matkat mamaialle?

###

tietäiskö kukaan mitä kautta saa matkoja mamaialle? valmispaketteja tai edes edullisii lentoja.. tuntuu että mikään matkatoimisto ei tee paketteja sinne, ja onko siihen joku syy? -kiitos-

6

2162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkustaja

      En tutkinut keillä olisi matkoja ko. kohteeseen. Pari kesää sitten käytiin ko. kohteessa ja muistaakseni tuolloin mentiin Finnmatkojen kautta... nyt ei ainakaan heillä ole valikoimassa (en ainakaan huomannut). Oletko menossa ko. kohteeseen ensimmäistä kertaa?

      Useita kertoja Bulgariassa matkustaneena, halusin kokea tämän naapurimaan - Romanian, mutta suuri pettymys oli meille... Bulgariassakin hetkittäin törmäilee vähän töksähtelevään palvelukulttuuriin, mutta kyllä oli Romaniassa vielä huomattavasti heikompaa... Bulgarian matkoista olen kuitenkin tykännyt pienistä palvelukulttuurin puutteista huolimatta.

      Annoimme palautetta matkatoimistolle mm.hotellissamme saamastamme huonosta palvelusta ja matkatoimiston vastineessaan oli tyyliin "olemme kuulleet useilta vastaavanlaisia kokemuksia, tulemme ottamaan saamamme palautteet huomioon jatkossa sopimuksia tehdessämme".

      Eli palautteessamme perusteluja oli mm. hotellin johtajan huutaminen respassa asiakkaille kaikkien muiden läsnäollessa... erään saksalaisturistin huoneesta vessanpönttö oli hajonnut ja johtaja vaati huutamalla turistia maksamaan tämän pöntön korjauksesta yli 100 euroa (selkeästi oli normaali rikkoutumisesta kyse eikä siitä, että tämä vanha herra olisi sitä tahallaan hajottanut).

      Samainen johtaja huusi aulassa kouluikäiselle pojalle ja hänen isoäidilleen, kun poika oli juossut uima-altaalla ja johtajan kieltoon poika oli vastannut nauramalla ja ehkä "haistatellutkin" pikkupoikien tyyliin. Tässä tilanteessa oli ko. turistien opaskin pyydetty paikalle ja opas yritti myöskin rauhoitella johtajaa ja selittää, että poika on vielä LAPSI. Ko. johtaja huusi, että jos kerrankin hän näkee ko. pojan ilkkuvan hotellilla, niin poika tuntee nahoissaan.

      Noh, hotellin ulkopuolelta mieleeni muistuu tilanne, jossa olimme ravintolassa syömässä. Sain kinkkupastan sijasta jauhelihapastaa, josta huomautin tarjoilijalle ystävällisesti. Tähän hän kohautti olkapäitä ja totesi, että kokilla on käynyt erehdys ja lähti olkiaan kohauttaen pois... että tämmöttii... Tällaisia tilanteita ei haluaisi joutua lomallaan kohtaamaan/todistamaan.

      Nämä ovat tietenkin VAIN meidän kokemuksemme, mutta itse en toistamiseen tuohon kohteeseen haluaisi mennä. Jos kuitenkin päädyt sinne matkustamaan, niin toivotan onnistuneempaa matkaa teille :-)

      • ###

        kiitos vastauksesta.. aikalailla samanlaista juttua on kuultu nyt muualtakin tosta paikasta.. että palvelukulttuuri aika alkeellista vielä.. viime kesänä oltiin kaveri porukalla bulgariassa ja sillon meille suositeltiin kyseistä paikkaa, mutta ehkä sittenkin lähdetään jonnekin hieman kallimpaan, mutta varmempaan lomakohteeseen, ehkä kreikan saarille.. bulgaria kyllä tosi kiva paikka, mutta välillä jotain muutakin..


      • hande_vee

        Hei,

        Itse olin viime vuonna Romaniassa muutaman vuoden tauon jälkeen ja käväisinpä Mamaiassakin yhden päivän rannalla hautumassa... Yllätykseni oli VALTAVA.. Mamaia on mennyt viimeisen vuosien aikana hurjasti eteenpäin kaikilla osa-alueilla tosin hinnatkin Mamaiassa ovat vastaavasti nousseet, mutta silti meikälaisittäin ne ovat varsin kohtuullisia.

        Ranta on jumalattoman hieno, siellä on hienoja baareja joissa on semmoisia yksityisloosseja, hyviä mestoja muutenkin. Toki siellä missä paljon on turisteja on paljon puijaajiakin, mutta keskisormen näyttämisellä, vakaalla tahdolla sekä hymyllä siitä pääsee eroon.

        Bileitä ja ihmisiä on paljon ja se rantakatu on saatu hiton hienoon kuntoon viimeinkin.

        Minun aiempi oma kokemukseni oli 2002 tms., mutta siitä on menty HUIMASTI eteenpäin. Suosittelen.

        Tosin tuossa rannikolla on paljon pienempiä mestoja missä olin ja tykkäsin, mutta jos mamaia yksinään kiinnostaa niin mikäs siinä, meneehän joku mallorcallekin :)

        Mamaialle pääsee yksinkin jos vaan pääsee Bukarestiin, sieltä sitten bussilla Constantaan ja sieltä taas minibussilla Mamaiaan. Ei ole niin vaikeaa kun kuulostaa :)

        Palvelusta taasen, sekin aspekti oli muuttunut muutamassa vuodessa huimasti.. Nyt ei "vääriä" laskuja tullut kertaakaan pöytään, ei yhtäkään kertaa. Viime reissulla tuli 95% laskuista aina "vahingossa väärin"! Englantiakin puhuttiin, mutta käytännön neuvona voi sanoa että sitä ei puhuta info tiskillä asemalla, vaan suoraan siellä luukulla. Älä kysy miksi :-P

        Romaniaan mars, mars,

        Hande


      • hitautensa
        hande_vee kirjoitti:

        Hei,

        Itse olin viime vuonna Romaniassa muutaman vuoden tauon jälkeen ja käväisinpä Mamaiassakin yhden päivän rannalla hautumassa... Yllätykseni oli VALTAVA.. Mamaia on mennyt viimeisen vuosien aikana hurjasti eteenpäin kaikilla osa-alueilla tosin hinnatkin Mamaiassa ovat vastaavasti nousseet, mutta silti meikälaisittäin ne ovat varsin kohtuullisia.

        Ranta on jumalattoman hieno, siellä on hienoja baareja joissa on semmoisia yksityisloosseja, hyviä mestoja muutenkin. Toki siellä missä paljon on turisteja on paljon puijaajiakin, mutta keskisormen näyttämisellä, vakaalla tahdolla sekä hymyllä siitä pääsee eroon.

        Bileitä ja ihmisiä on paljon ja se rantakatu on saatu hiton hienoon kuntoon viimeinkin.

        Minun aiempi oma kokemukseni oli 2002 tms., mutta siitä on menty HUIMASTI eteenpäin. Suosittelen.

        Tosin tuossa rannikolla on paljon pienempiä mestoja missä olin ja tykkäsin, mutta jos mamaia yksinään kiinnostaa niin mikäs siinä, meneehän joku mallorcallekin :)

        Mamaialle pääsee yksinkin jos vaan pääsee Bukarestiin, sieltä sitten bussilla Constantaan ja sieltä taas minibussilla Mamaiaan. Ei ole niin vaikeaa kun kuulostaa :)

        Palvelusta taasen, sekin aspekti oli muuttunut muutamassa vuodessa huimasti.. Nyt ei "vääriä" laskuja tullut kertaakaan pöytään, ei yhtäkään kertaa. Viime reissulla tuli 95% laskuista aina "vahingossa väärin"! Englantiakin puhuttiin, mutta käytännön neuvona voi sanoa että sitä ei puhuta info tiskillä asemalla, vaan suoraan siellä luukulla. Älä kysy miksi :-P

        Romaniaan mars, mars,

        Hande

        Matkustin 90-luvulla usein Romaniassa ja asuin myös niissä Mamaian rantahotelleissa.
        Silloin ne vielä olivat siinä kunnossa kuin olivat olleet sosialismin ajalla.
        Menossa oli kuitenkin rakennusten rappioituminen, jonkinlainen ryöstöhyödyntäminen, että ne olisivat halvempia yksityistää.
        Nyt kai sitten hotellit ovat olleet jonkun vuoden uusien yksityisten omistajien hallussa ja taso on alkanut parantua.
        Tulevaisuus on varmaan lupaava.


      • Misxxx
        hande_vee kirjoitti:

        Hei,

        Itse olin viime vuonna Romaniassa muutaman vuoden tauon jälkeen ja käväisinpä Mamaiassakin yhden päivän rannalla hautumassa... Yllätykseni oli VALTAVA.. Mamaia on mennyt viimeisen vuosien aikana hurjasti eteenpäin kaikilla osa-alueilla tosin hinnatkin Mamaiassa ovat vastaavasti nousseet, mutta silti meikälaisittäin ne ovat varsin kohtuullisia.

        Ranta on jumalattoman hieno, siellä on hienoja baareja joissa on semmoisia yksityisloosseja, hyviä mestoja muutenkin. Toki siellä missä paljon on turisteja on paljon puijaajiakin, mutta keskisormen näyttämisellä, vakaalla tahdolla sekä hymyllä siitä pääsee eroon.

        Bileitä ja ihmisiä on paljon ja se rantakatu on saatu hiton hienoon kuntoon viimeinkin.

        Minun aiempi oma kokemukseni oli 2002 tms., mutta siitä on menty HUIMASTI eteenpäin. Suosittelen.

        Tosin tuossa rannikolla on paljon pienempiä mestoja missä olin ja tykkäsin, mutta jos mamaia yksinään kiinnostaa niin mikäs siinä, meneehän joku mallorcallekin :)

        Mamaialle pääsee yksinkin jos vaan pääsee Bukarestiin, sieltä sitten bussilla Constantaan ja sieltä taas minibussilla Mamaiaan. Ei ole niin vaikeaa kun kuulostaa :)

        Palvelusta taasen, sekin aspekti oli muuttunut muutamassa vuodessa huimasti.. Nyt ei "vääriä" laskuja tullut kertaakaan pöytään, ei yhtäkään kertaa. Viime reissulla tuli 95% laskuista aina "vahingossa väärin"! Englantiakin puhuttiin, mutta käytännön neuvona voi sanoa että sitä ei puhuta info tiskillä asemalla, vaan suoraan siellä luukulla. Älä kysy miksi :-P

        Romaniaan mars, mars,

        Hande

        Oltiin Mamaiassa pari vuotta sitten. Roskaista oli rannalla ja lasinsirpaleita eikä hotelli mikään kovin hyvä. Ruoka oli ok. Rantakadulla turistit ajelee hirvittävän kovaa kaikenlaisilla vehkeillä. Mönkkäriturmakin nähtiin, kun kaksi naisturistia ajeli ees-taas kovaa vauhtia ilman kypärää. Huonosti kävi. Meitä huijattiin maksamaan yhdessä ravintolassa kaljoista, joita ei edes oltu tilattu. Äristiin siitä aikamme, kunnes onneks järki voitti ja annettiin periksi. Ei nimittäin ollut halua tutustua paikallisen poliisiaseman putkaan..

        Lasten kanssa en lähtis! Muuten tykkäsin, suht rauhallista, aurinkoa ja meri.


      • se p*****een
        Misxxx kirjoitti:

        Oltiin Mamaiassa pari vuotta sitten. Roskaista oli rannalla ja lasinsirpaleita eikä hotelli mikään kovin hyvä. Ruoka oli ok. Rantakadulla turistit ajelee hirvittävän kovaa kaikenlaisilla vehkeillä. Mönkkäriturmakin nähtiin, kun kaksi naisturistia ajeli ees-taas kovaa vauhtia ilman kypärää. Huonosti kävi. Meitä huijattiin maksamaan yhdessä ravintolassa kaljoista, joita ei edes oltu tilattu. Äristiin siitä aikamme, kunnes onneks järki voitti ja annettiin periksi. Ei nimittäin ollut halua tutustua paikallisen poliisiaseman putkaan..

        Lasten kanssa en lähtis! Muuten tykkäsin, suht rauhallista, aurinkoa ja meri.

        Sunny Beach, paljon ystävällisempi palvelu ja edullisempi ja vähemmän (siis ei ollenkaan) kusetusmeininkiä kuten bulsussa! Siihen maahan en todellakaan aio matkustaa, pelkka mafiosojen ja järjestäytyneen rikollisten paikka! Huumerahoilla rakennettu turistirysä!
        Romaniassa oli sentään aitoja ihmisiä! Palvelukultturi oli nuorta (2005), mutta sentään ystävällistä

        Hotellina oli Pelican hotelli, joka oli kaikin puolin siisti, aamupala oli hyvä ja muutenkin kaikki toimi ihan moitteettomasti!!!!
        Allasalue oli hyvä ja mukava ja sijainti aivan rannalla tekivät matkastamme tosi mukavan, mitä ei voi todellakaan sanoa siitä saatanan bulsuläävästä!
        Odotukset oli kovat, kun oli kehuttu Bulsuja niin paljon, mutta paha pettymys verrattuna Romaniaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      90
      6346
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2594
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2150
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe