Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

BALI VAI PHUKET

JOULUKSI

Ollaan lähdössä jouluksi(10.12-5.1)reisuun muksujen kanssa.Kumpaanko paikkaan lähtisit? Bali kiinnostais,mutta sadekausi askarruttaa?Ehdotuksia,kiitos.

18

9095

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koskaan

      käyneet Phuketissa tai Kaakkois-Aasiassa? Jos ette, niin melkein valitsisin rauhallisen kohteen Phuketista ennemmin kuin lähtisin Balille. Tai jos päädytte Baliin, niin älkää ainakaan menkö Kutalle, hirvee tungos ja kapeet kadut. Tanjuang Benoa, Nusa dua tai Sanur sitten ennemmin paikaksi. Tämä on vaan minun mielipiteeni.

      • ei oo tottakaan

        Balista ja Phuketista ei voi edes puhua samassa lauseessa! Phuket on turistihelvetti, jossa puolet suomalaisista juoksee oppaan perässä ja Bali taas enempi itämainen ja omatoimikohde. Toki Balillakin on turisteja, mutta huomattavasti vähemmän suomalaisia. Balilla on halvempaa, ihmiset ystävällisempiä (vaikka ainoastaan Thaimaassa lomailevat ei voi sitä uskoa), ilmasto huomattavasti mukavampi ilmankosteuden takia jam ikä tärkeintä seksiturismi (pedofiilit ja huorat) on olematonta. Thaimaassa et voi välttyä ilotytöiltä ja vanhoilta miehiltä pienien lasten kanssa, mutta jos Balilla tätä kaipaa, se business on niin hyvin piilotettu, että sitä ei tavallinen turisti löydä, eikä täten häiritse "normaalin" turistin lomaa. Bali on pieni saari, jossa Kutalla on menoa ja meininkiä, mutta jo muutaman kymmenen kilometrin päässä, vaikkapa Sanurissa on jo rauhallisempaa. Ehdottomasti siis Bali.


      • on Bali
        ei oo tottakaan kirjoitti:

        Balista ja Phuketista ei voi edes puhua samassa lauseessa! Phuket on turistihelvetti, jossa puolet suomalaisista juoksee oppaan perässä ja Bali taas enempi itämainen ja omatoimikohde. Toki Balillakin on turisteja, mutta huomattavasti vähemmän suomalaisia. Balilla on halvempaa, ihmiset ystävällisempiä (vaikka ainoastaan Thaimaassa lomailevat ei voi sitä uskoa), ilmasto huomattavasti mukavampi ilmankosteuden takia jam ikä tärkeintä seksiturismi (pedofiilit ja huorat) on olematonta. Thaimaassa et voi välttyä ilotytöiltä ja vanhoilta miehiltä pienien lasten kanssa, mutta jos Balilla tätä kaipaa, se business on niin hyvin piilotettu, että sitä ei tavallinen turisti löydä, eikä täten häiritse "normaalin" turistin lomaa. Bali on pieni saari, jossa Kutalla on menoa ja meininkiä, mutta jo muutaman kymmenen kilometrin päässä, vaikkapa Sanurissa on jo rauhallisempaa. Ehdottomasti siis Bali.

        enempi itämainen ja omatoimikohde? Miten se on enempi itämaisempi, kuin Thaimaa? Ja miten Bali on enempi omatoimikohde? Molempiin, niin Phuketiin, kuin Balillekin tehdään Pakettimatkoja hienoihin ja vähemmän hienoihin hotelleihin. Myös molemmissa paikoissa pyörii reppumatkailijoita. "Phuket turistihelvetti, puolet suomalaisista juoksee oppaan perässä." Hyvinpä kiteytit, sekös Phuketista tekee turistihelvetin, kun juoksee oppaan perässä. En ole kyllä itse nähnyt mitään oppaan perässä juoksemista. Tarkoitat varmaan että monet pakettimatkalaiset ottavat valmiita retkiä...? Onko se jotenkin paha asia? Thaimaassa "voi" välttyä ilotytöiltä, jos et mene tai katso sellaiseen baariin, jossa on punaiset valot, tuo on vaan asenteesta kiinni. Itseäni ei ole koskaan ilotyttöjen näkeminen häirinnyt, eikä tule häiritsemään. "Toki Balillakin on turisteja, mutta huomattavasti vähemmän suomalaisia." Ei voi olla totta, menetkö suomalaisia pakoon? Olethan kaiketi itsekin suomalainen. Et kai vaan nyt ole suomessa, hehe... Kuulostat kauheen kansainväliseltä, kova trävelleri oot..


      • kyllä kyllä
        on Bali kirjoitti:

        enempi itämainen ja omatoimikohde? Miten se on enempi itämaisempi, kuin Thaimaa? Ja miten Bali on enempi omatoimikohde? Molempiin, niin Phuketiin, kuin Balillekin tehdään Pakettimatkoja hienoihin ja vähemmän hienoihin hotelleihin. Myös molemmissa paikoissa pyörii reppumatkailijoita. "Phuket turistihelvetti, puolet suomalaisista juoksee oppaan perässä." Hyvinpä kiteytit, sekös Phuketista tekee turistihelvetin, kun juoksee oppaan perässä. En ole kyllä itse nähnyt mitään oppaan perässä juoksemista. Tarkoitat varmaan että monet pakettimatkalaiset ottavat valmiita retkiä...? Onko se jotenkin paha asia? Thaimaassa "voi" välttyä ilotytöiltä, jos et mene tai katso sellaiseen baariin, jossa on punaiset valot, tuo on vaan asenteesta kiinni. Itseäni ei ole koskaan ilotyttöjen näkeminen häirinnyt, eikä tule häiritsemään. "Toki Balillakin on turisteja, mutta huomattavasti vähemmän suomalaisia." Ei voi olla totta, menetkö suomalaisia pakoon? Olethan kaiketi itsekin suomalainen. Et kai vaan nyt ole suomessa, hehe... Kuulostat kauheen kansainväliseltä, kova trävelleri oot..

        Ensin kysyn montako kertaa olet ollut Balilla?

        Sitten muutama sana: Täysin totta, menen todellakin mieluummin kohteeseen, jossa ei juurikaan ole suomalaisia. Ja kyllä, olen itse suomalainen, mutta juuri siksi haluan kartuttaa kielitaitoani ja nähdä muitakin kuin suomalaisia, niitähän näen suomessa!!! Nyt olen suomessa , enkä pidä itseäni kovana trävellerinä, vaan lomailijana, joka haluaa kerran-kaksi vuodessa kauas pois lomalle, jossa voi rentoutua ilman satoja suomalaisia seuramatkaajia. Todettakoon vielä, että olen aiemmin "joutunut" perhesuhteideni vuoksi usein lomallani toimimaan suomalaisten tulkkina ja oppaana, jota en kokenut kovinkaan rentouttavaksi ja mukavaksi puuhaksi lomallani. Juuri siksi haluan lomailla mahdollisimman kaukana ilman, että kuulen suomenkieltä.


      • on valinnoista
        kyllä kyllä kirjoitti:

        Ensin kysyn montako kertaa olet ollut Balilla?

        Sitten muutama sana: Täysin totta, menen todellakin mieluummin kohteeseen, jossa ei juurikaan ole suomalaisia. Ja kyllä, olen itse suomalainen, mutta juuri siksi haluan kartuttaa kielitaitoani ja nähdä muitakin kuin suomalaisia, niitähän näen suomessa!!! Nyt olen suomessa , enkä pidä itseäni kovana trävellerinä, vaan lomailijana, joka haluaa kerran-kaksi vuodessa kauas pois lomalle, jossa voi rentoutua ilman satoja suomalaisia seuramatkaajia. Todettakoon vielä, että olen aiemmin "joutunut" perhesuhteideni vuoksi usein lomallani toimimaan suomalaisten tulkkina ja oppaana, jota en kokenut kovinkaan rentouttavaksi ja mukavaksi puuhaksi lomallani. Juuri siksi haluan lomailla mahdollisimman kaukana ilman, että kuulen suomenkieltä.

        kiinni. Voi kauheeta, kun olet joutunut olemaan tulkkina.. Toivottavasti et joudu enää vastaavaalaiseen tilanteeseen. "Ensin kysyn montako kertaa olet ollut Balilla?" En ole ollut kyseisessä maassa ainoastaan Balilla, enkä yleensä jämähdä samoihin paikkoihin. Vaikka törmäisit matkallasi suomalaisiin, niin ei kai se kielitaidon kartuttaminen siitä kärsi ja ei kai suomalaisten kanssa tarvi alkaa hengaamaan...? Toivotaan nyt kuitenkin että et törmää suomalaisiin kun menet taas kohta Balille. Heh...


      • Doit
        on valinnoista kirjoitti:

        kiinni. Voi kauheeta, kun olet joutunut olemaan tulkkina.. Toivottavasti et joudu enää vastaavaalaiseen tilanteeseen. "Ensin kysyn montako kertaa olet ollut Balilla?" En ole ollut kyseisessä maassa ainoastaan Balilla, enkä yleensä jämähdä samoihin paikkoihin. Vaikka törmäisit matkallasi suomalaisiin, niin ei kai se kielitaidon kartuttaminen siitä kärsi ja ei kai suomalaisten kanssa tarvi alkaa hengaamaan...? Toivotaan nyt kuitenkin että et törmää suomalaisiin kun menet taas kohta Balille. Heh...

        Asiaan sen enempää puuttumatta (en ole Thaimaassa käynyt) voin kuitenkin sanoa, että on ihan perusteltua yrittää matkustaa paikkoihin, missä suomalaisiin ei törmää joka kulmassa.

        Tulimme vajaa viikko sitten pakettimatkalta, jonka hetken mielijohteesta varasimme (äkkilähtö). Meille tuli ainakin jälleen selväksi, että pakettimatkat ei ole meidän juttu ja yritämme vastakin välttää matkustamista sinne, missä on paljon muita suomalaisia. Sitä urputuksen, valituksen ja voivottelun määrää en vapaaehtoisesti aio kuunnella. Kyllä taas huomasi, kuinka suomalaisjuntit pääsivät elementteihinsä, kun kohtasivat erilaisen kulttuurin ja ruokakaan ei maistunut samalle kun kotiseudun pirttipöydissä. Siinä ei paljon erityistä hengailua näiden porukoiden kanssa tarvinnut harrastaa, ne jutut kuulee hengailemattakin, sen verran kovaa kaakatusta pitivät ohimennessään.


    • aaasiaaan

      Jos haluaa päästä helpolla (esim. lapset pieniä), niin perusrantaloma Phuketissa on perusteltu ratkaisu. Jos taas lapset isompia ja budjetissa on varaa, niin ehdottomasti Bali.

      Suosittelisin Balia ja siihen kun vielä yhdistää Hong Kongin tai Singaporen, niin reissu tarjoaa huomattavasti enemmän kuin perusthaikkureissu. Toki thaimaa on tosi mukava paikka (kolme kertaa siellä olleena ja kiertäneenä voin näin sanoa).

      Balilla kannattaa kiertää saarta. Majoittua voi esimerkiksi kolmeen eri paikkaan. Itse aloittaisin Ubudista, jossa kiva tunnelma ja paikallinen kulttuuri ja uskonto käsin kosketettavissa. Sen jälkeen vaikka saaren pohjoisosaan tai vaikka naapurisaarille (Lombok, Gili-saaret, Nusa Lembongan). Ja lopuksi voi viettää resort-lomaa Nusa Dualla. Täydellinen monipuolinen loma, jossa näkee paratiisimaista luontoa ja kulttuuria.

      • 40+

        Mulla on ihan sama kokemukset kun sulla, ihan näin se on. Tulin 2 kuukautta sitten kotiin Balilta Hong Kongin kautta. Ihana, ihana reissu.


      • eml
        40+ kirjoitti:

        Mulla on ihan sama kokemukset kun sulla, ihan näin se on. Tulin 2 kuukautta sitten kotiin Balilta Hong Kongin kautta. Ihana, ihana reissu.

        Bali ja Phuket kävivät pienen taistelun myös meidän lomasuunnitelmissa ja Bali voitti. Netistä olen yrittänyt löytää hotellia ja parasta paikkaa Balilla? Olisiko suosituksia? Aikaa meillä on vain 5 päivää, mutta eiköhän siinäkin ehdi. Minkälainen paikka sopisi rantalomailuun ja onko Ubud kokemisen arvoinen, jos aikaa on noin vähän?


      • 40+
        eml kirjoitti:

        Bali ja Phuket kävivät pienen taistelun myös meidän lomasuunnitelmissa ja Bali voitti. Netistä olen yrittänyt löytää hotellia ja parasta paikkaa Balilla? Olisiko suosituksia? Aikaa meillä on vain 5 päivää, mutta eiköhän siinäkin ehdi. Minkälainen paikka sopisi rantalomailuun ja onko Ubud kokemisen arvoinen, jos aikaa on noin vähän?

        Lempipaikkani oli ehdottomasti Gili Meno. Mutta tykkäsin kans tosi paljon Seminyakista. Se on samalla rantaviivalla kun Kuta, mutta paljon, paljon rauhallisempi. Ja IHANAT ja halvat ravintolat!!! Ubud oli kans ihanaa. Me asuttiin Lonely Planetin "best pick" hotellissa, ja se oli mahtava kokemus, ihan keskellä viidakkoa! En jättäisi Ubud väliin. Sanurista en tykännyt.


      • *anna*
        40+ kirjoitti:

        Lempipaikkani oli ehdottomasti Gili Meno. Mutta tykkäsin kans tosi paljon Seminyakista. Se on samalla rantaviivalla kun Kuta, mutta paljon, paljon rauhallisempi. Ja IHANAT ja halvat ravintolat!!! Ubud oli kans ihanaa. Me asuttiin Lonely Planetin "best pick" hotellissa, ja se oli mahtava kokemus, ihan keskellä viidakkoa! En jättäisi Ubud väliin. Sanurista en tykännyt.

        Miksi et pitänyt Sanurista?
        Kiinnostaa koska juuri lyötiin lukkoon, että siellä loman loppu vietetään. Entä Ubut oliko se ihana kaupungin takia vai hotelli viidakossa ja siihen littyvä eksotiikka? Kahdenvaiheilla Ubudin kanssa päivä retki vai yön yli.
        Seminyakiin ollaan kyllä menossa.


      • 40+
        *anna* kirjoitti:

        Miksi et pitänyt Sanurista?
        Kiinnostaa koska juuri lyötiin lukkoon, että siellä loman loppu vietetään. Entä Ubut oliko se ihana kaupungin takia vai hotelli viidakossa ja siihen littyvä eksotiikka? Kahdenvaiheilla Ubudin kanssa päivä retki vai yön yli.
        Seminyakiin ollaan kyllä menossa.

        Syy miksi mä en tykännyt Sanurista oli vuoroveden vuoksi. Kun vesi meni "ulos" iltapäivällä niin koko ranta oli ihan kauhean näköinen.
        Kyllä se oli se Ubudin eksotiikka joka oli mahtava, ei kaupungin vuoksi sinne tarvitsee mennä.


      • baliforever
        eml kirjoitti:

        Bali ja Phuket kävivät pienen taistelun myös meidän lomasuunnitelmissa ja Bali voitti. Netistä olen yrittänyt löytää hotellia ja parasta paikkaa Balilla? Olisiko suosituksia? Aikaa meillä on vain 5 päivää, mutta eiköhän siinäkin ehdi. Minkälainen paikka sopisi rantalomailuun ja onko Ubud kokemisen arvoinen, jos aikaa on noin vähän?

        Ehdottomasti paras paikka Balilla on menna Ita-Balille Amediin ja tehda sielta pivamatkoja. Mika parasta, siella on Suomalaisten omistama ylellinen mutta halpa resortti Santai (www.santaibali.com) .


    • baliforever

      Lasten kanssa Bali on ehdottomasti parempi paikka, siella on elamyksia paljon enemman Phuketiin verrattuna.

      Ita-Balilla on Suomalaisten omistama eksoottinen lomakeskus Santai, ja siella kayneena en voi suositella mitaan muuta paikkaa sen paremmin. www.santaibali.com

      Sadekausi Balilla on yleensa sita etta sataa illalla tai yolla eli ei hirveasti haittaa:-)

      • Mede

        En ymmärrä,miksi pitäisi mennä suomalaisten paikkoihin,jos lähtee kaukaisiin maihin!Eikö sitten olisi parempi pysyä Suomessa?
        Hotelleja on kaikissa "tähtiluokissa"ja jokaisen kukkarolle sopivia.
        Olin mieheni kanssa Balilla kolme viikkoa ja suomalaisia ei montaakaan matkalla kuultu,ei nähty.Meitä se ei haitannut ollenkaan.Paikalliset ovat tosi ihania ihmisiä ja matka oli suurenmoinen!


    • osbo

      bali hakkaa phuketin 100-0.
      useamman kerran käytynä vieläkin balille kiva mennä, phukettiin e viimeiseen 10 vuoteen ole ollut mitään asiaa, täys turistihelvetti.

    • "kokenut" matkustaja

      Me ehkä myös suunnattaisiin sinne päin jouluna ja uutena vuotena. Ensin käydään Singaporessa ja sitten sinne, vielä ei ole mitään lukkoon lyöty. Meillä perheessä matkan aikaan 3,5v ja 1,5v lapset.

    • kummassakin käynyt

      Jos valinta vaihtoehdot ovat nämä, on bali näistä minun mielestäni parempi vaihtoehto. Bali tarjoaa enemmin katseltavaa ja koettavaa, ja se on näistä kohteista edullisempi hintatasonsakkin puolesta. Phuket muuttunut kanariamaiseksi turisti pyydykseksi, kun taas balilla ei sellaiseen massa turismiin vielä törmää. Balilaiset ihmiset ovat kaikin puolin ihmisläheisempiä kuin teennäiset thaimaalaiset kanssa ihmiset. Suosittelen lämpimästi balia, jos nämä ovat muidenkin matkailioiden harkintalistalla olemassa. Balilla ei kannata jättää kokematta koskenlaskua kumiveneellä, se on mielestäni huikaiseva kokemus ja hauskakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe