Miksi typistetty?

???????

Miksi ihmiset haluavat typistetyt korvat ja hännän koiralleen? Miksi täytyy tuoda ulkomailta koira, eikä ottaa suomalaiselta kasvattajalta "luomu" koiraa? Mikä niissä korvissa ja hännissä niin etoo, onko koira liian kiltin näköinen vai..?

20

1235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

      Vastaan rehellisesti vaikka saan haukut. Päätin ottaa typistetyn koska koira tulee "vahtikoiraksi" ja saa olla pelottavan näköinen. Koira siis oleskelee pihalla kolme tuntia päivässä lämmitetyssä kopissa ja aidatussa pihassa kun me työskentelemme.
      Muuten koira asuu luonnollisesti meidän kanssa sisällä.
      Tarvitsemme vahtia pihalle koska mieheni työn takia meiltä jatkuvasti varastetaan tavaraa pihalta ja murtaudutaan varastoomme.

      Siinä meidän syy.

      • korvallinen koira

        ole riittävä pelote? Miksette laittaneet esim. sakemannia (tarkenee paremmin pihalla ja herättää kunnioitusta hännänkin kanssa) tai esim. rotikkaa, joka on myös mielestäni ihan pelottava ilmestys korvilla. Tuskin se koira siellä tarhassa tai lämmitetyssä kopissa makoillen ketään pelottaa korvilla&hännällä tai ilman!


      • on ehkä typerin

        koskaan kuulemani syy edes hankkia koira. Olisitte sitten hankkineet edes jonkun oikean vahtikoiran, joka ei päästä kaikkia tunkeilijoita mailleen kuten überystävällinen dobermannin!


    • Suomalaisenkin

      kasvatin voi halutessaan käydä typpäämässä. Eikä ulkomailta ole pakko typpäriä ottaa. Itse otin koiran ulkomailta, kun Suomenmaalla ei tuolloin ollut yhtäkään pentuetta, josta olisin pennun itselleni halunnut. Ulkomailta sensijaan löysin mieleiseni koiran ja se, että oliko se typätty vai ei oli sivuseikka.

      • minä vaan...

        Itselläni ei dobberia, mutta ollut monia muita koiria, ja hännällisen boksun, sekarotuisen dobberin ja nyt mastiffin omistavana (mastiffeilla ei häntää koskaan olla edes typätty) ymmärtäisin hyvin, että häntä typättäisiin. Tuo mastiffikin on sen verran iso, että sen häntä on kun ruoska ja siitä oikeesti jää jopa jäljet kun se kunnolla sillä vatkaa sopivasti reiteen tms.., lisäksi on osunut monen monta kertaa tuo häntä silmääni, vaikka olen seisonut (koira ei siis mikään pieni =)), noh pienenä harmina hännästä toki myös se, että huitoo sillä kaiken alas hyllystä, pöydiltä jne. Välillä vaan tuntuu että mahtaa koiraankin tehä kipeetä kun se häntänsä johonkin ovenkarmiinkin kunnolla jysäyttää. Korvien typpäämistä en ole ikinä oikeen ymmärtänyt, mutta jos sille syitä haluaisi niin kyllähän ns pystykorvilla on vähemmän korvatulehduksia kuin lupilla, joilla koprvat ei tuuletu yhtä hyvin. Tältäkin tosin vältytään säännöllisellä korvien puhditamisella. Mielestäni tämä juttu on ihan kinkkinen, koska joillakin koiraroduilla tuosta typpäämisestä todella olisi hyötyä, muttei ulkonäön takia. Jatkuvasti ihmiset noista meidän englanninbulleitsa kyselee, että mistä on ostettu kun on typätty häntä. Siinä sitten saa selitellä että ihan suomesta, mutta bulldogeilla on tuollainen häntä luonnostaan.. =) Mutta koskaan en ole ymmäertänyt esim. kääpiösnautserien hännän typpäämistä. Niille typätty häntä ei edes sovis, ja sitä ei voida edes selittää muullakuin ulkonäöllä..


    • ON TYPISTETTY

      ALUNPERIN SIKSI ET TAPELLESSA VASTUSTAJA EI SAA KIINNI KORVASTA.!!!!!!!!! Luppakorvia on tarpeeksi tässämaassa.

      • akem

        ^siinä vasta varsinainen koira asiantuntija.. Milloinkas dobberia on käytetty jonain taistelukoirana? Ei taitaisi nuo alastomat rimppakintut siihen hommaan sopia oli korvat tai ei..
        Hyvä että Suomessa on typpäyskielto, eikä pupunkorvatoopeilla ole asiaa pk-kokeisiin:) Eli typpäyksistä voit tunnistaa että koira on otettu vain munanjatkeeksi ja sohvankoristeeksi..


      • hihi...
        akem kirjoitti:

        ^siinä vasta varsinainen koira asiantuntija.. Milloinkas dobberia on käytetty jonain taistelukoirana? Ei taitaisi nuo alastomat rimppakintut siihen hommaan sopia oli korvat tai ei..
        Hyvä että Suomessa on typpäyskielto, eikä pupunkorvatoopeilla ole asiaa pk-kokeisiin:) Eli typpäyksistä voit tunnistaa että koira on otettu vain munanjatkeeksi ja sohvankoristeeksi..

        jopas sä oletkin vitsikäs kaveri! On niillä typillä tässä maassa tuloksia ihan IPO:stakin, joten osa niistä on kyllä ihan harrastuskavereita, eikä munanjatkeita. Mä väitän, että mikä tahansa PK-rotuinen koira ilman tuloksia on munanjatke. Se on otettu vaan ja ainoastaan pippeliä pidentämään, kun sen kanssa kerran ei harrasteta. Tämä pätee luppakorvapööpereihinkin, sillä dobermannejahan nekin ovat.


      • minä vaan...
        hihi... kirjoitti:

        jopas sä oletkin vitsikäs kaveri! On niillä typillä tässä maassa tuloksia ihan IPO:stakin, joten osa niistä on kyllä ihan harrastuskavereita, eikä munanjatkeita. Mä väitän, että mikä tahansa PK-rotuinen koira ilman tuloksia on munanjatke. Se on otettu vaan ja ainoastaan pippeliä pidentämään, kun sen kanssa kerran ei harrasteta. Tämä pätee luppakorvapööpereihinkin, sillä dobermannejahan nekin ovat.

        Itselläni ei enää ole pk-rotua, mutta silloin kun oli ja edelleenkin (veikkei pk-rotu) niin ihan kyllä koiran otan seuraksi, lenkkikaveriksi, rakastetuksi ja rakastavaksi perheenjäseneksi, jonka kanssa voi myös harrastaa mikäli koira tai omistaja ovat kiinnostuneita. Mikäli kaikki pk-rodunkin omistajat haluaisivat aktiivisesti harrastaa niin eihän löytyisi edes tarpeeksi tiloja saati kouluttajia... Miten joku voi ajatella että pk rotu ilman säännöllistä harrastamista ja kokeita on munanjatke? Eikö se koira kuitenkin ole tarkoitettu perheenjäseneksi oli rotu mikä hyvänsä? Milestäni harvemmissa tapauksissa koira otetaan munanjatkeeksi vaikka ei harrastaisi ja sitten taas se voi olla munanjatke vaikka harrastaisikin...

        JOS (siis täysin jossittelua) itselleni "munanjatkeen" ottaisin ottaisin kyllä ihan jonkun muun kun esim. dobberin, rotikan, sekemannin tms.. jotka eivät ole edes kovin näyttäviä/isoja (TIEDÄN; tämä on mielipde kysymys, joten pavut pois klyyvarista;)), ja koirasta kun koirasta saa agressiivisen halutessaan (mitä kukaan tervepäinen ihminen ei tietenkään halua!!).

        Itselläni on 3 koiraa ja kyllä tuon yhden olen ottanut ihan ns. vahtimaan ja suojelemaan (olemassa olollaan karkoittamaan hämärähyypiöt/ilmoittamaan "vierailijoista"), vaikka onkin täysin perheenjäsen. Kyllä varmasti moni joka maallekkin ottaa esim. dobberin ottaa sen omaisuuden suojaksi, eikä tarkoita että se olisi munajatke vaikka sillä ei harrasteta ja käytetä kokeissa... Ihmiset ottavat koiran niin moneen eri tarkoitukseen, eikä niiden ihmisten lokerointi mielestäni ole ihan näin yksinkertaista ;) Mutta tokihan suomi on vapaa maa ja jokainen saa oman mielipiteensä tuoda esille oli se millainen hyvänsä, mutta tämä olikin vain minun mileipiteeni...


      • akem
        minä vaan... kirjoitti:

        Itselläni ei enää ole pk-rotua, mutta silloin kun oli ja edelleenkin (veikkei pk-rotu) niin ihan kyllä koiran otan seuraksi, lenkkikaveriksi, rakastetuksi ja rakastavaksi perheenjäseneksi, jonka kanssa voi myös harrastaa mikäli koira tai omistaja ovat kiinnostuneita. Mikäli kaikki pk-rodunkin omistajat haluaisivat aktiivisesti harrastaa niin eihän löytyisi edes tarpeeksi tiloja saati kouluttajia... Miten joku voi ajatella että pk rotu ilman säännöllistä harrastamista ja kokeita on munanjatke? Eikö se koira kuitenkin ole tarkoitettu perheenjäseneksi oli rotu mikä hyvänsä? Milestäni harvemmissa tapauksissa koira otetaan munanjatkeeksi vaikka ei harrastaisi ja sitten taas se voi olla munanjatke vaikka harrastaisikin...

        JOS (siis täysin jossittelua) itselleni "munanjatkeen" ottaisin ottaisin kyllä ihan jonkun muun kun esim. dobberin, rotikan, sekemannin tms.. jotka eivät ole edes kovin näyttäviä/isoja (TIEDÄN; tämä on mielipde kysymys, joten pavut pois klyyvarista;)), ja koirasta kun koirasta saa agressiivisen halutessaan (mitä kukaan tervepäinen ihminen ei tietenkään halua!!).

        Itselläni on 3 koiraa ja kyllä tuon yhden olen ottanut ihan ns. vahtimaan ja suojelemaan (olemassa olollaan karkoittamaan hämärähyypiöt/ilmoittamaan "vierailijoista"), vaikka onkin täysin perheenjäsen. Kyllä varmasti moni joka maallekkin ottaa esim. dobberin ottaa sen omaisuuden suojaksi, eikä tarkoita että se olisi munajatke vaikka sillä ei harrasteta ja käytetä kokeissa... Ihmiset ottavat koiran niin moneen eri tarkoitukseen, eikä niiden ihmisten lokerointi mielestäni ole ihan näin yksinkertaista ;) Mutta tokihan suomi on vapaa maa ja jokainen saa oman mielipiteensä tuoda esille oli se millainen hyvänsä, mutta tämä olikin vain minun mileipiteeni...

        Typätty dopperi on Suomessa aika poikkeuksetta kouluttamattoman "amiksen" munanjatke. Pk-piireissä näille lähinnä naureskellaan..
        Melkoisen pehmeänä koirana dopperi jonain omaisuuden suojelijana on hieman naurettava ajatus, saati sitten Suomen sääoloissa pihavahtina suorastaan eläinrääkkäystä:(

        Pidän myös hienona kehityksenä että yhä useampi maa on kieltänyt tai kieltämässä tämän turhaakin turhemman typistyksen.


      • minä vaan...
        akem kirjoitti:

        Typätty dopperi on Suomessa aika poikkeuksetta kouluttamattoman "amiksen" munanjatke. Pk-piireissä näille lähinnä naureskellaan..
        Melkoisen pehmeänä koirana dopperi jonain omaisuuden suojelijana on hieman naurettava ajatus, saati sitten Suomen sääoloissa pihavahtina suorastaan eläinrääkkäystä:(

        Pidän myös hienona kehityksenä että yhä useampi maa on kieltänyt tai kieltämässä tämän turhaakin turhemman typistyksen.

        Juu se voi kai olla vahtina omaisuuden ns suojana sisälläkin?! Meillä lyhytkarvainen, iso vahtiva rotu, koska ihan kotikoira ja asuu sisällä mutta kyllä se olemassaolollaan pitää hiipailijat nurkilta pois pyörimästä ja ilmoittaa kyllä haukahtamalla pihaan tulevista. Ja se haukkuminen kuuluu pihallekin, tyhmä saa olla jos yrittää tulla sisälle vaikka kuulee siellä ison koiran haukkuvan. Ja sori vaan, mutta kyllä tiedän monen monta dobberia, jotka toimii vahtihommissa, siis ihan työkseen. Ja mitä dobbereista tiedän niin kyllä nekin puolustaa tarvittaessa kotia ja laumaansa?! Eikö se siis silloin pysty hoitamaan tämmöistä ns. ihmisen/omaisuuden vartiointia ihan kotikoiran sivutuotteena?!

        Minulla on erikäsitys typättyjenkin dobberien omistajista, ja enemmänkin on harvassa ne joille se dobberi olisi munanjatke... ehkä 10 omistajasta voisin 1 sanoa omistavan dobberin munanjatkeena. En vaan ymmärrä miten mistään elukasta tai esineestä kukaan saa munanjatketta... Niin joo ja meillä TOKO ryhmässä useampi typätty dobberi ja myös parilla kouluttajalla typättyjäKIN! Se siitä ja sen munanjatkeesta amiksilla.. Edelleen sitä mieltä, että tuo hännäntyppääminen ei ole aina vain ulkonäöllinen seikka, vaikka mielestäni typätty häntä ei mikään hienon näköinen edes ole!!


      • minä vaan...
        minä vaan... kirjoitti:

        Juu se voi kai olla vahtina omaisuuden ns suojana sisälläkin?! Meillä lyhytkarvainen, iso vahtiva rotu, koska ihan kotikoira ja asuu sisällä mutta kyllä se olemassaolollaan pitää hiipailijat nurkilta pois pyörimästä ja ilmoittaa kyllä haukahtamalla pihaan tulevista. Ja se haukkuminen kuuluu pihallekin, tyhmä saa olla jos yrittää tulla sisälle vaikka kuulee siellä ison koiran haukkuvan. Ja sori vaan, mutta kyllä tiedän monen monta dobberia, jotka toimii vahtihommissa, siis ihan työkseen. Ja mitä dobbereista tiedän niin kyllä nekin puolustaa tarvittaessa kotia ja laumaansa?! Eikö se siis silloin pysty hoitamaan tämmöistä ns. ihmisen/omaisuuden vartiointia ihan kotikoiran sivutuotteena?!

        Minulla on erikäsitys typättyjenkin dobberien omistajista, ja enemmänkin on harvassa ne joille se dobberi olisi munanjatke... ehkä 10 omistajasta voisin 1 sanoa omistavan dobberin munanjatkeena. En vaan ymmärrä miten mistään elukasta tai esineestä kukaan saa munanjatketta... Niin joo ja meillä TOKO ryhmässä useampi typätty dobberi ja myös parilla kouluttajalla typättyjäKIN! Se siitä ja sen munanjatkeesta amiksilla.. Edelleen sitä mieltä, että tuo hännäntyppääminen ei ole aina vain ulkonäöllinen seikka, vaikka mielestäni typätty häntä ei mikään hienon näköinen edes ole!!

        Voihan joku ajatella teilläkin ja minullakin koiran olevan munanjatke... Kyllä itse ainakin olen ylpeä omista koiristani, niiden ulkonäöstäs sekä tottelevaisuudesta ja luonteesta (tervepäisyydestä). Voihan joku ajatella, että koira on minulle/teille munanjatke, koska olen ylpeä eläimestäni! Eikö jokaisen kuulu olla ylpeä omasta koirastaan (mikäli siihen on aihetta). En kuitenkaan koe, että egoni kasvaisi jotenkin siinä että minulla on koiria joista olen ylpeä, mutta mistä sitä esim. tuntemattomat ihmiset tietäisi?! Hyvin voin kuvitella kun melko pienenä ihmisenä kuljen tuon meidän mastiffin kanssa, että ihmset ajattelevat ottaneeni ison koiran pönkittääkseni egoani, vaikka todellisuudessa totuus on aivan toinen. Eihän sitä kuitenkaan tiedä kuin ne jotka minut tuntevat sekä minä itse =) En tiiä ymmärsikö kukaan mitä ajan takaa? =)


      • typioita
        minä vaan... kirjoitti:

        Voihan joku ajatella teilläkin ja minullakin koiran olevan munanjatke... Kyllä itse ainakin olen ylpeä omista koiristani, niiden ulkonäöstäs sekä tottelevaisuudesta ja luonteesta (tervepäisyydestä). Voihan joku ajatella, että koira on minulle/teille munanjatke, koska olen ylpeä eläimestäni! Eikö jokaisen kuulu olla ylpeä omasta koirastaan (mikäli siihen on aihetta). En kuitenkaan koe, että egoni kasvaisi jotenkin siinä että minulla on koiria joista olen ylpeä, mutta mistä sitä esim. tuntemattomat ihmiset tietäisi?! Hyvin voin kuvitella kun melko pienenä ihmisenä kuljen tuon meidän mastiffin kanssa, että ihmset ajattelevat ottaneeni ison koiran pönkittääkseni egoani, vaikka todellisuudessa totuus on aivan toinen. Eihän sitä kuitenkaan tiedä kuin ne jotka minut tuntevat sekä minä itse =) En tiiä ymmärsikö kukaan mitä ajan takaa? =)

        Jos pienikokoinen mieshenkilö ottaa dobberin/sakemannin/muun vastaavan, niin sehän on aina automaagisesti munanjatke - ja yritä sitä sitten selittää paremmin päin. Jos vielä treenaat tuon koiran kanssa, niin sittenhän se vasta munanjatke onkin... Ja jos taas suurikokoinen mies ottaa pienen koiran, niin ukkohan on selvä homo? Että joo... Josko me vain otetaan just sellaisia koiria kuin halutaan, ja annetaan ihmisten ihmetellä jatkeita. Ne kun keksii sen ihmettelyn aiheensa aina jostain.


      • Tasmanian2
        akem kirjoitti:

        ^siinä vasta varsinainen koira asiantuntija.. Milloinkas dobberia on käytetty jonain taistelukoirana? Ei taitaisi nuo alastomat rimppakintut siihen hommaan sopia oli korvat tai ei..
        Hyvä että Suomessa on typpäyskielto, eikä pupunkorvatoopeilla ole asiaa pk-kokeisiin:) Eli typpäyksistä voit tunnistaa että koira on otettu vain munanjatkeeksi ja sohvankoristeeksi..

        Sinäkin voisit lukea hiukan rodun historiaa niin olis kommenteillas vähän arvoa. Edellinen vastaaja kun oli jokseenkin oikeassa. Tää palsta tuntuu olevan täynnä jos jonkun näköistä tietäjää...


      • akem
        Tasmanian2 kirjoitti:

        Sinäkin voisit lukea hiukan rodun historiaa niin olis kommenteillas vähän arvoa. Edellinen vastaaja kun oli jokseenkin oikeassa. Tää palsta tuntuu olevan täynnä jos jonkun näköistä tietäjää...

        Ja sinä voisit ehkä lukea hieman koirien historiasta yleisesti.
        Tiedätkös aivan alkuperäisen syyn miksi koirien häntiä ym. alettiin katkomaan?


      • voi olla munanjatke
        akem kirjoitti:

        Typätty dopperi on Suomessa aika poikkeuksetta kouluttamattoman "amiksen" munanjatke. Pk-piireissä näille lähinnä naureskellaan..
        Melkoisen pehmeänä koirana dopperi jonain omaisuuden suojelijana on hieman naurettava ajatus, saati sitten Suomen sääoloissa pihavahtina suorastaan eläinrääkkäystä:(

        Pidän myös hienona kehityksenä että yhä useampi maa on kieltänyt tai kieltämässä tämän turhaakin turhemman typistyksen.

        jos sitä sellaisena pitää. Olkoon koirani sitten munanjatke, mutta sillä on koulutustuloksia ja lisää tulossa. Pidän koirani ulkonäöstä ja tykkään katsella sitä. Rakastan typätyn dobberin ulkonäköä ja se siitä. Jos se siksi on munanjatke, niin olkoon. Syytön minä siihen olen, jos omat piskisi ovat niin rumia, ettet kestä niitä ylpeänä katsella. Mielestäni Suomessa on niillä luppakorvillakin hälyttävän vähän tuloksia. Kovasti kyllä pullistellaan foorumeilla, mutta tosielämässä ei saada edes BH:ta suoritettua sen koiran kanssa. Ja mahdollisuus olisi vaikka mihin, kun kerran on se luppakorva, jolla saa osallistua. Jos kuluttaisivat enemmän aikaa koiransa kouluttamiseen ja vähemmän aikaa niihin suuriin puheisiin, niin voisi tulla se hyväksytty edes jostakin nakinsyöntikokeesta!


      • Hyvä sinä!
        typioita kirjoitti:

        Jos pienikokoinen mieshenkilö ottaa dobberin/sakemannin/muun vastaavan, niin sehän on aina automaagisesti munanjatke - ja yritä sitä sitten selittää paremmin päin. Jos vielä treenaat tuon koiran kanssa, niin sittenhän se vasta munanjatke onkin... Ja jos taas suurikokoinen mies ottaa pienen koiran, niin ukkohan on selvä homo? Että joo... Josko me vain otetaan just sellaisia koiria kuin halutaan, ja annetaan ihmisten ihmetellä jatkeita. Ne kun keksii sen ihmettelyn aiheensa aina jostain.

        Niinhän se on, että kun oma koira ei edes omasta mielestä ole mikään ruusu, niin aletaan haukkumaan muiden selvästi kauniimpia koiria, sillä eihän sitä kestä jos oma sessu ei olekaan maailman kaunein. Jos ottaa kauniin koiran, niin se on heti otettu vaan ulkonäön vuoksi ja voi voi kun on paha paha asia, sillä sehän on ulkonäköjalostuksen tuote se sellainen. Jos haluaa hyvästä yhdistelmästä pennun, missä vanhemmat on menestyneet niin kokeissa kun näyttelyissäkin ja jos pentu haetaan ulkomailta ja on vielä typätty, niin auta armias kun se on huono ja omistajakin on päälle kaupan vielä tyhmä pienimunainen egoisti. Minä suhtaudun tuohon niinkun kateellisuuteen.


      • kielto eläinsuojelua?
        voi olla munanjatke kirjoitti:

        jos sitä sellaisena pitää. Olkoon koirani sitten munanjatke, mutta sillä on koulutustuloksia ja lisää tulossa. Pidän koirani ulkonäöstä ja tykkään katsella sitä. Rakastan typätyn dobberin ulkonäköä ja se siitä. Jos se siksi on munanjatke, niin olkoon. Syytön minä siihen olen, jos omat piskisi ovat niin rumia, ettet kestä niitä ylpeänä katsella. Mielestäni Suomessa on niillä luppakorvillakin hälyttävän vähän tuloksia. Kovasti kyllä pullistellaan foorumeilla, mutta tosielämässä ei saada edes BH:ta suoritettua sen koiran kanssa. Ja mahdollisuus olisi vaikka mihin, kun kerran on se luppakorva, jolla saa osallistua. Jos kuluttaisivat enemmän aikaa koiransa kouluttamiseen ja vähemmän aikaa niihin suuriin puheisiin, niin voisi tulla se hyväksytty edes jostakin nakinsyöntikokeesta!

        Onko teistä typpärin omistajista sitten ihan ok että koiranne kärsii koko ikänsä kommunikointiongelmista muiden koirien kanssa, sekä mahdollisista haamusäryistä amputoiduissa jäsenissään?
        Olisiko ok jos teiltä amputoitaisiin pois kieli ja sormet (eli ne kommunikointivälineet)?


      • minä vaan...
        akem kirjoitti:

        Ja sinä voisit ehkä lukea hieman koirien historiasta yleisesti.
        Tiedätkös aivan alkuperäisen syyn miksi koirien häntiä ym. alettiin katkomaan?

        Omat bulldoggini pystyvät kommunikoimaan ilman kunnon häntääkin varsin hyvin... Kyllä siitä pienestä töpöstäkin (mikä on siis vielä pienempi kun typätty) pystyy koiraa lukea. Ja koska pystykorvaisia koiria ei olla pystytty tulkitsemaan?! Niin ja ennenkuin kukaan alkaa aukomaan päätään siitä että olen typännyt bullieni hännät, niin englanninbulldogeilla se häntä on kun typätty töpö... siis luonnostaan.. ;)

        En mäkään hyväksy typpäämistä VAIN ulkonäöllisistä syistä esim. käppänöillä. Isoilla koirilla vaan se häntä on usein kun ruoska ja saa sillä tuhoa ja kipua sekä itselleen kuin muillekin.


      • !!!!!!!!!!!!!!!
        kielto eläinsuojelua? kirjoitti:

        Onko teistä typpärin omistajista sitten ihan ok että koiranne kärsii koko ikänsä kommunikointiongelmista muiden koirien kanssa, sekä mahdollisista haamusäryistä amputoiduissa jäsenissään?
        Olisiko ok jos teiltä amputoitaisiin pois kieli ja sormet (eli ne kommunikointivälineet)?

        Koiran kieli on PALJON monimuotoisempaa kun pelkkää hännänheilutusta ja luppakorvien tuulessa lerputusta! Alunperin koiraeläinhän on nimenomaan PYSTYKORVAINEN. Luulisi olevan luppakorvilla vaikeaa, kun ei voi korvillaan niin paljoa itseään ilmentää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      244
      2263
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      161
      1468
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1310
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1049
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      943
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      679
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      670
    Aihe