Torrevieja

Katie

Olemme syyskuulla lähdössä lomailemaan kyseiseen kaupunkiin Espanjaan. Onko kellään kokemusta kyseisestä paikasta, iltaelämästä, ostosmahdollisuuksista jne?

7

1979

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku

      Olen ollut muutaman kerran siellä. Mukava pienehkö paikka. Ostosmahdollisuudet olivat mielestäni melko vähäiset, muutama isompi tavaratalo, joissa valikoima suurempi. Pieniä erikoisliikkeitä oli jonkin verran pitkin kaupunkia, lähinnä lähellä rantaa. Alicante on kuitenkin lyhyen ajomatkan päässä ja sieltä jo löytyi valikoimaa enemmänkin. Markkinoita on myös ympäri torreviejan aluetta melkein joka päivä ja niissä kannattaa käydä katselemassa jo itse markkinamenoa. Lisää torreviejasta on esim. osoitteessa www.torrevieja.com. Iltaelämässä en siellä kovin hirveästi jaksanut käydä mutta yökerhoja löytyy myös jonkin verran. Yksi suuri halli ainakin on jossa järjestetään bileitä, mutta voi olla, että se on vain toiminnassa nyt heinä-elokuussa, kun on espanjalaisten lomasesonki. La Matan hiekkaranta kannattaa testata myös.

      • Torreviejasta

        Todella hyvä paikka joo, yksi suomalaisnainen tapettiin ja ryöstettiin pari kuukautta sitten torreviejassa. Minut ja yksi tuttuni ryöstettiin myös aseella uhaten. Torreviejassa on niin paljon rikollisuutta että jos haluaa hengestään päästä niin sinne vaan. Itse saan enää kylmiä väreitä kun mietin lomamatkaamme. Muuten mukava, pieni kaupunki ja jos haluaa shoppailla kannattaa tosiaan mennä Alicanteen (jossa räjäyttiin pommi muutama päivä sitten) tai sitten Benidormiin (täynnä pommeja sekin..)
        En halua olla mitenkään inhottava mutta tollaiset kokemukset saa vähemmästäkin sitruunaksi!
        Muuten Espanja on halpa maa ja siellä on ihan hyvää tavaraa. Joka perjantai Torreviejassa järjestetään myös markkinat - ihan tasokkaat. Muistakaa kuitenkin vahtia tavaroita todella tarkasti, markkinoilla on TODELLA paljon taskuvarkaita ja JOKA KERTA joltakin häviää lompakko (sitä ei itse edes huomaa kun lompsa lähtee)
        Tässä muutamia esimerkkejä ja varoituksia.. :)


      • Hesalainen

        Olipa negatiivistä kerrottavaa. Ajattelin vain, että voihan sitä Helsingissäkin joutua ryöstetyksi asemalla, raitiovaunuissa, Espan puistossa. Pommi voi räjähtää melkein keskustassa (Kampissa) jne. Joten mistä sitä tietää, että missä se pommi ensi kerralla räjähtää, joten ei voi miettiä koko ajan liian negatiivisesti. Tiedän, että aina pitää tavaroista pitää huolta ja missä vaan voi vaania varas.


      • joku
        Torreviejasta kirjoitti:

        Todella hyvä paikka joo, yksi suomalaisnainen tapettiin ja ryöstettiin pari kuukautta sitten torreviejassa. Minut ja yksi tuttuni ryöstettiin myös aseella uhaten. Torreviejassa on niin paljon rikollisuutta että jos haluaa hengestään päästä niin sinne vaan. Itse saan enää kylmiä väreitä kun mietin lomamatkaamme. Muuten mukava, pieni kaupunki ja jos haluaa shoppailla kannattaa tosiaan mennä Alicanteen (jossa räjäyttiin pommi muutama päivä sitten) tai sitten Benidormiin (täynnä pommeja sekin..)
        En halua olla mitenkään inhottava mutta tollaiset kokemukset saa vähemmästäkin sitruunaksi!
        Muuten Espanja on halpa maa ja siellä on ihan hyvää tavaraa. Joka perjantai Torreviejassa järjestetään myös markkinat - ihan tasokkaat. Muistakaa kuitenkin vahtia tavaroita todella tarkasti, markkinoilla on TODELLA paljon taskuvarkaita ja JOKA KERTA joltakin häviää lompakko (sitä ei itse edes huomaa kun lompsa lähtee)
        Tässä muutamia esimerkkejä ja varoituksia.. :)

        Onhan se totta, että pommi-iskuja yms. on siellä seudulla ollut. Itse olen siellä kuitenkin käynyt viitisen kertaa, eikä eteen ole tullut minkäänlaisia ongelmia. Pommi-iskut on ilmeisesti tarkoituksella ajoitettu espanjalaisten lomakauden ajaksi. Sama juttu oli viime vuonnakin.
        Tokihan saa olla varovainen laukkujen ja lompakoiden kanssa, mutta eikö niin ole muuallakin.


      • osku
        Hesalainen kirjoitti:

        Olipa negatiivistä kerrottavaa. Ajattelin vain, että voihan sitä Helsingissäkin joutua ryöstetyksi asemalla, raitiovaunuissa, Espan puistossa. Pommi voi räjähtää melkein keskustassa (Kampissa) jne. Joten mistä sitä tietää, että missä se pommi ensi kerralla räjähtää, joten ei voi miettiä koko ajan liian negatiivisesti. Tiedän, että aina pitää tavaroista pitää huolta ja missä vaan voi vaania varas.

        Luin nuo negatiiviset kokemukset torreviejasta ja ne varmaan olivat tosia. Totta on myös että lopakko voi häipyä myös Helsingin reissulla.Itse olen ollut useamman kerran Torreviejassa, mutta minulta ei ole vielä kadonnut mitään, mutta olen ollut kyllä varovainen. Torreviejassa asuvat ystäväni ovat kyllä varoittaneet että varsinkin markkinoilla jossa on paljon ihmisiä liikkeelä on viisainta pitää kättään siellä taskussa missä lompakko on. Hyvä hieman rauhallisempi lomakohde
        Sää on läpi talven kohtuullisen lämmin ja vähäsateinen. Minun kokemukseni Torreviehasta ovat ainoastaan hyviä. ja nämäkin kokemukset ovat tosia. Hyviä lomapäiviä.


      • verde
        Torreviejasta kirjoitti:

        Todella hyvä paikka joo, yksi suomalaisnainen tapettiin ja ryöstettiin pari kuukautta sitten torreviejassa. Minut ja yksi tuttuni ryöstettiin myös aseella uhaten. Torreviejassa on niin paljon rikollisuutta että jos haluaa hengestään päästä niin sinne vaan. Itse saan enää kylmiä väreitä kun mietin lomamatkaamme. Muuten mukava, pieni kaupunki ja jos haluaa shoppailla kannattaa tosiaan mennä Alicanteen (jossa räjäyttiin pommi muutama päivä sitten) tai sitten Benidormiin (täynnä pommeja sekin..)
        En halua olla mitenkään inhottava mutta tollaiset kokemukset saa vähemmästäkin sitruunaksi!
        Muuten Espanja on halpa maa ja siellä on ihan hyvää tavaraa. Joka perjantai Torreviejassa järjestetään myös markkinat - ihan tasokkaat. Muistakaa kuitenkin vahtia tavaroita todella tarkasti, markkinoilla on TODELLA paljon taskuvarkaita ja JOKA KERTA joltakin häviää lompakko (sitä ei itse edes huomaa kun lompsa lähtee)
        Tässä muutamia esimerkkejä ja varoituksia.. :)

        No, mä olen lomaillut siellä viimeisen reilun 15 vuoden aikana useampaan otteeseen (n.2 kertaa/vuosi) on tullut pyörittyä kaupungilla aamuun asti yms. ja vain kerran on "ryöstetty" jos sitä nyt voi siksi kutsua.. Tyhmyyttäni jätin rantakassin vahtimatta tyhjälle rannalle, mut eipä ne siitä paljon kostuneet, sisäl oli pyyhe, pari olutta, vanha kamera ja 2 senttii rahaa...

        Voi tietty olla et se on vaan hyvää tuuria, mut jos aina ajattelee kaiken noin negatiivisesti,ni uskaltaako sitä koskaan mennä mihinkään?


      • Siru
        joku kirjoitti:

        Onhan se totta, että pommi-iskuja yms. on siellä seudulla ollut. Itse olen siellä kuitenkin käynyt viitisen kertaa, eikä eteen ole tullut minkäänlaisia ongelmia. Pommi-iskut on ilmeisesti tarkoituksella ajoitettu espanjalaisten lomakauden ajaksi. Sama juttu oli viime vuonnakin.
        Tokihan saa olla varovainen laukkujen ja lompakoiden kanssa, mutta eikö niin ole muuallakin.

        Olimme Torreviejossa kolme kuukautta,vuoden alussa.Ei mitään ongelmia!Paljon riippuu itsestään,matkan onnistuminen.Kauniit rantakadut,mukava kävellä ja katsella maisemia.Markkinoilla tosi vilkasta ja ostamista riittää,hintataso edullinen.Varovainen tietenkin pitää olla ,rahojen ja passin kanssa,niinkuin jokapaikassa.Lähdemme lokakuussa uudelleen kahdeksi kuukaudeksi.Mukavaa lomamatkaa!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1174
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1006
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      13
      691
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      48
      687
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      604
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      575
    Aihe