ROSSI on EILISENPÄIVÄN mestari

ja historiaa

Enään kikkarapää ei pärjää, sehän nähtiin jo viimekaudella. Huono ja tehoton pyörä on surkea selitys, syy on kaverissa.

27

2362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MIKÄ ASIANTUNTIJA

      Kaikella on aikansa, mutta VALE ei ole vielä poissa pelistä.
      Muutaman viikon päästä se nähdään.

      • autourheilijoista

        ja joku helvetin suomalainen pässi tulee ja valittaa!!!

        Kohtahan se siirtyy rallin puolelle tai rata-ajoa jatkaa. Kenties kohtaa nähdään Schumin, Rossin ja parin muun jossain samassa sarjassa.

        Eipä ole ainakaan mikään rahan perässä oleva Häkkinen tai Alonso!


      • Vale46

        Katsokaa tilastoja jos on epäselvyyttä kuka on lajin kiistaton KUNINGAS !! lisäksi rossilla on aina ajanut hiukan kilpailukyvyttömämmällä pyörällä kuin muutamat muut kuskit ja silti onnistunut nappaamaan 7 vitun MM-titteliä!!
        Kausia: 12
        Kilpailut: 185
        Pisteet: 3283
        Voitot: 87
        Palkintosijat: 133
        Paalupaikat: 49
        Nopeimmat kierrokset: 71
        7 maailmanmestaruutta, 2 hopeaa ja 1 pronssi = 10

        Alkaahan sillä kieltämättä olemaan jo vähän ikääkin mutta ei vielä liikaa.. katsokaa viime vuoden Assenin osakilpailu, niin näette miten rossi ajaa silloin kun pyörä toimii..(jotenkin) =)


      • Turo--Inkeri
        Vale46 kirjoitti:

        Katsokaa tilastoja jos on epäselvyyttä kuka on lajin kiistaton KUNINGAS !! lisäksi rossilla on aina ajanut hiukan kilpailukyvyttömämmällä pyörällä kuin muutamat muut kuskit ja silti onnistunut nappaamaan 7 vitun MM-titteliä!!
        Kausia: 12
        Kilpailut: 185
        Pisteet: 3283
        Voitot: 87
        Palkintosijat: 133
        Paalupaikat: 49
        Nopeimmat kierrokset: 71
        7 maailmanmestaruutta, 2 hopeaa ja 1 pronssi = 10

        Alkaahan sillä kieltämättä olemaan jo vähän ikääkin mutta ei vielä liikaa.. katsokaa viime vuoden Assenin osakilpailu, niin näette miten rossi ajaa silloin kun pyörä toimii..(jotenkin) =)

        Kyllä Rossi on nykykuskeista yhä vieläkin se kingi, ei kukaan muu pysty esittämään lähellekään tuollaista listaa voittoja ja mestaruuksia.

        En itse asiassa ole ikinä ollut mikään 100% Rossi-fani, mutta parin viime kauden jälkeen sympatiani kyllä on täysin hänen puolellaan, on nimittäin ollut enemmän epäonnea matkassa kuin lääkäri (Doctor!) määrää...

        Voi olla, että nyt herra #46:sta itseäänkin mietityttää, kannattiko vaihtaa Bridgestoneen, kun tallikaveri menee noin lujaa Michelineillä. Mutta Michelinin esitys esimerkiksi viime kaudella oli kyllä aika luokaton, ei ollut yksi eikä kaksi sunnuntai-iltapäivää kun niillä ei ollut mitään asiaa kärjen vauhtiin.


    • Reiman

      MotoGP:ssä on tapahtumassa sukupolvenvaihdos.

      Rossilla on pahoja vaikeuksia sopeutua sutimisenestojärjestelmiin:
      "Minusta on luonnotonta, että nykypyörillä voi täydessä kallistuksessa vetäistä kaasun täysin auki ja luottaa siihen, että elektroniikka pitää pyörän radalla. Minulle se on luonnonvastaista".

      Niinpä. Nuoret Stoner, Pedrosa etc. tekevät tuon tempun helposti, vanhalta mestarilta se ei ota sujuakseen.
      Puhtaasti pyöränhallinnassa Vale on kuitenkin edelleen minusta omaa luokkaansa.

      • Turo--Inkeri

        ..kaverit vain hyppaavat motogp-pyoran puikkoihin vaikkapa 250:sta tai Superbikesta - ja menevat samantien melkein karjen vauhtia!! Esimerkkeina talvitesteissa vaikkapa Lorenzo ja Toseland.

        Kylla elektroniikka on tuossa kohti minun mielestani mennyt aivan liian pitkalle, kuljettaja voi ajaa lahes karjen aikoja melkein nollakokemuksella noista pyorista.

        Haluaisimpa nahda, mika olisi karjen jarjestys, jos nuo vipstaakit pitaisikin yhtakkia kytkea pois paalta.

        Tai VARSINKIN, jos kaikille annettaisiin alle samanlaiset 500cc 2-tahtiset kuin sanotaanko 1990-luvun lopussa. Silloin vaadittiin hiukan enemman, jos niilla vehkeilla halusi ylipaataan pysya radalla.

        Rossi onkin nykykuskeista ainoa, jolla loytyy pokaali myos semmoisella kaksitahtihirviolla ajettuna (2001).


    • Turo--Inkeri

      Ja Stonerko on nyt sitten kunkku??? Rossilla on 7 mestaruutta, Stonerilla 1.

      Jammu ja Michelin olivat kylla aika surkea esitys viime kaudella (ja myos 2006). OKEI, toisaalta on totta sekin, etta herra #46:n vastuulla pitkalti on myos kehittaa naita sille tasolle, etta niilla voidaan voittaa, mutta parina viime kautena eivat ole onnistuneet siina. Ei kukaan voi aina voittaa, pitkalla uralla valilla tulee myos takkiin, ja se on aivan normaalia.

      Nyt on Bridgestonet alla, eli renkaiden puolesta pitaisi olla Stonerin kanssa kilpailukykyinen. Se tosin jaa nahtavaksi, miten ko. renkaat sitten toimivat Jammulla (ts. toimivatko yhta hyvin kuin Ducatin kanssa).

      Itse en usko, etta Rossin tahti viela olisi sammunut, kylla aijalla on viela kaikki evaat nousta mestariksi. Tasta kaudesta tuleekin todella jannittava (kukaan ei vaita, ettako Stoner tulisi olemaan helppo lyotava, ei varmasti).

      Mutta jos nyt katsotaan herrojen uraa taaksepain, niin Stoner ei ole esittanyt viela paljon mitaan verrattuna siihen, mita Rossi.

      • Kingi=kingi

        Haloo! Vaikeuksia ymmärtää tekstiä missä on ääkköset?

        ROSSI on EILISENPÄIVÄN mestari:

        Siinä lukee oikein isolla, että EILISENPÄIVÄN siis EILISENPÄIVÄN siis EILISENPÄIVÄN siis ollut joskus aikoinaa mestari ja nyt siis EILISENPÄIVÄN eli ei enää mestari vaan EILISENPÄIVÄN ja nyt siis muut vaan syötättää Rossilla pölyä.

        Niin se vaan on. Turha siinä on historiaa muistella kun muut vaan menee kovempaa.

        Ja sinänsä aika naurettavaa itkeä ettei pyörä oo muka kunnossa kun Rossi on koko ikänsä ajanut sillä parhaalla pyörällä eli mitenkähän niiden EILISENPÄIVÄN mestruuksien kanssakaan olisi ollut jos muilla olis ollut tasavertainen kalusto.


      • ne kaks mestaruutta
        Kingi=kingi kirjoitti:

        Haloo! Vaikeuksia ymmärtää tekstiä missä on ääkköset?

        ROSSI on EILISENPÄIVÄN mestari:

        Siinä lukee oikein isolla, että EILISENPÄIVÄN siis EILISENPÄIVÄN siis EILISENPÄIVÄN siis ollut joskus aikoinaa mestari ja nyt siis EILISENPÄIVÄN eli ei enää mestari vaan EILISENPÄIVÄN ja nyt siis muut vaan syötättää Rossilla pölyä.

        Niin se vaan on. Turha siinä on historiaa muistella kun muut vaan menee kovempaa.

        Ja sinänsä aika naurettavaa itkeä ettei pyörä oo muka kunnossa kun Rossi on koko ikänsä ajanut sillä parhaalla pyörällä eli mitenkähän niiden EILISENPÄIVÄN mestruuksien kanssakaan olisi ollut jos muilla olis ollut tasavertainen kalusto.

        yamahalla tulla ihan parhaalla pyörällä. Tosin. ainahav voi väittää, että mestarilla on aina paras pyörä ja mistäs sitä voi tietää, mutta aika vahvasti luulen, ettei ollu yamaha paras pyörä kausilla 04' ja 05'. Sen jälkeen on ollut vaan Rossilla vieläkin huonompi kalusto.

        Sanonpahan vaan, että olisi mukava nähdä miten esimerkiksi Rossi vs. Stoner taistelu menisi, jos ei olisi luistonestoa käytössä. En usko, että Stoner olisi yhtä menestyvä. Tyypit kuten Rosii ja vaikkapa Hayden (ja monet muutkin) saattaisivat pärjätä paremmin. Sen kummemmin Stoneria dissaamatta :)


      • jeputijep
        ne kaks mestaruutta kirjoitti:

        yamahalla tulla ihan parhaalla pyörällä. Tosin. ainahav voi väittää, että mestarilla on aina paras pyörä ja mistäs sitä voi tietää, mutta aika vahvasti luulen, ettei ollu yamaha paras pyörä kausilla 04' ja 05'. Sen jälkeen on ollut vaan Rossilla vieläkin huonompi kalusto.

        Sanonpahan vaan, että olisi mukava nähdä miten esimerkiksi Rossi vs. Stoner taistelu menisi, jos ei olisi luistonestoa käytössä. En usko, että Stoner olisi yhtä menestyvä. Tyypit kuten Rosii ja vaikkapa Hayden (ja monet muutkin) saattaisivat pärjätä paremmin. Sen kummemmin Stoneria dissaamatta :)

        Lässynlässyn sillon ku Rossi voittaa MM:n niin sillä on koko sarjan huonoin pyörä ja silloin kun ei voita niin sillä on sekä sarjan huonoin pyörä, että huonoimmat renkaat.

        Tehän ootte ku helluntaiherätyksessä hoosiannaa hoilaava körttikansa joka uskoo kun vaan joku risuparta niille sanoo, että näin se on.

        Ja sittenhän se on totuus, että jahve muutti jäkälän viiniksi ja leiväksi sekä ruokki näillä koko daavidin kansan ja että Rossilla on se MM-sarjan hitain pyörä. Kunhan siinä vain ei ole luistonestoa.

        Sanokaas tietäjät milloin Rossi on viimeksi ajanut kisaa laitteella jossa ei ole minkäänlaista sutimisen/luiston estoa. Ja kun saatte selville niin varmaan ihmettelette Rossin lausuntoa sutimisen estosta ja olette ehkä kanssani samaa mieltä, että Rosberg (Keke) tuo epävirallinen selittämisen maailmanmestari on saanut hyvän haastajan Rossista.


      • sävyyn
        jeputijep kirjoitti:

        Lässynlässyn sillon ku Rossi voittaa MM:n niin sillä on koko sarjan huonoin pyörä ja silloin kun ei voita niin sillä on sekä sarjan huonoin pyörä, että huonoimmat renkaat.

        Tehän ootte ku helluntaiherätyksessä hoosiannaa hoilaava körttikansa joka uskoo kun vaan joku risuparta niille sanoo, että näin se on.

        Ja sittenhän se on totuus, että jahve muutti jäkälän viiniksi ja leiväksi sekä ruokki näillä koko daavidin kansan ja että Rossilla on se MM-sarjan hitain pyörä. Kunhan siinä vain ei ole luistonestoa.

        Sanokaas tietäjät milloin Rossi on viimeksi ajanut kisaa laitteella jossa ei ole minkäänlaista sutimisen/luiston estoa. Ja kun saatte selville niin varmaan ihmettelette Rossin lausuntoa sutimisen estosta ja olette ehkä kanssani samaa mieltä, että Rosberg (Keke) tuo epävirallinen selittämisen maailmanmestari on saanut hyvän haastajan Rossista.

        kirjoitettua tekstiä, mutta eipä kovin montaa faktaa.

        Oli pyörissä esimerkiksi kaudella 2001 sutimisen estoa tai ei, tosiasia on kuitenkin se, että sen määrä on nykypäivään mennessä lisääntynyt huomattavasti. Ja se tekee pyöristä taatusti helpommin ajettavia, sekä parantaa keskinkertaisten kuskien mahdollisuuksia ajaa kilpailukykyisemmin. Lisäksi se vähentää ohitusmahdollisuuksia tasoittaessaan kuskien/pyörien eroavaisuuksia mutkissa.

        Ja Rossihan ei ole ainoa kuski, joka kuuluttaa sutimisen eston vähentämisen puolesta. Mukana on niin vanhoja kuin nuoriakin kuljettajia.

        :) On se vaan niin huvittavaa, että jostain protestoiva on heti automaattisesti selittelijä ja ties mikä.

        Ja lopuksi. Keke muuten voitti aikanaan mestaruutensa yhtenä F1 historian kovatasoisimmista kausista, mutta minkäs sille teet, kun joku jostain syystä jotakuta vituttaa, löytyy vaikka miten paljon aihetta nälvimiseen. Ollaan suomalaisuuden ytimessä silloin.


      • Ei helvetti soikoon.
        sävyyn kirjoitti:

        kirjoitettua tekstiä, mutta eipä kovin montaa faktaa.

        Oli pyörissä esimerkiksi kaudella 2001 sutimisen estoa tai ei, tosiasia on kuitenkin se, että sen määrä on nykypäivään mennessä lisääntynyt huomattavasti. Ja se tekee pyöristä taatusti helpommin ajettavia, sekä parantaa keskinkertaisten kuskien mahdollisuuksia ajaa kilpailukykyisemmin. Lisäksi se vähentää ohitusmahdollisuuksia tasoittaessaan kuskien/pyörien eroavaisuuksia mutkissa.

        Ja Rossihan ei ole ainoa kuski, joka kuuluttaa sutimisen eston vähentämisen puolesta. Mukana on niin vanhoja kuin nuoriakin kuljettajia.

        :) On se vaan niin huvittavaa, että jostain protestoiva on heti automaattisesti selittelijä ja ties mikä.

        Ja lopuksi. Keke muuten voitti aikanaan mestaruutensa yhtenä F1 historian kovatasoisimmista kausista, mutta minkäs sille teet, kun joku jostain syystä jotakuta vituttaa, löytyy vaikka miten paljon aihetta nälvimiseen. Ollaan suomalaisuuden ytimessä silloin.

        Kun suomalainen voittaa, niin se on aina niin kovaa taistelua. Olihan silloin EI puhtoisia kuskeja, mitä Ecclestone nykyään manaa, ettei tänä päivänä ole.

        Rosbergilla oli sen vuoden paras auto ja oliko jopa kunnon turbo? Lisäksi moni kuski ei ajanut koko kautta, vaikka taisteli mestaruudesta.


      • Älä itke.
        Kingi=kingi kirjoitti:

        Haloo! Vaikeuksia ymmärtää tekstiä missä on ääkköset?

        ROSSI on EILISENPÄIVÄN mestari:

        Siinä lukee oikein isolla, että EILISENPÄIVÄN siis EILISENPÄIVÄN siis EILISENPÄIVÄN siis ollut joskus aikoinaa mestari ja nyt siis EILISENPÄIVÄN eli ei enää mestari vaan EILISENPÄIVÄN ja nyt siis muut vaan syötättää Rossilla pölyä.

        Niin se vaan on. Turha siinä on historiaa muistella kun muut vaan menee kovempaa.

        Ja sinänsä aika naurettavaa itkeä ettei pyörä oo muka kunnossa kun Rossi on koko ikänsä ajanut sillä parhaalla pyörällä eli mitenkähän niiden EILISENPÄIVÄN mestruuksien kanssakaan olisi ollut jos muilla olis ollut tasavertainen kalusto.

        Kallio se kädetön on. KTM parhaista ja silti pyörii pitkin nurmikoita.

        Sit kun Rossi lopettaa kaksipyöräisillä. Joko ralli tai rata-autoilu kiinnostaa. Vaikkapa sitten "eläkeläisten" joukkoon ajaan Le Mansin pitkiä kisoja.

        Eli ei ole mikään rahan perässä kulkija, toisin kuin monet suomalaiset urheilijat.


      • toisaalta
        Ei helvetti soikoon. kirjoitti:

        Kun suomalainen voittaa, niin se on aina niin kovaa taistelua. Olihan silloin EI puhtoisia kuskeja, mitä Ecclestone nykyään manaa, ettei tänä päivänä ole.

        Rosbergilla oli sen vuoden paras auto ja oliko jopa kunnon turbo? Lisäksi moni kuski ei ajanut koko kautta, vaikka taisteli mestaruudesta.

        kun suomalainen voittaa, niin sillä on just aina paras auto ja kaikilla muilla ei ole yhtä hyviä mahdollisuuksia kilpailla tasavertaisesti. Lopuksi totean sinulle, että voi hellan lettas ja hyvät hyssykät korostaakseni omaa ylivertaista tietämystäni asian tiimoilta, kuten sinäkin teet :D

        PS. EI HALAVATTU SOIKOON TÄTÄ... (varmuuden vuoksi)


      • haukkua suomalaisia?
        toisaalta kirjoitti:

        kun suomalainen voittaa, niin sillä on just aina paras auto ja kaikilla muilla ei ole yhtä hyviä mahdollisuuksia kilpailla tasavertaisesti. Lopuksi totean sinulle, että voi hellan lettas ja hyvät hyssykät korostaakseni omaa ylivertaista tietämystäni asian tiimoilta, kuten sinäkin teet :D

        PS. EI HALAVATTU SOIKOON TÄTÄ... (varmuuden vuoksi)

        Niin tämä jonkun aloitus oli Rossin taitojen vähättelyä. Suomi on paras ja ketkään muut eivät pärjää, vaikka olisi paras auto jne..

        Äkkiä se Räikkösen vauhti kiihty, kun pääs Ferrarille, sitä ennen moottori hajonnut muutaman kerran, joka johtui iha ite kuskista.

        No joo. Turha on kiistellä.


      • mutta saa
        haukkua suomalaisia? kirjoitti:

        Niin tämä jonkun aloitus oli Rossin taitojen vähättelyä. Suomi on paras ja ketkään muut eivät pärjää, vaikka olisi paras auto jne..

        Äkkiä se Räikkösen vauhti kiihty, kun pääs Ferrarille, sitä ennen moottori hajonnut muutaman kerran, joka johtui iha ite kuskista.

        No joo. Turha on kiistellä.

        myös puolustaa, ja oletusarvo ei tietenkään ole, että puolustan suomalaisena joka tilanteessa suomalaista. Itsepähän aloit alunperin haukkumaan tässä ketjussa Rosbergia.

        I rest my case.


      • olla Kekellä
        Ei helvetti soikoon. kirjoitti:

        Kun suomalainen voittaa, niin se on aina niin kovaa taistelua. Olihan silloin EI puhtoisia kuskeja, mitä Ecclestone nykyään manaa, ettei tänä päivänä ole.

        Rosbergilla oli sen vuoden paras auto ja oliko jopa kunnon turbo? Lisäksi moni kuski ei ajanut koko kautta, vaikka taisteli mestaruudesta.

        tuolloin turboa autossa ja osittain siksihän se mestaruus tulikin kun muilla ei turbokalusto silloin kestänyt kasassa. Eli Keke oli "välikauden" mestari, mitenkään miestä väheksymättä. Pojallaan on tie ollut F1:iin huomattavasti tasaisempi, häntäkään väheksymättä.


      • Turo--lnkeri
        mutta saa kirjoitti:

        myös puolustaa, ja oletusarvo ei tietenkään ole, että puolustan suomalaisena joka tilanteessa suomalaista. Itsepähän aloit alunperin haukkumaan tässä ketjussa Rosbergia.

        I rest my case.

        Missä olen haukkunut ruusperia.
        Päinvastoin sanoin hänen olevan maailman paras selittäjä. Jota tosin Rossi nyt vahvasti yrittää kammeta kuninkaan paikalta.


      • Turo--lnkeri
        olla Kekellä kirjoitti:

        tuolloin turboa autossa ja osittain siksihän se mestaruus tulikin kun muilla ei turbokalusto silloin kestänyt kasassa. Eli Keke oli "välikauden" mestari, mitenkään miestä väheksymättä. Pojallaan on tie ollut F1:iin huomattavasti tasaisempi, häntäkään väheksymättä.

        ruusperi oli ja on ajomies, mutta jos joku sanoo tuon kauden olleen kovatasoisin niin puhuu kyllä potaskaa. Jos en väärin muista ja harvoin väärin muistan niin Keke ei mestaruuskaudellaan voittanut yhtään kisaa.
        Ja maailmanmestaruuskin tuli vain kanssakilpailijan traagisen menehtymisen ansiosta.

        Mutta tälläistä moottoriurheilu on ja kyllä kekeee mestaruutensa on ansainnut, mutta että kovatasoisin kausi......... my ass


      • joten hiljaa.
        Turo--lnkeri kirjoitti:

        ruusperi oli ja on ajomies, mutta jos joku sanoo tuon kauden olleen kovatasoisin niin puhuu kyllä potaskaa. Jos en väärin muista ja harvoin väärin muistan niin Keke ei mestaruuskaudellaan voittanut yhtään kisaa.
        Ja maailmanmestaruuskin tuli vain kanssakilpailijan traagisen menehtymisen ansiosta.

        Mutta tälläistä moottoriurheilu on ja kyllä kekeee mestaruutensa on ansainnut, mutta että kovatasoisin kausi......... my ass

        Rossi on menestynein Moto GP kuljettaja ja pärjäsi muissa ryhmissä hyvin. Kattokaa tilastoja, älkää valittako.


      • Turo--Inkeri
        Kingi=kingi kirjoitti:

        Haloo! Vaikeuksia ymmärtää tekstiä missä on ääkköset?

        ROSSI on EILISENPÄIVÄN mestari:

        Siinä lukee oikein isolla, että EILISENPÄIVÄN siis EILISENPÄIVÄN siis EILISENPÄIVÄN siis ollut joskus aikoinaa mestari ja nyt siis EILISENPÄIVÄN eli ei enää mestari vaan EILISENPÄIVÄN ja nyt siis muut vaan syötättää Rossilla pölyä.

        Niin se vaan on. Turha siinä on historiaa muistella kun muut vaan menee kovempaa.

        Ja sinänsä aika naurettavaa itkeä ettei pyörä oo muka kunnossa kun Rossi on koko ikänsä ajanut sillä parhaalla pyörällä eli mitenkähän niiden EILISENPÄIVÄN mestruuksien kanssakaan olisi ollut jos muilla olis ollut tasavertainen kalusto.

        Rossi on eilisenpaivan mestari, ei ole ollut mestari enaa kahteen vuoteen. Tama on totta, ja hanella on kieltamatta nyt nayton paikka, ei siina mitaan.

        Mutta Rossi EI TODELLAKAAN ole ajanut koko uraansa ns."parhaalla kalustolla", tuollainen vaittama on taytta hevonpeeta, ja paljastaa kerrasta, kuinka kauan olet seurannut lajia, ja minka verran siita ymmarrat.

        Rossin uralla on useita sellaisia kausia, jolloin starttiviivalla on ollut monia vahintaan yhta hyvia pyoria.

        Selkein ja kiistattomin esimerkki kuitenkin oli v.2004, jolloin Rossi siirtyi (aivan omasta tahdostaan, saadakseen lisaa haasteita) Hondalta Yamahalle, ja toi heille maailmanmestaruuden ensimmaisena (ja toisena) kautenaan Yamahan puikoissa. Moiseen ei ole pystynyt lajin historiassa kuin Eddie Lawson, joka siirtyi toisinpain, Jammulta Hondalle.

        Ota hei huomioon, etta Honda RCV oli v.2003 lopussa TAYSIN ylivoimainen pyora, Rossi (ja muut Hondakuskit, esim. Barros) pitivat muita taysin pilkkanaan. Ja esim. Yamaha ei ollut kyseisena vuonna yhtaan missaan, hyva jos kympin sakissa. Seuraavana vuonna: maailmanmestaruus. On pirun paha menna kieltamaan, etteiko voimasuhteet olisi silloin kiepsahtaneet aika nurinniskoin, ja syy on selva. Se oli hyvin, hyvin pitkalle juuri Rossin (seka tietysti hyvan tiiminsa) ansiota, eika niin olisi tapahtunut ilman Rossia, se on aivan varmaa.

        Kannattaa siis edes hiukan perehtya lajin historiaan, ennen kuin alkaa vaahtoamaan missaan foorumeilla.


      • Turo--Inkeri
        jeputijep kirjoitti:

        Lässynlässyn sillon ku Rossi voittaa MM:n niin sillä on koko sarjan huonoin pyörä ja silloin kun ei voita niin sillä on sekä sarjan huonoin pyörä, että huonoimmat renkaat.

        Tehän ootte ku helluntaiherätyksessä hoosiannaa hoilaava körttikansa joka uskoo kun vaan joku risuparta niille sanoo, että näin se on.

        Ja sittenhän se on totuus, että jahve muutti jäkälän viiniksi ja leiväksi sekä ruokki näillä koko daavidin kansan ja että Rossilla on se MM-sarjan hitain pyörä. Kunhan siinä vain ei ole luistonestoa.

        Sanokaas tietäjät milloin Rossi on viimeksi ajanut kisaa laitteella jossa ei ole minkäänlaista sutimisen/luiston estoa. Ja kun saatte selville niin varmaan ihmettelette Rossin lausuntoa sutimisen estosta ja olette ehkä kanssani samaa mieltä, että Rosberg (Keke) tuo epävirallinen selittämisen maailmanmestari on saanut hyvän haastajan Rossista.

        keskusteluun ilmeisesti kuuluu, etta esitetaan faktoina sellaisia vaittamia, joilla ei ole tasan minkaanlaista todellisuuspohjaa. Et ole vissiin kovin montaa vuotta ko. lajia tainnut seurata.

        Ihan vaan ensimmaisiksi "tiedonjyviksesi":
        Rossi voitti ensimmaisen ison luokan mestaruutensa 2001, ja se oli samalla viimeinen kausi, jolloin kaikki ajoivat viela 500cc 2-tahtisilla. Siirtymaaikana 2002-2003 sai ajaa valintansa tai tiimin valinnan mukaan 2-tai 4-tahtisilla.

        Noissa kaksitahtareissa ei ollut mitaan nykyisen kaltaisia "traction control / launch control"-automatiikkoja olemassa, vaan kuskin piti osata sovittaa ajotyylinsa sellaiseksi, ettei laitteen penkki alkanut hylkimaan liian saannollisesti, koska se teki kipeaa.

        V.2002 ja siita eteenpain on nelitahtisten elektronisia hallintajarjestelmia kehitetty yha vain pidemmalle, ja nyt on ilmeisestikin tultu siihen pisteeseen, etta (melkein) kuka tahansa voi ajaa motogp-pyoralla kovaa.

        Halveksumatta ollenkaan Stoneria tai muita "uusia" nimia, kylla homma menee niin, etta v.2001 maailmanmestaruuden ottamiseen tarvittiin PALJON enemman sita kuljettajan osuutta, kuin oli asian laita v.2007.

        Olisi mielenkiintoista nahda, minkalaiseksi jarjestys menisi, jos kaikki elektroniset apusysteemit olisi kytkettava pois paalta.


      • AAGHH...
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        Rossi on eilisenpaivan mestari, ei ole ollut mestari enaa kahteen vuoteen. Tama on totta, ja hanella on kieltamatta nyt nayton paikka, ei siina mitaan.

        Mutta Rossi EI TODELLAKAAN ole ajanut koko uraansa ns."parhaalla kalustolla", tuollainen vaittama on taytta hevonpeeta, ja paljastaa kerrasta, kuinka kauan olet seurannut lajia, ja minka verran siita ymmarrat.

        Rossin uralla on useita sellaisia kausia, jolloin starttiviivalla on ollut monia vahintaan yhta hyvia pyoria.

        Selkein ja kiistattomin esimerkki kuitenkin oli v.2004, jolloin Rossi siirtyi (aivan omasta tahdostaan, saadakseen lisaa haasteita) Hondalta Yamahalle, ja toi heille maailmanmestaruuden ensimmaisena (ja toisena) kautenaan Yamahan puikoissa. Moiseen ei ole pystynyt lajin historiassa kuin Eddie Lawson, joka siirtyi toisinpain, Jammulta Hondalle.

        Ota hei huomioon, etta Honda RCV oli v.2003 lopussa TAYSIN ylivoimainen pyora, Rossi (ja muut Hondakuskit, esim. Barros) pitivat muita taysin pilkkanaan. Ja esim. Yamaha ei ollut kyseisena vuonna yhtaan missaan, hyva jos kympin sakissa. Seuraavana vuonna: maailmanmestaruus. On pirun paha menna kieltamaan, etteiko voimasuhteet olisi silloin kiepsahtaneet aika nurinniskoin, ja syy on selva. Se oli hyvin, hyvin pitkalle juuri Rossin (seka tietysti hyvan tiiminsa) ansiota, eika niin olisi tapahtunut ilman Rossia, se on aivan varmaa.

        Kannattaa siis edes hiukan perehtya lajin historiaan, ennen kuin alkaa vaahtoamaan missaan foorumeilla.

        inkeri mutta akka kuiteskin,taidat olla pullan paistaja kun tuomosii haastelet ROSSI NO.1


      • Muistatväärin
        Turo--lnkeri kirjoitti:

        ruusperi oli ja on ajomies, mutta jos joku sanoo tuon kauden olleen kovatasoisin niin puhuu kyllä potaskaa. Jos en väärin muista ja harvoin väärin muistan niin Keke ei mestaruuskaudellaan voittanut yhtään kisaa.
        Ja maailmanmestaruuskin tuli vain kanssakilpailijan traagisen menehtymisen ansiosta.

        Mutta tälläistä moottoriurheilu on ja kyllä kekeee mestaruutensa on ansainnut, mutta että kovatasoisin kausi......... my ass

        Keke voitti mestaruuskaudellaan yhden kilpailun, Ranskan Dijonissa ajetun Sveitsin GP:n.


    • ´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´

      POIKAnen!

      • Nimetön

        Ja jos sinä et menisi tuolla tee paremmin-asenteella?
        Joo ja ketjun aloittajan on täysi paviaani, ei tiedä mistään mitään. Jep, ei Rossi ole voittanut kahteen vuoteen maailmanmestaruutta, mutta muistakaa nyt kuitenkin, että Rossi on 7-kertainen maailmanmestari.
        Mikä ihme esim. Casey Stonerissa on niin erikoista jos hän voitti vain kerran maailmanmestaruuden? Kaikki yhtäkkiä unohtivat Rossin.


    • Turo--Inkeri

      Rossi MM-johdossa, kahden täysin ylivoimaisen esityksen jälkeen.

      Itse asiassa Stonerille on nyt osunut hyvin samanlaista epäonnea kuin Rossille parina viime vuonna. Ikävämpi homma.

      Ei vielä tiedä, kenestä tulee mestari, mutta kyllä Rossi edelleen on yksi huippukuskeista, ei siitä ole mitään epäilystä. Nyt se nähdään, kun kalusto on taas tikissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Theermannilla kulkee!

      Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      7400
    2. Näin unta viime yönä

      Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      49
      5541
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

      https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      60
      3070
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

      Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2573
    5. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1588
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      200
      1427
    7. Olen jälleen pahoillani

      Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1119
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

      Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      325
      1067
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

      Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      244
      1037
    10. Oot vaan niin hellä

      Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      926
    Aihe