Tämmöönen juttu

Juho-Kusti

Ostettiin hiukan reilu 2vuotta sitten kerrostalosta 4h keittiö, ala-aste vajaan sadanmetrin päässä, piha grilli tehtiin talkoilla 2007, moottoritie 1km päässä helsinki-tampere, sauna remontti tehty 6.2007, maksoi meille 2000e joka on maksettu pois.
Asunto oli tyydyttävässä kunnossa kun ostettiin, nyt kiitettävässä koska olemme remontoineet asunnon täysin, on laminaatit, uudet väliovet jne..myös parvekkeelle ostettiin lasitus 4150e 6mm karkastualasia 4150 kymmenen metriä yhteensä ko on iso parveke, siis kaikki mahdollinen remppa on tehty keittiö kylppäri jumalauta ihan kaikki.
No asunto maksoi 73 000e, kaksi eri välittäjää on sanonu et jotain 80 000-85 000e, yks määly sano et 74 000, toinen noista ekasta vertasi asunnon hintaa huono maineisen kaupungin osan hintoihin jossa esim viishuonetta kyökki maksaa 70 000e, kyseiselle alueella kun käytiin katsomassa 2v sitten asuntoa joka rempattu täysin ja hieno sen hinta oli silloin 64 000e, pankin johtaja sanoi meille että hän ei myönnä meille lainaa sinne vaan tuonne, eli nyt tänne josta sitten ostettiinkin.
Niin nyt siis ollaan päätetty myydä kun oli kiikarissa rivari neliö, mutta ei jumalaut noilla hinnoilla ja kun nyt puhutaan, että asuntojen hinnat ovat korkeat ja nousuun päin koko ajan, onkohan nyt niin, että välittäjät haluavat vain saada nopeasti asunnon myytyä ja välityspalkkion liiviinsä.
Taitaa olla viisampi kun rupiaa ite myymään, ainiin naapurissa on siisti kolmio ja hinta pyynti 78 000e, eikä välittäjää vetämässä välistä ja katsojia on ollut paljon ja jopa muutama ostaja ehdokaskin, tyyppi säästää välitys palkkiossa 3500e-4000e.

Kusettaako ne....

15

2152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rempoilla on rahastaa

      ihan vakiokämpän hinta nousee sen 4 - 5 % vuodessa ei muuta.

      • että laminaatin

        hinta putoo heti kun se vie kaupasta pois ja asennetuna se on taas vieläkin halvempi. Koetas myydä käytettyä laminaattia.


      • Raksamies.
        että laminaatin kirjoitti:

        hinta putoo heti kun se vie kaupasta pois ja asennetuna se on taas vieläkin halvempi. Koetas myydä käytettyä laminaattia.

        Niin nyt aloittajahan puhuu asunnosta ei autosta, joten kyllä te neropatit olette väärässä.
        Itse olen rakentanut kaksi taloa myyntiin, joista sain mukavan voiton, kyllä yleensä myyvä osapuoli voiton haluaa mikäli on laittanut uutta osakkeeseensa, auton myynnissä pätee nuo mistä te kaksi edellistä vastaajaa kirjoitatte.


    • jos et luota

      Laitat tietenkin asuntosi itse myyntiin ja asetat hinnan sen mukaan, mitä itse lasket, että asunnosta pitää saada - eli yli reilusti sen, mitä asiaa tuntemattomat, ahneet välittäjät siitä rohkenisivat pyytää.

      Luvalla sanoen huomautan kuitenkin kahdesta seikasta:
      - teillä lienee harvinaisen mielikuvituksettomia välittäjiä, koskapa kaikki väheksyvät hintaa samoin argumentein.
      - kun välittäjät kertovat asiakkaiden palautetta myytävästä asunnosta, heidän arvellaan ilman muuta vääristelevän totuutta. Kun taas itse kotiaan myyvät kertovat, että "kysyjiä on paljon ja ostajatarjokkaitakin pari", niin he tietenkin puhuvat totta. Kauppaa ei kuitenkaan syystä tai toisesta synny. Miksihän se on näin?

    • *varasin oman nimimerkin*

      Omistaja ei juuri objektiivisesti osaa eikä halua omaa asuntoaan arvioida. Kaikkihan on aina "niin viimesen päälle tehtyä, jumalauta, että!", mitäs sitten, jos ovat valonkatkaisijat osuneet vähän vinoon, listat irvistävät, kaakelinsaumat murenevat ja tapetit olivat poistokorista. Pääasia on, että hintaa pitää aina saada ja paljon. Jukopliut, paikkakin on niin mainio ja talkoissa tehty kaikkea hyvää yhteiseen käyttöön.

      Miksi antaa usean välittäjänrötvän arvioida hienoa asuntoa? Ilmiselvästi vielä yhtä köyttä vetävät, kun sellaisia paska-arvioita jakavat! Ovat varmaan sopineet, että myyvät tuon Juho-Kustin lukaalin alihintaan ja jakavat rahat! Kyllä kannattaa itse myydä, ehdottomasti. Etenkin, kun naapurissakin on, jumankekka, juossut katsojaa raha kourassa kuin makkaranostajaa markkinoilla. Naapuri ei varmaankaan osaa vain päättää, mihin rahatukot työntäisi. Mutta jos on kaikki noin hyvin ja täydellistä ja hienoa, niin miksi ihmeessä muuttaa pois?

      Lopuksi anna ihan käytännön vinkin. Anna ainakin jonkun kirjoitustaitoisen tehdä myynti-ilmoitus asunnostasi. Joku voisi nimittäin muuten äkkiä epäillä, että olet tehnyt remontit samalla huolettomuudella kuin tekstisi.

      • Juho-Kusti

        Huoh, tulipa eilen tehtyä kauppakirjat asnnostani hintaan 88 500e säästyi se välitys hinta, hienoa vai mitä oi sinä täydellinen ja valaistunut nero.
        Nyt pääsenkin tekemään kauppoja sittä rivari neliöstä lammenrannassa, siinä sitten olla kellotellaankin loppuelämä.
        Ei kerrostalo elämä sovi kaikille, itse olen myös hiukan laiska omakotitaloon, joten rivari on sellainen välimuoto.

        Kiitos kaikille kommenteja antaneille, kommentithan oli lähinnä,,,,hmmmmmm,,,,perisuomalaisia ei rakentavia lähinnä tyhjänpäiväisiä,,,,hiukan haiskahti myös tuo perisuomalainen mikä se nyt on se sana,,,kateus tai...
        Kovin kummalisena myös pidän, että kirjoitustaitooni puututtiin, tiedän, että minulla ja kovin monella on kirjoitushäiriö, mutta pitääkö siihen puuttua kuin ala-aste ikäinen kiusaaja.
        No sallitaan minulle se kirjoitusvika olenhan ulkosuomalainen syntyjäni, mutta näin se menee hyvää loppuelämää sinulle ja menestystä elämässäsi, joka vaikutta kovin pieneltä.


      • ei välittäjä
        Juho-Kusti kirjoitti:

        Huoh, tulipa eilen tehtyä kauppakirjat asnnostani hintaan 88 500e säästyi se välitys hinta, hienoa vai mitä oi sinä täydellinen ja valaistunut nero.
        Nyt pääsenkin tekemään kauppoja sittä rivari neliöstä lammenrannassa, siinä sitten olla kellotellaankin loppuelämä.
        Ei kerrostalo elämä sovi kaikille, itse olen myös hiukan laiska omakotitaloon, joten rivari on sellainen välimuoto.

        Kiitos kaikille kommenteja antaneille, kommentithan oli lähinnä,,,,hmmmmmm,,,,perisuomalaisia ei rakentavia lähinnä tyhjänpäiväisiä,,,,hiukan haiskahti myös tuo perisuomalainen mikä se nyt on se sana,,,kateus tai...
        Kovin kummalisena myös pidän, että kirjoitustaitooni puututtiin, tiedän, että minulla ja kovin monella on kirjoitushäiriö, mutta pitääkö siihen puuttua kuin ala-aste ikäinen kiusaaja.
        No sallitaan minulle se kirjoitusvika olenhan ulkosuomalainen syntyjäni, mutta näin se menee hyvää loppuelämää sinulle ja menestystä elämässäsi, joka vaikutta kovin pieneltä.

        Vilpittömät onnittelut Juho-Kusti. Minä en todellakaan ymmärrä miksi ihmiset luottavat välittäjiin. Okei, he tekevät työtään, mutta eivät todellakaan aja asiakkaan etuja. Rahasta he sitä tekevät. Heti kun tulee ongelmia, asiakas on omillaan, apua ei heru. Olkaa vaan ihmiset rohkeita ja myykää itse asuntonne. Itse te tunnette kotinne parhaiten. Vähän seuraamalla oman alueen keskihintoja kyllä sille omalle kämpälle löytyy se hinta ilman välittäjääkin. Minäkin möin itse omani viikossa ja kaikki meni hienosti. Säästö siinäkin noin 3000 euroa. uskallusta vain ihmisille.


      • ...
        Juho-Kusti kirjoitti:

        Huoh, tulipa eilen tehtyä kauppakirjat asnnostani hintaan 88 500e säästyi se välitys hinta, hienoa vai mitä oi sinä täydellinen ja valaistunut nero.
        Nyt pääsenkin tekemään kauppoja sittä rivari neliöstä lammenrannassa, siinä sitten olla kellotellaankin loppuelämä.
        Ei kerrostalo elämä sovi kaikille, itse olen myös hiukan laiska omakotitaloon, joten rivari on sellainen välimuoto.

        Kiitos kaikille kommenteja antaneille, kommentithan oli lähinnä,,,,hmmmmmm,,,,perisuomalaisia ei rakentavia lähinnä tyhjänpäiväisiä,,,,hiukan haiskahti myös tuo perisuomalainen mikä se nyt on se sana,,,kateus tai...
        Kovin kummalisena myös pidän, että kirjoitustaitooni puututtiin, tiedän, että minulla ja kovin monella on kirjoitushäiriö, mutta pitääkö siihen puuttua kuin ala-aste ikäinen kiusaaja.
        No sallitaan minulle se kirjoitusvika olenhan ulkosuomalainen syntyjäni, mutta näin se menee hyvää loppuelämää sinulle ja menestystä elämässäsi, joka vaikutta kovin pieneltä.

        Siis kirjoitat torstaina 21.2 klo 18.41 ettet tiedä myytkö itse vai otatko välittäjän, ja nyt kerrot, että kauppakirjat on tehty perjantaina 22.2.

        Jos nyt voisi vielä kysyä, että missä välissä ehdit julkaista ilmoituksen, pitää näytön, ottaa vastaan tarjouksen, hyväksyä tarjouksen ja tehdä kauppakirjat?

        Vaadimme parempia provoja!


      • Juho-Kusti
        ... kirjoitti:

        Siis kirjoitat torstaina 21.2 klo 18.41 ettet tiedä myytkö itse vai otatko välittäjän, ja nyt kerrot, että kauppakirjat on tehty perjantaina 22.2.

        Jos nyt voisi vielä kysyä, että missä välissä ehdit julkaista ilmoituksen, pitää näytön, ottaa vastaan tarjouksen, hyväksyä tarjouksen ja tehdä kauppakirjat?

        Vaadimme parempia provoja!

        Hmmmm... olisikohan ollut se ostaja tuttu vaiko tuttavan tuttu, olisikohan sellainen mahdollista, olisiko???...hmmmmmm....justjoop,,,provo.
        Olisikohan mahdollista, että olisin kyliillä huudellut asuntoni myynnistä tai sitten mahdollisesti olen lehdessä ilmootellut tai ehkäpä olen jättänyt osuuskaupan ilmoitustaululle ilmootuksen notta asunto myytävänä tai sitten....

        Vaadin parempia kateita ihmisiä joilla on viksumpia vastauksia olkoon ne sitten vaikka v...ja taikka sellaisen yrityksiä.
        Heihei....


      • Naurattaa kovasti
        Juho-Kusti kirjoitti:

        Hmmmm... olisikohan ollut se ostaja tuttu vaiko tuttavan tuttu, olisikohan sellainen mahdollista, olisiko???...hmmmmmm....justjoop,,,provo.
        Olisikohan mahdollista, että olisin kyliillä huudellut asuntoni myynnistä tai sitten mahdollisesti olen lehdessä ilmootellut tai ehkäpä olen jättänyt osuuskaupan ilmoitustaululle ilmootuksen notta asunto myytävänä tai sitten....

        Vaadin parempia kateita ihmisiä joilla on viksumpia vastauksia olkoon ne sitten vaikka v...ja taikka sellaisen yrityksiä.
        Heihei....

        et varmaan usko itsekkään mielikuvitus kauppoihisi....


      • Ritva ja Seppo
        Naurattaa kovasti kirjoitti:

        et varmaan usko itsekkään mielikuvitus kauppoihisi....

        Jepjep eikö sullakaan parempaa tekemistä todellakaan ole kuin täällä roikkua ja kirjoitella mutu tietoa puskista.
        Mitä väliä oikeasti on ja mitä toi aloittajan kirjoitus sinua noin kovin liikuttaa, haluasin kovin tietää tuon kovin ihmeellisen jutskan.


      • Sitva ja Reppo
        Ritva ja Seppo kirjoitti:

        Jepjep eikö sullakaan parempaa tekemistä todellakaan ole kuin täällä roikkua ja kirjoitella mutu tietoa puskista.
        Mitä väliä oikeasti on ja mitä toi aloittajan kirjoitus sinua noin kovin liikuttaa, haluasin kovin tietää tuon kovin ihmeellisen jutskan.

        Huuhaa-Innasia täällä liikkuukin....


      • Ritva, seppo lähti tuuniin
        Sitva ja Reppo kirjoitti:

        Huuhaa-Innasia täällä liikkuukin....

        Näin on, on mukava huomatta, että on niitä hölmömpiäkin kuin mitä itse on, saa edes joskus itsensä nostaa jalustalle, korkeimmalle kohtaa


      • talonmies näki
        Ritva, seppo lähti tuuniin kirjoitti:

        Näin on, on mukava huomatta, että on niitä hölmömpiäkin kuin mitä itse on, saa edes joskus itsensä nostaa jalustalle, korkeimmalle kohtaa

        jos totta puhutaan naapurin neitiä paneskelemaan..


    • historiaan...

      Välittäjäraasut eivät ole tottuneet viime syksyä seuranneeseen todellisuuteen, että asuntojen kauppa yksinkertaisesti hyytyi.
      Välittäjäraasu yrittää tehdä samat provisiot kuin tekivät asuntojen hintojen voimakkaan nousun aikana.
      Tämä ei tietenkään onnistu edes polkumyynnillä.
      Kaikkensa kuitenkin yrittävät.
      Kuka sitä omaa tulotasoaan haluaa leikkaamaan lähteä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe