Päivämäärä

M..J

OpenOffice.org Calc. Mikä neuvoksi kun yrittää kirjoittaa taulukkoon päivämäärän 21.02.2008, niin ohjelma muuttaa sen itsekseen päivämääräksi 20.02.2008. Ikävää tällainen itsekorjailu, miten ohjelman saisi sellaiseksi että se ei korjaile itsekseen yhtään mitään. Tiedosta kiitollinen.

12

3380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ukko2

jurri kun itse kokeilin niin kyllä päivämäärä pysyi 21:nä

• juhakorkeapudas

Ehkä Calc:n automaattiseen korjaustoimintoon (Työkalut -> Automaattinen korjaus...->Korvaa) on lisätty kyseinen päivämäärä ja korjaus sille.

• M..J

Terve. Automaattisessa korjauksessa ei ole mitään rivejä, paitsi asetuksissa. Siellä on väkäset kaikissa muissa kohdissa paitsi ohita tuplavälit. Hulluinta tässä on se, että minulla on monia päivämääriä alekkain, mutta vain tämä yksi päivämäärä kääntyy väärin. Kun pistän kursorin kyseisen luvun päälle, niin oikea päiväys lukee ns. kirjoituskentässä, mutta ei sarakkeessa.

• M..J
        M..J kirjoitti:

Terve. Automaattisessa korjauksessa ei ole mitään rivejä, paitsi asetuksissa. Siellä on väkäset kaikissa muissa kohdissa paitsi ohita tuplavälit. Hulluinta tässä on se, että minulla on monia päivämääriä alekkain, mutta vain tämä yksi päivämäärä kääntyy väärin. Kun pistän kursorin kyseisen luvun päälle, niin oikea päiväys lukee ns. kirjoituskentässä, mutta ei sarakkeessa.

Otin nuo väkäsetkin kaikki pois, mutta ei auttanut. Kun pistän kyseisen päivämäärän sarakkeeseen numeron 3, niin ohjelma kääntää sen päivämääräksi 01.01.1900. Päivämäärä asetuksena on tuo oletusarvo 13/30/1899.

• juhakorkeapudas
        M..J kirjoitti:

Otin nuo väkäsetkin kaikki pois, mutta ei auttanut. Kun pistän kyseisen päivämäärän sarakkeeseen numeron 3, niin ohjelma kääntää sen päivämääräksi 01.01.1900. Päivämäärä asetuksena on tuo oletusarvo 13/30/1899.

Jos päivämääräerottimena näkyy kauttaviiva, on korjaus tehtävä käyttöjärjestelmän kieliasetukset-työkalussa.

• M..J
        juhakorkeapudas kirjoitti:

Jos päivämääräerottimena näkyy kauttaviiva, on korjaus tehtävä käyttöjärjestelmän kieliasetukset-työkalussa.

Käyttöjärjestelmänä on Vista ja kieliasetuksissa on päivämäärämalli 22.2.2008 ja 22. helmikuuta 2008. Minkäänlaisia kautaviivoja ei näy käyttöjärjestelmässä tai taulukossa. Se vain itse muuttaa tiettyjen sarakkeitten luvut hulluiksi päivämääriksi.

• M..J
        M..J kirjoitti:

Käyttöjärjestelmänä on Vista ja kieliasetuksissa on päivämäärämalli 22.2.2008 ja 22. helmikuuta 2008. Minkäänlaisia kautaviivoja ei näy käyttöjärjestelmässä tai taulukossa. Se vain itse muuttaa tiettyjen sarakkeitten luvut hulluiksi päivämääriksi.

Löytyykö keneltäkään enää yhtään vinkkiä ?

• juovikas

Kävi aivan samoin. Olen harjoitellut kirjanpidon tekemistä ja ohjelma on toiminut useita päiviä moitteettomasti kunnes nyt illalla oli vaihtanut kaikki päivämäärät miten sattuu.
      Kysympä samalla, kuinka tehdään laskentataulukossa sellainen solu, johon voi hakea päivämäärän kalenterista?

• krisaro

Kuluva (aina tämä päivä) saadaan ainakin funktiolla =NOW(). Funktio palauttaa arvon datetime (päivämääräkellonaika) -muodossa, joten solun muotoilut pitää vielä muuttaa haluttuun päivämäärämuotoon.

• RRR

Juu, ei tätä ohjelmaa voi käyttää,kun se muuttelee noita päivämääriä miten sattuu.

• kiitoskiitos.

Kun kirjoitan Oo-Calcissa ensimmäiseen soluun maaliskuu (tai minkä tahansa kuukauden nimen) ja kuluvan vuoden ja klikkaan seuraavaa solua, niin kappas vain, kuukausi muuttuu numeroksi. Ja muotoon 1.3 2008, tai mikä se kuukausi nyt onkaan, mutta aina 1. kk. v.
        Ja joskus kun pitäisi saada näkymään kuukauden nimi...
        Mitä voisin tehdä?

• kiitoskiitos. kirjoitti:

Kun kirjoitan Oo-Calcissa ensimmäiseen soluun maaliskuu (tai minkä tahansa kuukauden nimen) ja kuluvan vuoden ja klikkaan seuraavaa solua, niin kappas vain, kuukausi muuttuu numeroksi. Ja muotoon 1.3 2008, tai mikä se kuukausi nyt onkaan, mutta aina 1. kk. v.
        Ja joskus kun pitäisi saada näkymään kuukauden nimi...
        Mitä voisin tehdä?

Solumuotoilulla saa. Jos kirjoitat soluun esimerkiksi 'maaliskuu 2008', niin solumuotoilu vaikuttaa seuraavasti:
        K VVVV -> 3 2008
        KK VVVV -> 03 2008
        KKK VVVV -> maalis 2008
        KKKK VVVV -> maaliskuu 2008

Eli valitse Solun määritteet -ikkunan Luku-välilehdeltä luokaksi Päivämäärä ja kirjoita sitten ikkunan alaosassa olevaan Muotoilukoodi-laatikkoon haluamasi koodi (jos esimääritellyistä ei löydy sopivaa).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1826
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe