Yöelämä?

repekka

Ollaan lähdössä pikapuoliin reissuun kapkaupunkiin ja sen ympäristöön. Olen hyvin tietoinen maan turvallisuustilanteesta, mutta minkälaiset mahdollisuudet on viettää jokinmoista iltaelämää tuolla kapkaupungissa ja stellenboschissa? Yökerhoihin tms. en hinkua, mutta olisi mukava istuskella jossain drinkin parin verran syömisen päälle (ehkä myöhempäänkin kun 22). Olen ymmärtänyt, että ihmiset viihtyvät pääosin hotelleissaan , mutta jotenkin ajatus joka ilta samassa paikassa istumisesta ei oikein viehätä. Toki taksillahan pääsee sitten kiertelemään muissakin paikoissa. Otan mielelläni vastaan vinkkejä kivoista paikoista ja muitakin vinkkejä.

4

1674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juuri SA:sta palannut

      Iltaisin emme halunneet ajaa autolla, SA:ssa samat alkoholirajat ja valvonta kuin Suomessakin ja lisäksi on aina vaara joutua ryöstetyksi joko liikennevaloissa tai "järjestetyn" onnettomuuspaikan kohdalla.
      Asuimme Gordon´s Bayssa ollessamme Capen alueella ja löysimme riittävän monta mukavaa kuppilaa kävelymatkan päässä.
      Stellenboschin iltaelämästä en tiedä kun kävimme siellä ainoastaan päiväsaikaan ja silloinkin viinitilat ja maistiaiset mielessämme.
      Kyllä joka paikasta löytyy sopivia menomestoja lähistöltä.
      Hotellin henkilökunta auttaa ja opastaa yleensä mielellään.

    • cape

      Capessa voit istua iltaa turvallisesti Waterfrontin alueella, josta löytyy mestoja joka lähtöön. Suosittelen esim. joka ilta live-jazzia tarjoavaa paikkaa, jonka nimeä en nyt muista. On kuitenkin keskeisellä paikalla Waterfrontissa. Stellenbosch on pieni paikka, jossa ei ole varsinaista yöelämää. Voit istuskella esim. hotellien ravintoloissa ja terrasseilla.

      Capessa voit ottaa esim. Waterfrontitsta taksin ilta-aikaankin asunnollesi. Punaiset taksit ovat jollain tavalla "virallisia" ja varmasti turvallisia. Älä missään nimessä hyppää vierellesi pysähtyvään ja kyytiä tarjoavan epämääräisen taksin kyytiin.

      Capen ydinkeskustaan en suosittele menemään sunnuntaisin liikeiden ollessa suljettuina. Kun porukkaa on arkisin liikkeellä sielläkin on kyllä turvallista.

      Jos liikut autolla, älä pysähdy slummien kohdalla vaikka sattuisi rengasrikko (voitu leivittää tielle esim nauloja) vaan jatka ajoa niin kauan kuin voit. Eli pyri kaikin keinoin välttämään siellä pysähtyminen.

      Jos tarvitset lisää tietoa niin kerron mielelläni.

      • vapain mielin

        Älä pysähdy slummien kohdalla. no älä aja sinne jos niin pelottaa.

        kävitkö townshipissa? minä siellä kolme kertaa käyneenä voin sanoa että se olisi itse kullekkin silmiä avartava kokemus. ihmiset olivat ystävällisiä ja minä en ainakaan tuntenut oloani siellä turvattomaksi...


    • kappiin rakastunut

      Minä ainakin vietin aikaa parikymppisen veljeni ja hänen avokkinsa kanssa melko vapaasti kapissa :)

      Kun liikkuu porukassa ja välttelee juna-asemaa iltaisin ja öisin niin en koe sitä mitenkään vaarallisemmaksi kuin muukaan paikka :)

      drinkkejä ei kannata ottaa vierailta kuten ei missään muuallakaan.

      Waterfrontissa on ihana istuskella iltaisin, siellä on kivoja terasseja. Kannattaa myös kysellä taksikuskeilta, me mm. kävimme tutustumassa paikalliseen yökerhoon tigertiger jonne eräs kuski meidät suostutteli menemään. oli kiva kun ei ollut mikään turistirysä. :)

      rohkeesti vaan liikenteeseen, muista käydä mama africassa :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      182
      1757
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      60
      1230
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      56
      976
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      75
      861
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      136
      841
    6. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      42
      827
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      778
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      72
      710
    9. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      709
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      320
      668
    Aihe