Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mies jänistää

morsian2008?

On ihana lukea upeita kosimistarinoita ja kihlautumisia. Olen itsekin ollut kihloissa kolme vuotta ja mies kosi varsinaisesti viime vuonna. Hääpäiväkin sovittiin tälle vuodelle, mutta mutta..

Nyt mies on alkanut ihan selvästi jänistää. Hän haluaa perua häät ihan mitättömästä syystä eikä uutta päivämäärää tunnu löytyvän sitten millään. Nyt häitä on siirretty jo vuodella eteenpäin, mutta sittenkin häät tuntuu olevan hänestä kiusallinen puheenaihe. Hän kuitenkin vakuuttaa kokoajan haluavansa mennä kanssani naimisiin, mutta selvästikin potee sitoutumiskammoa. Kumpikaan meistä ei ole ollut aiemmin naimisissa, joten mitään traumaa edellisestä pieleen menneestä avioliitosta ei voi olla.

Nyt kysynkin teiltä siskot ja tulevat sulhot, mikä neuvoksi. Miksi mies pelkää naimisiinmenoa?

5

1465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös jänistellyt

      En ole sisko enkä tuleva vaan entinen sulho. Olen itse käyttäytynyt joskus samalla tavoin kuin miehesi. Siihen ei ollut mitään yksittäistä selkeää syytä. Jonkinlaisesta sitoutumiskammostakin saattoi olla kyse, mutta sanoisin että koko asia vain tuntui liian suurelta - sellaiselta joka peruuttamattomasti mullistaa koko elämän ja muuttaa tulevaisuuden epävarmaksi (en tarkoita mitään epäluottamusta vaimoa kohtaan vaan sitä, että tulevaisuus tuntui niin erilaiselta kuin senhetkinen elämä ettei sitä osannut kuvitella oikein miksikään). Tekee mieli kysyä, asutteko jo yhdessä? Jos ette, luulisin entistäkin enemmän, että kyse on nimenomaan jonkinlaisesta "muutosvastarinnasta" liian suuren tapahtuman edessä.

    • ....

      Tuleva miehesi kammoksuu vain tulevia juhlia ei niinkään itse naimisiin menoa? Oletteko suunnitelleet isoja juhlia? Onko miehesi ollut mukana järjestelyissä/suunnittelussa ja saanut vaikuttaa?

      Istukaa alas ja keskustelkaa asiasta. Olipa syy mikä tahansa, niin ei sitä kannata jäädä panttaamaan. Kysy mieheltäsi mikä on ja haluaisiko hän ties tehdä jotain toisin.

      • nykyaikaa

        kysyä mieheltä? Sitä vartenhan netti on keksitty, että meiltä voi kysyä, että mitä se puoliso siinä pöydän toisella puolella mistäkin ajattelee. Sata vuotta sitten sama asia piti hoitaa kysymällä miehen ajatuksista joltain naispuoliselta sukulaiselta kirjeellä ja vastausta odoteltiin viikkoja.

        Pääasia kuitenkin on, että turha kommunikaatio miehen ja naisen välillä pysyy mahdollisimman vähäisenä.


      • juuri näin

        mun tuleva mieheni on just tuollainen .
        hän pelkää olla keskipiste haluais maistraatissa mielummin naimisiin .
        minä taas haluaisin juhlat.
        mutta keskustelemalla on päästy ratkaisuun.AINA!


    • täälläkin

      Mulla ei valitettavasti ole sulle vastausta tuohon kysymykseen, koska itsekin sen parissa kuumseisesti pähkäilen.

      Meillä mies siis kerran kosintansa ja summittaisen hääpäivän vetänyt takaisin (ei vielä kuitenkaan kihlasormuksiakaan oltu hankittu). Sanoi, että ei sittenkään ole vielä valmis naimalupauksia vannomaan. Olihan se mulle aivan järkyttävä paikka ja siis todella itkin sitä kaksi päivää, kunnes fiilikset paranivat. Koko suhteemme paras keskustelu tuona yönä kuitenkin käytiin ja uskon ymmärtäväni mieheni ajatukset ja tuntemukset naimisiinmenon suhteen. Nyt taas ihan normisti eteenpäin porskutetaan, mutta sen tein varmaksi, ettei mulle saisi puolikkaalla sanalla vihjaista jostain mistä ei ole vielä satavarma, sillä se pettymys on sitten valtava, jos suunnitelmat ei toteudukkaan.

      Eipä musta apua taida olla, paitsi että todellakin, yrittäkää saada keskustelua aikaan. Muistan hyvin sen helpotuksen ilmeen miehen kasvoilla, kun hän huomasi mun pettymyksestäni huolimatta ymmärtävän hänen lopullista sitoutumista koskevat pelkonsa. Ja samoiten mä todella tunsin kuinka mies ymmärsi taasen sen mun pettymyksen siitä, ettei niitä häitä nyt ihan tähän syssyyn ruvetakaan suunnittelemaan. Sitä kai molemmat loppupelissä eniten kaipasivat, ymmärrystä omille tunteilleen ja ajatuksilleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2288
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1984
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1812
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1542
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1422
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1382
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      40
      1375
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe