Olen 50 v. muori ja viihdevuodet tulivat jo n. 45 vuotiaana. Käytin alussa ennen lääkitystä ProBalansea. Se auttoi, oli vain kallista. Söin Novofeminä 2-3 vuotta. Lopetin tänä vuonna kemikaaliset lääkkeet ja olen syönyt: Bioteekin E-EPA ja DHA 650 mg yksi kpl/pvä, hinta n. 22-23 e/60 kpl, Carnosin Lady Soyja 1 kpl/pvä, 25 e/60 kpl, ja Tri Tolosen monivitamiini-hivenainetabu 1kpl/pvä (Sokos hinta 6.60 e. Lisäksi jauhesoijaa(ruusunmarja), 4,90 paketti, Sokos. Pitäisi syödä oikein 1 dl/pvä, no eihän tule syötyä. Kävelen päivittäin työmatkat ed.-tak. 7 km eli viikossa yli 30 km. Kun pyöräilen kesällä, kävelemme mieheni ja koiran kanssa lenkin n. 45 min päivittäin. Viikonloput mökillä e i vsrsinaista lenkkiä. Talvikalalla käymme ja mökkihommat teemme. Olen n. 10 kg ylipainoinen. Olen suht koht pärjännyt, kuumotusta ja hikoilua on jonkin verran ja pääntautia. Kun jätin nuo luonnonlääkketkin viikoksi pois, tuli helvetilliset hikoilut ja koko viikon päänsärkyä. Lisäksi minulla on migreenitauti aika-ajoittain sekä välilevyn kulumat kahdessa kohdassa sekä issias vaiva. Olen siis työelämässä ollut v. 1978 lähtien. Olen myös mummo ja hoidamme useina lapsenlapsia. Kysyn: Olisiko järkeä syödä VIELÄ jotain luonnonlääkettä. Aloe Vera geeli olisi hyvä, mutta sikakallista. Entäs lisäkalkkia ? Syön tervellisesti, vihanneksia, hedelmiä ja marjoja ja kalaa ja kanaa ja lihaa (karjalanpaistia, hirvipaistia). Kevytjugurttiakin. Kahvileipiä en paista enkä syö, kuin aniharvoin. En syö pipareita. Jäätelöä harvoin. Aamukahvilla ruisleipää tai näkkäriä. Kevytjuustoa, kinkkua jne. Karkkia ein syö mutta suklaata silloin tällöin ja vähän kerrallaan Voita käytän osittain kalanpaistossa ja joskus herkuttelen voilla, Normaalisti margariinia Keijua. Se miksi olen ylipainoinen johtunee viikonlopun juomista. Viikonloppnuna syön erityisvähän, koska otan alkoa. Tämmöinen viihdevuosimummo. Onko kellä kommentteja.
VAIHDEVUOSIONGELMIIN
21
3912
Vastaukset
- Nimetön
aloe vera kellista on kaks piippunen juttu. Mitä tulee maksamaan nuo mitä nyt käytät? Jos ottaa allua 30ml päivässä se tulee maksamaan 1€/pv kaikki on niin suhteellista.
- muori vm. 58
Pitääköhän (pitää kai!) VIELÄ Aloen lisäksi syödä mitä MUITA tuotteita ?? Entäs puna-apilakapselit Aloe Vera ?? Onko kokemuksia ? Saako muualta kuin LR:ltä ? Ovatko halvempi ? Utelee muori vm. 58
- muori vm. 58
Bioteekin vahva D-vitamiinia pellavansiemenöljyssä sekä Femiwell, jossa on soijaa, puna-apilaa ja E-vitamiinia. Liekö nyt tarpeeksi, MUTTA EI LIIKAA ?? Kukas kertoo ?? Nämä siis niiden liäksi, joista kerroin.
- Nimetön
muori vm. 58 kirjoitti:
Pitääköhän (pitää kai!) VIELÄ Aloen lisäksi syödä mitä MUITA tuotteita ?? Entäs puna-apilakapselit Aloe Vera ?? Onko kokemuksia ? Saako muualta kuin LR:ltä ? Ovatko halvempi ? Utelee muori vm. 58
mitä ne mainitsemasi aloet maksavat, mutta ainakaan sen aloen mitä itse käytän, kanssa ei juuri muuta tarvitse. Jokainen kokeilee kohdallaan, sen vuoksi on 3kk tyytyväisyys takuu jokaisella, että voi kokeilla. D ja K vitamiinia ei aloessa ole joten ne täytyy saada muuten.
Laita s-postia niin laitan sinulle info-paketin jos haluat. [email protected]
- leeni
Itselläni ei ole kokemusta vaihdevuosista, mutta äidilläni auttoi menohop-niminen valmiste. Kyllä nuo rasvahapot ja vitaminiit varmaan ovat ihan hyvä juttu myös, mutta ei varmaan kannata kovin monenlaisia soijatuotteita syödä.....
- pilleriä päivässä
onko suolisto kunnossa? meinaan maitohappobakteerit? Pillerien imeytyvyys on pahimmassa tapauksessa huono, alle 20%.
- Nimetön
alotin. Pitääkö VIELÄ ottaa joku tabu, jotta voi ottaa noita terveystabuja ? Vatsa ok, vielä siis. Monta on tabua. Eli siksi just kysyin, jotta olisko joku yksi luonnonmukanen lääke, joka tehoaa samoin kuin nuo kaikki 5 yhteensä ?
- lääl..
Mitä sitä kaikemmaailman tabuja vetelee kun yksi riittää ESTROGEENI ja päivän paukku BIO STRAHTIA 1RKL :)JA E-EPAA 1TABL
- Nimetön
semmoinen BIO STRAHTI oikein on ja mistä sitä saa ja paljonko maksaa ?? No, viisi tabua heitin naamariin tänä aamunakin. Katotaan, alkaako tepsiä.
- Google...
Nimetön kirjoitti:
semmoinen BIO STRAHTI oikein on ja mistä sitä saa ja paljonko maksaa ?? No, viisi tabua heitin naamariin tänä aamunakin. Katotaan, alkaako tepsiä.
Strath:
http://www.strath.ch/en/strath_analyse.html
http://terveyskaupat.net/epages/HameenLuontaistuote.axl/?ObjectPath=/Shops/HLT/Products/271/SubProducts/271-0001
Tuo pullo maksaa n. 15€ ja sitä myydään luontaistuotekaupoissa.
Soija:
Kasviestrogeenit vaikuttavat suotuisasti hormonitoimintaan sekä immuniteettiin. Maissa, joissa syödään runsaasti soijaa (mm. Japani), keski-ikäisillä naisilla on vähemmän erilaisia vaihdevuosioireita. Myös osteoporoosia esiintyy näissä maissa vähemmän kuin länsimaissa.
http://www.hyvinvoinnin.fi/tuote/4153/Reformi Femisoya Plus
- Ehkä kaikki turhaa?
Soijasta on turha maksaa pillereinä, koska sitä saa kaupasta ja näinollen siitä saa hyvää ruokaa, joka taatusti imeytyy (soija on todella ravintorikas ruoka-aine).
Kannattaisi varmaan luontaistuotekaupasta kysyä jotain valmistetta, joka on tarkoitettu vaihdevuosioireisiin, koska sellaisia on ja tehokkaitakin (mikä kellekkin tehoaa), jos ei halua estrogeeniä syödä.
Yksikään sinun käyttämäsi pilleri tuskin auttaa vaihdevuosiin (synteettisiä vitamiineja ja kalan rasvaa), koska syöt jo muutenkin ihan kunnon ruokaa ja liikut.
Ja jos Omegaa haluaa lisää syödä, niin tehokkain on kalaöljy pullossa.- Nimetön
ruokia soijasta voi tehdä ? Saisinko reseptejä ? Kokkaan kyllä mielelläni. Olen laittana soijaa (ostettu elintarvikeliikkeestä) jugurttiin ja sitten popsinut. Ei oikein maisutu sama koko ajan.
- Ehkä kaikki turhaa?
Nimetön kirjoitti:
ruokia soijasta voi tehdä ? Saisinko reseptejä ? Kokkaan kyllä mielelläni. Olen laittana soijaa (ostettu elintarvikeliikkeestä) jugurttiin ja sitten popsinut. Ei oikein maisutu sama koko ajan.
Lihan voi korvata täysin tai osittain soijarouheella. Itse käytän sitä tummaa luomurouhetta. Maistuu muuten melkeen jauhelihalle.
Mieheni (lihan suurkuluttaja) ei edes huomannut, jotta söi soijaa, eikä jauhelihaa laatikossa.
Eli soijarouhetta voi käyttää laatikoissa, pataruuissa, kastikkeissa ja keitoissa ihan samalla tavalla kuin esim. kasviksia tai lihaa.
Joltain vegaanisivustoilta löytää varmaan hyviä ruokaohjeita muihinkin soijatuotteisiin, mutta itselleni on riittänyt tuo rouhe.
- video
TV4:n Bella Jakso 24: Sara
http://www.nelonen.fi/nettitv/sarjasivu.asp?fr=1&s=27&videoid=762
alkaa mainoksella, mutta siinä ravitsemusasintuntija antaa tälle Saralle neuvoja, ei hän ole vielä vaihdevuosissa, mutta perusasiaa. - Kerttuli.
E-EPA on aivan ykköstuote kaikenikäisille!!!!!
Aloejuoma myös erittäin hyvä, mutta vastaavantyyppinen suomalainen vaihtoehto on havupuu-uute. Erinomaiset antioksidanttiset vaikutukset ja tulee halvemmaksikin kuin aloe. Kannattaa kokeilla. Pullo maksaa reilut 5e ja kestää avattuna noin 10 päivää.- Omega3
""""E-EPA on aivan ykköstuote kaikenikäisille!!!!!"""
Eikä ole.
Ihan tavallinen kalaöljy pullossa on paras Omega3 lähde.
Pullossa on eniten epaa ja dha:ta kalliisiin pillereihin verrattuna.
Lisäksi pillereissä on eläinperäistä liivatetta eli glyserolia, joka aiheuttaa migreeniä. - Kerttuli.
Omega3 kirjoitti:
""""E-EPA on aivan ykköstuote kaikenikäisille!!!!!"""
Eikä ole.
Ihan tavallinen kalaöljy pullossa on paras Omega3 lähde.
Pullossa on eniten epaa ja dha:ta kalliisiin pillereihin verrattuna.
Lisäksi pillereissä on eläinperäistä liivatetta eli glyserolia, joka aiheuttaa migreeniä.Hei!
Itse olen käyttänyt epaa useiden vuosien ajan ja hyvin toimii! Hinta-laatusuhde kyllä kohdillaan.
Tässä poiminta Tolosen sivuilta:
Miten etyyli-EPA eroaa perinteisistä kalaöljyistä?
Etyyli-EPA valmistetaan kalaöljystä (kalan lihan öljystä, ei maksasta) siten, että EPA-rasvahappoon lisätään etyyliryhmä. Se tapahtuu molekyylitislaamalla ja lisäksi tyhtiötislaamalla hyvin alhaisessa paineessa. Tämän ansiosta EPA muuttuu biologisesti erittäin tehokkaaksi. Etyyli-EPA ei ole mono-, di- eikä triglyseridimuodossa, kuten tavalliset kalaöljyt (joissa rasvahapot ovat sitouneet glyseroliin esterisidoksella), eikä siinä ole transrasvoja, kuten tavallisissa kalaöljyissä. Tyhjiötislauksen ansiosta etyyli-EPAssa on vielä vähemmän ympäristömyrkkyjen jäämiä kuin pelkästään molekyylitislatuissa valmisteissa (joita tavalliset kalaöljyt ovat).
Etyyli-EPA imeytyy vereen ja läpäisee aivo-veriesteen paremmin kuin tavallisen kalaöljyn rasvahapot. Tutkimusten mukaan etyyli-EPA on huomattavasti tehokkaampi kuin tavalliset kalaöljyvalmisteet ja EPA-tiivisteet. Etyyli-EPAn ylivoimainen etu on sen pieni annostelu suureen tehoonsa nähden. Etyyli-EPAn väri on vaalea, sen maku ja haju ovat miedot, eikä se aiheuta röyhtäyksiä, kuten tavalliset kalaöljyt. Kaksinkertainen tislaus puhdistaa ympäristömyrkyt tehokkaammin kuin pelkkä molekyylitislaus, jota käytetään peruskalaöljyjen valmistuksessa. - vai pelkästään kallista
Kerttuli. kirjoitti:
Hei!
Itse olen käyttänyt epaa useiden vuosien ajan ja hyvin toimii! Hinta-laatusuhde kyllä kohdillaan.
Tässä poiminta Tolosen sivuilta:
Miten etyyli-EPA eroaa perinteisistä kalaöljyistä?
Etyyli-EPA valmistetaan kalaöljystä (kalan lihan öljystä, ei maksasta) siten, että EPA-rasvahappoon lisätään etyyliryhmä. Se tapahtuu molekyylitislaamalla ja lisäksi tyhtiötislaamalla hyvin alhaisessa paineessa. Tämän ansiosta EPA muuttuu biologisesti erittäin tehokkaaksi. Etyyli-EPA ei ole mono-, di- eikä triglyseridimuodossa, kuten tavalliset kalaöljyt (joissa rasvahapot ovat sitouneet glyseroliin esterisidoksella), eikä siinä ole transrasvoja, kuten tavallisissa kalaöljyissä. Tyhjiötislauksen ansiosta etyyli-EPAssa on vielä vähemmän ympäristömyrkkyjen jäämiä kuin pelkästään molekyylitislatuissa valmisteissa (joita tavalliset kalaöljyt ovat).
Etyyli-EPA imeytyy vereen ja läpäisee aivo-veriesteen paremmin kuin tavallisen kalaöljyn rasvahapot. Tutkimusten mukaan etyyli-EPA on huomattavasti tehokkaampi kuin tavalliset kalaöljyvalmisteet ja EPA-tiivisteet. Etyyli-EPAn ylivoimainen etu on sen pieni annostelu suureen tehoonsa nähden. Etyyli-EPAn väri on vaalea, sen maku ja haju ovat miedot, eikä se aiheuta röyhtäyksiä, kuten tavalliset kalaöljyt. Kaksinkertainen tislaus puhdistaa ympäristömyrkyt tehokkaammin kuin pelkkä molekyylitislaus, jota käytetään peruskalaöljyjen valmistuksessa.Tuo on pelkkää markkinointia ja mainosta.
Ei tavallinen ihminen tarvitse E-Epaa, vaan hyviä rasvahappoja, joita on monia.
Täällä realistisempaa tietoa rasvahapoista.
http://www.tohtori.fi/rasvahapot/
P.S
Ihminen tarvii myös DHA:ta, jota E-epassa ei ole.
- elämää tää on vaan
Käytän Lady-vita 50 ja möller nivelille, sekä soijavalmisteita, rouhetta sekä jauhoja.
Niveloireet, kuumotukset ja hikoilut melkein poistuneet. Ikävä kyllä univaikeudet ja mielialavaihtelut jatkuvat. Tietääkö joku niihin luonnonmukaista apua?- Nimetön
voin suositella aloe vera juomaa
- Oireet melkein ohittanut 55 v
Täytyy sanoa et kyllähän sinä syöt terveellisesti ja liikutkin ihan hyvin,joten miksi tarvitset mitään lisä-juttuja,se on nyt vaan näin,et oireet kuuluvat tuohon ikään,parempi hyväksyä,kyllä niihin tottuu,aikansa kutakin..ja sitten helpottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042895Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2381538Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus911396- 881312
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401236Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1471172Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121128Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze116950Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89882Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.43763