Kuvien yhdistäminen

Jooseppi-Joseph

Photo CS3:ssa pitäisi olla sellainen ominaisuus, että kuvia voi yhdistää: osa yhdestä, osa toisesta.
Olen kuulut, että jos on vaikka kolme saman aiheen kuvaa ihmisistä, yhdestä kuvasta voi ottaa yhden ihmisen, toisesta toisen jne.

Millä komennolla se toimii=

5

3544

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Komennolla

Sinulla on vaikka kolme kuvaa ja aiot tehdä niistä yhden uuden.
      Tee uusi pohja, tai ota uusi kuva pohjaksi.
      Avaa ne kuvat, joista aiot ottaa osia.
      Valitse haluttu kuvanosa (Monta erilaista valintatyökalua valittavana) ja liitä se uutena kerroksena tuolle tekemällesi uudelle kuvapohjalle.
      Tee samoin kaikille muillekin osille ja siirtelet osat haluttuihin paikkoihin uudessa kuvassa.
      Kun sommitelma on valmis niin talletat sen uudeksi kuvaksi.

• Jooseppi-Joseph

Kiitos, kokeilen!
        Ohjelmassa on help, mutta en osannut hakea oikeaa aihetta.

• graafisen tekniikan insinööri

Siis tuo edellä esitelty ohjehan on ihan tavallista photosoppausta, joka onnistuu vaikka 7-versiolla, eikä tuohon siis liity mitään CS3:n erikoistoimintoja.

Olen kuitenkin lukenut, että nimenomaan CS 3:ssa on sellainen automaattitoiminto, joka osaa yhdistää kuvista halutut osat yhtenäiseksi. Toiminto on tehty juurikin ihmisten ryhmäkuvausta ajatellen, koska harvoin kaikki ihmiset sattuvat olemaan edukseen siinä yhdessä ja ainoassa originaalissa.

Mutta en nyt kuolemaksenikaan muista mikä tuo toiminto, on vaikka tiedänkin, että se on olemassa nimenomaan CS3:ssa. Itselläni on vain 7.0 ja täissä CS2, joten en voi testata, mutta ehkäpä joku CS3:a käyttävä osaa varmaankin autttaa?

• photomerge

Näin se käy

1.) Käynistä Photoshop CS3

2.) File -> Automate -> Photomerge

3.) Avaa kuvat jotka haluat yhdistää Photomergen avulla.

Ainakin Creative Suite 3 Design Premium paketin mukana tulee video Workshop opetusvideoita sisältävä levy, jossa tuo photomerge toiminto on esitelty. En tiedä miten tuleeko niitä pelkän photoshopin mukana.

• gyi

1.) Käynistä Photoshop CS3

2.) File -> Automate -> Photomerge

3.) Avaa kuvat jotka haluat yhdistää Photomergen avulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      137
      2405
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      346
      1880
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1557
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1373
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1310
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      897
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      850
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      752
    Aihe