Gardajärveltä Venetsiaan?

Kesää odotellessa

Tietääkö kukaan, järjestääkö Finnmatkat tänä kesänä retkiä Gardajärveltä Venetsiaan? Venetsiaa kyllä mainostetaan hienona retkikohteena Finnmatkojen Garda-sivuilla, mutta itse retkeä ei sitten enää mainitakaan kaupunkikohteiden esittelyssä. Sen tiedän, että aikaisemmin retkiä on kyllä järjestetty. Miten me kaksi vähän "avutonta Aatua" pääsemme Venetsiaan Gardalta, jos ei oma matkatoimisto meitä sinne kuljetakaan. Venetsian haluaisimme tietystä syystä ehdottomasti nähdä tällä reissulla.

6

3289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vene1o

      En lähtisi millekään Finnmatkojen tms. retkille. Itse, omalla aikataululla rauhassa, ilman karjalaumatunnelmaa ja huomattavasti halvemmin pääsee bussilla ja junalla. On mukava kulkea kuten paikalliset, voi viipyä siellä missä haluaa, syödä missä haluaa. Bussilla Veronaan, junalla Venetsiaan.

    • kansainvälisiä

      Kyllä ensimmäinen reissu kannattaa tehdä opastetulla ja jos Finnmatkat ei niitä järjestä niin paikallisia matkanjärjestäjiä löytyy. Ei muuta kuin paikalliseen turisti-infoon ja bussireissuja löytyy, useita viikon ajalla. Junayhteydet Gardalta ovatkin jo hankalammat.

      Ruuhkaa Venetsiaan on suunnalta jos toiselta ja siihen on varauduttava. Mutta se kaikki on silti kokemisen arvoista, vaikka vain sen yhden päivän. Ja kierroksiin ei ole pakko osallistua, joten aikaa jää omiin kävelyihin jos siltä tuntuu, kunhan perehtyy Venetsian karttaan etukäteen ja löytää paluumatkalle ajoissa. :)

      Se on niin lähellä, että sinne menette ehdottomasti, vaikka vain hetkeksi, mutta kyllä kannattaa! :)

    • venetsiaan

      aivan varmasti järjestää, olen itse ollut viime kesänä ko. retkellä ja sen verran "avuttomaksi" voin paljon matkustaneena myös itseni tunnustaa että todella paljon mieluummin lähden eka reissulle niin venetsiaan kuin muuallekkin tälläisiin retkikohteisiin suomalaisen oppaan mukaan matkanjärjestäjän retkelle. Venetsia on kesällä todellinen turistirysä ja siellä pitää seurata porukkaansa jotta ei eksy ja jää porukasta. paljon enemmän saa matkasta irti kun opas kertoo matkan aikana tärkeimmät nähtävyydet ja paikat ja historiasta.nythän kesäkohteissa ei ole vielä toimintaa ja oppaatkin on vielä edellisissä (talvi)kohteissa joten varmaankaan kaikkea ei todellakaan löydy matkanjärjestäjien sivuilta. Kuitenkin venetsiakin on niin perinnekohde että en usko tuollasta pois jätettävän. Hauskaa ja antoisaa matkaa.

      • tietysti, mutta

        miksi Garda-järvelle? Toinen toistaan tympeämpiä turistikyliä, joissa rantakaistalla vieri vieressä baareja, ravintoloita, matkamuistomyymälöitä ja muuta luotaantyötävää. Kun on yhden sellaisen nähnyt (Gardalla, Adrian rannikolla, Naxoksessa, Rhodoksella, Mallorcalla, Teneriffalla jne) on nähnyt ne kaikki.
        Onko Venetsia turistirysä? Siellä on kyllä paljon matkailijoita, mutta eikös turistirysällä tarkoiteta juuri sellaista turistighettoa, jollaisia nuo em. paikat ovat?
        Mennäkö suomalaisen oppaan kanssa vai ilman, se on toki makuasia. Itse en ymmärrä, miksi jollekin matkatoimistolle pitää maksaa huomattavakin summa siitä, että pääsee muiden suomalaisten kanssa samaan bussiin ja joutuu olemaan muiden aikataulun varassa, kun saman tekisi paljon halvemmalla ja omaan tahtiin.


    • pääsettekö?
      • avusta kiitollinen

        kuinka kauan kestää matka Rivasta Venetsiaan? Suunniteilla on ehkä aurinkomatkojen retki venetsiaan.

        entä monelta lähtö on ollut aiempina vuosia ja mitä kaikkea retken aikana tehdää eli kauanko ollaan itse venetsiassa?
        aurinkomatkojen sivuilla mainitaan, että retki kestää koko päivä,mutta olisi kiva tietää mitä se käytännössä tarkoittaa.Lähtö ja paluu aika sekä tosiaan perillä oloaika.
        vois sitten etukäteen suunnitella omatoimista retkeä,jos aurinkomatkojen retki vaikuttaa huonolta vaihtoehdolta, helppous tosin houkuttaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3787
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      97
      3439
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2478
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1436
    Aihe