bohol 27.2-

Kummituseläin

Olen menossa Manillan kautta Boholiin 27.2. Miten valita sisäiset lennot? Kannattaako ottaa menopaluu, jos vähänkin epävarma ajoista (hintaeroja)? mikä edullisin? Tiedän että suorat lennot Manillasta Boholiin ovat mahdollisia. Missä hyvä/siisti majoitus ja paras ranta Boholissa? wc ja suihku välttämättömät;) hinta kai jotain 10-50 e/bungalow/huone.

12

3566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhon mahal

      http://www.asiarooms.com/philippines/bohol/beach_club.html

      41 euroo tuos heti.

      Paikan päältä löydät varmaan halvemmankin. Onko sulla ystävää siellä? Anna hänen löytää, varmasti saat mukavan hotellin.

      Sit lennät
      Manilasta - Cebuun Cebu pacific tai philippines airlines. Loppumatka laivalla.

      Itse menen uudemman kerran Ormociin, mut olemme myös Cebussa ja menemme myös Boholiin 5 yöksi. Itse jään tällä kertaa 4 kuukaudeksi Filippiineille ja tarkoitus ois käydä vähän joka puolella maata.

      Hyvät reissut...

      • kummituseläin

        Kiitos. Niin ajattelinkin, että hotellit ovat noissa hinnoissa. Ei ole vielä ystävää, mutta kuullut olen ystävällisistä ihmisistä. Parikymmentä vuotta sitten Kaukoaasiasta kiinnostuneena ajattelen, että Filippiinit ovat varmaan samaa kuin Thaimaa silloin... turismi ei vielä pilannut aluetta. Pitkään saat olla itse. En voi työn puolesta olla kuin 8 päivää.

        Onko sinusta Bohol hyvä valinta, kun ei halua mitään suurta turismikeskusta ja olla vain kauniin luonnon parissa. Luin jostain merikäärmeistä... että huono uinnin takia!

        Katsoin että Manillasta pääsee myös suoraan lentokoneella 72e/henkilö Boholin eteläosaan... Ilmeisesti se Taglibiran tms. on lentokenttänä.


      • kummituseläin

        Kysyn tuosta ormocista vielä.. sehän on vanha sodanaikainen tukikohta, mutta mikä siellä sinua kiinnostaa? Onko kaupunkina kiinnostava? onko rantamahdollisuuksia?

        miten ylipäänsä uiminen ja sukellus sujuu filippiineillä? Onko haivaaroja tms.?


      • bohol1

        Toinen vaihtoehto on lentää suoraan boholin saarelle Tagbilaran kaupunkiin.


      • puhon mahal
        kummituseläin kirjoitti:

        Kiitos. Niin ajattelinkin, että hotellit ovat noissa hinnoissa. Ei ole vielä ystävää, mutta kuullut olen ystävällisistä ihmisistä. Parikymmentä vuotta sitten Kaukoaasiasta kiinnostuneena ajattelen, että Filippiinit ovat varmaan samaa kuin Thaimaa silloin... turismi ei vielä pilannut aluetta. Pitkään saat olla itse. En voi työn puolesta olla kuin 8 päivää.

        Onko sinusta Bohol hyvä valinta, kun ei halua mitään suurta turismikeskusta ja olla vain kauniin luonnon parissa. Luin jostain merikäärmeistä... että huono uinnin takia!

        Katsoin että Manillasta pääsee myös suoraan lentokoneella 72e/henkilö Boholin eteläosaan... Ilmeisesti se Taglibiran tms. on lentokenttänä.

        No Filippiinit ei ole vielä turismilla pilattu, tämä johtunee enemmänkin maan tämän hetkisestä tilasta.

        Bohol on hyvä valinta ihan ensireissulle. Yleensä jos Filippiineillä törmää valkoisiin, niin ne on Amerikkalaisia vanhempia herrasmiehiä. Itse en ole koskaan Suomalaisia tavannut siellä. Tiedän et ormocissa tai lähistöllä olisi joku maailman vahvin sarjan kilpailun mies asustelis ja omistaisi siellä kirjakauppoja. Mut en ole herraan törmännyt ja varmaan asustelee syrjemmässä.

        Sen verran tuosta sukeltelusta kyselin sieltä päin tänään, ja sanoivat et syvimmillä vesillä löytyy haita, mut eipä kovin vaarana pitäneet. Erittäin turvallisin mielin voi mennä kokeilemaan.

        Ormoc on vanha toisen maailman sodan taistelupaikkoja, joissa käytiin viimeiset suuret meritaistelut Filippiineistä. Sinänsä olisi varmaan mielenkiintoinen paikka sukellella.

        Asukasluvultaan noin 100 - 160 tuhatta, mutta vaikutelma tulee, että olisi pieni Suomalainen kaupunki. Erittäin peri Filippiiniläinen paikka, joissa arvot ja kulttuuri vallallaan. Ihmiset todella ystävällisiä ja vieraanvaraisia.

        Vaimoni on sieltä kotoisin.

        Hyvä tukikohta jos haluaa liikkua eripuolilla tätä aluetta. Ja voi löytää rauhallisia hiekkarantoja missä viipyä muutamia päiviä. Todella harvinaista, että törmää valkoisiin. Itse olen aina nähtävyys, jota ihmiset pysähtyy katsomaan pitkään.

        Jos haluat tutustua aitoihin Filippiiniläisiin, niin ormoc, mutta suosittelen, että olisi tuttuja siellä päin. Laivalla Cebusta pääsee joko sea catilla 2 tunnissa tai sitten Kiinalaisten puotilla 4 tuntia.

        Tulevaisuuden pysyvä kotini.


      • Steffo
        puhon mahal kirjoitti:

        No Filippiinit ei ole vielä turismilla pilattu, tämä johtunee enemmänkin maan tämän hetkisestä tilasta.

        Bohol on hyvä valinta ihan ensireissulle. Yleensä jos Filippiineillä törmää valkoisiin, niin ne on Amerikkalaisia vanhempia herrasmiehiä. Itse en ole koskaan Suomalaisia tavannut siellä. Tiedän et ormocissa tai lähistöllä olisi joku maailman vahvin sarjan kilpailun mies asustelis ja omistaisi siellä kirjakauppoja. Mut en ole herraan törmännyt ja varmaan asustelee syrjemmässä.

        Sen verran tuosta sukeltelusta kyselin sieltä päin tänään, ja sanoivat et syvimmillä vesillä löytyy haita, mut eipä kovin vaarana pitäneet. Erittäin turvallisin mielin voi mennä kokeilemaan.

        Ormoc on vanha toisen maailman sodan taistelupaikkoja, joissa käytiin viimeiset suuret meritaistelut Filippiineistä. Sinänsä olisi varmaan mielenkiintoinen paikka sukellella.

        Asukasluvultaan noin 100 - 160 tuhatta, mutta vaikutelma tulee, että olisi pieni Suomalainen kaupunki. Erittäin peri Filippiiniläinen paikka, joissa arvot ja kulttuuri vallallaan. Ihmiset todella ystävällisiä ja vieraanvaraisia.

        Vaimoni on sieltä kotoisin.

        Hyvä tukikohta jos haluaa liikkua eripuolilla tätä aluetta. Ja voi löytää rauhallisia hiekkarantoja missä viipyä muutamia päiviä. Todella harvinaista, että törmää valkoisiin. Itse olen aina nähtävyys, jota ihmiset pysähtyy katsomaan pitkään.

        Jos haluat tutustua aitoihin Filippiiniläisiin, niin ormoc, mutta suosittelen, että olisi tuttuja siellä päin. Laivalla Cebusta pääsee joko sea catilla 2 tunnissa tai sitten Kiinalaisten puotilla 4 tuntia.

        Tulevaisuuden pysyvä kotini.

        Olen tulossa Cebulle pääsiäiseksi ja olis kiva käydä Ormocissakin. Miten usein tuo seacat kulkee ?


      • Puhon mahal
        Steffo kirjoitti:

        Olen tulossa Cebulle pääsiäiseksi ja olis kiva käydä Ormocissakin. Miten usein tuo seacat kulkee ?

        Muutaman kerran päivässä, mutta pyhät voivat pysäyttää laivaliikenteen siellä.

        Jos menet, niin jää yöksi ja ota sataman läheltä hotellihuone. Oikein mukava hotelli lähellä satamaa on don felipe, mutta varaus ei onnistu netin kautta.


      • kummituseläin
        bohol1 kirjoitti:

        Toinen vaihtoehto on lentää suoraan boholin saarelle Tagbilaran kaupunkiin.

        hyviä asioita toitte esiin. Otan suoran lennon boholiin menona ja katselen kuinka siellä viihtyy. Ormoc kiinnostaa taustansa takia. Mitä muita kohteita olisi suositella? pohjoisen Laoag tms. Enimmäkseen haluan vain lomailla, sukeltaa ja nauttia kulttuurista. 8 yötä on vähän, mutta riittävä. Onko boholin saaresta jokin erityisen kaunis ranta tiedossa, jossa vielä rauhallista?


      • Nimetön
        kummituseläin kirjoitti:

        hyviä asioita toitte esiin. Otan suoran lennon boholiin menona ja katselen kuinka siellä viihtyy. Ormoc kiinnostaa taustansa takia. Mitä muita kohteita olisi suositella? pohjoisen Laoag tms. Enimmäkseen haluan vain lomailla, sukeltaa ja nauttia kulttuurista. 8 yötä on vähän, mutta riittävä. Onko boholin saaresta jokin erityisen kaunis ranta tiedossa, jossa vielä rauhallista?

        Olen lähdössä itsekin Filppareille ensimmäistä kertaa, ajattelin kierrellä eri saarilla mutta Boholissa ajattelin lukemani perusteella katsoa ainakin ALONA BEACHin Panglaon saarella, menen sinne Siquijorilta paatilla.


      • kummituselain
        Nimetön kirjoitti:

        Olen lähdössä itsekin Filppareille ensimmäistä kertaa, ajattelin kierrellä eri saarilla mutta Boholissa ajattelin lukemani perusteella katsoa ainakin ALONA BEACHin Panglaon saarella, menen sinne Siquijorilta paatilla.

        olen nyt parhaillaan boholin saarella. otin lennot manilalasta suoraan saareen. kannattaa, koska maisemat ja nopeus korvaavat paljon. lento maksoi 50 e yhteensuuntaan. mutta ei tarvitse miettia laiva-aikatauluja eika yopymisia cebussa.

        bohol on kaunis saari, jossa rannat ovat panglaon puolella. majoitus on ilmastoinnista ja varustelusta riippuen noin 20 eurosta ylospain.


      • bohol1
        kummituselain kirjoitti:

        olen nyt parhaillaan boholin saarella. otin lennot manilalasta suoraan saareen. kannattaa, koska maisemat ja nopeus korvaavat paljon. lento maksoi 50 e yhteensuuntaan. mutta ei tarvitse miettia laiva-aikatauluja eika yopymisia cebussa.

        bohol on kaunis saari, jossa rannat ovat panglaon puolella. majoitus on ilmastoinnista ja varustelusta riippuen noin 20 eurosta ylospain.

        Ite oon menossa saarelle toukokuussa,mimmonen paikka toi alonan ranta on?Mimmoset palvelut,onks kuinka turistisoitunut?


      • Kummituseläin
        bohol1 kirjoitti:

        Ite oon menossa saarelle toukokuussa,mimmonen paikka toi alonan ranta on?Mimmoset palvelut,onks kuinka turistisoitunut?

        tulin juuri filippiineiltä. boholin alona beach on turvallinen, rauhallinen ja siistihkö rantakohde. jos haluaa jotain muuta kuin rantalomaa ja sukelluskursseja, en suosittele. mutta jos vaikka vuokraa skootterin pariksi vuorokaudeksi, alona beach on hyvä tukikohta. parhainta boholin matkassa oli juuri omatoimisuus, joka palkitsi tuplaten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1673
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1310
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1097
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      888
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe