vaateostokset Gambiassa

hannu

Voiko Gambiassa shoppailla vaatteita? shortseja, t-paitoja, toppeja? Senegambian alueella ja lähettyvillä?

10

2979

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • shoppailupaikka

Hei!
      Suosittelen lähtemään gambiaan sillä mielin, että "suoritan ostokseni jossain ihan muualla". Itselleni en ainakaa löytänyt sieltä mitään ostettavaa, paitsi puusta veistettyjä eläimiä.. Onhan siellä tietenkin niitä t-paita kojuja. En niihin tarkemmin tutustunut.

• gambialaisen vaimo

Senegambian craft marketissa varmasti löytyy samaa tavaraa kuin muuallakin, tietty turistihinnoin. Itse shoppailin Serrekundassa, Manjai Kundassa ja Banjulissa. Ostin lapsille varmaan 20 t-paitaa, lippiksiä, kesävaatteita...Itselleni ostin mekkoja, hameita, toppeja, kasseja, ison kasan koruja. Laukkuun mahtui myös erilaisia hiekkatauluja, puuesineitä, seinäbatiikkeja sekä isot kasat batiikkia ommeltavaksi ja 3 siellä ommeltua mekkoa..
      Myös kenkiä on paljon ja erilaisia,mutta niitä en katsellut sen tarkemmin.

• honey08

Olen lähdössä Gambiaan pääsiäisenä ja haluaisin ottaa mukaan jotain josta olisi todellista apua. Lähinnä lapsille. Ja toinen asia joka askarruttaa mieltä on naisen vaatetus. Saako shortseissa kulkea missä vaan? Entäs bikinit?

• Gambian kävijä!
        honey08 kirjoitti:

Olen lähdössä Gambiaan pääsiäisenä ja haluaisin ottaa mukaan jotain josta olisi todellista apua. Lähinnä lapsille. Ja toinen asia joka askarruttaa mieltä on naisen vaatetus. Saako shortseissa kulkea missä vaan? Entäs bikinit?

Siellä lapsilla on puute kaikesta,sandaalit,vaatteet,piirustusvälineet,kynät ,tarrat , lelut,jalkapallot,hiuslenkit kaikki on tervetullutta.Suomalaiset särkylääkkeet ,laastarit,puhdistuaineet,pesuaineet ym.ym.Vaatteiden ei tarvitse olla uusia ,käytetyt käyvät hyvin.Vauvan vaatteita voit hyvin viedä paikallisiin synnytysklinikoihin sieltä he jakavat eniten tarvitseville.

• lapsenlapsen
        Gambian kävijä! kirjoitti:

Siellä lapsilla on puute kaikesta,sandaalit,vaatteet,piirustusvälineet,kynät ,tarrat , lelut,jalkapallot,hiuslenkit kaikki on tervetullutta.Suomalaiset särkylääkkeet ,laastarit,puhdistuaineet,pesuaineet ym.ym.Vaatteiden ei tarvitse olla uusia ,käytetyt käyvät hyvin.Vauvan vaatteita voit hyvin viedä paikallisiin synnytysklinikoihin sieltä he jakavat eniten tarvitseville.

pieneksi jääneitä vaatteita suoraan perheille sekä jaoimme myös niitä tarvitseville kalastajakylässä.Eli annoimme meidän mielestä niitä eniten tarvitseville.
        Se ilo ja onni,kun saivat vaatteita,oli todella sykähdyttävää.

• paljonkaan niitä

paremminkin on saatavilla niitä batiikkivärjättyjä kankaisia kietaisuhameita ja paitoja niihin runsain eri värein. Sortseja en havainnut olevan, paitsi "Lindan putiikissa" hän on ruotsalainen räätäli, jolla on liike siellä. Hän voi myös valmistaa sinulle haluamasi vaatteen haluamastasi kankaasta suht edullisesti.
      Paikka ei ole mikään shoppailijan paratiisi, mutta aina jotain löytyy =)

• Kyllä

Itse taas uusin vaatevarastoni ihan täysin kun Gambiassa olin. Mahtavia farkkuja ja muodikkaita toppeja erittäin edullisesti. Hienoja naistenkenkiä joita tuli mukaan 7 paria. Sekä parit lenkkarit. Aurinkolaseja, kelloja, koruja...kaikkea sitä. Eikä rahaa mennyt todellakaan paljoa verrattuna vaate ja tavara määrään. Eli shoppailuparatiisi ainakin minulle. Täytyy vaan tietää mistä etsiä. Markkinat kuitenkin parhaimmat...niin Banjulissa kuin Serrekundassakin

• whitemandinka

Kannattaa kierrellä hopeaseppien pajoja , löytyy uskomattoman hiemoja koruja n.20 - 25 euron hintaan jo tosi upeita . Itse otin mukaan myös pari rikkinäistä hopeakorua täältä Suomesta ja sain ne hyvin korjautettua odottaessani . Muutkin korut ovat
      mielestäni hyviä hinta-laatu suhteeltaan .Ja hopeasepät tekevät sun omasta mallista ihan millaisia luomuksia tahansa .

• GambiAnu

Ostoskeskuksiahan ei Gambiassa ole, joten kauppoihin ei noin vaan eksy rantakohteiden tuntumassa. Itse löysin kyllä jotain kivoja pikkubutiikkeja, joissa myytiin todella kivoja, kauniita vaatteita ja kenkiä. Sellaista länsimaalaista muotia, tosin taisivat olla Kiinassa valmistettuja vaatteet.

Fajarassa ainakin on yhden kadun varrella on näitä puljuja. Opaskirjani sanoo tien nimeksi New Town Road tai Garba Jahumpa Rd, mutta mielestäni sitä kutsuttiin kyllä aivan toisella nimellä.

Itse ostin abayan, muslimimaissa käytettävän naisten asun. Todella loistelias, hieno iltapuku!

Shoppailijan suurin vaiva on tinkiminen. Mitenkään erityisen halpoja vaatteet eivät olleet (halpisleningit, 1500 dalasi = 40 euroa) eikä tinkiminen oikein ottanut onnistuakseen.

• etsivä löytää

Tässä se taas nähdään, anteeksi nyt vaan, mutta...
      Jos et hotellilta poistu muualle kun lähimpään rantaan, et todellakaan löydä mitään ostettavaa.
      Menkää ihmiset Serrekundaan tai Banjuliin, kaupungeista löytyy "kojuja" tai ihan "oikeita kauppoja".
      Hinnat tosi edullisia ja varmasti muodin mukaista tavaraa.
      Kaveri osti visiiin kymmenet kengät hintaan 150-250 dalasia pari.
      Kaikkea löytyy, ei toki hotellin vierestä, siitä saa turistille krääsää, niinkun kaikissa muissakin maissa!
      Jos pelottaa lähteä hotellilta, ota ihmeessä paikallinen opas mukaan, hän tietää mihin kannatta mennä ja paljonko mistäkin kannattaa maksaa.
      Kysele hotellilta Peacefull nimistä miestä, tuntevat kyllä ja antavat yhteystiedot. Voin itsekkin antaa numeron jos todella kiinnostaa.
      Hän käy puolestasi myös apteekissa, jossa muuten malarialääkkeet maksavat 400 dalasia neljälle viikolle. Imodeumit 150 dalasia 8 kpl ym ym.
      Kaikkea saa jos vaan tietää, mistä hakea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7768
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3732
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1180
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1033
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      983
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      782
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    10. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      740
    Aihe