asia exchange

miekku

Moi,

Onko kukaan lähösä tai ollut asia exchange ohjelman kautta joko Kantonissa Kiinassa tai Thaimaassa Bangkok:ssa tai Phuket:ssa. Mie olen ajatellut lähteä ensi syksynä Kantoniin mutta vähän epäilyttää että onko hyvä ohjelma. Onko kellään tietoa asiasta?
Periaatteessa kaikki tieto jota voitte antaa Kiinan vaihdoista on tervetullutta.

102

15741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on ajatellut

      lähteä myöskin Kantoniin seikkailemaan muutamaksi kuukaudeksi. Tarkoituksena olisi olla Kantonissa se kolmisen kuukautta ja jatkaa sieltä käsin maailmanvalloitusta. :)

      • miekku

        ompas kiva että muitakin menossa. Mulla on vaan vähän epäilyksiä koska toiminta on aloitettu vasta viime vuonna. Muutenkin epäilyttää opetuksen taso. Oletko kysellyt AE toimistolta mitään. Oletko muuten kysynyt tai jopa saanut koulultasi mitään avustusta. Itselläni on vielä haku vaihe suorittamatta mutta kuulemma jotain avustusta voi saada.


      • Thaifan001
        miekku kirjoitti:

        ompas kiva että muitakin menossa. Mulla on vaan vähän epäilyksiä koska toiminta on aloitettu vasta viime vuonna. Muutenkin epäilyttää opetuksen taso. Oletko kysellyt AE toimistolta mitään. Oletko muuten kysynyt tai jopa saanut koulultasi mitään avustusta. Itselläni on vielä haku vaihe suorittamatta mutta kuulemma jotain avustusta voi saada.

        Meidän koulu ainakaan ei anna korvaavuuksia AsiaExchangen ohjelman kursseista, koska ne ovat ihan alkeis- tai eka vuoden kursseja ja meillä pitää vaihdossa suorittaa jo ammattiopintoja. Muutenkin ohjelma näytti aika heppoiselta.

        Itse haen kouluni kautta Bangkok Universityyn. Sen taso on hyvä ja luotettava. Ongelma voi olla, että sinne on niin paljon tunkua, ja vain kaksi paikkaa jaossa. Tosin kuulin juuri, että ottavat myös maksullisesti freemovereita hintaan 1000 euroa/lukukausi. Pitänee miettiä tuota vaihtoehtoa jos arpaonni ei osu kohdalle...


      • firman
        miekku kirjoitti:

        ompas kiva että muitakin menossa. Mulla on vaan vähän epäilyksiä koska toiminta on aloitettu vasta viime vuonna. Muutenkin epäilyttää opetuksen taso. Oletko kysellyt AE toimistolta mitään. Oletko muuten kysynyt tai jopa saanut koulultasi mitään avustusta. Itselläni on vielä haku vaihe suorittamatta mutta kuulemma jotain avustusta voi saada.

        nettisivut näyttävät vähän halvalla kasatuilta, mutta kohta pitäisi kuulla vaihtoon lähteneeltä kaverilta tietoja siitä, miten AE:n kautta on hommat onnistuneet...

        Kurssit ei todellakaan vaikuta liian vaativilta, mut samalla pitää kyllä muistaa sekin, ettei vaihtoon lähdetä tiettyjen kurssien, vaan kokonaisuuden takia. ;)

        Olisko kukaan suunnitellut Kantonia syksylle? Olis kiva tietää jo etukäteen, jos sinne joku olis lähdössä... Miljardin kiinalaisen joukossa kun yksi suomalainen vois olla ihan tervetullut tuttavuus. :D


      • nayttaa
        Thaifan001 kirjoitti:

        Meidän koulu ainakaan ei anna korvaavuuksia AsiaExchangen ohjelman kursseista, koska ne ovat ihan alkeis- tai eka vuoden kursseja ja meillä pitää vaihdossa suorittaa jo ammattiopintoja. Muutenkin ohjelma näytti aika heppoiselta.

        Itse haen kouluni kautta Bangkok Universityyn. Sen taso on hyvä ja luotettava. Ongelma voi olla, että sinne on niin paljon tunkua, ja vain kaksi paikkaa jaossa. Tosin kuulin juuri, että ottavat myös maksullisesti freemovereita hintaan 1000 euroa/lukukausi. Pitänee miettiä tuota vaihtoehtoa jos arpaonni ei osu kohdalle...

        Oon tehnyt vahan vertailua eri vaihtoehtojen valilla, tiedustellut parin Thaimaassa vaihdossa kayneen kokemuksia, tutkinut vaihtoyliopistojen sivuja jne.

        Nuo Asia Exchangen ohjelmat vaikuttavat erittain mielenkiintoisilta, etenkin jos ei oo oman koulun kautta mahdollisuutta lahtea tai paikat on taynna. Bangkok University on mun kasityksen mukaan aika "kevyt" tasoltaan, esim. tuo Kasetsart University taas yks Thaimaa arvostetuimmista ja sinne muutamalla suomalaisella korkeakoululla nayttaa olevan omakin sopimus. Asia Exchangen sivuilta loytyvien kurssikuvausten perusteella kurssit vaikuttaa oikeastaan oikein hyvilta. Luentojen lisaks porssivierailuja jne.

        Ite oon kallistunut tuohon Kastesartin puoleen. Sinne oli yks opiskelija hakenut ite free moverina ja maksanut muutaman kuukauden jaksosta jotain 1200e. Asia Exchangella nayttaa olevan tonnin kieppeilla ja helppo haku.


      • thaifan001
        nayttaa kirjoitti:

        Oon tehnyt vahan vertailua eri vaihtoehtojen valilla, tiedustellut parin Thaimaassa vaihdossa kayneen kokemuksia, tutkinut vaihtoyliopistojen sivuja jne.

        Nuo Asia Exchangen ohjelmat vaikuttavat erittain mielenkiintoisilta, etenkin jos ei oo oman koulun kautta mahdollisuutta lahtea tai paikat on taynna. Bangkok University on mun kasityksen mukaan aika "kevyt" tasoltaan, esim. tuo Kasetsart University taas yks Thaimaa arvostetuimmista ja sinne muutamalla suomalaisella korkeakoululla nayttaa olevan omakin sopimus. Asia Exchangen sivuilta loytyvien kurssikuvausten perusteella kurssit vaikuttaa oikeastaan oikein hyvilta. Luentojen lisaks porssivierailuja jne.

        Ite oon kallistunut tuohon Kastesartin puoleen. Sinne oli yks opiskelija hakenut ite free moverina ja maksanut muutaman kuukauden jaksosta jotain 1200e. Asia Exchangella nayttaa olevan tonnin kieppeilla ja helppo haku.

        tuosta Asia Exchangen tarjoaman yliopiston tasosta. Olen nimittäin perinpohjin selvitellyt Thai-yliopistojen tasoa, ja nimenomaan Bangkok University on laadukas eliittiyliopisto, jolla on laaja kurssitarjonta.

        Meidän pitäisi suorittaa ainakin 30 ects-pistettä ulkomaan vaihdossa ollessa, joten AsiaExchange ei meille sovi. Niiden ohjelma on varmaankin tarkoitettu niille, joiden intressit ovat muualla kuin opiskelussa. =) Minä ainakin saan tuolla tonnin lukukausimaksulla suorittaa itse valitsemiani opintoja 30 pisteen verran. Ei tarvitse tyytyä kenenkään muun koostamaan pakettiin, minkä kokoonpano ei minua tyydytä.

        Mutta jokainen taaplaa tyylillään. Olen varma, että AsiaExchange kyllä löytää omanlaisensa asiakaskunnan vaikka sitten yliopistoporukan ulkopuolelta... Oikein antoisaa ja virikkeistä vaihtoaikaa kaikille Thaimaan vaihtoa harkitseville!


      • Miekku
        firman kirjoitti:

        nettisivut näyttävät vähän halvalla kasatuilta, mutta kohta pitäisi kuulla vaihtoon lähteneeltä kaverilta tietoja siitä, miten AE:n kautta on hommat onnistuneet...

        Kurssit ei todellakaan vaikuta liian vaativilta, mut samalla pitää kyllä muistaa sekin, ettei vaihtoon lähdetä tiettyjen kurssien, vaan kokonaisuuden takia. ;)

        Olisko kukaan suunnitellut Kantonia syksylle? Olis kiva tietää jo etukäteen, jos sinne joku olis lähdössä... Miljardin kiinalaisen joukossa kun yksi suomalainen vois olla ihan tervetullut tuttavuus. :D

        Kyselin AE toimiston tyypeiltä ja he ovat saaneet muutamia hakemuksia jo. Ainakin niin väittävät. Itsekin olen suunnittelemassa sinne lähtöä. Olisi todella hauskaa jos sinne tulisi myös muita suomalaisia. Ilmoittele toki miten kaverillesi on käynyt. Miten on toiminut kaikki yms. Varmasti löytyy paljon jotka olisivat kiinnostuneita.


      • -annukka-
        Thaifan001 kirjoitti:

        Meidän koulu ainakaan ei anna korvaavuuksia AsiaExchangen ohjelman kursseista, koska ne ovat ihan alkeis- tai eka vuoden kursseja ja meillä pitää vaihdossa suorittaa jo ammattiopintoja. Muutenkin ohjelma näytti aika heppoiselta.

        Itse haen kouluni kautta Bangkok Universityyn. Sen taso on hyvä ja luotettava. Ongelma voi olla, että sinne on niin paljon tunkua, ja vain kaksi paikkaa jaossa. Tosin kuulin juuri, että ottavat myös maksullisesti freemovereita hintaan 1000 euroa/lukukausi. Pitänee miettiä tuota vaihtoehtoa jos arpaonni ei osu kohdalle...

        Moi!

        Olen myös hakemassa mahdollisesti free moverina Bangkok Universityyn, koska oman koulun kautta ei paikkaa Malesiassa tai Bangkokin Assumption Universityssä irronnut... Onko sulla tarkempaa tietoa kuinka ja koska free movereiden pitää hakea ja millaisella todennäköisyydellä paikan saa?
        Koulun sivuilla hakupäivämäärät on vähän epäselviä eikä koulun kv-toimisto vastannut lähettämääni sähköpostiin, mikä sinänsä luo hieman epäilyksiä oppilaitoksen laadusta ja toimivuudesta..


      • Thaifan001
        -annukka- kirjoitti:

        Moi!

        Olen myös hakemassa mahdollisesti free moverina Bangkok Universityyn, koska oman koulun kautta ei paikkaa Malesiassa tai Bangkokin Assumption Universityssä irronnut... Onko sulla tarkempaa tietoa kuinka ja koska free movereiden pitää hakea ja millaisella todennäköisyydellä paikan saa?
        Koulun sivuilla hakupäivämäärät on vähän epäselviä eikä koulun kv-toimisto vastannut lähettämääni sähköpostiin, mikä sinänsä luo hieman epäilyksiä oppilaitoksen laadusta ja toimivuudesta..

        meidän nimittäin on ja juuri siksi voimme hakea sinne pienemmällä lukukausimaksulla. pyydäpä koulusi kv-toimistoa ottamaan niihin yhteyttä, niin homma ehkä etenee joutuisammin. saavat niin paljon yhteydenottoja, että aika ei kuulemma riitä kaikille vastaamiseen...


      • omia kokemuksia
        thaifan001 kirjoitti:

        tuosta Asia Exchangen tarjoaman yliopiston tasosta. Olen nimittäin perinpohjin selvitellyt Thai-yliopistojen tasoa, ja nimenomaan Bangkok University on laadukas eliittiyliopisto, jolla on laaja kurssitarjonta.

        Meidän pitäisi suorittaa ainakin 30 ects-pistettä ulkomaan vaihdossa ollessa, joten AsiaExchange ei meille sovi. Niiden ohjelma on varmaankin tarkoitettu niille, joiden intressit ovat muualla kuin opiskelussa. =) Minä ainakin saan tuolla tonnin lukukausimaksulla suorittaa itse valitsemiani opintoja 30 pisteen verran. Ei tarvitse tyytyä kenenkään muun koostamaan pakettiin, minkä kokoonpano ei minua tyydytä.

        Mutta jokainen taaplaa tyylillään. Olen varma, että AsiaExchange kyllä löytää omanlaisensa asiakaskunnan vaikka sitten yliopistoporukan ulkopuolelta... Oikein antoisaa ja virikkeistä vaihtoaikaa kaikille Thaimaan vaihtoa harkitseville!

        Täältä näette miten jotkin Thaimaan yliopistot on rankattu 2007 ja 2008 "Webometrics Ranking of World Universities" -organisaation toimesta:

        http://www.webometrics.info/rank_by_country_select.asp

        Kasetsart on ykkösenä Thai-yliopistoista ja Prince of Songkla kolmantena, Bangkok University on 38. Southeast Asia -listalla 2007, 2008 ei isoa eroa. Kaiken kaikkiaan Thaimaassa on n.140 yliopistoa. Netistä löytyy myös muita ehkä relevantimpiakin rankkauksia, mutta yleisesti ottaen korkealta lötyy ainakin Chulalongkorn ja Kasetsart.

        Bangkok University on yksityisomisteinen. Suuri osa, esim. Kasetsart ja Prince of Songkla taas ovat valtion omistamia ja niiden kehittämiseen panostetaan valtion kassasta (Mm. Kasetsartin uuteen Education Centeriin hiljattain 300 000 000 bahtia = 6 500 000 €)

        Lisäksi itse Thaimaassa oleskellessani mielenkiinnosta (liittyy työhöni) vierailin muutamalla yliopistolla Bangkokissa tutustumassa tiloihin ja toimintamalleihin. Vahvimman vaikutuksen jättivät Kasetsart ja Chulalongkorn. Bangkokin yliopistolla oli sopivasti uusien opiskelijoiden värväystilaisuus ja vaikutti siltä, että tarjoavat perustason opetusta ja yhtenä houkuttimena on poimia suuresta massasta opiskelijoita hieman pienemmillä lukukausimaksuilla.

        Krediiteistä en tiedä muuta kuin että tyypillisesti lisää niitä pystyy vaihdossa keräämään suorittamalla joitakin lisäkursseja.

        Mielestäni on erittäin hyvä että uusia vaihtoehtoja ilmaantuu ja kuten thaifan001 kirjoittaa, kaikille varmasti löytyy sopivin.


      • Hannanainen
        Miekku kirjoitti:

        Kyselin AE toimiston tyypeiltä ja he ovat saaneet muutamia hakemuksia jo. Ainakin niin väittävät. Itsekin olen suunnittelemassa sinne lähtöä. Olisi todella hauskaa jos sinne tulisi myös muita suomalaisia. Ilmoittele toki miten kaverillesi on käynyt. Miten on toiminut kaikki yms. Varmasti löytyy paljon jotka olisivat kiinnostuneita.

        Olin kanssa yhteydessä AE:hen ja kuulemma syksyn ohjelmiin on tullut yhteensä jo kymmeniä hakemuksia (valtaosa yliopisto-opiskelijoilta). Phuket suosituin varmaankin eksoottisuutensa ja sen takia, että sinne ei ole oikein muuta väylää päästä olekaan kuin AE. Vihjasin että varmaan aika paljon poikia lähdössä Phuketiin, mutta sanoivat heillekin tulleen pienenä yllätyksenä että suurin osa hakemuksista on tullut tytöiltä.

        Pari kaveria on lähdössä Phuketiin mutta itse olen ajatellut lähteä Bangkokiin. Kurssit on mulle ok ja pääseehän sieltäkin reissamaan vaikka sinne paratiisirannoille;)


      • aasiaan ilman välityspalkki...
        omia kokemuksia kirjoitti:

        Täältä näette miten jotkin Thaimaan yliopistot on rankattu 2007 ja 2008 "Webometrics Ranking of World Universities" -organisaation toimesta:

        http://www.webometrics.info/rank_by_country_select.asp

        Kasetsart on ykkösenä Thai-yliopistoista ja Prince of Songkla kolmantena, Bangkok University on 38. Southeast Asia -listalla 2007, 2008 ei isoa eroa. Kaiken kaikkiaan Thaimaassa on n.140 yliopistoa. Netistä löytyy myös muita ehkä relevantimpiakin rankkauksia, mutta yleisesti ottaen korkealta lötyy ainakin Chulalongkorn ja Kasetsart.

        Bangkok University on yksityisomisteinen. Suuri osa, esim. Kasetsart ja Prince of Songkla taas ovat valtion omistamia ja niiden kehittämiseen panostetaan valtion kassasta (Mm. Kasetsartin uuteen Education Centeriin hiljattain 300 000 000 bahtia = 6 500 000 €)

        Lisäksi itse Thaimaassa oleskellessani mielenkiinnosta (liittyy työhöni) vierailin muutamalla yliopistolla Bangkokissa tutustumassa tiloihin ja toimintamalleihin. Vahvimman vaikutuksen jättivät Kasetsart ja Chulalongkorn. Bangkokin yliopistolla oli sopivasti uusien opiskelijoiden värväystilaisuus ja vaikutti siltä, että tarjoavat perustason opetusta ja yhtenä houkuttimena on poimia suuresta massasta opiskelijoita hieman pienemmillä lukukausimaksuilla.

        Krediiteistä en tiedä muuta kuin että tyypillisesti lisää niitä pystyy vaihdossa keräämään suorittamalla joitakin lisäkursseja.

        Mielestäni on erittäin hyvä että uusia vaihtoehtoja ilmaantuu ja kuten thaifan001 kirjoittaa, kaikille varmasti löytyy sopivin.

        Chulalongkorn näkyy olevan meidän koulun partnerikoulu. Hyvä, että se on rankattu korkealle. Taidanpa hakea sinne vaihtoon. Kiva, kun on mahdollisuus päästä reissuun maksamatta järkkyjä välityspalkkioita tai lukukausimaksuja.


      • laadusta
        thaifan001 kirjoitti:

        tuosta Asia Exchangen tarjoaman yliopiston tasosta. Olen nimittäin perinpohjin selvitellyt Thai-yliopistojen tasoa, ja nimenomaan Bangkok University on laadukas eliittiyliopisto, jolla on laaja kurssitarjonta.

        Meidän pitäisi suorittaa ainakin 30 ects-pistettä ulkomaan vaihdossa ollessa, joten AsiaExchange ei meille sovi. Niiden ohjelma on varmaankin tarkoitettu niille, joiden intressit ovat muualla kuin opiskelussa. =) Minä ainakin saan tuolla tonnin lukukausimaksulla suorittaa itse valitsemiani opintoja 30 pisteen verran. Ei tarvitse tyytyä kenenkään muun koostamaan pakettiin, minkä kokoonpano ei minua tyydytä.

        Mutta jokainen taaplaa tyylillään. Olen varma, että AsiaExchange kyllä löytää omanlaisensa asiakaskunnan vaikka sitten yliopistoporukan ulkopuolelta... Oikein antoisaa ja virikkeistä vaihtoaikaa kaikille Thaimaan vaihtoa harkitseville!

        jotakin eri thai-yliopistojen tasosta kertoo se että miten suomalaisilla korkeakouluilla on kahdenvälisiä vaihtosopimuksia kyseisten thai-yliopistojen kanssa. Esim. Kasetstart Universityn kanssa sopimukset on ainakin Helsingin, Turun, Vaasan ja Joensuun yliopistolla sekä TKK:lla. Melko vakuuttavaa! Ongelma on vaan siinä, että vaihtopaikkoja per korkeakoulu on vain pari tyypillisesti, tuon Asia Exchangenko kautta pääsee kaikki?? Pystyn kuvitteleen monenkin olevan valmis tuosta hiukan maksamaankin jos pääsee varmasti, etenkin jos saa koululta kuitenkin apurahaa.

        Bangkok Universityynkin on kahdenvälisiä sopimuksia. Ainakin Lappeenrannan teknillisellä sekä Satakunnan ja Mikkelin AMK:oilla.. Ja thaifanin korkeakoululla.


      • winter7
        omia kokemuksia kirjoitti:

        Täältä näette miten jotkin Thaimaan yliopistot on rankattu 2007 ja 2008 "Webometrics Ranking of World Universities" -organisaation toimesta:

        http://www.webometrics.info/rank_by_country_select.asp

        Kasetsart on ykkösenä Thai-yliopistoista ja Prince of Songkla kolmantena, Bangkok University on 38. Southeast Asia -listalla 2007, 2008 ei isoa eroa. Kaiken kaikkiaan Thaimaassa on n.140 yliopistoa. Netistä löytyy myös muita ehkä relevantimpiakin rankkauksia, mutta yleisesti ottaen korkealta lötyy ainakin Chulalongkorn ja Kasetsart.

        Bangkok University on yksityisomisteinen. Suuri osa, esim. Kasetsart ja Prince of Songkla taas ovat valtion omistamia ja niiden kehittämiseen panostetaan valtion kassasta (Mm. Kasetsartin uuteen Education Centeriin hiljattain 300 000 000 bahtia = 6 500 000 €)

        Lisäksi itse Thaimaassa oleskellessani mielenkiinnosta (liittyy työhöni) vierailin muutamalla yliopistolla Bangkokissa tutustumassa tiloihin ja toimintamalleihin. Vahvimman vaikutuksen jättivät Kasetsart ja Chulalongkorn. Bangkokin yliopistolla oli sopivasti uusien opiskelijoiden värväystilaisuus ja vaikutti siltä, että tarjoavat perustason opetusta ja yhtenä houkuttimena on poimia suuresta massasta opiskelijoita hieman pienemmillä lukukausimaksuilla.

        Krediiteistä en tiedä muuta kuin että tyypillisesti lisää niitä pystyy vaihdossa keräämään suorittamalla joitakin lisäkursseja.

        Mielestäni on erittäin hyvä että uusia vaihtoehtoja ilmaantuu ja kuten thaifan001 kirjoittaa, kaikille varmasti löytyy sopivin.

        Mutta ajattelin hakea Bangkokiin vaihtoon freemoverina. Ihanteellinen ajankohta olisi marras-maaliskuu ja kyselisinkin tiedättekö ylipistoja, joilla on tällainen trimester-käytäntö?


    • minuakin

      Mä olen miettinyt Thaimaaseen lähtemistä kyseisen ohjelman kautta, mutta vähän epäilyttää. En ole vielä kysellyt oman yliopiston kv-vastaavilta, että mikä on yliopiston kanta. Mietityttää myös miten kreditit ym. kääntyy todellisuudessa opintopisteiksi. Haluaisin kuitenkin about 30 op saada kasaan yhdessä lukukaudessa.

      Kokemuksia? Jotain lisätietoa ohjelmasta? :)

      Tätäkin ohjelmaa olen miettinyt: http://www.academyaccess.com/. Onko muille tuttu? Kokemuksia? Kuala Lumpuria lähinnä olen ajatellut, mutta hinta on kirpaisevat 2500 €. Asia Exchangella vain noin 1000 €. Kertookohan se jotain opetuksen tasosta vai mistä?

      • ja tasosta

        Academy Accessin ohjelmat maksaa noin roimasti varmaankin sen takia, että roudaavat ulkomaalaisia professoreita luennoimaan esim. tuonne Malesiaan. Eivät ymmärtääkseni ole yhteistyössä minkään paikallisen yliopiston kanssa.

        En usko hinnan suoraan heijastavan opetuksen tasoa. Molemmissa varmasti ihan ok vaihtoa ajatellen. Kannattaa varmistaa joo tuo opintopisteiden määrä.


    • vaihtoon syksyksi 2008

      mitä ootte mieltä thaimaasta vaihtokohteena ylipäätään? opiskelemaanhan sinne pääasiassa mennään, mutta thaimaata mainostetaan ainakin asia exchangella loistavana kohteena etenkin "viriileille poikamiehille". naisena mua ei se tietty puoli thaimaasta kiinnosta. ymmärrän kyllä, että jokainen ottaa vaihdosta irti sen, mitä itse haluaa, mutta mietinpä vaan että minkälainen mielikuva ihmisillä on yleensä vaihto-opiskelusta thaimaassa?

      • ja vielä enemmän

        mäkin muistan joistakin netistä löytyneistä vaihtariraporteista (miespuolisten) nähneeni jotakin tollasta. Mut eiköhän se niin kuitenkin mene, että itsestä se on kiinni suuressa maailmassa mitä siitä irti ottaa ja keskittyykö vaan hauskanpitoon vai johonkin muuhunkin.

        Ite oon harkinnut Bangkokiin lähtemistä ja tuossa miljoonakylässä turistina vierrailleena osaan sanoa, että se tarjoaa kyllä ihan kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä. Opiskelut ei omassa vaakakupissa ole se kaikkein tärkein juttu vaihdossa (vaikka ohan se kiva saada mukavasti opintopisteitäkin;) vaan se mitä kaikkea se siinä ympärillä tarjoaa.


    • ..............................

      Tiedättekö Aasiassa hyviä yliopistoja, joihin voisi pyrkiä itse freemoverina? Oon katsonut esim. Thaimaasta, mutta en ole keksinyt. Tosi vaikea löytää sivuilta vaihtoinfoa/vastaavaa.

      • AE:lle tuossa?

        Olisiko se juurikin tuon tiedon esilletuottaminen?

        Otin suoraan yhteyttä Bangkokin Kasetsart Universityyn ja vastaus tuli kyllä pian ja ehdottivat juuri tuota AE:nkin tarjoamaa kurssikokonaisuutta, ellei sitten koulullani olisi kahdenvälistä sopimusta heidän kanssaan (ei ole). Sanoivat että voin hakea ohjelmaan suoraan tai ollessani suomalainen AE:n kautta, mutta en näe järkeä hakea suoraan etenkin kun hinta oli melkein 200€ kalliimpi kuin AE:n kautta!! AE on kuulemma neuvotellut ryhmäalennukset suomalaisille opiskelijoille ja siitä syystä edullisuus. Omat epäilykset ainakin kaikonneet tuota konseptia kohtaan.


    • lähtevä

      Itse laitoin hakemuksen Asia Exchangelle ensi syksylle nyt Phuketissa olevan kaverini rohkaisemana. Hän on viihtynyt hyvin ja sanoi että kaikki toiminut erittäin hyvin.

      Ei oikein malttaisi enää odottaa, kesä saa mukavan jatkon=)

      • Heissulivei

        Se ois opiskelupaikka Phuketissa plakkarissa..
        Hieman toki sekavin mielin sinne lähdössä, koska ensinnäkin opiskelen aivan jotain muuta alaa kuin kauppatieteitä, mutta toisaalta ei se opiskelu tässä olekaan päällimmäisenä mielessä ;)

        Onkos paljon muita lähtijöitä?????
        Lohdullista olisi tietää, ettei vallan yksin katuja siellä tallaa :)


      • minäkin olisin
        Heissulivei kirjoitti:

        Se ois opiskelupaikka Phuketissa plakkarissa..
        Hieman toki sekavin mielin sinne lähdössä, koska ensinnäkin opiskelen aivan jotain muuta alaa kuin kauppatieteitä, mutta toisaalta ei se opiskelu tässä olekaan päällimmäisenä mielessä ;)

        Onkos paljon muita lähtijöitä?????
        Lohdullista olisi tietää, ettei vallan yksin katuja siellä tallaa :)

        lähdössä. Ikää vähän päälle 22 ja möreä-äänisempää sukupuolta edustan. :D


      • Löytyy etsimällä
        minäkin olisin kirjoitti:

        lähdössä. Ikää vähän päälle 22 ja möreä-äänisempää sukupuolta edustan. :D

        group Asia Exchange

        Näyttää olevan kuvia yms.

        Terveisin,
        Myös Phuketin mänijä


      • tuleva vaihtari
        Heissulivei kirjoitti:

        Se ois opiskelupaikka Phuketissa plakkarissa..
        Hieman toki sekavin mielin sinne lähdössä, koska ensinnäkin opiskelen aivan jotain muuta alaa kuin kauppatieteitä, mutta toisaalta ei se opiskelu tässä olekaan päällimmäisenä mielessä ;)

        Onkos paljon muita lähtijöitä?????
        Lohdullista olisi tietää, ettei vallan yksin katuja siellä tallaa :)

        ollaan lähössä.
        Aikamoista vääntöä sai käydä koulun kanssa kurssien hyväksyttävyydestä (opiskelen TKK:lla), mutta saan opiskelut sijoitettua vapaa-valintaisiin opintoihin. Kokkauskurssin käyn ihan omaksi ilokseni, enkä siitä hiisku koululle mitään :)
        Lähtööni 100 %:sti uskon vasta kun lentokone nousee maasta, mutta eiköhän ensi syksynä nähdä!


      • lähdössä!
        tuleva vaihtari kirjoitti:

        ollaan lähössä.
        Aikamoista vääntöä sai käydä koulun kanssa kurssien hyväksyttävyydestä (opiskelen TKK:lla), mutta saan opiskelut sijoitettua vapaa-valintaisiin opintoihin. Kokkauskurssin käyn ihan omaksi ilokseni, enkä siitä hiisku koululle mitään :)
        Lähtööni 100 %:sti uskon vasta kun lentokone nousee maasta, mutta eiköhän ensi syksynä nähdä!

        Osasivat Kilroy travelsilta kertoa kun omaa matkaani varailin. AE ehdottaa sivuillaan lentojen varaukseen esim. Kilroyta, josta saa henk.kohtaista palvelua ja opiskelijoille suunnattuja flexible-lippuja. Puhelin 09 680 78 211.

        Niin ja AE:n poijjaat kertoivat, että löytyyhän Phuketin yliopistolta tietty muunkin maalaisia vaihtareita ja tietty paikalliset opiskelijat. Innottaa!!


      • Mirsku
        Heissulivei kirjoitti:

        Se ois opiskelupaikka Phuketissa plakkarissa..
        Hieman toki sekavin mielin sinne lähdössä, koska ensinnäkin opiskelen aivan jotain muuta alaa kuin kauppatieteitä, mutta toisaalta ei se opiskelu tässä olekaan päällimmäisenä mielessä ;)

        Onkos paljon muita lähtijöitä?????
        Lohdullista olisi tietää, ettei vallan yksin katuja siellä tallaa :)

        tässä olisi yksi Phuketiin lähtijä myös! ootkos lähdössä keväällä vai syksyllä? itse hain tohon kevään ohjelmaan, ja innolla odottelen ensi vuotta, onhan siihen aikaa, mut ehtiipähän suunnitella. Ite opiskelen pääaineena ranskaa, joten ei todellakaan mitään, mitä kohdeyliopisto tarjoaa, mut eihän sinne opiskelemaan mennä ;)


      • elisa81
        Mirsku kirjoitti:

        tässä olisi yksi Phuketiin lähtijä myös! ootkos lähdössä keväällä vai syksyllä? itse hain tohon kevään ohjelmaan, ja innolla odottelen ensi vuotta, onhan siihen aikaa, mut ehtiipähän suunnitella. Ite opiskelen pääaineena ranskaa, joten ei todellakaan mitään, mitä kohdeyliopisto tarjoaa, mut eihän sinne opiskelemaan mennä ;)

        Mäkin oon ajatellut lähteä AE:n kautta Bangokiin tammikuussa vaikka ehdin jo valmistuakin sitä ennen, mutta koska he ottavat myös jo valmistuneita enkä kuitenkaan olisi saanut opintoja sairaanhoitajan tutkintooni sisällytettyä :)


      • santtu
        Mirsku kirjoitti:

        tässä olisi yksi Phuketiin lähtijä myös! ootkos lähdössä keväällä vai syksyllä? itse hain tohon kevään ohjelmaan, ja innolla odottelen ensi vuotta, onhan siihen aikaa, mut ehtiipähän suunnitella. Ite opiskelen pääaineena ranskaa, joten ei todellakaan mitään, mitä kohdeyliopisto tarjoaa, mut eihän sinne opiskelemaan mennä ;)

        Mä mietin ja pähkäilen tässä kovasti, että hakisinko myös ensi kevään Phuketin vaihtoon AE:n kautta. Olen koko kesän selaillut AE:n sivuja ja intoa olisi kovasti! En oikein tiedä, miten yliopistolla suhtaudutaan, kun ei liippaa edes kovin läheltä noi kauppatieteet (opiskelen kotitaloutta). Kokemuksia korvaavuuksista ja free mover-apurahoista? Onko joku saanut apurahaa AE:n vaihtoon?

        Oliko täällä joku, joka on jo käynyt AE:n vaihdossa? Syksyllä lähtijät:kertokaahan sitten kokemuksia, kun pääsette perille!:)


      • Miru.
        santtu kirjoitti:

        Mä mietin ja pähkäilen tässä kovasti, että hakisinko myös ensi kevään Phuketin vaihtoon AE:n kautta. Olen koko kesän selaillut AE:n sivuja ja intoa olisi kovasti! En oikein tiedä, miten yliopistolla suhtaudutaan, kun ei liippaa edes kovin läheltä noi kauppatieteet (opiskelen kotitaloutta). Kokemuksia korvaavuuksista ja free mover-apurahoista? Onko joku saanut apurahaa AE:n vaihtoon?

        Oliko täällä joku, joka on jo käynyt AE:n vaihdossa? Syksyllä lähtijät:kertokaahan sitten kokemuksia, kun pääsette perille!:)

        hakupaperit vaan rohkeesti vetämään ja suunta kohti phuketia! eipä nuo kurssit munkaan tutkintoa edistä, mutta uskon sen olevan enemmänkin sitä "elämänkoulua" ja mahtavia kokemuksia. en usko, että kukaan on katunut lähtemistään aasiaan vaihtoon! kokemuksia ja tarinoita sieltä paikan päältä todellakin kaivataan, kirjotelkaa!


      • nursemaid
        santtu kirjoitti:

        Mä mietin ja pähkäilen tässä kovasti, että hakisinko myös ensi kevään Phuketin vaihtoon AE:n kautta. Olen koko kesän selaillut AE:n sivuja ja intoa olisi kovasti! En oikein tiedä, miten yliopistolla suhtaudutaan, kun ei liippaa edes kovin läheltä noi kauppatieteet (opiskelen kotitaloutta). Kokemuksia korvaavuuksista ja free mover-apurahoista? Onko joku saanut apurahaa AE:n vaihtoon?

        Oliko täällä joku, joka on jo käynyt AE:n vaihdossa? Syksyllä lähtijät:kertokaahan sitten kokemuksia, kun pääsette perille!:)

        Erityisesti työelämässä arvostetaan nykyisin poikkitieteellisiä opintoja ja ne antavatkin erinomaiset mahdollisuudet erottua muista saman alan opiskelijoista. Kauppatieteiden opinnoista ei myöskään ole koskaan haittaa arkielämässä (tosin ei kotitaloudenkaan :D). Nykypäivänä määrärahat on vaan korkeakouluissa niin tiukilla, että henkilökunta suosittelee nopeinta (heille halvinta) reittiä kohti valimistumista jättäen opiskelijalle tutkinnon käteen ilman mitään käytänön osaamista.

        Itse ainakin Thaimaassa opiskellessani suoritin täysin muita aineita kuin oma terveydenhoitajan tutkintoni (esim. kieltä, kulttuuria ja taloutta). Opinnot olivat erittäin antoisia ja sainkin myöhemmin työ(harjoittelu)paikan ensiksi Australiaan ja sitten pääsinkin unelmieni työpaikkaan Helsingissä.

        Kukaan omassa korkeakoulussa ei minua aikoinaan kannustanut Thaimaahan, mutta koin sen yhdeksi tärkeimmistä asioista joita opintojen aikana oli. Sainkin apurahat ja kurssitkin hyväksiluettiin myöhemmin.

        Se onkin oikeastaan itsestä hyvin pitkälle kiinni ja sitä saa mitä haluua. Eikä se ilmasto ja hintatasokaan siellä Thaimaassa vähiten houkuttanut.. ;)


      • santtu
        nursemaid kirjoitti:

        Erityisesti työelämässä arvostetaan nykyisin poikkitieteellisiä opintoja ja ne antavatkin erinomaiset mahdollisuudet erottua muista saman alan opiskelijoista. Kauppatieteiden opinnoista ei myöskään ole koskaan haittaa arkielämässä (tosin ei kotitaloudenkaan :D). Nykypäivänä määrärahat on vaan korkeakouluissa niin tiukilla, että henkilökunta suosittelee nopeinta (heille halvinta) reittiä kohti valimistumista jättäen opiskelijalle tutkinnon käteen ilman mitään käytänön osaamista.

        Itse ainakin Thaimaassa opiskellessani suoritin täysin muita aineita kuin oma terveydenhoitajan tutkintoni (esim. kieltä, kulttuuria ja taloutta). Opinnot olivat erittäin antoisia ja sainkin myöhemmin työ(harjoittelu)paikan ensiksi Australiaan ja sitten pääsinkin unelmieni työpaikkaan Helsingissä.

        Kukaan omassa korkeakoulussa ei minua aikoinaan kannustanut Thaimaahan, mutta koin sen yhdeksi tärkeimmistä asioista joita opintojen aikana oli. Sainkin apurahat ja kurssitkin hyväksiluettiin myöhemmin.

        Se onkin oikeastaan itsestä hyvin pitkälle kiinni ja sitä saa mitä haluua. Eikä se ilmasto ja hintatasokaan siellä Thaimaassa vähiten houkuttanut.. ;)

        Kiitos kannustuksesta ja viesteistä. On tosi kiva kuulla, että muitakin on lähdössä tai lähtenyt jo vaihtoon AE:n kautta. Minä sain soiton yliopiston kv-toimistosta ja kannustusta sieltäkin käsin, tosin heidän omiin vaihtokohteisiinsa. Nyt päätin, että haen vaihtoon Singaporeen ja Sydneyn yliopistoon australiaan, mutta jos kumpikaan ei tärppää, haen ensi syksyksi AE:n kautta Thaimaan vaihtoon. Eli lähdössä olen, kunhan vain saisi selvyyden, että mihin! :)


    • hothot85

      Näyttäisi Asia Exchangen ohjelmiin osallistuvan paljon ihmisiä. Onko kenelläkään kokemuksia vaihdosta Indonesiassa? Itse olen harkinnut sitäkin vaihtoehtoa, mutta kovin vaikea löytää tietoa kohteista. Taidankin harkita AE:n kohdetta Siam Universityssä. Kursseja olisi tarjolla vaikka kuinka paljon ja porukatkin lupasivat tulla käymään jouluna Bangkokissa. Näyttäis AN:n sivuilla olevan vielä joku promo käynnissä. Jos siitä jatkais vielä sitten sinne Indoihinkin lukukauden jälkeen. Tosin nyt pitää laittaa vauhtia, näyttäisi hakuaika menevän umpeen kohta.

      • rock86

        Itseni piti lähteä joulukuussa kiertelemään Kaakkois-Aasiaa Bangkokista käsin ihan omatoimisesti periodi 3:sen ajaksi, mutta kaveri meni peruuttaan (tyttöystävä uhaksi erolla). Nyt eksyin näille AE:n sivuille, ja kieltämättä houkuttelevalta vaihtoehdolta näyttäisi.

        Vielä olisi siis 11 päivää aikaa päättä tuon Siamin suhteen. Ajankohtakin olisi osuva.

        Ei vain ole mitään hajua vielä tuon Siamin yliopiston tasosta, eikä siitä suostuvatko ne Turun yliopistolla lukemaan nämä kauppatieteen opinnot hyväksi valtiotieteen opinnoiksi / saamaan sitä opintorahaa tuolle ajalle...

        Onko kellään tietoa, miten sitä aikaa jaa muualla Thaimaassa/Kaakkois-Aasiassa matkusteluun tuon opiskelun lomassa? Ainakin opintotarjotin näytti kovin tyhjältä, enkä jaksa uskoa opintojen olevan kamalan vaikeitakaan... Minkä pituisia trippejä ehtii tekemään?

        Mietityttäää.


      • minä taas
        rock86 kirjoitti:

        Itseni piti lähteä joulukuussa kiertelemään Kaakkois-Aasiaa Bangkokista käsin ihan omatoimisesti periodi 3:sen ajaksi, mutta kaveri meni peruuttaan (tyttöystävä uhaksi erolla). Nyt eksyin näille AE:n sivuille, ja kieltämättä houkuttelevalta vaihtoehdolta näyttäisi.

        Vielä olisi siis 11 päivää aikaa päättä tuon Siamin suhteen. Ajankohtakin olisi osuva.

        Ei vain ole mitään hajua vielä tuon Siamin yliopiston tasosta, eikä siitä suostuvatko ne Turun yliopistolla lukemaan nämä kauppatieteen opinnot hyväksi valtiotieteen opinnoiksi / saamaan sitä opintorahaa tuolle ajalle...

        Onko kellään tietoa, miten sitä aikaa jaa muualla Thaimaassa/Kaakkois-Aasiassa matkusteluun tuon opiskelun lomassa? Ainakin opintotarjotin näytti kovin tyhjältä, enkä jaksa uskoa opintojen olevan kamalan vaikeitakaan... Minkä pituisia trippejä ehtii tekemään?

        Mietityttäää.

        en ole varma Siamista, mutta ainakin Phuketissa tai Bangkokissa näytti olevan niin, että luentoja on vain ti-to, eli pe-ma on aina vapaata. Näin siis ehtisi hyvin reissaamaan :)
        Kannattaa katsoa yliopiston sivuilta, jos AE:n sivuilla sattuu olemaan linkki..

        Jos poikaystäväni uhkaisi minua erolla vaihdon takia, harkitsisin tarkkaan, sillä elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi. Jos en nyt pääse lähtemään vaihtoon, kadun sitä varmasti koko loppuelämäni..


      • 2009
        rock86 kirjoitti:

        Itseni piti lähteä joulukuussa kiertelemään Kaakkois-Aasiaa Bangkokista käsin ihan omatoimisesti periodi 3:sen ajaksi, mutta kaveri meni peruuttaan (tyttöystävä uhaksi erolla). Nyt eksyin näille AE:n sivuille, ja kieltämättä houkuttelevalta vaihtoehdolta näyttäisi.

        Vielä olisi siis 11 päivää aikaa päättä tuon Siamin suhteen. Ajankohtakin olisi osuva.

        Ei vain ole mitään hajua vielä tuon Siamin yliopiston tasosta, eikä siitä suostuvatko ne Turun yliopistolla lukemaan nämä kauppatieteen opinnot hyväksi valtiotieteen opinnoiksi / saamaan sitä opintorahaa tuolle ajalle...

        Onko kellään tietoa, miten sitä aikaa jaa muualla Thaimaassa/Kaakkois-Aasiassa matkusteluun tuon opiskelun lomassa? Ainakin opintotarjotin näytti kovin tyhjältä, enkä jaksa uskoa opintojen olevan kamalan vaikeitakaan... Minkä pituisia trippejä ehtii tekemään?

        Mietityttäää.

        Mulla saattaisi olla rock86:lle hyödyllistä tietoa esim. Siamista, kun oon tarkkaan kartoittanut eri vaihtoehtoja (ite lähdössä 2009).

        Taso:
        - Siam on rankattu joissakin mittauksissa thai-yliopistojen parhaimpaan neljännekseen (kaikkiaan Thaimaassa 144 yliopistoa).
        - Joillakin suomalaisilla korkeakouluilla kuuluu olevan kahdenvälinen vaihtosopimus Siamin kanssa. Kertoo, että taso tunnustettu.

        Apurahat ja hyväksiluvut:
        - Turun yliopisto mainostaa sivuillaan AE:ta ja tiedän ystävältäni, joka osallistui AE:n ohjelmaan, että Turusta on ollut enemmänkin osallistujia mm. oikiksesta. Apurahoja on myönnetty ja kurssit hyväksiluettu.
        - Selvää on, että apurahahakemus/opintosuunnitelma kannattaa varustaa hyvillä perusteluilla ja kurssikuvauksilla, jos tälläiset on saatavilla. Sitten kun ne lyö kv-ihmisen/tutkintovastaavan kouraan henk.kohtaisesti, niin pitäis homman olla bueno.

        Vapaa-aika/matkustelu:
        - Eihän tuo vaihto-opiskelu mitään raatamista ole ja pari entistä "siamilaista" kertoi aikataulujen olevan joustavia ja vaativuuden olevan "sopiva"(Facebookissa oma ryhmä Siamissa vaihdossa olleille=). Kannattaa vaan etukäteen sopia, jos on pitempää reissua suunnitellut. "Pitkät viikonloput" onnistuu poikkeuksetta.
        - Monet tuntuu jäävän myös vaihdon jälkeen esim. kuukaudeks Aasiaan kierteleen. Tossa vaiheessa on varmasti käytännöt ym. tutumpia ja reissaamisesta saa paremmin irti.
        - Bangkokhan on tunnetusti aivan loistava hubi, eli tuolta pääsee melkein mihin vaan halpalentoyhtiöillä kuten Air Asia.

        Kandee vaikka soittaa AE:lle. Ite sain tosi ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua.


      • 2009
        rock86 kirjoitti:

        Itseni piti lähteä joulukuussa kiertelemään Kaakkois-Aasiaa Bangkokista käsin ihan omatoimisesti periodi 3:sen ajaksi, mutta kaveri meni peruuttaan (tyttöystävä uhaksi erolla). Nyt eksyin näille AE:n sivuille, ja kieltämättä houkuttelevalta vaihtoehdolta näyttäisi.

        Vielä olisi siis 11 päivää aikaa päättä tuon Siamin suhteen. Ajankohtakin olisi osuva.

        Ei vain ole mitään hajua vielä tuon Siamin yliopiston tasosta, eikä siitä suostuvatko ne Turun yliopistolla lukemaan nämä kauppatieteen opinnot hyväksi valtiotieteen opinnoiksi / saamaan sitä opintorahaa tuolle ajalle...

        Onko kellään tietoa, miten sitä aikaa jaa muualla Thaimaassa/Kaakkois-Aasiassa matkusteluun tuon opiskelun lomassa? Ainakin opintotarjotin näytti kovin tyhjältä, enkä jaksa uskoa opintojen olevan kamalan vaikeitakaan... Minkä pituisia trippejä ehtii tekemään?

        Mietityttäää.

        Näköjään Siamin hakuaikaa venytetty parilla viikolla. Varmaan joku laittanu palautetta AE:lle, että kesällä on vähän hankalampaa hakea vaihtoon... Tässä teksti www.asiaexchange.fi: "Kesälomakaudesta johtuen hakuaikaa Siamin yliopiston ohjelmaan (Bangkok) on pidennetty kestämään 2.9.2008 asti. "


      • rock86
        2009 kirjoitti:

        Näköjään Siamin hakuaikaa venytetty parilla viikolla. Varmaan joku laittanu palautetta AE:lle, että kesällä on vähän hankalampaa hakea vaihtoon... Tässä teksti www.asiaexchange.fi: "Kesälomakaudesta johtuen hakuaikaa Siamin yliopiston ohjelmaan (Bangkok) on pidennetty kestämään 2.9.2008 asti. "

        Hieno homma tuo, tuli kuin tilauksesta. On meinaa meidän kansainvälisten asioiden hoitaja lomalla 15.8 asti :)


    • vaihtoonhaikaaja

      Sain messuilla käsiini Asia Exchangen esitteen ja siinä mainitaan mm. vaihto-ohjelmasta Balilla. Kuullostaa melkein liian hyvältä! Olisko muita lähtijöitä? =D

      • julkaistu

        Näyttää olevan Balin ohjelma julkastu AE:n nettisivuilla (www.asiaexchange.fi)! Tämä jamppa alkaa pistään suunnitelmia uusiksi=)


      • vgn
        julkaistu kirjoitti:

        Näyttää olevan Balin ohjelma julkastu AE:n nettisivuilla (www.asiaexchange.fi)! Tämä jamppa alkaa pistään suunnitelmia uusiksi=)

        Kavereitten kanssa on nyt hommattu vaihtopaikka talvelle 2009 siam universityyn bangkokkiin. Pari kuukautta uuudenvuoden molemmin puolin ollaan, joten jos joku sattuu olemaan mestoilla samoihin aikoihin, vois olla hauskaa olla yhteyksissä.

        Satutaan olemaan erityisen letkeä remmi:)
        heittäkää vaikka maililla: vgn86 (ät) hotmail piste com


      • A.M.K
        vgn kirjoitti:

        Kavereitten kanssa on nyt hommattu vaihtopaikka talvelle 2009 siam universityyn bangkokkiin. Pari kuukautta uuudenvuoden molemmin puolin ollaan, joten jos joku sattuu olemaan mestoilla samoihin aikoihin, vois olla hauskaa olla yhteyksissä.

        Satutaan olemaan erityisen letkeä remmi:)
        heittäkää vaikka maililla: vgn86 (ät) hotmail piste com

        Tänään meilasin hakupaperit AE:lle!! Phuketiin suunta. Ei malta odottaa... Rakastuin siihen paikkaan, kun 2 viikkoa vietin lomaa siellä.


      • Innokas balille lähtiä

        Olen tässä juuri miettimässä tonne balille lähtöä ja mielessä pyörii muutamia kysymyksiä. Ensinnäkin mikäköhän tasosta opetusta tossa yliopistossa mahtaa saada. Toiseksi mietin tota ite hakemusta ja siinä vaadittuja terveystarkastuksia. Joutuuko sitä siis raahaamaan sen lomakkeen lääkärille ja ottaa jotkut keuhko kuvat?!?


      • Baliaaja
        Innokas balille lähtiä kirjoitti:

        Olen tässä juuri miettimässä tonne balille lähtöä ja mielessä pyörii muutamia kysymyksiä. Ensinnäkin mikäköhän tasosta opetusta tossa yliopistossa mahtaa saada. Toiseksi mietin tota ite hakemusta ja siinä vaadittuja terveystarkastuksia. Joutuuko sitä siis raahaamaan sen lomakkeen lääkärille ja ottaa jotkut keuhko kuvat?!?

        Sama homma, lähdössä ollaan. Mulla on eräs Suomeen Indonesiasta muuttanut kaveri, joka osasi hieman valoittaa Indo-yliopistojen tasoa. Kuulemma tuo Udayana University on tasokkain Jakartan ulkopuolella (ja Jakarta kaupunkina ei ainakaan meikäläistä nappaa:). Yliopiston sivut: http://www.unud.ac.id/eng/about/ . Ihan hyvältä vaikuttaa, vaikka itse en ainakaan pelkästään opintojen takia reissuun ole lähdössä... Toki tuokin kiinnostaa, että saa suorittaa kursseja joita Suomessa ei ole tarjolla. Kokonaisuus ratkaisee.

        Kyselin AE:lta tuosta hakulomakkeesta ja vaatimukset tulevat kuulemma yliopistolta. Ymmärtääkseni kaikilla korkeakouluilla maksuttomasta terveydentarkastuksesta vastaa Ylioppilaiden terveydenhoitosäätiö. AE:lta vastasivat myös, että röntgenkuvat eivät ole pakolliset.


      • balifani
        Baliaaja kirjoitti:

        Sama homma, lähdössä ollaan. Mulla on eräs Suomeen Indonesiasta muuttanut kaveri, joka osasi hieman valoittaa Indo-yliopistojen tasoa. Kuulemma tuo Udayana University on tasokkain Jakartan ulkopuolella (ja Jakarta kaupunkina ei ainakaan meikäläistä nappaa:). Yliopiston sivut: http://www.unud.ac.id/eng/about/ . Ihan hyvältä vaikuttaa, vaikka itse en ainakaan pelkästään opintojen takia reissuun ole lähdössä... Toki tuokin kiinnostaa, että saa suorittaa kursseja joita Suomessa ei ole tarjolla. Kokonaisuus ratkaisee.

        Kyselin AE:lta tuosta hakulomakkeesta ja vaatimukset tulevat kuulemma yliopistolta. Ymmärtääkseni kaikilla korkeakouluilla maksuttomasta terveydentarkastuksesta vastaa Ylioppilaiden terveydenhoitosäätiö. AE:lta vastasivat myös, että röntgenkuvat eivät ole pakolliset.

        heipsis. mäkin oon alkanu harkitsemaan vaihtoa balille asia exchangen kautta ensi syksyksi. tuo asia exchangen kurssitarjonta tuntuu tosin hieman liian suppealta koska Udayanan yliopisto olisi täynnä vaikka minkälaista opiskeltavaa! balile lähtö tulee myös aika kalliiksi kun hintaan lisätään vielä lennot:( toki yritän apurahoja sitten hakea, mutta eiväthän ne varmoja ole..

        onko kellään kokemuksia vaihdosta balilla jotain muuta kautta? eikös tämä ole ensimmäinen vuosi kun asia exchange sinne vaihdon järjestää..


      • Balisti
        balifani kirjoitti:

        heipsis. mäkin oon alkanu harkitsemaan vaihtoa balille asia exchangen kautta ensi syksyksi. tuo asia exchangen kurssitarjonta tuntuu tosin hieman liian suppealta koska Udayanan yliopisto olisi täynnä vaikka minkälaista opiskeltavaa! balile lähtö tulee myös aika kalliiksi kun hintaan lisätään vielä lennot:( toki yritän apurahoja sitten hakea, mutta eiväthän ne varmoja ole..

        onko kellään kokemuksia vaihdosta balilla jotain muuta kautta? eikös tämä ole ensimmäinen vuosi kun asia exchange sinne vaihdon järjestää..

        Jepsis. Itse olen kanssa melkoisella varmuudella lähdössä.

        Eikös se ole kuitenkin Udayana University, joka opetuksen järjestämisestä vastaa, ei AE? Ymmärtääkseni kuvio menee niin, että yleensäkin vaihtoon lähtijälle on tarjolla aina rajattu määrä ko. vaihto-ohjelmaan kuuluvia kursseja (esim. Erasmus-vaihdossani taisi tarjolla olla jotain 6 kurssia). Ns. avointa kurssitarjotinta ei yleensä ole tarjolla, ja vielä harvemmin ainakaan englanninkielellä. Voihan sitä yrittää löytää vaihtopaikkaa itsenäisestikin, mutta ainakin oman korkeakoulun mukaan siihen tulis varata jopa vuoden selvittelyaika ja kustannuksista, kursseista, niiden laajuuksista, ajankohdista jne. ei ole aina varmuutta.

        Balille voi päästä hyvinkin kohtuuhinnalla esim. lentämällä eka vaikka Bangkokiin tai Kuala Lumpuriin ja sieltä Air Asialla Balille. Näin tein itse Aasian tourillani vuosi sitten=)

        Balille ei ainakaan omalla koulullani (ja tuskin monella muullakaan) vaihtosopimusta. Vaikuttaa tuo AE:n ohjelma tosi houkuttelevalta ja vielä halvaltakin. Alunperin ennen kuin kuulin tästä olin miettinyt maksullisista vaihtoehdoista Academy Accesin ohjelmaa Kuala Lumpurissa, mutta se maksais 2500 eli yli tonnin enemmän kuin AE:n Bali!


      • -----

        JOO!! surffaamaan ♥


      • 123
        ----- kirjoitti:

        JOO!! surffaamaan ♥

        Hei! kaikki Balille syksyllä suuntaavat, laittakaa meiliä tuleen osoitteeseen [email protected]. Vois jakaa tietoo..


    • eagle_87

      Heips, täällä olisi yksi hyvin todennäköinen Siam Universityyn, Bangkokiin lähtijä. Talvella 2009-2010 siis, marras-helmikuu.

      Olisi kiva viestitellä muiden Bangkokiin vaihtoon lähtevien kanssa. Etsin myös mahdollisesti (naispuolista) huonekaveria, varmaankin tuonne Sivalai Placeen.

      Miten teillä muuten onnistui koululla vaihtosuunnitelman hyväksyminen? Mitä kursseja olette ajatelleet opiskella? En tuolta AE:n sivuilta saanut selville, mitkä kurssit ovat juuri silloin marras-helmikuun välillä tarjolla.

      Laittakaa ihmeessä mailia =) eagle_87 @ hotmail.com

      • baliwuhuu

        heei kiva balille näyttää olevan lähdössä porukkaa!
        ...jee ens syksyksi surffaamaan:D


      • baliman
        baliwuhuu kirjoitti:

        heei kiva balille näyttää olevan lähdössä porukkaa!
        ...jee ens syksyksi surffaamaan:D

        Mä kun luulin, että sinne lähdetään vaihto-OPISKELEMAAN! No eiköhän siellä jää aikaa myös esim. surffaukselle ja reissaamiselle:). Ja opiskelu tuo sitten vaikka "raamit" pitämään reissun kasassa.

        Ite järkeilin, että tuolla on varmasti mukavampi kartuttaa opintopisteitä kuin Suomen rännässä! Pitää mennä kun vielä mahdollista...


      • Hanica
        baliman kirjoitti:

        Mä kun luulin, että sinne lähdetään vaihto-OPISKELEMAAN! No eiköhän siellä jää aikaa myös esim. surffaukselle ja reissaamiselle:). Ja opiskelu tuo sitten vaikka "raamit" pitämään reissun kasassa.

        Ite järkeilin, että tuolla on varmasti mukavampi kartuttaa opintopisteitä kuin Suomen rännässä! Pitää mennä kun vielä mahdollista...

        Hellou!

        Täällä olisi yksi varmasti Balille ensi syksynä matkaava! Jos olet päättänyt lähteä myös ja mielesi tekee jakaa innostusta, mailaa ihmeessä: [email protected].

        Surffausta, aurinkoa ja uutta kulttuuria odotellen!


      • balifani
        Hanica kirjoitti:

        Hellou!

        Täällä olisi yksi varmasti Balille ensi syksynä matkaava! Jos olet päättänyt lähteä myös ja mielesi tekee jakaa innostusta, mailaa ihmeessä: [email protected].

        Surffausta, aurinkoa ja uutta kulttuuria odotellen!

        jjei, mulle just varmistu balille paikka ens syksyks:)


      • reino
        balifani kirjoitti:

        jjei, mulle just varmistu balille paikka ens syksyks:)

        Mistä olette hakeneet apurahoja noihin AE:n järjestämiin ohjelmiin? Varsinkin kiinnostais tietää mistä tekniikan alan yliopisto-opiskelija vois saada tukia...


      • ToniTheTiikeri

        Elikkäs mulla on kans lähtö bangkokiin mut kesäkuussa,oon kelaillu tota Sivalai Placee, kämppis vaa uupuu.Eli jos joltai viel puuttuu ni ottaa vaa yhteyttä.


      • koululta ja säätiöiltä
        reino kirjoitti:

        Mistä olette hakeneet apurahoja noihin AE:n järjestämiin ohjelmiin? Varsinkin kiinnostais tietää mistä tekniikan alan yliopisto-opiskelija vois saada tukia...

        Eiköhän lähestulkoon kaikki yliopistot ja amk:t myönnä jonkinlaisia stipendejä/matkarahoja riippumatta siitä mihin vaihtoon lähtee.

        Jos oma koulu ei myönnä apurahaa opiskelijoille siihen kohteeseen, mihin opiskelija oikeasti haluaa lähteä, vaan yrittää väenväkisin tuputtaa jotain Erasmus-vaihtoa Saksasta kemikaalitehtaan vierestä (hieman karrikoitua mutta näin periaatteessa), niin siinä ei kyllä opiskelijan etua ajatella vaan säästellään omista freemover -määrärahoista ja koitetaan saada muut maksumiehiksi.

        Apurahoja myöntäviä rahastoja ja säätiöitähän löytyy googlellakin useita. Ja sit moni työnantaja tai kotiseudun säätiö saattaa sponssata...


      • vapaa liikkuja
        reino kirjoitti:

        Mistä olette hakeneet apurahoja noihin AE:n järjestämiin ohjelmiin? Varsinkin kiinnostais tietää mistä tekniikan alan yliopisto-opiskelija vois saada tukia...

        Miettikää nyt tarkkaan tytöt ja pojat mitä olette tekemässä. Vaihto-opiskelu edellyttää opiskelua, oli kyse maasta kuin maasta. Kela myöntää opintotukea ulkomailla suoritettaviin free mover -opintoihin, mutta tämä edellyttää niiden opintopisteiden kiikuttamista takaisin omaan oppilaitokseen. Myös muut rahoittajat ovat erittäin hyvin perillä surffailijoiden aikeista rantalomakohteissa.

        Oikea free mover -opiskelu maksaa aina pitkälle yli tonnin. Kannattaa miettiä kuinka paljon opiskelulle tulee hintaa, jos vaihtopaikka ja takaisin perityt opintotuet lasketaan yhteen. Nopealla matematiikalla lukukaudelle tulee nopeasti hintaa yli €3000 ja tuloksena on 0 opintopistettä. Tällä rahalla kannattaa surffaamiset pitää rannalla ja jättää opinnot sinne, missä opintoja on.


      • en ilman noppia
        vapaa liikkuja kirjoitti:

        Miettikää nyt tarkkaan tytöt ja pojat mitä olette tekemässä. Vaihto-opiskelu edellyttää opiskelua, oli kyse maasta kuin maasta. Kela myöntää opintotukea ulkomailla suoritettaviin free mover -opintoihin, mutta tämä edellyttää niiden opintopisteiden kiikuttamista takaisin omaan oppilaitokseen. Myös muut rahoittajat ovat erittäin hyvin perillä surffailijoiden aikeista rantalomakohteissa.

        Oikea free mover -opiskelu maksaa aina pitkälle yli tonnin. Kannattaa miettiä kuinka paljon opiskelulle tulee hintaa, jos vaihtopaikka ja takaisin perityt opintotuet lasketaan yhteen. Nopealla matematiikalla lukukaudelle tulee nopeasti hintaa yli €3000 ja tuloksena on 0 opintopistettä. Tällä rahalla kannattaa surffaamiset pitää rannalla ja jättää opinnot sinne, missä opintoja on.

        Aasiassa, kuten lähes joka puolella maailmaa Suomea lukuunottamatta, noudatetaan jonkinasteista läsnäolopakkoa, joten onhan tuo vaihto pakostikin muutakin surffaamista. Vaihtorapparit tukevat käsitystä ja samoin muutaman kaverini kertomukset AE:n vaihdosta. Hyvin tyytyväisiä ovat olleet opintoihinkin ja kolmen kuukauden jaksosta Thaimaassa on kertynyt reilu 20 noppaa.

        Tuskinpa kukaan lähtee vaihtoon ilman että ensin selvittää omalta koululta onko opinnot hyväksiluettavissa.


    • card

      heat;

    • opposite

      will; clomid for men; valtrex side effects; lasix side affect; viagra; buy discount meridia; valium; cialis;

    • poor

      smile; clomid online; tetracycline 500 mg; is fastin phentermine; adipex; injecting ultram; is the drug soma addictive; online prescription rxpricebusters.com zithromax; accutane effects side; baclofen;

    • colony

      enter; order nolvadex; buy cymbalta; bayer levitra; buy tramadol cod; levaquin and alcohol; _effets secondaires de levitra;

    • stead

      grand; tetracycline stain on tooth; ultram; viagra levitra; the effects of xanax; valium; accutane;

    • glad

      strong; benicarlo reformas; retin-a; cytotec; camel cig; stromectol side effects; celexa paresthesia; cheap generic acomplia; acomplia amp phentermine diet pills;

    • brought

      tone; strattera approval; cytotechnology; baclofen side effects; acomplia diet rimonabant smoke; monaslim; cialis discount;

    • outqqldr
    • vaihtis

      Voin suositella hyvin noita asia exchangen ohjelmia. Hakuprosessi helppo, hinta huokea muihin ohjelmiin verrattuna, kurssit mielenkiintoisia ja sopiva koulu löytyi vaikka pohjalla oli pelkkä peruskoulu.

    • Larla

      Hyvä ohjelma, jossa opintopisteet kertyy melko helposti. Samalla voi matkustella edullisesti ympäri Aasiaa ja saada näin ikimuistoisen kokemuksen.
      Ohjelmaankin voi saada pojilta alennusta reittä pitkin, jos hyvä flaxi käy. Kannattaa mennä tulevalle goomille kokeilemaan ja kyselemään. Siellä on meitä vanhoja vaihtareita ja AEn pojat.

      • ja takaisin ikävöivä

        Voin myös ehdottamasti suositella! Paras kokemus ehdottomasti ja Aasia-kärpänen puraisi minuakin isosti. Vaihtariporukka, yliopiston henkilökunta ja järjestäjät oli kaikki loistavaa sakkia. Kiitos heille!


    • Finlanren

      Onko ketään Kiinaan syksyllä aikovia?

      • lumiballoh

        Tai ketään Balille syksyllä aikovia? :)


      • matkakuumeinen
        lumiballoh kirjoitti:

        Tai ketään Balille syksyllä aikovia? :)

        Entäs Kuola Lumpuriin Academia Accessin tai muuta kautta aikovia tammikuussa 2011?


      • Pettynytopiskelija
        matkakuumeinen kirjoitti:

        Entäs Kuola Lumpuriin Academia Accessin tai muuta kautta aikovia tammikuussa 2011?

        AE:n kautta en suosittelisi menemään yhtään mihinkään, ainakaan oman kokemukseni perusteella ja parin muun saman puljun kautta vaihdossa olleen mukaan.

        Kun saavuimme kohteeseen, saimme tietää, että luvatuista tunneista järjestetäänkin vain puolet. Kun yritimme saada korvaavaa opetusta tai rahoja takaisin, AE:n tyypit vastasivat vain, että näin voi käydä, kun lähtee vaihtoon ja Aasialainen kulttuuri on erilainen ja blaa blaa. Eivät välittäneet yhtään siitä, että opiskelijat olivat maksaneet itsensä kipeäksi saadakseen vain puolet luvatusta opetuksesta (ja sekin oli todella huonotasoista).

        Kannattaa mieluummin hakea johonkin oman yliopiston vaihto-ohjelmaan tai vaikka sitten itse laittaa viestiä johonkin yliopistoon.


      • oppinsaoppinut
        Pettynytopiskelija kirjoitti:

        AE:n kautta en suosittelisi menemään yhtään mihinkään, ainakaan oman kokemukseni perusteella ja parin muun saman puljun kautta vaihdossa olleen mukaan.

        Kun saavuimme kohteeseen, saimme tietää, että luvatuista tunneista järjestetäänkin vain puolet. Kun yritimme saada korvaavaa opetusta tai rahoja takaisin, AE:n tyypit vastasivat vain, että näin voi käydä, kun lähtee vaihtoon ja Aasialainen kulttuuri on erilainen ja blaa blaa. Eivät välittäneet yhtään siitä, että opiskelijat olivat maksaneet itsensä kipeäksi saadakseen vain puolet luvatusta opetuksesta (ja sekin oli todella huonotasoista).

        Kannattaa mieluummin hakea johonkin oman yliopiston vaihto-ohjelmaan tai vaikka sitten itse laittaa viestiä johonkin yliopistoon.

        Ite olin Kiinassa opiskelemassa 2007, jolloin ei pahemmin apuja haku prosessiin ollut tarjolla. Hain paikan itse, joka ei muuten ollut mikään simppeli homma, esim. ekaan mailiin sain vastauksen 2kk odottelun jälkeen. Hintaa 4 kuukauden vaihdolle tuli about pari tonnia kaikkine lukukausi-, tentti-, kirja- jne. -maksuineen. Taitaa olla aika perushinta maksulliselle vaihdolle Aasiassa.

        Kursseista ei etukäteen meinannut saada tietoa, mut se mitä lopulta tuli oli taas melko eriävää siitä mitä lopulta pystyi opiskeleen. Vaihdossa opin, että Kiinassa sovitut asiat saattavat muuttua aivan viime hetkilläkin ja pitkää pinnaa todella vaaditaan!! Yliopistomaailmakaan ei tee tässä poikkeusta ja on säätöä täynnä. Loppujen lopuksi tuo on kuitenkin yksi niistä seikoista, joka entinen länkkäriä opettaa ja itse sain aivan mahtavan vaihtokokemuksen, josta en näin jälkikäteen ajatellen vaihtaisi hetkeäkään pois.

        Kannattaa lähteä vaihtoon, keinolla millä hyvänsä! :)


      • 15
        Pettynytopiskelija kirjoitti:

        AE:n kautta en suosittelisi menemään yhtään mihinkään, ainakaan oman kokemukseni perusteella ja parin muun saman puljun kautta vaihdossa olleen mukaan.

        Kun saavuimme kohteeseen, saimme tietää, että luvatuista tunneista järjestetäänkin vain puolet. Kun yritimme saada korvaavaa opetusta tai rahoja takaisin, AE:n tyypit vastasivat vain, että näin voi käydä, kun lähtee vaihtoon ja Aasialainen kulttuuri on erilainen ja blaa blaa. Eivät välittäneet yhtään siitä, että opiskelijat olivat maksaneet itsensä kipeäksi saadakseen vain puolet luvatusta opetuksesta (ja sekin oli todella huonotasoista).

        Kannattaa mieluummin hakea johonkin oman yliopiston vaihto-ohjelmaan tai vaikka sitten itse laittaa viestiä johonkin yliopistoon.

        Haluaisin lähteä vaihtoon Aasiaan. Asia exchangeakin olen miettinyt... mutta nyt ihmettelen kirjoitustasi.

        Jos AE:n tyypit ovat luvanneet teille jonkin kurssimäärän, kun olette heidän palvelun ostaneet, niin eikö silloin tule saada ne kurssit ja rahalleen vastinetta sen verran kun luvattiin? Jos lupaus ei täyty, niin silloinhan heidän pitäisi palauttaa osa rahoista takaisin. Palauttivatko he teille rahojanne?

        Eikö Suomen lainsäädäntö ole puolellanne? Eri asia jos sopimus olisi tehty Kiinalaisen yliopiston kanssa... Kysykää kuluttaja-asiamieheltä. Pitäähän opiskelijoiden saada rahoilleen vastinetta!


      • been there
        15 kirjoitti:

        Haluaisin lähteä vaihtoon Aasiaan. Asia exchangeakin olen miettinyt... mutta nyt ihmettelen kirjoitustasi.

        Jos AE:n tyypit ovat luvanneet teille jonkin kurssimäärän, kun olette heidän palvelun ostaneet, niin eikö silloin tule saada ne kurssit ja rahalleen vastinetta sen verran kun luvattiin? Jos lupaus ei täyty, niin silloinhan heidän pitäisi palauttaa osa rahoista takaisin. Palauttivatko he teille rahojanne?

        Eikö Suomen lainsäädäntö ole puolellanne? Eri asia jos sopimus olisi tehty Kiinalaisen yliopiston kanssa... Kysykää kuluttaja-asiamieheltä. Pitäähän opiskelijoiden saada rahoilleen vastinetta!

        Kai tuo tuntien peruuntuminen voi olla mahdollista vaihdossa kuin vaihdossa, on se maailma ja sovituista asioista pitäminen kiinni niin eri asteella Aasiassa. Yliopistohan loppujen lopuksi siellä järjestää tunnit ja AE taas helpottaa vaihtoonlähtöä.

        Oletko siis tällä hetkellä vaihdossa? Jos vaihtoyliopistosi ei järjestä luvattuja kursseja, voit minunkin mielestäni vaatia osaa lukukausimaksuista takaisin, on maksajana sitten yliopisto, joka opetustansa saamillaan lukukausimaksuilla rahoittaa tai AE. Oman mielikuvani mukaan AE on hyvinkin reilu organisaatio ja odottaisin heidän tulevan vastaan, jos yliopisto ei. Oliko vastaus tosiaan että mitään ei saa takaisin?? Kannattaa myös pyytää AE:ta asioimaan yliopiston kanssa.

        Itse olin AE:n avulla vaihdossa BAngkokissa Kasetsart Universityssä viime vuonna ja en voi kuin kehua toimintaa. Samaan yliopistoon oli tullut myös kaksi vaihtaria täysin omatoimisesti ja hepä jäivätkin sitten täysin oman onnen nojaan. Kursseja järjestyi silloin tällöin ja pääosin iltaisin ja viikonloppuisin lyhyellä varoitusajalla.


      • Asiaa Aasiasta
        been there kirjoitti:

        Kai tuo tuntien peruuntuminen voi olla mahdollista vaihdossa kuin vaihdossa, on se maailma ja sovituista asioista pitäminen kiinni niin eri asteella Aasiassa. Yliopistohan loppujen lopuksi siellä järjestää tunnit ja AE taas helpottaa vaihtoonlähtöä.

        Oletko siis tällä hetkellä vaihdossa? Jos vaihtoyliopistosi ei järjestä luvattuja kursseja, voit minunkin mielestäni vaatia osaa lukukausimaksuista takaisin, on maksajana sitten yliopisto, joka opetustansa saamillaan lukukausimaksuilla rahoittaa tai AE. Oman mielikuvani mukaan AE on hyvinkin reilu organisaatio ja odottaisin heidän tulevan vastaan, jos yliopisto ei. Oliko vastaus tosiaan että mitään ei saa takaisin?? Kannattaa myös pyytää AE:ta asioimaan yliopiston kanssa.

        Itse olin AE:n avulla vaihdossa BAngkokissa Kasetsart Universityssä viime vuonna ja en voi kuin kehua toimintaa. Samaan yliopistoon oli tullut myös kaksi vaihtaria täysin omatoimisesti ja hepä jäivätkin sitten täysin oman onnen nojaan. Kursseja järjestyi silloin tällöin ja pääosin iltaisin ja viikonloppuisin lyhyellä varoitusajalla.

        Ulkomailla suoritetut opinnot eivät ole opintoja, jos niitä ei hyväksytä omaan tutkintoon. Asia Exchange saattaa olla halpa, mutta tyhjästä tonni on liikaa. Ainakin itse olen tätä mieltä.


      • Asian ytimestä
        Asiaa Aasiasta kirjoitti:

        Ulkomailla suoritetut opinnot eivät ole opintoja, jos niitä ei hyväksytä omaan tutkintoon. Asia Exchange saattaa olla halpa, mutta tyhjästä tonni on liikaa. Ainakin itse olen tätä mieltä.

        Oon lähdössä syksyllä Phuketiin ja saan kyllä hyväksiluettua opintoni tutkintooni. Aikaisemmilta vaihtareilta tullut hyvää palautetta, joka varmasti auttaa asiassa.

        En ole kuullut, että vaihdon tulisi maksaa paljon, jotta kurssit saisi hyväksiluettua! Tiedekunnassahan se päätös vaihdon hyväksynnästä tehdään ja meillä ne ainakin tehdään opiskelijakohtaisesti ja vastaanottavan yliopiston (ei AE:n) perusteella. Ei ole tarvinnut onneksi yhtään vääntää vaan yliopisto oikeasti kannustaa lähtemään maailmalle.


      • Y-O Larvanto
        Asian ytimestä kirjoitti:

        Oon lähdössä syksyllä Phuketiin ja saan kyllä hyväksiluettua opintoni tutkintooni. Aikaisemmilta vaihtareilta tullut hyvää palautetta, joka varmasti auttaa asiassa.

        En ole kuullut, että vaihdon tulisi maksaa paljon, jotta kurssit saisi hyväksiluettua! Tiedekunnassahan se päätös vaihdon hyväksynnästä tehdään ja meillä ne ainakin tehdään opiskelijakohtaisesti ja vastaanottavan yliopiston (ei AE:n) perusteella. Ei ole tarvinnut onneksi yhtään vääntää vaan yliopisto oikeasti kannustaa lähtemään maailmalle.

        Hyvää palautetta mistä?

        Aika pahasti haiskahtaa Asia Exchangen omilta runoilulta valtaosa yltiöpositiivisista ja ylioptimistisista kirjoituksista. Ylioppilaiden lähettäminen "vaihtoon" samoille kursseille yliopistoissa opiskelevien kanssa osoittaa homman olevan täyttä huuhaata.

        Aina kannattaa lähteä vaihtoon, mutta ei hinnalla millä hyvänsä. Aurinkolomalle pääsee helposti, mutta vaihto-opiskelu on kokonaan toinen asia.


      • netta88
        Y-O Larvanto kirjoitti:

        Hyvää palautetta mistä?

        Aika pahasti haiskahtaa Asia Exchangen omilta runoilulta valtaosa yltiöpositiivisista ja ylioptimistisista kirjoituksista. Ylioppilaiden lähettäminen "vaihtoon" samoille kursseille yliopistoissa opiskelevien kanssa osoittaa homman olevan täyttä huuhaata.

        Aina kannattaa lähteä vaihtoon, mutta ei hinnalla millä hyvänsä. Aurinkolomalle pääsee helposti, mutta vaihto-opiskelu on kokonaan toinen asia.

        Mielestäni AE:n hinnat on kohtuullisia, kun miettii, mitä joutuisi maksamaan, jos aivan itse hoitaisi koko homman. Pohdin Aasiaan vaihtoon lähtöä, mutta oman yliopiston paikkoihin pitäis hakea yli vuos aikaisemmin ja hirvee paperisota. No, lähdin sitten ihan vaan Eurooppaan seikkailemaan.. Kaduttaa hieman, koska kaks kaveria oli Balilla ja oli aivan mielettömän ihanaa kuulemma. Kuvat oli upeita ja opetuskin todella hyvää.

        Itselläni ei ollut vaihtokohteessa ollenkaan kontaktiopetusta (ei tarpeeksi vaihtareita, että opetusta ois ollut englanniksi), joten voi niitä ongelmia olla ihan oppilaitosten omien paikkojenkin kohdalla.

        Nyt oonkin miettinyt, että pitäiskö lähteä toista kertaa vaihtoon - tällä kertaa Asia Exchangen kautta. Näemmä noilla on joku stipendikin hakusessa: http://www.asiaexchange.fi/index.php/site/apurahat/stipendi

        Pitäiskö kokeilla? Onko kukaan lähdössä ensi keväänä?


      • -h-
        netta88 kirjoitti:

        Mielestäni AE:n hinnat on kohtuullisia, kun miettii, mitä joutuisi maksamaan, jos aivan itse hoitaisi koko homman. Pohdin Aasiaan vaihtoon lähtöä, mutta oman yliopiston paikkoihin pitäis hakea yli vuos aikaisemmin ja hirvee paperisota. No, lähdin sitten ihan vaan Eurooppaan seikkailemaan.. Kaduttaa hieman, koska kaks kaveria oli Balilla ja oli aivan mielettömän ihanaa kuulemma. Kuvat oli upeita ja opetuskin todella hyvää.

        Itselläni ei ollut vaihtokohteessa ollenkaan kontaktiopetusta (ei tarpeeksi vaihtareita, että opetusta ois ollut englanniksi), joten voi niitä ongelmia olla ihan oppilaitosten omien paikkojenkin kohdalla.

        Nyt oonkin miettinyt, että pitäiskö lähteä toista kertaa vaihtoon - tällä kertaa Asia Exchangen kautta. Näemmä noilla on joku stipendikin hakusessa: http://www.asiaexchange.fi/index.php/site/apurahat/stipendi

        Pitäiskö kokeilla? Onko kukaan lähdössä ensi keväänä?

        Itse ajattelin lähteä ensi syksyksi vaihtoon Balille. Vähän mietityttää nuo opintopisteet kun sieltä ei niitä juurikaan saa mutta reissu olisi kokemuksena varmasti sen verran upea että pakko sitä on kokeilla kun mahdollisuus on! :)


      • Nopalli
        -h- kirjoitti:

        Itse ajattelin lähteä ensi syksyksi vaihtoon Balille. Vähän mietityttää nuo opintopisteet kun sieltä ei niitä juurikaan saa mutta reissu olisi kokemuksena varmasti sen verran upea että pakko sitä on kokeilla kun mahdollisuus on! :)

        Saahan nuita opintopisteitä siinä määrin mitä vaihdosta kait yleensäkin. Viidestä kurssista viis noppaa kustakin, eli 25 yhteensä. Ja 30:kin sais jos innostuis valitsemaan kaikkia kuusi kurssia. Noi paikalliset krediitithän muutetaan opintopisteiks sitten vaihdon jälkeen.

        Oon lähdössä tammikuussa 2011. Saan korvattua muutaman kurssin sekä yks menee vapaavalintaisiin.

        Kyllähän tuolta sitä kokonaiselämystä lähdetään hakemaan! Opiskelu antaa sitten sopivaa arkirutiinia ja varmasti vaihtelua totuttuun opiskeluarkeen.


      • -h-
        -h- kirjoitti:

        Itse ajattelin lähteä ensi syksyksi vaihtoon Balille. Vähän mietityttää nuo opintopisteet kun sieltä ei niitä juurikaan saa mutta reissu olisi kokemuksena varmasti sen verran upea että pakko sitä on kokeilla kun mahdollisuus on! :)

        Omalta osaltani on siis nyt varma tuo syksy 2011 Balilla! Tarkoitus olisi myös reissata vaihdon aikana niin paljon kuin mahdollista. Yksin tosiaan olen ( toistaiseksi ) lähdössä joten matkaseura kyllä kiinnostaisi:)


    • vaihtoonvaihtoon
      • Kesäksi Phuketiin

        Täällä olis yks AE:n kautta Phuketiin lähtijä tulevaksi kesäksi :) Oman päätökseni lähteä tein ihan ex tempore muutama viikko takaperin :) Yksin olen lähdössä, mutta eiköhän siitä huippu reissu tule, joten mukaan vaan :)


    • Intohimoinen nainen

      Terve!!
      Oon harkitsemassa Vietnamiin vaihtoon ens syksynä opiskelijavaihto. fi kautta..
      Oisko kellään kokemuksia tai lähdössä Vietnamiin vaihtoon??

    • Kunnianhimoinen

      Terve!!
      Oon harkitsemassa Vietnamiin vaihtoon ens syksynä opiskelijavaihto. fi kautta..
      Oisko kellään kokemuksia tai lähdössä Vietnamiin vaihtoon??

      • Been there

        Vietnamista kuukausi sitten kotiutuneena sanoisin, että Vietnam on Aasian Puola. Oli kylmää (Hanoissa alimmillaan 10 astetta) ja sumuista. Näihin aikoihin siellä toki jo pohjoisemmasakin tarkenee.

        Hanoissa ja DaNangissa reissasin. Jäi aika huono kuva, etenkin kun olin kiertänyt alkureissun akselilla Bali-Malesia-Thaimaa. Itse lähtisin mieluummin tuonne suunnalle Kaakkois-Aasian maista.


      • Kunnianhimoinen
        Been there kirjoitti:

        Vietnamista kuukausi sitten kotiutuneena sanoisin, että Vietnam on Aasian Puola. Oli kylmää (Hanoissa alimmillaan 10 astetta) ja sumuista. Näihin aikoihin siellä toki jo pohjoisemmasakin tarkenee.

        Hanoissa ja DaNangissa reissasin. Jäi aika huono kuva, etenkin kun olin kiertänyt alkureissun akselilla Bali-Malesia-Thaimaa. Itse lähtisin mieluummin tuonne suunnalle Kaakkois-Aasian maista.

        Missä päin Vietnamia kotiudut?? ootko tällä hetkellä siellä vaihdossa??


      • roxanna88
        Kunnianhimoinen kirjoitti:

        Missä päin Vietnamia kotiudut?? ootko tällä hetkellä siellä vaihdossa??

        Moikka tyypit!

        Mun kaveri on just nyt Asia Exchangen kautta Balilla ja tuli kamala Aasia-innostus, kun katselin sen postauksia Facebookista. Oon kuitenkin ehkä enemmän kaupunki-ihminen niin taidan taipua Bangkokiin.. Onko kenelläkään tietoa noista Bangkokin kohdeyliopistoista Kasetsart ja Siam University?


    • nellinen

      Moikka tyypit!

      Bali-ketjuja löytyi muutama, mutta tulin tännekin ku ne ei vaikuttanu niin aktiivisilta. Oon tosiaan ajatellut lähteä Balille itsekin opiskelemaan ja tietenkin surffaamaan :D Hieman houkuttais. AE:n sivuilla lukee, että myös kesällä vois mennä. Duunista ei oo tietoa niin ehkä tää ois hyvä veto. Toisaalta kesä ainoa hyvä aika olla Suomessa eli ehkä matkaan vasta syksyllä. Muita?

      • balistinen ohjus

        Samoilla linjoilla! Paitsi että kesä on myös Balilla jopa parasta aikaa ja Suomen kesiä tulee kyllä vielä kymmeniä:) Syksyisin on kait aika täyttä.


      • Balille

        Ite kanssa mietin tätä kesäjuttua nyt. Olis kiva tietää jos muitakin lähdössä.


    • Tuttavilla on ollut hieman huonoja kokemuksia AE:n Guangzhoun (Kantonin) kohteen suhteen. Kurssit eivat ole olleet aina sita mita on luvattu ja joskus taysin ummikkoja on opettanut opettaja joka ei osaa sanaakaan englantia. AE:lta on myoskin hyvin niukasti herunut apua tai neuvoja tallaisissa tilanteissa.

      Mutta jos joku rohkenee silti tanne Guangzhouhun vaihtoon, niin laittaka viestia! Asun itse taalla vakituiseen ja opiskelin aikaisemmin Guangzhoun yliopistossa johon AE:nkin vaihtarit menevat.

      Tai jos haluat muuta kautta opiskelemaan Kiinaan, niin siinakin voin auttaa ja neuvoa.

      • kiinnastunut

        Moi Yaxuefang!

        Oon myös miettinyt Kiinan vaihtoa ja mahdollisesti Asia Exchangen kautta vaihtoa, ellei oma kouluni saa vaihtosopimusta sinne. Oon matkustanut muutamissa kaupungeissa Kiinassa ja Guangzhou kiinnostaa!

        AE on ollut mulle todella auttavainen ja hyötyä on ollut myös Tampereen yliopiston sivuilta löytämistäni vaihtorappareista. Alla otteita, vakuutti myös mua vaihtoonlähtemisestä Kiinaan:

        "Koska vaihto-ohjelmani oli Asia Exchangen kautta, minun täytyi tehdä hyvin vähän etukäteisjärjestelyjä itse. Sain ajankohtaista tietoa opiskeluohjelmaan liittyen ja kysymyksiini vastattiin Asia Exchangen toimesta aina niin hyvin kuin pystyttiin.

        En osaa sanoa mikä vaihdossa oli parasta, sillä syksyn aikana sain kokea niin paljon kaikkea jännittävää, ihanaa, kamalaa ja välillä hulluakin. Tuliaisiksi Kiinasta jäi loputon määrä muistoja ja kokemuksia, muutama oikein hyvä ystävä, kavereita, uskallusta käyttää kiinan kieltä, kestävämmät hermot ja enemmän ymmärrystä eri maailmankolkista, varsinkin Aasiasta. Oli uskomatonta tavata ihmisiä esim. Kazakstanista, Uzbekistanista, Mongoliasta, Syyriasta, Koreasta, Vietnamista ja Ruandasta, jota harvemmin tavallisella turistimatkalla tulee vastaan. En kuvitellut että vaihtoaika olisi tällainen, enkä kuvitellut että viihtyisin niin hyvin. Ympärillä oli kuitenkin jatkuvasti länsimaalaisia ystäviä, jotka varmasti lievensivät kulttuurishokkia, joka suurimmaksi osaksi jäi kokematta.

        Vaihto-opiskeluaika Kiinassa oli ehdottomasti elämäni parasta aikaa ja uskon, että kokemuksesta on myös hyötyä tulevien opiskeluiden ja töiden merkeissä."

        Olis kiva myös opiskella yhdessä muiden vaihtareiden kanssa. Osaatko sanoa, pääsenkö samoille tunneille esim. AE:n opiskelijoiden kanssa Guangzhoun yliopistossa riippumatta miten vaihtoon päädyn?


      • kiinnastunut kirjoitti:

        Moi Yaxuefang!

        Oon myös miettinyt Kiinan vaihtoa ja mahdollisesti Asia Exchangen kautta vaihtoa, ellei oma kouluni saa vaihtosopimusta sinne. Oon matkustanut muutamissa kaupungeissa Kiinassa ja Guangzhou kiinnostaa!

        AE on ollut mulle todella auttavainen ja hyötyä on ollut myös Tampereen yliopiston sivuilta löytämistäni vaihtorappareista. Alla otteita, vakuutti myös mua vaihtoonlähtemisestä Kiinaan:

        "Koska vaihto-ohjelmani oli Asia Exchangen kautta, minun täytyi tehdä hyvin vähän etukäteisjärjestelyjä itse. Sain ajankohtaista tietoa opiskeluohjelmaan liittyen ja kysymyksiini vastattiin Asia Exchangen toimesta aina niin hyvin kuin pystyttiin.

        En osaa sanoa mikä vaihdossa oli parasta, sillä syksyn aikana sain kokea niin paljon kaikkea jännittävää, ihanaa, kamalaa ja välillä hulluakin. Tuliaisiksi Kiinasta jäi loputon määrä muistoja ja kokemuksia, muutama oikein hyvä ystävä, kavereita, uskallusta käyttää kiinan kieltä, kestävämmät hermot ja enemmän ymmärrystä eri maailmankolkista, varsinkin Aasiasta. Oli uskomatonta tavata ihmisiä esim. Kazakstanista, Uzbekistanista, Mongoliasta, Syyriasta, Koreasta, Vietnamista ja Ruandasta, jota harvemmin tavallisella turistimatkalla tulee vastaan. En kuvitellut että vaihtoaika olisi tällainen, enkä kuvitellut että viihtyisin niin hyvin. Ympärillä oli kuitenkin jatkuvasti länsimaalaisia ystäviä, jotka varmasti lievensivät kulttuurishokkia, joka suurimmaksi osaksi jäi kokematta.

        Vaihto-opiskeluaika Kiinassa oli ehdottomasti elämäni parasta aikaa ja uskon, että kokemuksesta on myös hyötyä tulevien opiskeluiden ja töiden merkeissä."

        Olis kiva myös opiskella yhdessä muiden vaihtareiden kanssa. Osaatko sanoa, pääsenkö samoille tunneille esim. AE:n opiskelijoiden kanssa Guangzhoun yliopistossa riippumatta miten vaihtoon päädyn?

        Jos paadyt vaihtoon Guangzhoun yliopistoon ja et ole ennen opiskellut kiinaa, niin suurella varmuudella olet AE:n opiskelijoiden kanssa samassa ryhmassa, silla hekin aloittavat alkeista. Jos taas olet aikaisemmin opiskellut kiinaa, niin silloin sinut laitetaan toiseen sopivampaan ryhmaan.

        Olet kaynyt jo aikaisemmin Kiinassa, joten on varmasti tuttua, etta sovitut asiat eivat aina pade ja tilanteet voivat muuttua. Kun lahtee joustavalla asenteella matkaan niin kaikki sujuu varmasti hyvin!

        Huonoimmat kokemukset AE:n kautta vaihdosta oli heilla, jotka tulivat yhtena kevaana kahdestaan vaihtoon. Eivat siis yhdessa, mutta olivat sen ajan ainoat AE:n vaihtarit. Koska heita oli niin vahan, niin yliopisto ei jarjestanyt heille kaikkia sovittuja kursseja. Kun tasta oltiin yhteydessa AE:n toimistoon, niin selvittelya kesti pitkan aikaa ennen kuin he saivat korvausta. Olivathan he maksaneet tietysta kursseista ison summan.

        Jos haluat tietaa enemman Guangzhoun yliopistossa opiskelusta tutustu naihin vanhoihin blogimerkintoihini: http://sarajaaksola.com/blogi/?cat=11

        Voit myos lahettaa minulle sahkopostia ja vastaan mielellani kysymyksiisi. Itse opiskelen talle hetkella kiinan kielen kandidaatin tutkintoa Sun Yat-Senin yliopistossa, noin 10km paassa Guangzhoun yliopiston kampuksesta. Mailia voi laittaa tanne: sara(a)sarajaaksola.com


    • Aazia

      Malesiassa vaihdossa olleita?

      Thaikkujen ja Balin rinnalta tuo kiinnostaisi kovasti kanssa.

      • peksi

        Itse tuota myös harkinnut ja näköjään tuo löytyy myös AE:n valikoimasta. Hinta alle tonnin.


    • marjuu

      Uuu jea.. Mietin pitkään Bangkokia, mutta KL ois magee. Pitäiskö repäistä ja lähteä syksyllä :D

    • Jennyart100

      Moikka,
      Olin itse Ae.n kautta vaihtarina Bangkokissa ja olen tosi tyytyväinen että lähdin. Kaikki toimi hyvin ja apua tarvittaessa toimistolta autettiin :)
      Vaihtoon haluaville suosittelen Asia Exchangea. :)

    • BBA.SiamUniversity

      AE vetää välistä ainakin Siam Universityn kohalla n. 500€. Lukukausi maksu todellisuudessa n. 1100€ 6 kurssia (2017). Myöskään viisumi asioissa ei apua irtoa, usein s-posteihin ei edes vastata. Toi lukukausi maksu myös on noussut kesken opiskelujen. Parempi tulla paikan päälle ajoissa ja hoitaa ite noi paperihommat kuntoon!

    • pavee

      tuli googlettamal tää vastaa. harkittiin balii vaihtokohteeks mut välii jää. täynnä turrei ja asiaexchange vetää vitust välistä..keitottelin yhen kaa ketä oli siel harkas ja se kerto et yliopistot saa kolmannekse lukukausi maksusta ja toi lafka käärii tuohet..ei mee mun massit kolonialismiin

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1292
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      30
      1211
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1116
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe