Päivämäärä

M..J

OpenOffice.org Calc. Mikä neuvoksi kun yrittää kirjoittaa taulukkoon päivämäärän 21.02.2008, niin ohjelma muuttaa sen itsekseen päivämääräksi 20.02.2008. Ikävää tällainen itsekorjailu, miten ohjelman saisi sellaiseksi että se ei korjaile itsekseen yhtään mitään. Tiedosta kiitollinen.

12

3450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ukko2

      jurri kun itse kokeilin niin kyllä päivämäärä pysyi 21:nä

    • juhakorkeapudas

      Ehkä Calc:n automaattiseen korjaustoimintoon (Työkalut -> Automaattinen korjaus...->Korvaa) on lisätty kyseinen päivämäärä ja korjaus sille.

      • M..J

        Terve. Automaattisessa korjauksessa ei ole mitään rivejä, paitsi asetuksissa. Siellä on väkäset kaikissa muissa kohdissa paitsi ohita tuplavälit. Hulluinta tässä on se, että minulla on monia päivämääriä alekkain, mutta vain tämä yksi päivämäärä kääntyy väärin. Kun pistän kursorin kyseisen luvun päälle, niin oikea päiväys lukee ns. kirjoituskentässä, mutta ei sarakkeessa.


      • M..J
        M..J kirjoitti:

        Terve. Automaattisessa korjauksessa ei ole mitään rivejä, paitsi asetuksissa. Siellä on väkäset kaikissa muissa kohdissa paitsi ohita tuplavälit. Hulluinta tässä on se, että minulla on monia päivämääriä alekkain, mutta vain tämä yksi päivämäärä kääntyy väärin. Kun pistän kursorin kyseisen luvun päälle, niin oikea päiväys lukee ns. kirjoituskentässä, mutta ei sarakkeessa.

        Otin nuo väkäsetkin kaikki pois, mutta ei auttanut. Kun pistän kyseisen päivämäärän sarakkeeseen numeron 3, niin ohjelma kääntää sen päivämääräksi 01.01.1900. Päivämäärä asetuksena on tuo oletusarvo 13/30/1899.


      • juhakorkeapudas
        M..J kirjoitti:

        Otin nuo väkäsetkin kaikki pois, mutta ei auttanut. Kun pistän kyseisen päivämäärän sarakkeeseen numeron 3, niin ohjelma kääntää sen päivämääräksi 01.01.1900. Päivämäärä asetuksena on tuo oletusarvo 13/30/1899.

        Jos päivämääräerottimena näkyy kauttaviiva, on korjaus tehtävä käyttöjärjestelmän kieliasetukset-työkalussa.


      • M..J
        juhakorkeapudas kirjoitti:

        Jos päivämääräerottimena näkyy kauttaviiva, on korjaus tehtävä käyttöjärjestelmän kieliasetukset-työkalussa.

        Käyttöjärjestelmänä on Vista ja kieliasetuksissa on päivämäärämalli 22.2.2008 ja 22. helmikuuta 2008. Minkäänlaisia kautaviivoja ei näy käyttöjärjestelmässä tai taulukossa. Se vain itse muuttaa tiettyjen sarakkeitten luvut hulluiksi päivämääriksi.


      • M..J
        M..J kirjoitti:

        Käyttöjärjestelmänä on Vista ja kieliasetuksissa on päivämäärämalli 22.2.2008 ja 22. helmikuuta 2008. Minkäänlaisia kautaviivoja ei näy käyttöjärjestelmässä tai taulukossa. Se vain itse muuttaa tiettyjen sarakkeitten luvut hulluiksi päivämääriksi.

        Löytyykö keneltäkään enää yhtään vinkkiä ?


    • juovikas

      Kävi aivan samoin. Olen harjoitellut kirjanpidon tekemistä ja ohjelma on toiminut useita päiviä moitteettomasti kunnes nyt illalla oli vaihtanut kaikki päivämäärät miten sattuu.
      Kysympä samalla, kuinka tehdään laskentataulukossa sellainen solu, johon voi hakea päivämäärän kalenterista?

      • krisaro

        Kuluva (aina tämä päivä) saadaan ainakin funktiolla =NOW(). Funktio palauttaa arvon datetime (päivämääräkellonaika) -muodossa, joten solun muotoilut pitää vielä muuttaa haluttuun päivämäärämuotoon.


    • RRR

      Juu, ei tätä ohjelmaa voi käyttää,kun se muuttelee noita päivämääriä miten sattuu.

      • kiitoskiitos.

        Kun kirjoitan Oo-Calcissa ensimmäiseen soluun maaliskuu (tai minkä tahansa kuukauden nimen) ja kuluvan vuoden ja klikkaan seuraavaa solua, niin kappas vain, kuukausi muuttuu numeroksi. Ja muotoon 1.3 2008, tai mikä se kuukausi nyt onkaan, mutta aina 1. kk. v.
        Ja joskus kun pitäisi saada näkymään kuukauden nimi...
        Mitä voisin tehdä?


      • kiitoskiitos. kirjoitti:

        Kun kirjoitan Oo-Calcissa ensimmäiseen soluun maaliskuu (tai minkä tahansa kuukauden nimen) ja kuluvan vuoden ja klikkaan seuraavaa solua, niin kappas vain, kuukausi muuttuu numeroksi. Ja muotoon 1.3 2008, tai mikä se kuukausi nyt onkaan, mutta aina 1. kk. v.
        Ja joskus kun pitäisi saada näkymään kuukauden nimi...
        Mitä voisin tehdä?

        Solumuotoilulla saa. Jos kirjoitat soluun esimerkiksi 'maaliskuu 2008', niin solumuotoilu vaikuttaa seuraavasti:
        K VVVV -> 3 2008
        KK VVVV -> 03 2008
        KKK VVVV -> maalis 2008
        KKKK VVVV -> maaliskuu 2008

        Eli valitse Solun määritteet -ikkunan Luku-välilehdeltä luokaksi Päivämäärä ja kirjoita sitten ikkunan alaosassa olevaan Muotoilukoodi-laatikkoon haluamasi koodi (jos esimääritellyistä ei löydy sopivaa).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      129
      926
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      785
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      291
      734
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe