maailman ympari

miuku

Olen ajatellut muutaman vuoden paasta lahtea reppuselassa kiertamaan maailmaa ristiin rastiin ja kestoksi olen ajatellut kokonaista vuotta. Tiedan, etta reissu vaatii paljon suunnittelua, mutta en oikein tieda etta mista lahtisin liikkeelle. Reitti on jo suurin piirtein selvilla. Onko kellaan aiempia kokemuksia?

6

1708

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matkakuume

      Ota ainakin selvää eri maiden viisumisäännöksistä, tarvittavista rokotuksista yms. Etsi tietoa paikoista joissa aiot käydä, ihan ummikkona ei kannata lähteä, vaikka seikkailu onkin tarkoituksena. Mieti ja ota selvää onko parempi ostaa matkashekkejä, vai riittääkö kortti. Mieti myös valmiiksi mitä teet, jos/kun rahat loppuvat (pimeää työtä, etc...). Varmista, mitä kaikkea matkavakuutuksesi korvaa ja miten kauan se on voimassa (jotkut vakuutukset eivät korvaa, jos matka kestää yli kolme kuukautta). Varaa pieni matka-apteekki mukaasi (päänsärkylääke, ripulilääke, desinfiointiaine, laastarit, kalkkitabletit...). Tässä aluksi. Lisää varmaan tulee mieleen koko ajan.

      • kokenut

        matka apteekkiin kannattaa varata myös steriloituja neuloja eri kokoisia/erilaisia ,liuos pussi. voit joutua tilanteeseen jossa ei ole kiva käyttää paikallisia välineitä. riippuen mihin menet, yhteyshenkilö ei ole pahaksi, joka tietää missä olet. just for your own safety!

        paikallisia tapoja olisi hyvä tietää hieman etukäteen, ei se sinua tapa jos et tiedä mutta helpottaa kummasti. voit välttyä ikäviltä yllätyksilta.

        ota selvää vakuutus yhtiöstä terveydenhoitopalvelut joilla on yht.työsopimus

        toivottavasti nämä auttaa.


    • KariY

      Hei!
      Minulla ei ole juuri mitään kokemuksia kerrottavaksi, mutta olen itse menossa maailmanympärimatkalle, tosin vain reilun kuukauden mittaiselle. Oma suunitelmani on tekeillä netissä osoitteessa
      http://kotisivu.mtv3.fi/vellu/tour04.html
      ja toivon saavani kaikkea palautetta.
      Ala vain itsekin tekemään suunnitelmaa pikkuhiljaa, ja siitä se juttu muodostuu.

      Kari Y

    • JANTTU

      Moro!Ihan hetki sitten laitoin samanlaisen ku toi sun viesti tonne yleistä matkailusta sivulle.Oon myös lähössä maailman ympäri mutta jo vuoden päästä...n 10-12kk..mullakin on reitti selvillä suurinpiirtein..ajattelin vaan että jos saat jostain selville esim halvimpia lentoja tai niin edelleen niin voitas vaihtaa jos tulee mitä vinkkejä tai muuta hyödyllistä asiaa eteen:käy lukee se miun viesti ja kerro jos on samoja kohteita ni voin kertoo jos löydän jotakin mistä olis hyötyy sullekki! Mulle on maili:[email protected]

      • cameron

        Mä olen ollut maailman ympäri matkalla muutama vuosi sitten yksin 10 kk. halvimmat liput saat kun suunnittelet matkasi etukäteen. One wolrd allianssia käyttäen. Tällaisia lippuja myy esim. aktiv- resor helsingissä. mun reitti meni näin:
        hongkong-singapore(tästä voit matkata maitse malesiaan ja thaimaaseen ja muuallekkin halvalla)-
        uusi kaledonia- sidney-auckland (uusi seelanti)- san francisco- mexico- city- rio de janerio- santiago de chile- buenos aires- frankfurt (euroopassa voi taas kierellä mielin määrin jos vielä jaksaa).maksoi silloin 15 000mk. tällä reissulla viisumin tarvitsee vain austraaliaan, se voidaan hoitaa sähköisesti matkatoimistosta suomessa.
        Pidä sopivassa suhteessa kalliit ja halvat maat, halvoissa olet kauemmin ja kalleissa vähemmän. ota mukaan usan dollareita 20, 50- seteleitä ja matkashekkeijä ja kortti. Tee housuihin vetoketjulliset salataskut taskun sisäpuolelle, jolloin salatasku on tavallaan reittä vasten, tämän nimi on Mum's special. Osta HYVÄ rahavyö partioaitasta. Ota selvää kaikkien maiden suomen suurlähetystöjen osoitteet ja puh. nro:t jos joudut pulaan. Lonely Planet on parempi kirja kuin Rough guide... tää on ihan loputonta, kysy jotain jos haluat...


    • öhöhöö

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1385
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1096
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      83
      945
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      837
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      76
      783
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    8. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      713
    9. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      713
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      682
    Aihe