Kuvien yhdistäminen

Jooseppi-Joseph

Photo CS3:ssa pitäisi olla sellainen ominaisuus, että kuvia voi yhdistää: osa yhdestä, osa toisesta.
Olen kuulut, että jos on vaikka kolme saman aiheen kuvaa ihmisistä, yhdestä kuvasta voi ottaa yhden ihmisen, toisesta toisen jne.

Millä komennolla se toimii=

5

3620

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Komennolla

Sinulla on vaikka kolme kuvaa ja aiot tehdä niistä yhden uuden.
      Tee uusi pohja, tai ota uusi kuva pohjaksi.
      Avaa ne kuvat, joista aiot ottaa osia.
      Valitse haluttu kuvanosa (Monta erilaista valintatyökalua valittavana) ja liitä se uutena kerroksena tuolle tekemällesi uudelle kuvapohjalle.
      Tee samoin kaikille muillekin osille ja siirtelet osat haluttuihin paikkoihin uudessa kuvassa.
      Kun sommitelma on valmis niin talletat sen uudeksi kuvaksi.

• Jooseppi-Joseph

Kiitos, kokeilen!
        Ohjelmassa on help, mutta en osannut hakea oikeaa aihetta.

• graafisen tekniikan insinööri

Siis tuo edellä esitelty ohjehan on ihan tavallista photosoppausta, joka onnistuu vaikka 7-versiolla, eikä tuohon siis liity mitään CS3:n erikoistoimintoja.

Olen kuitenkin lukenut, että nimenomaan CS 3:ssa on sellainen automaattitoiminto, joka osaa yhdistää kuvista halutut osat yhtenäiseksi. Toiminto on tehty juurikin ihmisten ryhmäkuvausta ajatellen, koska harvoin kaikki ihmiset sattuvat olemaan edukseen siinä yhdessä ja ainoassa originaalissa.

Mutta en nyt kuolemaksenikaan muista mikä tuo toiminto, on vaikka tiedänkin, että se on olemassa nimenomaan CS3:ssa. Itselläni on vain 7.0 ja täissä CS2, joten en voi testata, mutta ehkäpä joku CS3:a käyttävä osaa varmaankin autttaa?

• photomerge

Näin se käy

1.) Käynistä Photoshop CS3

2.) File -> Automate -> Photomerge

3.) Avaa kuvat jotka haluat yhdistää Photomergen avulla.

Ainakin Creative Suite 3 Design Premium paketin mukana tulee video Workshop opetusvideoita sisältävä levy, jossa tuo photomerge toiminto on esitelty. En tiedä miten tuleeko niitä pelkän photoshopin mukana.

• gyi

1.) Käynistä Photoshop CS3

2.) File -> Automate -> Photomerge

3.) Avaa kuvat jotka haluat yhdistää Photomergen avulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      52
      1987
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      62
      1912
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      12
      1445
    4. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      61
      1251
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      50
      1219
    6. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      845
    7. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      707
    8. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      88
      707
    9. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      33
      678
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      40
      643
    Aihe