niin, mitä vaatekauppoja Maarianhaminasta löytyy? Onko esim. H&M :ää?
vaatekauppoja
13
1427
Vastaukset
- srghr
onhan siellä vaikka mitä, muttei HM:ää.
- 1000 asukasta
ei sellasssa pikkukylässä ole kauppoja. talvella viimeistään ne olisi kaikki konkassa. kesällä koitetaan nyhtää rahat turisteilta että pärjäisivät talven yli
- SaarelaisetPärjäävät
Saarelaiset onkivat vitjoilla silakkaa jota on tynnyreihin suolattu ja talvella näitä varastoja käytetään ravintona kun muutakaan ei ole. Jos sattuu että rannoille ajelehtii uintiin väsynyt hirvieläin ja näin sen sitten saarelaiset käyttävät hyväkseen.
- ElämääSaaristossa
Lisäksi saarelaiset pyydystävät lintuja ansoilla ja näin tulee vaihtelua heidän yksitoikkoiseen ravintoonsa. Saarella on myös luolia missä köyhimmät kalastajat asustavat ja heidän elämänsä on melkoisen karaistunutta ja voimmehan me mennä joskus lomilla tutustumaan heidän elämäänsä.
- TämäOnTärkeää
Huomioikaa tämä tärkeä sanoma jos matkustatte Ahvenanmaalle ja menette tutustumaan luolissa asuviin alkuasukkaisiin heidän puhe on myös alkukantaista eikä sitä ole vielä mihinkään tunnistettu. Parhaiten pärjäätte kun näytätte käsimerkein tai viittoilette silloin he ymmärtävät mitä haluatte.
- hyvintietää
on hm
- Ählämikulttuuri
"Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena."
Nököjään monikulttuurisuus ihanteineen ei kestä arvostelua, mutta minkäs sille ? - AnkeaHistoria
Saarelaiset kasvattavat myös lampaita joista saavat villoja ja kaikki saaren naiset kehräävät villoista lankoja. Villalankoista nämä uutterat naiset kutovat housuja ja paitoja talveksi sillä saariston talvi on ankara eikä anna armoa. Huomioikaa lampaista saa myös lihaa ja alkuasukkaat valmistavat lampaan herkullisesti rosvopaistiksi.
Roasvopaisti ohjeet löytyvät Ålannin historiasta ja siitä voi lukea riimukirjoituksina saaren kalliomaalauksista. - LukekaaHistoriaa
Ahvenanmaan alkuperäiseen kulttuuriin kuuluu myös kalastus jota saarelle rantautuneet alkuasukkaat käyttivät elinkeinonaan.
Tuo tärkeä tieto on saatu selville viimeaikaisista kalliomaalauksista joita on löydetty eripuolilta saaria. Luolista on löytynyt kalanruotoja joitten ikää tutkimalla tiedemiehet ovat selvittäneet ketkä olivat ensimmäisiä rantautujia kallioluodoille ja ilmeisesti nimikin on niiltä ajoilta peräisin.
Tarustot kertovat että ensimmäinen ihminen joka näki saaret horisontissa oli laivan tähystäjänä toiminut hottentotti joka maston huipusta karjaisi Åå-land!! - HistorianHavinaa
Tietomiehet eivät ole vielä kuitenkaan saaneet selvitettyä sitä että oliko tuo saarille saapunut laivanmiehistö ensimmäisiä saarelle päätoimisesti jääneitä asukkaita?
Hottentotit eli Khoit olivat paimentolaisia tai maanviljelijöitä, mutta siirtomaa-aikana heidät ryöstettiin, ja muutaman sukupolvlen kuluttua he katosivat alkuperäisiltä asuinalueiltaan ja näin he veistivät laivansa ja purjehtivat uusille elinalueilleen. - HistorianHavinaa
On ymmärretty sekin miksi nämä Ahvenanmaalaiset eivät miellä itseään Suomalaisiksi vaan itsepintaisesti väittävät olevansa alkuperäisiä saarelle rantautuneita tai jopa haaksirikkoutuneitten merenkulkijoitten jälkeläisiä?
Siihen aikaan kun saaren ensimmäiset asukkaat alkoivat asumaan ei ruotsissa ollut vielä ketään eli sitä ei oltu vielä löydettykään ainoastaan villieläimet asuttivat koko sen osan mannerta. Mutta jotkut tieteijät ovat saaneet selville tutkittuaan riimukirjoituksia että Ahvenanmaalta olisi joku retkikunta lähtenyt kalastamaan ja eksynyt sumussa ja ajautuneet nykyisin nimitettyyn Ruotsiin ja jäivät sinne. Näin tuokin kolkko karumaa sai asukkaansa ihan Ahvenanmaalaisten toimesta. - TottaOn
Ruotsissa kaikki on ihan jätte bra!!
- kainuulainen
Ei Ahvenanmaalla kannata pysähtyä. Itse ajattelin perheineni käydä tänä kesänä katsomassa Ahvenanmaata ja vaikka yöpyä siellä. Iltalehden juttu muutti mieleni. Jos käytös on tuolla tasolla, kannattaa ehdottomasti mennä Ruotsiin. Siellä saa asiallista palvelua. Suomalaisista liikkeistä puhumattakaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692050- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321373- 1431092
- 103942
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten354880Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664