulle nimittäin tuli lähtö jo parin kuukauden päästä sopimuksen kirjoittamisesta, eikä siinä itseltä paljon kyselty. Tulipa kallis puhelin.

        Soititko aspaan ja kysyit voisiko liittymätyyppiä vaihtaa? edullisin liittymätyyppi minkä saa kimppaan on 0,90e / kk. Ja laskut tulevat myös ulkomaille tai ne voi laittaa suoraveloitukseen.


      • hmhmm
        ei niin tietämätön kirjoitti:

        Soititko aspaan ja kysyit voisiko liittymätyyppiä vaihtaa? edullisin liittymätyyppi minkä saa kimppaan on 0,90e / kk. Ja laskut tulevat myös ulkomaille tai ne voi laittaa suoraveloitukseen.

        on peruste sopparin purkamiselle, ei muuto ko soittoa sinne aspaan. =)


      • iegtiuergbtrhbg
        hmhmm kirjoitti:

        on peruste sopparin purkamiselle, ei muuto ko soittoa sinne aspaan. =)

        ulkomaille muutto ole peruste sopimuksen purkamiseen.Lukekaapa niitä sopimusehtoja...


      • Repe
        ei niin tietämätön kirjoitti:

        Soititko aspaan ja kysyit voisiko liittymätyyppiä vaihtaa? edullisin liittymätyyppi minkä saa kimppaan on 0,90e / kk. Ja laskut tulevat myös ulkomaille tai ne voi laittaa suoraveloitukseen.

        Ei sopimuksen ehtoja tai liittymätyyppiä valitettavasti voi muuttaa kesken kauden. Siinä menee aina 20 eukkoa kuussa kankkulan kaivoon. Kysyin tosiaan myös "aspasta" että mites ulkomaille muutettaessa ja sieltä sanottiin suurin piirtein että paska mäihä.


      • hmmmhm
        Repe kirjoitti:

        Ei sopimuksen ehtoja tai liittymätyyppiä valitettavasti voi muuttaa kesken kauden. Siinä menee aina 20 eukkoa kuussa kankkulan kaivoon. Kysyin tosiaan myös "aspasta" että mites ulkomaille muutettaessa ja sieltä sanottiin suurin piirtein että paska mäihä.

        Suoraan dna:n sivuilta.

        Kysymys:
        Voinko vaihtaa dna Kimppa -sopimuksessa olevan liittymän tyyppiä?

        Vastaus:
        Kyllä voit. Kaikkia dna-liittymiä ei kuitenkaan ole mahdollista kytkeä Kimppa-sopimukseen.


      • Repe
        ei niin tietämätön kirjoitti:

        Soititko aspaan ja kysyit voisiko liittymätyyppiä vaihtaa? edullisin liittymätyyppi minkä saa kimppaan on 0,90e / kk. Ja laskut tulevat myös ulkomaille tai ne voi laittaa suoraveloitukseen.

        No eipä ne viitsineet asiakaspalvelussa vuosi sitten minulle mainostaa, että tästä voi päästä halvemmallakin. Pääasia oli että Kimpasta et lipeä. Nyt kun otin yhteyttä ja nostin kissan pöydälle, niin heti rupesi halvempaa liittymätyyppiä löytymään. Naurattaa, sillä säästin yhdellä puhelulla juuri 140 euroa, itkettää, koska hävisin viime vuonna jo 200.


      • Vastaaja%
        Repe kirjoitti:

        No eipä ne viitsineet asiakaspalvelussa vuosi sitten minulle mainostaa, että tästä voi päästä halvemmallakin. Pääasia oli että Kimpasta et lipeä. Nyt kun otin yhteyttä ja nostin kissan pöydälle, niin heti rupesi halvempaa liittymätyyppiä löytymään. Naurattaa, sillä säästin yhdellä puhelulla juuri 140 euroa, itkettää, koska hävisin viime vuonna jo 200.

        Johtuu ihan siitä, että vielä vuosi sitten ei liittymätyypinvaihto Kimpassa ollut mahdollinen. Tuli mahdolliseksi viime keväänä.


      • jokuvaaan
        Repe kirjoitti:

        No eipä ne viitsineet asiakaspalvelussa vuosi sitten minulle mainostaa, että tästä voi päästä halvemmallakin. Pääasia oli että Kimpasta et lipeä. Nyt kun otin yhteyttä ja nostin kissan pöydälle, niin heti rupesi halvempaa liittymätyyppiä löytymään. Naurattaa, sillä säästin yhdellä puhelulla juuri 140 euroa, itkettää, koska hävisin viime vuonna jo 200.

        no se oli VUOSI sitten? ei tullut mieleen ottaa asioista selvää ennen kuin tulit tänne itkemään? asiat muuttuu. kysymällä asiat selviintyy. eikä itkemällä ja meuhkaamalla. dna varmaan tyytyväinen kun pääsee yhdestä kitisijästä eroon.

        btw. ole tyytyväinen että otit dna:lta kimpan etkä sonera/elisalta. heidän luureissa on sim-lukot joten ei toimi ulkomaiset kortit. dna:n kytkyluurissa voit käyttää ulkomaista simmiä, mikä on kaikista järkevintä jos olet pitkään ulkomailla.


    • -minä-

      Ihmeellistä kun joillakin on vaikea tajuta, että määräaikainen sopimus, ON MÄÄRÄAIKAINEN. Totta kai sen voi tietyin ehdoin purkaa, mutta tulisi ehkä ajatella ennen sopimuksen allekirjoittamista, että määräaikainen sopimus on todellakin voimassa sopimukseen merkityn ajan. Eli sitä ei pääsääntöisesti voi irtisanoa sopimuskauden aikana. Ilmeisesti Suomi alkaa olla Euroopan Amerikkalaisin maa, kun joka paikkaan joudutaan kohta laittamaan varoituksia tyyliin: "Varo kahvi on kuumaa..."

      • ihmiset

        Ihmisille kelpaa määräaikainen sopimus ja sen mukanaan tulevat alennukset puheluista. Onhan se hieno juttu kun alennuksen saa. Tietävät tasan tarkkaan saavansa sen alennuksen vain tuon määräaikaisuuden takia.

        Sitten se määräaikaisuus pitäisi kuitenkin purkaa heti kun arvoisa ostaja niin haluaa. Vaikka kuinka olisi tietoinen sopimuksen määräaikaisuudesta. Edullisia nuo puhelut on ilman noita kampanja-alennuksiakin täällä Suomessa. Ei nyt pankkilainankaan kanssa saa toimia just niinkuin itse haluaa sen jälkeen kun on sopimukseen sitoutunut.

        Tämä nyt ei koskenut tuota alkuperäistä tekstiä vaan komppaa -minä- nimimerkkiä. SIM-lukituskin on mainittuna sopimusehdoissa kaikilla operaattoreilla. Sopimushedot tulevat sen paketin mukana toimitusmyyntinä ja liikkeessäkin ne saa lukea ennen kuin sopimuksen tekee. Toimitusmyynnissähän on erittäin älykästä lukea ne ehdot ennen kuin on avannut sen puhelimen pakkauksestaan ja räplännyt sen puhelimen myyntikelvottomaksi ja sitten vasta tulee mieleen että en haluaisi palauttaa.

        Ne sopimusehdot PITÄÄ lukea. Pitäisi oikeasti laittaa kissankorkuisin kirjaimin niihin sopimusehtoihin että "sitoudun loppuiäkseni maksamaan ylihintaa" puheluista. Se joka allekirjoittaa sen paperin lukematta saisi olla hyvin ylpeä itsestään.


    • harri kaunisto

      Itselläni onnistui DNA Mokkula määräaikaisen sopimuksen purku, syy oli selvä, kun DNA liikkuva laajakaista ei toimi nut teknisesti Töölö tukiasemassa kevaällä 2009.


      Kuluttajan suojalain mukainen sopimuksen purkaminen on mahdolista ainakin jos

      - 1. tuote ei vastaa sitä mitä kulutajan on ollut syytä olettaa. Eli siiispä Jos markkinoinnissa on syntynyt kuva että 'toimii kaikialla' , eikä toimikaan esim. AHENANMAALLA TAI KEMIÖSSÄ TAI ulkomailla, se on selvä purku syy.

      KULUTTAJAN SUOJALAKI netissä http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038

      KULUTTAJANSUOJALAKI ON VARSIN ANKARA YRITYSTÄ KOHTAAn, siellä sanotaan mm että:
      "Jos tässä laissa tarkoitetun «sopimuksen» ehto on laadittu etukäteen ilman, että kuluttaja on voinut vaikuttaa sen sisältöön, ja ehdon merkityksestä syntyy epätietoisuutta, ehtoa on tulkittava kuluttajan hyväksi."

    • mölli5

      Juu, no kimpankin liittymätyyppiä voi kyllä vaihtaa esim. dna intoon, jossa kk-maksu 0,90€. Ei tarvi puhepakettia pitää ulkomailla.

      Miten yleensä ihmiselle tulee mieleen sitoutua 2 vuodeksi ja sitten muuttaa heti ulkomaille, hölmön hommaa sanon...oma mokas.

    • lukiluki

      Eihän se ole operaattorin syy jos on niin PUUSILMÄ. Parasta vaan katsoa peiliin. Eikö nykyisin kouluissa opita enää YMMÄRTÄMÄÄN LUETTUA TEKSTIÄ? Aika paha, jos näin on.
      Kannatta seuraavalla kerralla otta lukutaitoinen avuksi, kun soppareita tekee.

    • VITUN VITUN VITUN VI

      OLEN SAMAA MIELTÄ OSTIN TÄMÄN HELEVETIN MOKKULAN!!! NÄÄ MYYJÄT NÄYTTI KARTALATA ETÄ MEET MIHIN VAAN SE PELAA .JA VITUT SE PELAA KUN SUURIMISSA KAUPUNGEISSA . OLEN YRITTÄNY PURKAA TUOTA SAATANAN TEKEMÄÄ SOPIMUSTA MUTTA SIELTÄ SANOTTIIN NYT ETTÄ VALITETTAVASTI TÄMÄ MOKKULA EI PELAA JOKAPAIKASSA. KYLLÄ NY VITUTTAA MAKSAA KAKSI VUOTTA TYHJÄSTÄ. EIKÖ NÄILLE PERKELEILLE VOI MITTÄÄN OON AATELLU ETTÄ KUN SAIS YHENKÄÄN KIINI NIIN TEKIS KIRVEELLÄ JAKKAUKSEN

      • Vetulix

        Niin

        Mitä Dna Kimppa liittymälle määräaikaiusuuden jälkeen ? Pitääkö se erikseen irtisanoa vai loppuukpo ihan itsestään kun 24 kk soppari on lopussa ? Onkos jollaan tiatoo ?


      • pitää irtisanoa
        Vetulix kirjoitti:

        Niin

        Mitä Dna Kimppa liittymälle määräaikaiusuuden jälkeen ? Pitääkö se erikseen irtisanoa vai loppuukpo ihan itsestään kun 24 kk soppari on lopussa ? Onkos jollaan tiatoo ?

        jatkuu normaalisti 1 kk irtisanomisajalla.


    • jkhjj

      Kuluttajansuojalain mukaan tällaiset pitkäaikaissopimukset ovat laittomia ja kuluttajalla ON oikeus irtisanoa tällaiset sopimukset!!! Eli vaikka olet "sitoutunut 2 vuodeksi", sinulla on oikeus irtisanoa sopimus, soita vaikka Kuluttajavirastoon ja kysy!

      • mm

        Toiset operaattorien kusetusta että määräaikaiset sopimukset on laittomia koska ne EIVÄT ole. Numeron saa siirtää sopimuksen purkaa kesken.-.Tarkkista uudestaan koska 24kk sopimukset ovat laillisia ja ne PURETAAN kyllä sanktio maksua vastaan.


    • Lueppa ne ehdot

      "No niinhän siinä kävi että sokeuduin siitä euron puhelimesta sen verran etten lukenut sopimusta kunnolla ja tajunnut ajoissa, että puhelimen ja laskujen kanssa ollaankin sitten täysin naimisissa seuraavat 2 PIIITKÄÄ vuotta."

      Ja tuoko on sitten jonkun muun vika kuin sinun?

    • llllllllllllllllllll

      No voihan sen liittymätyypin ilmeisesti muuttaa että laskut tulee käytön mukaan, että jos ei käytä niin ei tule laskuakaan.

    • idioottiiiii

      joo sitä vois lukea ne sopimusehot, tartte haukkua oman tyhmyyden takia operaattoria..

      • aasi2

        Dna määräaikaisuus loppu heinäkuussa ja irtisanottu jo keväällä. Nyt ei saa niiltä millään purkukoodia puhelimeen jolla saisi kapulan käyttöön toisen operaattorin kortilla. On kuulemma minun oma vikani kun en ajoissa ole osannut pyytää.
        Ihana Elisa-S-lahti antoi vaihtari puhelimen ilmaiseksi , kunnes saan tapeltua avauskoodin DNA:lta.
        Varokaa vain näitä kytkyjä. aina ei mee niinkuin toivotaan. ja luvataan.


    • petetty dna asiakas

      jeps samaa sanon minä VAROKAA DNA KIMPPAA... se on 24kk sen kanssa naimisissa... maksat vaikka sulet teet mitä hyvänsä.... minäkin koitin muutaa liittymä tyyppiä, liikeessä sanotiin että vaihto onnistuu mihin vain korvausta vastaa, vaan kun oli tarkotus siirtää muksun liittymä takaisin minuutti hintaiseen koska niihin muihin ei saa saldo rajaa... mikä perseestä muksun puhelinta ajatellen!
      ei auta sitä sitten maksetaan 24kk.... sen jälkeen kyllä operaattori vaihtuu riitt tämä kusetus!!

    • Omalla vastuulla

      Mutta eiköhän se ole niin että idiootti on siinä vaiheessa se joka lyö nimet paperiin sopimusta LUKEMATTA. Kuka tekee sopimuksen ilman että ottaa selvää mihin sitoutuu? turha aiitä on operaattoria tai ketään muuta KUIN ITSEÄÄN siinä vaiheessa syyttää jos omaa typeryyttä menee sopimuksia tekemään. Ja jos on pienintäkään älliä niin KIMPPA tarkoittaa 24kk soopimusta senhän tietää kaikki....ainakin melkein.

    • Hause

      Tyhmä saa mitä tilaa :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      62
      1160
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      45
      798
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      49
      749
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      730
    5. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      91
      720
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      70
      664
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      651
    8. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      605
    9. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      28
      591
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      49
      584
    Aihe