APULA

EPÄILYTTÄÄ!

Mitä mieltä olette Apulassa olevista myynti-ilmoituksista? Minä olen sitä mieltä että jos on kunnollinen ja järjestäytynyt kasvattaja, ei tarvitse kaupitella pentuja missään myyntipalstoilla vaan tällaisen kasvattajan pennut on suurimmaksi osaksi varattu jo ennen syntymää. Hyvin monet Apulan ilmoitukset ovat erittäin epäilyttäviä. Ei kerrota mitään pentujen vanhemmista, ilmoitetaan nimimerkillä jne...

43

21490

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jo eilen.Ei sinällään ole mitään outoa että kunnon kasvattaja ilmoittelee apulassa yms,ei kaikkia pentuja sentään maineella varata,ja jos ei missään ilmoita niin mistäs edes tiedetään että kasvattajalla on pennut???
      Kuitenkin mm apula ja keltainen pörssi ovat pullollaan epäilyttäviä tuontikoiria papereilla ja ilman,silloin myyjät tosiaan käyttää nimimerkkejä,ihmeellisiä lyhennöksiä ym,niihin en ottaisi yhteyttä.Ilmoitus jossa ilmenee vaikkapa edes etunimi/sukunimi/kennelnimi ovat jo yleensä ihan tavallisia,tekstistäkin kyllä voi päätellä paljon.

• n.sorsa

itse otin keltaisenpörssin ilmoituksen takia yhteyttä erään rotukoiran omistajaan hän myi ilmoituksen mukaan 9 viikosta paperikoiraa 500€.

Puhelu meni vastaajan puoelelle pyysin hänen mm. antamaan tietoja koirien vanhemmista, että saan tarkistettua taustat jalostusnetistä. Ei ole tullut mitään yhteydenottoa lähetin myös sähköpostiakin eikä siihenkään vastannut.

Kannattaa aina rotukoiraa ostaessa tarkistaa löytyykö koirasta mitään tietoa jalostusnetistä, ettei mene ostelemaan sikaasäkissä, todetakseen vain ostanneensa rotukoiran näköisen sekarotuisen koiran rotukoiran hinnalla.

• koiraäiti

Yksi koiraihminen. Olen samaa mieltä ei apula tee huonoa myyjää eikä ostajaa jokainen ihminen on se avain onko eläin hoidettu tai mihin tarkoitukseen hankkii eläimen ,mun mielestäni kaikilla on oikeus valita tavan miten toimii jos toiminta ei tuota kärsimystä eläimille.Toivotan kaikille eläinten pitäjille ,nauttikaa eläimistä ! se on ihmisen paras ystävä.

• muistilista;

Selvitä kasvattajan tausta. Älä osta pentua näkemättä emoa ja käymättä kasvattajan luona. Älä myöskään maksa varausmaksua ennen kuin olet käynyt katsomassa pentuja.

Älä osta pentua kasvattajalta joka ei päästä sinua kotiinsa vaan haluaisi tuoda pennun sinulle.

Älä osta koiraa säälistä! Ostamalla koiran huonoista oloista tuet epäinhimillisen kasvatustoiminnan jatkumista. Tee sen sijaan ilmoitus eläinsuojeluviranomaisille.

Älä osta ensimmäistä eteen sattuvaa pentua vain siksi että koirakuume on kova. Koira on kuitenkin niin kallis ja pitkäikäinen (toivottavasti) investointi että sen oikean pennun etsimiseen kannattaa käyttää aikaa.

• nuppu-85

ilmoituxiin, joissa myydään 12-viikkosta koiranpentua "muuttuneen elämäntilanteen takia". On vähän outoo, et 4-viikkoo aikasemmin olis ollu valmis pitää siitä koirasta huolta 15-vuotta.

Lisäx siel on törkeen usein myynnissä yli vuoden ikäsiä saxanpaimenkoiria, varmaan ihan kilipäitä.

• siel

on paljon siis ihquja koiria joitten siis ihqut kasvattajat jättää ilmotuxia jotka on siis niin täynnä x:iä että äryttää jo siis pelkkä lukeminenkin.
        Tai sitten niihin ihquihin ilmotuxiin siis vastaa ne ihqut uudet teinix koiran hankkijat joitten viestit kasvattajalle on siis niin täynnä X:iä että myymättää jää jo sixi.

• terhi

ai, oot näköjään keksiny uuden rodunki :) muistaakseni virallinen nimitys on saKSanpaimenkoira... heh, noh eipä siitä sen enempää!!! Ja mitä apulaan tulee, me kyl löydettiin hyvät kodit meidän pennuille sen kautta ja on ostettu aikuinen koira apulassa olleen ilmoituksen perusteella.... hauskaa vappua kaikille koiraihmisille ja kaiken maailman karvakuonoille :)

• törmäyskurrssi

Irtaimen esineen kaupasta on laki, ja lain mukaan saa vapaasti myydä eri-ikäisiä ja kokoisia koiria, lehmiä, lampaita, sikoja ja kanoja---vasta "ostin" 500 kanaa, olivat jo yli vuotuisia!

Oliko se väärin tehty, kun ne olivat pienissä häkeissä 14 kpl. per häkki, ja nyt ne ovat ulkona, syövät ruohoa, ja kylpevät lämpimässä hiekassa!

Oottekohan te vähän yksinkertasii!? Vai että on "törkeetä" myydä yli vuoden ikäisiä saksanpaimenkoiria??

Jokainen järki ostaja ostaa mieluummin vuoden ikäisen, kuin pennun, koska siitää näkee monta kertaa enemmämn kuin pennusta!

Mutta yksi pitää yhden päivän toista paremapana, toinen toisen päivän,...kukin olkoon omassa mielessään varma!

Myynnin jälkeen , ostaja pitää tavarasta/koirasta hyvää huolta, kuten laki sanoo, ja asia on piste!

Jos ostat sian toiselta, hoida sitä kuin itseäsi, ja ruoki ja syötä sitä kuin itseäsi, varmasti saat siitä ajallaan palkan!!

• rotukoiria.

Miksi ihmeesä pitää edes selata Apulan sivuja, kun siellä noin ahdistaa.

Ota yhteys valitsemasi rodun rotuyhdistykseen tai rodun pentuvälitykseen, niin vältyt Apulassa olevilta myyjiltä.

• mielenkiinnosta,

en ostaakseni. Jos näen epäilyttäviä ilmoituksia, otan yhteyttä ko. alueen kennelneuvojaan. Hänen harkinnassaan on sitten että alkaako toimenpiteisiin vai ei.

• niksu

niitä pentuja pitää ilmoitella. Ei kaikki ymmärrä edes kysellä suoraa kenneleistä eli ihmisille on tuotava tieto nenän eteen ja nykyisin paras kanava lienee netti. Kaikilla ei ole pitkiä jonoja pennuille. Riippuu niin paljon rodusta. Lisäksi jotkut rodut tekee muutaman pennun ja toiset taas yleensä lähemmäs 10.

Itse olen löytänyt useamman asiallisen kodin lähinnä aikuisille koirille, joille etsin kotia. Muutamalle pennullekin olen löytänyt Apulan kautta kunnolliset kodit. Toki niitä lähetteyjä kyselijöitä riittää ja sitten on paljon niitä jotka kyselee muuten vaan. Pitää oppia valikoimaan turhat ja epäasilliset asiallisetn joukosta.
      Myös ostajien täytyy käyttää järkeä. Asioista voi ja pitää kysellä.

Esim. oma rotuni viehättää ihmisiä, joiden on saatava pentu heti tässä ja nyt. Eivät malta odottaa yhtään. Tosin nuo ihmiset on kaikkein epäilyttävimpiä pennunostajia.

• nuppu-85

aikuisille koirille uutta kotia?
        Mix otat koiran jos et pidä sitä loppuun asti?

• tuleeko mieleen...
        nuppu-85 kirjoitti:

aikuisille koirille uutta kotia?
        Mix otat koiran jos et pidä sitä loppuun asti?

Eiköhän se ole toisen ihmisen oma asia, ei ole sinulle tilintekovelvollinen.

Tuleeko mieleen, että aina joskus kasvattajalle palautuu aikuisia kasvatteja sen ostajaperheen omista syistä. Vastuullinen kasvattaja, jolla vain on mahdollisuus, ottaa ne vastaan ja etsii itse uusia koteja.

Ihmisellä siksi toisekseen on täysi oikeus myydä omistamansa koira.
        Ei siitä ole kukaan toiselle tilivelvollinen, ellei mene myyskentelemään ilman lupaa koiraa josta on sijoitussopimus tehty.

• nuppu-85
        tuleeko mieleen... kirjoitti:

Eiköhän se ole toisen ihmisen oma asia, ei ole sinulle tilintekovelvollinen.

Tuleeko mieleen, että aina joskus kasvattajalle palautuu aikuisia kasvatteja sen ostajaperheen omista syistä. Vastuullinen kasvattaja, jolla vain on mahdollisuus, ottaa ne vastaan ja etsii itse uusia koteja.

Ihmisellä siksi toisekseen on täysi oikeus myydä omistamansa koira.
        Ei siitä ole kukaan toiselle tilivelvollinen, ellei mene myyskentelemään ilman lupaa koiraa josta on sijoitussopimus tehty.

myydä omaa koiraani. Jos olisi pakko, siis AIVAN PAKKO, (vaikka en kexi mitään syytä) myisin tai antaisin sen jollekkin sukulaiselle tai tosi hyvälle ystävälle, kirjallisen sopimuxen kera, että saisin käydä kattomassa koiraa milloin tahansa, ilmoittamatta, vaikka joka päivä. Ja jos huomaisin koiran kohtelussa jotain huonoa, mulla olis oikeus huostaanottaa koira ja vetää sitä ihmistä turpaan. JA KUNNOLLA.

• mikä on tärkeintä
        nuppu-85 kirjoitti:

myydä omaa koiraani. Jos olisi pakko, siis AIVAN PAKKO, (vaikka en kexi mitään syytä) myisin tai antaisin sen jollekkin sukulaiselle tai tosi hyvälle ystävälle, kirjallisen sopimuxen kera, että saisin käydä kattomassa koiraa milloin tahansa, ilmoittamatta, vaikka joka päivä. Ja jos huomaisin koiran kohtelussa jotain huonoa, mulla olis oikeus huostaanottaa koira ja vetää sitä ihmistä turpaan. JA KUNNOLLA.

ensin siitä että lapsilla ja köyhillä on ruokaa ja vaatteita....ja kun ne on hoidettu, katso koirien puoleen.

Koir5at teillä on aina keskuudessanne, mutta sitä nälkäistä lasta ei ole aina

• Noilla vaatimuksilla?
        nuppu-85 kirjoitti:

Meinaatko että noilla kriteereillä joku sun hyvä ystävä tai sukulainen sen sun koirasi huolisi?

En minä ottaisi koiraa jos kauppaan kuuluisi myös sen entinen omistaja joka tekisi "yllätysiskuja" milloin itseä sattuu huvittamaan. Minulla ei todellakaan ole mitään sitä vastaan että koiriemme kasvattaja ja sijoittaja tulee meille kylään, välillä vien itse koiriamme hänelle näytille, varsinkin jos epäilen yhtään että esim. joku ruoka ei sovikaan koiralle koska "musta tuntuu että..". Mutta tuollainen ennakkoasenne ja JOKA PÄIVÄ käyminen menee ehkä "vähän" överiksi.

Ps. itse otin ensimmäisen koirani AIKUISENA. Se oli palautunut kasvattajalle joka etsi sille sitten uuden kodin. Nyt myöhemmässä elämänvaiheessa ostan itse takaisin sellaiset kasvattini joista jostain syystä joudutaan luopumaan ja etsin niille uudet kodit.

Ja miksi en pidä palautuneita kasvatteja? Ihan inhimillisistä syistä; aina kun talouteen tulee uusi aktiivinen iso koira, se vie aikaa omilta koiriltani, minkä lisäksi se uusikaan koira ei saa TARPEEKSI aikaani koska minulla ON JO omia koiria. Paljon mukavampaa on, kun koira minun kauttani löytää uuden kodin jossa ei ennestään ole montaa koiraa, ja jossa on aikaa keskittyä ja antaa huomiota ressukalle joka joutui edellisestä kodistaan lähtemään.

Pakko kysyä retorinen kysymys. Onkohan nuppu-85 provo? Luulisi 23v ihmisen tietävän asioista jo vähän enemmän kuin sen mitä omassa pienessä elämässä tapahtuu..?

• Ärrieri

vastuulla se on millaista toimintaa tukee.Itse en ottaisi pentua esimerkiksi sellaisesta paikasta jossa en näkisi pennun emoa saati pennun kotia.
      En myöskään myisi pentua henkilölle joka ei kertoisi itsestään mitään,kysyisi ensimmäisenä hintaa tai osamaksua.

• paivansadeko

Ei pentueen ilmoituspaikka tarkoita että, pentue olisi yhtään huonompi. Kyllä niistä ilmoituksista jo päältäkin päin näkee paljon. Viimeistään silloin näkee kun vierailee kasvattajan luona.

Aina ne ennakkovaraukset ei mene niin kuin pitäisi. Meidän sijoituskoira "nykyään siis oma". Odotti aikoinaan pentuja, ennakkovarauksia tuli ihan kivasti, nartuista. Pennut syntyivät, kaikki olivat poikia :D

• minusta

Ostin nykyisen koirani apulan kautta, asiallinen kasvattaja.

• omani löysin apulasta

Kultainennoutaja narttuni on nyt 1v,10kk
      ja apulan kautta tämän pennun löysin.
      Siellä apulan sivuilla kun seikkailee, niin pitää
      vaan miettiä mitä lukee.
      kyllä niitä epärehellisiä ja pentutehtailijoita maailmaan mahtuu ja joka sivulle.
      Että eipä pidä yhtä kohdetta ruveta nyrkittämään.
      Ja jokaisella pennun ostajalla on toki oikeus käyttää omia aivojaan parhaaksi katsomallaan tavalla.

• Onnellinen spanielin omistaja

Minusta apula on on hyvä sivusto, jonka kautta moni koira saa uuden kodin. Löysin v.2004 annetaan rotukoiria palstalta ilmoituksen, jossa kasvattaja oli antamassa hyvään kotiin Cockerspanieli uroksen iältään 1v ja 3kk. Ehtona oli,ettei koiraa tultaisi käyttämään näyttelyissä. Otin yhteyttä ilmoituksen laittajaan ja sain varsin nopeasti vastauksen. Viikon kuluttua tapasimme koiran ja kasvattajan. Koirassa ei ollut terveydessä tai luonteessa mitään vikaa. Koira oli vain rotumääritelmän mukaan aivan alikokoinen, jonka vuoksi näyttelyihin ei olisi ollut asiaa. Se ei minua juuri haittaa, koska olen kiinostunut harrastamaan käyttöpuolen juttuja. KasvattajJatkossaa ei antanut koiraa mukaan ensimmäisellä tapaamisella vaan sovimme uudet treffit. Hän halulusi,että harkitsemme vielä viikon. Viikon kuluttua teimme uudet treffit ja minusta tuli cockerin onnellinen omistaja. Kasvattaja oli asialinen ja vastuuntuntoinen. Mukaan sain koiran rekkarit ja omistajatodistuksen.

• tiinaa75
        Onnellinen spanielin omistaja kirjoitti:

Minusta apula on on hyvä sivusto, jonka kautta moni koira saa uuden kodin. Löysin v.2004 annetaan rotukoiria palstalta ilmoituksen, jossa kasvattaja oli antamassa hyvään kotiin Cockerspanieli uroksen iältään 1v ja 3kk. Ehtona oli,ettei koiraa tultaisi käyttämään näyttelyissä. Otin yhteyttä ilmoituksen laittajaan ja sain varsin nopeasti vastauksen. Viikon kuluttua tapasimme koiran ja kasvattajan. Koirassa ei ollut terveydessä tai luonteessa mitään vikaa. Koira oli vain rotumääritelmän mukaan aivan alikokoinen, jonka vuoksi näyttelyihin ei olisi ollut asiaa. Se ei minua juuri haittaa, koska olen kiinostunut harrastamaan käyttöpuolen juttuja. KasvattajJatkossaa ei antanut koiraa mukaan ensimmäisellä tapaamisella vaan sovimme uudet treffit. Hän halulusi,että harkitsemme vielä viikon. Viikon kuluttua teimme uudet treffit ja minusta tuli cockerin onnellinen omistaja. Kasvattaja oli asialinen ja vastuuntuntoinen. Mukaan sain koiran rekkarit ja omistajatodistuksen.

Onko kellään kokemuksia ulkomaisen ilmoittajan koirasta, jolla ilmoitus apulassa. Uskaltaako ostaa koiran, joka lähetettäisiin lentokoneella suomeen?

• Niin epäilyttää, nämä arvio...

Koirankasvatus toiminta ei ole suomessa järjestäytynyttä. Kuka se on, se, joka asettaa sen järjestykseen?
      Suomessa on lailliset järjestyssäännöt, eläintenpidosta, irtiolosta, kiinnipidosta jne.

Onko sellainen seurakunnanjäsen, " kunnollinen" joka kuuluu esim. luterilaiseen kirkoonn, tai ortodoksiseen kirkkoon?

Mutta sellainenko ei ole järjestäytynyt seurakuntalainen, joka kuuluu moniin muihin pienempiin seurakuntiin?
      Jos kuuluu kennelliittoon ja rotujärjestöön, niin on kunnollinen?
      Eikö kunnollisuus lähde ihmisen mielestä, ajatuksista ja teoista, eikä järjestöistä?

Eikö tämä " epäilyttää" ole jo asenteellisesti itse syyllinen, siihen miksi lähes kaikki ilmoittavat nimimerkillä?

On enemmänkin kuin todennäköistä, että kyseessä on kalastaminen, samoilla vesillä....ja siitä seuraa pahaa verta, sanomista, ja pilkantekoa, jos veneessä jolla kalastetaan ei esim. ole kennelliiton lippua!

Kennelliitto elää omaa elämäänsä, ihan samoin kuin puolueet, tai esim. jehovan todistajat, helluntalaiset jne...heillä on tietyt opit, säännöt, julistajat ja opettajat, ja avustustyöntekijät...kaikki samaa kuin uskovien järjestöillä.

Nyt tämä, "epäilyttää" ns. "uskovaisena" vartioi toisten " seurakuntien jäsenten ilmoituksia" ovatko ne samankaltaisia, kuin hänen "uskonsuuntansa " ilmoitukset.

Jos ei ole, niin "epäilyttää" ..ja epäily jo riittääkin tuomion perusteeksi , ja aiheeksi " tuomioon"

Eiköhän syy ole nemminkin siinä, että ihmiset eivät ihmisinä, ja kunnon kansalaisina, pääosin halua, että heidän nimensä loataan aivan aiheetta.

Näitä " epäilyttää" henkilöitä, vaikka heidät saisi oikeuden eteen perättömistä lausumista, niin
      usein heillä on jo useita maksamattomia tuomioita, ja velkoja ulosotossaan, joten heiltä ei saa kuin suuren vaivan!
      Herjauksesta ja vääristä lausumista, joita on lehdet täynnä ( vanhasia, jne), niistä ei tule kuin pienet sakot.

Onhan jokaisessa ilmoituksessapuhelinnumero, voihan myyjälle soittaa ja keskustella asiallisesti ja esittää asiallisia kysymyksiä, mutta miksi soittaisit, jos et aio muuta, kuin saada selville " salapoliisina" mistä on kyse, ...ja kun saat jotain mielestäsi selville, huudat sen muka totena koko netti maailmalle....sinunko sanasi on totuus?
      Minä olen sitä mieltä, jätä ihmiset rauhaan, äläkä yritä myynti-ilmoituksen perusteella ketään arvioida, ja " langettaa lausumaa" kun et tiedä koko asiaan vaikuttavia syitä!!

Asetat vain juorutessasi, itsesi tuomiolle alttiiksi, ja sitten on naama väärällään siitäkin asiasta, kun tuli tehtyä väärä arviointi!!

Näin yleensä "kettu tytöille ja pojille käy!

Usein näissä ilmoituksissa on yhteystiedot,joten kiinnostuneet voivat kysyä kaiken mitä haluavat ym.

• pennun parhaaksi

Eikö kunnon kasvattaja nimenomaan etsi jokaiselle pennulle sopivimman kodin, vasta kun pennusta näkee millaisen luonteen ja ominaisuudet se omaa, eikä varaile pentujaan puhelimitse etukäteen numerojärjestyksessä ennen kuin ne on edes syntyneet?

• hanna

minulla on itsellä ollut ilmoitus apulassa, kun hankein perheeseemme yhden jäsenen lisää, laitoin että annetaan koti sitä tarvitsevalle . sain asiallisia ilmoituksia kuvien kera, osan kanssa soiteltiin ja sopuva koiruus sitä kautta löytyikin. mahtava paikka, jos joutuukin jostain syystä luopumaan omasta lemmikistään..

• xxxqqq
        hanna kirjoitti:

minulla on itsellä ollut ilmoitus apulassa, kun hankein perheeseemme yhden jäsenen lisää, laitoin että annetaan koti sitä tarvitsevalle . sain asiallisia ilmoituksia kuvien kera, osan kanssa soiteltiin ja sopuva koiruus sitä kautta löytyikin. mahtava paikka, jos joutuukin jostain syystä luopumaan omasta lemmikistään..

Sen olen apulassa huomannut että kissanpentuja myydään alle 12 viikoisina. Joissain ilmoituksissa on ollut myydään 4-6 vko ikäisiä pentuja kun kissan luovutusikä on 12 vko.
        Itse en ostaisi alle 12 viikkoista pentua.

• dead cat best
        xxxqqq kirjoitti:

Sen olen apulassa huomannut että kissanpentuja myydään alle 12 viikoisina. Joissain ilmoituksissa on ollut myydään 4-6 vko ikäisiä pentuja kun kissan luovutusikä on 12 vko.
        Itse en ostaisi alle 12 viikkoista pentua.

minä en itse ostaisi minkään ikäistä kissaa. niistä ei saisi periä maksua ollenkaan. niitä on kaikkialla liikaa! vaikka on vanha ilmoitus,kirjoitan huvin vuoksi.niin muutkin

• beatles

Kyllä Apulassa on kunnollisia koiran myyjiä/kasvattajia. Niitä huonoja kasvattajia löytyy ilman Apulaakin. Itse olen löytänyt ihanan kultaisen noutajan Apulan kautta

• otuli

minäkin olen löytänyt koirani apulasta ja olen ollut erittäin tyytyväinen sekä koiraan että
        kasvattajan tukeen. käyn edelleen tutkimassa apulan tarjontaa, vaikken uutta koiraa haekkaan.
        sieltä saa vinkkiä esim. eri rotujen hintatasoon ja monissa ilmoituksissa on linkkejä kasvattajien sivuille. se mikä hirvittää nykyään on tuo monirotuisista koirista pyydettävä hinta.
        jokaikinen koira ansaitsee hyvän kodin - mutta menossa alkaa olla jo aika paljon pelkän rahastamisen makua. hyvää kesän jatkoa kaikille kaksi-ja nelijalkaisille !

• apula on jees
        otuli kirjoitti:

minäkin olen löytänyt koirani apulasta ja olen ollut erittäin tyytyväinen sekä koiraan että
        kasvattajan tukeen. käyn edelleen tutkimassa apulan tarjontaa, vaikken uutta koiraa haekkaan.
        sieltä saa vinkkiä esim. eri rotujen hintatasoon ja monissa ilmoituksissa on linkkejä kasvattajien sivuille. se mikä hirvittää nykyään on tuo monirotuisista koirista pyydettävä hinta.
        jokaikinen koira ansaitsee hyvän kodin - mutta menossa alkaa olla jo aika paljon pelkän rahastamisen makua. hyvää kesän jatkoa kaikille kaksi-ja nelijalkaisille !

mun kaksi koiraa on sieltä..yks pointti.. kerros missä ei tänä päivänä ole rahastuksen makua? minen ainakaan enää keksi sellasta.. eurot lisäsi viel hintoja kaikessa.. ja aiemmin joku kirjoitti liian aikasest luov.iästä...hhhhmmm..ensinnäkään en ikin ostaisi kissanpentua,niit saa joko ilmasiks tai ne listitään ..eli jos 8vk ikäsen ottaminen on eläinrääkk.niin mitä on hukuttaminen 4 viikosena..kumman valitsen??

• rahattomana :(

Onko näkynyt nimeä Satu Saarinen myymässä koiria? Olis ihan kiva tietää huijaako se apulassa ihmisiltä rahoja!! Olis kiva jos vastaisit...

• ____Lauraa________

Hankimme perheen kanssa Apulan kautta koiran, eikä ole yhtään tarvinnut katua. Olemme olleet useaankin kasvattajaan/yksityiseen koiran myyjään ja jäänyt näistäkin yhteyksien otoista vain hyvä mieli.

• Marita Ruuth

Hei!

MInäkin aina ajattelin, että Apula on epäilyttävä tapa myydä kissan/koiranpentuja.
      Käytännössä olen kuitenkin huomannut, että suurin osa pentujenostajista löytyy sitä kautta.
      Kuulun kasvattajana rotujeni yhdistyksiin ja kaikki terveystestit pentueiden vanhemmille (niin koirien kuin kissojenkin) ovat kunnossa:
      katso: www.starring-kissala.net
      Tietysti niin Apulassa, kuin kaikkialla muuallakin voi esiintyä ei-asiallisia kasvattajia, mutta valveutunut ostaja osaa karsia sellaiset pois!

Pääasia, että jotakin kautta rakastava koti ja pieni eläimenalku löytävät toisensa:)

Yst. terveisin: Marita Ruuth

• koiria

No joo, kokemusta on. Kaksi koiran pentua on sitä kautta hankittu. Eikä mitään hämärää ole ollut. Pentuja on päässyt katsomaan ja muutenkin asiat on ollut ok.

• kyllä

ainakin minä sain apulan kautta kaksi ihanaa koiranpentua.Ja kauppakirjat rek.tod.eli kaikki ok.Joten älä sinä huoli...järkeä on kaikilla.

• niin muakin

Apulassa myyvät koiriaan todella usein trokarit ja pentutehtailijat. Mahtuu sinne joukkoon muutama luotettavakin ihminen, ei voi mustamaalata kaikkia. Mutta useimpia koiria myyviä tyyppejä ei kyllä rotuyhdistyksen kasvattajalistoilta löydy, tosin aika moni ei edes ilmoita kuin kutsumanimensä tai jopa lempinimensä, ettei voi taustoja mistään tarkistaa.

• -.-.,.,.,.,

joo alko suoraan sanottuna vituttaa ku luin tän yhen viestin kohdan

''Kannattaa aina rotukoiraa ostaessa tarkistaa löytyykö koirasta mitään tietoa jalostusnetistä, ettei mene ostelemaan sikaasäkissä, todetakseen vain ostanneensa rotukoiran näköisen sekarotuisen koiran rotukoiran hinnalla.''

mitä välii onks se koira rotukoira vai sekarotunen ? kyl mä voisin maksaa saman hinnan sekarotusesta ku rotukoirasta.
        onks sil nii välii onks se rotukoira vai sekarotunen?
        mulle ei ainakaan.

• tiikkeeril
        -.-.,.,.,., kirjoitti:

joo alko suoraan sanottuna vituttaa ku luin tän yhen viestin kohdan

''Kannattaa aina rotukoiraa ostaessa tarkistaa löytyykö koirasta mitään tietoa jalostusnetistä, ettei mene ostelemaan sikaasäkissä, todetakseen vain ostanneensa rotukoiran näköisen sekarotuisen koiran rotukoiran hinnalla.''

mitä välii onks se koira rotukoira vai sekarotunen ? kyl mä voisin maksaa saman hinnan sekarotusesta ku rotukoirasta.
        onks sil nii välii onks se rotukoira vai sekarotunen?
        mulle ei ainakaan.

siis mitä?

maksaisit jopa tonnin
        *1000€*
        jostain seitsemän sortin koirasta, mikä ei kumminkaan ole sen terveenpi kuin saman hintainen puhdasrotuinen sukukirjan kanssa!?

minulle seropi saa olla korkeintaa 50-100€ luokkaa, mutta rotukoirasta se on yleensä 500€ ylöspäin...

sekarotuinen ja rotukoira koirana on sama, mutta hinta on eri ja sekarotuinen voi olla mistä vaan ja sukusiittoinen, toki puhdaskin voi olla, mutta siitä saa jotain dokumentti...

koiran osto hinta on ihan eri kuin jo muutama vuosi yhteistä aikaa koiran kanssa...

mutta jos haluaa harrastaa jotain esim. näyttelyitä, niin ei sinne seropin kanssa mennä! vaikka olisi pari tuhatta maksettu!!

• Bella 2

Olen kuulunut vuodesta 1976 rotua harrastavaan yhdistykseen ja tunnen ja tiedän rodun parhaat kasvattajat. Kun yhdistyksen lehti lakkasi ilmoittamasta astutukset ja syntyneet pentueet, ollaan ihan uudessa tilanteessa. Näin juuri viikko sitten rodun ykköskasvattajan, kansainvälisestikin hyvin tunnetun ja palkitun kasvattajan ilmoituksen Apulassa, totesin, että siihen on tultu, että netti on tärkeä väline pentueista ilmoittamiseen.

• Merja

Hei otin apulan kautta 1 1/2 tipsupojan
      olen erittäin tyytyväinen pakkaukseen. koira oli
      3 1/2 vuotias. Olen ollut jatkuvasti yhteydessä
      entiseen omistajaan, jolle oli kova paikka luo-
      pua koirastaan sairauden takia. Jos olette otta-
      massa koiraa käykää ja katsokaa tilanne. Koira-
      ihmisen tuntee ja ymmärtää jos joku todella ajat-
      telee koiransa parasta ja luopuu jos ei enää
      itse kykene koiraa hoitamaan. Olen ymmärtänyt, että tälle entiselle tipsun omistajalle on ollut
      suuri lohtu kun laitan kuvia ja kerron kuinka
      olemme pärjänneet. Lykkyä kaikille jotka halua-
      vat ostaa tai ottaa koiria tai koiran.

• varma diili

Apulaan pankkitunnukset käyttöön myyjillä, karsii ylimääräiset pois.

• Maksa koirasta

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      80
      2691
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      57
      2632
    3. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      68
      2578
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      85
      2504
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      79
      2018
    6. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      48
      1995
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      140
      1853
    8. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      29
      1422
    9. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1422
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      14
      1377
    Aihe