OpenOffice.org Calc. Mikä neuvoksi kun yrittää kirjoittaa taulukkoon päivämäärän 21.02.2008, niin ohjelma muuttaa sen itsekseen päivämääräksi 20.02.2008. Ikävää tällainen itsekorjailu, miten ohjelman saisi sellaiseksi että se ei korjaile itsekseen yhtään mitään. Tiedosta kiitollinen.
Päivämäärä
12
3450
Vastaukset
- ukko2
jurri kun itse kokeilin niin kyllä päivämäärä pysyi 21:nä
- juhakorkeapudas
Ehkä Calc:n automaattiseen korjaustoimintoon (Työkalut -> Automaattinen korjaus...->Korvaa) on lisätty kyseinen päivämäärä ja korjaus sille.
- M..J
Terve. Automaattisessa korjauksessa ei ole mitään rivejä, paitsi asetuksissa. Siellä on väkäset kaikissa muissa kohdissa paitsi ohita tuplavälit. Hulluinta tässä on se, että minulla on monia päivämääriä alekkain, mutta vain tämä yksi päivämäärä kääntyy väärin. Kun pistän kursorin kyseisen luvun päälle, niin oikea päiväys lukee ns. kirjoituskentässä, mutta ei sarakkeessa.
- M..J
M..J kirjoitti:
Terve. Automaattisessa korjauksessa ei ole mitään rivejä, paitsi asetuksissa. Siellä on väkäset kaikissa muissa kohdissa paitsi ohita tuplavälit. Hulluinta tässä on se, että minulla on monia päivämääriä alekkain, mutta vain tämä yksi päivämäärä kääntyy väärin. Kun pistän kursorin kyseisen luvun päälle, niin oikea päiväys lukee ns. kirjoituskentässä, mutta ei sarakkeessa.
Otin nuo väkäsetkin kaikki pois, mutta ei auttanut. Kun pistän kyseisen päivämäärän sarakkeeseen numeron 3, niin ohjelma kääntää sen päivämääräksi 01.01.1900. Päivämäärä asetuksena on tuo oletusarvo 13/30/1899.
- juhakorkeapudas
M..J kirjoitti:
Otin nuo väkäsetkin kaikki pois, mutta ei auttanut. Kun pistän kyseisen päivämäärän sarakkeeseen numeron 3, niin ohjelma kääntää sen päivämääräksi 01.01.1900. Päivämäärä asetuksena on tuo oletusarvo 13/30/1899.
Jos päivämääräerottimena näkyy kauttaviiva, on korjaus tehtävä käyttöjärjestelmän kieliasetukset-työkalussa.
- M..J
juhakorkeapudas kirjoitti:
Jos päivämääräerottimena näkyy kauttaviiva, on korjaus tehtävä käyttöjärjestelmän kieliasetukset-työkalussa.
Käyttöjärjestelmänä on Vista ja kieliasetuksissa on päivämäärämalli 22.2.2008 ja 22. helmikuuta 2008. Minkäänlaisia kautaviivoja ei näy käyttöjärjestelmässä tai taulukossa. Se vain itse muuttaa tiettyjen sarakkeitten luvut hulluiksi päivämääriksi.
- M..J
M..J kirjoitti:
Käyttöjärjestelmänä on Vista ja kieliasetuksissa on päivämäärämalli 22.2.2008 ja 22. helmikuuta 2008. Minkäänlaisia kautaviivoja ei näy käyttöjärjestelmässä tai taulukossa. Se vain itse muuttaa tiettyjen sarakkeitten luvut hulluiksi päivämääriksi.
Löytyykö keneltäkään enää yhtään vinkkiä ?
- juovikas
Kävi aivan samoin. Olen harjoitellut kirjanpidon tekemistä ja ohjelma on toiminut useita päiviä moitteettomasti kunnes nyt illalla oli vaihtanut kaikki päivämäärät miten sattuu.
Kysympä samalla, kuinka tehdään laskentataulukossa sellainen solu, johon voi hakea päivämäärän kalenterista?- krisaro
Kuluva (aina tämä päivä) saadaan ainakin funktiolla =NOW(). Funktio palauttaa arvon datetime (päivämääräkellonaika) -muodossa, joten solun muotoilut pitää vielä muuttaa haluttuun päivämäärämuotoon.
- RRR
Juu, ei tätä ohjelmaa voi käyttää,kun se muuttelee noita päivämääriä miten sattuu.
- kiitoskiitos.
Kun kirjoitan Oo-Calcissa ensimmäiseen soluun maaliskuu (tai minkä tahansa kuukauden nimen) ja kuluvan vuoden ja klikkaan seuraavaa solua, niin kappas vain, kuukausi muuttuu numeroksi. Ja muotoon 1.3 2008, tai mikä se kuukausi nyt onkaan, mutta aina 1. kk. v.
Ja joskus kun pitäisi saada näkymään kuukauden nimi...
Mitä voisin tehdä? kiitoskiitos. kirjoitti:
Kun kirjoitan Oo-Calcissa ensimmäiseen soluun maaliskuu (tai minkä tahansa kuukauden nimen) ja kuluvan vuoden ja klikkaan seuraavaa solua, niin kappas vain, kuukausi muuttuu numeroksi. Ja muotoon 1.3 2008, tai mikä se kuukausi nyt onkaan, mutta aina 1. kk. v.
Ja joskus kun pitäisi saada näkymään kuukauden nimi...
Mitä voisin tehdä?Solumuotoilulla saa. Jos kirjoitat soluun esimerkiksi 'maaliskuu 2008', niin solumuotoilu vaikuttaa seuraavasti:
K VVVV -> 3 2008
KK VVVV -> 03 2008
KKK VVVV -> maalis 2008
KKKK VVVV -> maaliskuu 2008
Eli valitse Solun määritteet -ikkunan Luku-välilehdeltä luokaksi Päivämäärä ja kirjoita sitten ikkunan alaosassa olevaan Muotoilukoodi-laatikkoon haluamasi koodi (jos esimääritellyistä ei löydy sopivaa).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121199
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171034- 129926
- 95785
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten291734Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504