matkatavarat

kuinka paljon saa painaa

my travel airwaysilla gran canarialle..2 aikuista.voiko ottaa yhden ison matkalukun sis.molempien tavarat(paljon saa painaa) vai olisiko parempi ottaa kummallekkin omat?..yritin etsiä netistä painomäärät..mutta en oikein tajunnut ohjeita,..kiitos jos joku viitsii vastata=)

14

3358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tmf1

yhden henkilön kaikki matkatavarat(siis käsipakaasi mukaan lukien) saa painaa 20 kg. Eli teillä yhteensä 40 kg. Ei sitten väliä onko yhdessä vai kahdessa laukussa. Tosin on kait joku maksimi kg määrä mitä yksi laukku saa painaa(voi olla 25 kg). Mennessä ei mitään ongelmia ollut, mutta paluumatkalla laittoivat vielä käsimatkatavaratkin puntariin ja jouduimme maksamaan ylikiloista. Kannattaa siis punnita matkatavarat ainakin ko. yhtiön lennolla.

• Yks.Sepi

20 Kg/henkilö sisältäen käsimatkatavarat.
      4 viikon ja sitä pidemmillä matkoilla 30 kg sisältäen käsimatkatavarat.
      Kaksi matkalaukkua on kätevämpi kuin yksi iso ja painava.
      Olkaa tarkkoja laukkujen ylipainon kanssa etenkin paluulennolla,punnitsevat tarkasti ja laskuttavat 5€/Kg ylikiloista.

• minä ottaisin

"Yksittäinen matkalaukku (esim. kahden henkilön yhteinen laukku) ei saa painaa yli 32 kg .

Huom! My Travel Airwaysin (DK) lennoilla, saa mukana olla veloituksetta 20 kg matkatavaraa. Tämä 20 kg sisältää käsimatkatavaran. Yli 20 kiloa menevästä matkatavaramäärästä lentoyhtiö perii ylipainomaksun. Sunwing Resort -hotelliin majoittuva saa kuljettaa veloituksetta 30 kg matkatavaraa sisältäen käsimatkatavaran, jonka enimmäispaino on 5 kg. Myös neljä viikkoa ja sitä pidemmillä edestakaisilla matkoilla saa MyTravel Airwaysin lennoilla kuljettaa 30 kg matkatavaraa"

Minä ottaisin molemmille omat laukut = enemmän kiloja. Eihän sitä tiedä kuinka innostutte shoppailemaan... ;) Kahden ihmisen yhteinen laukku saa painaa 32kg. Henkilökunta Tjäreborgilla vastaavat ilomielin kysymyksiinne. Kannattaa soittaa sinne jos joku juttu mietityttää :)

• vastanneille!!!=)

hyvät ja selkeä vastaukset! asia tuli minulle selväksi!!!=) t: ap.kirj.

• Painoraja

Lähetin Finnairille n. kuukausi sitten kyselyn liittyen lomalentojen matkatavaroiden painorajoja. Pyysin antamaan selityksen että miksi matkatavaroiden painorajat ovat niin tarkkoja. Ylikiloistahan lisäksi veloitetaan.
      Lisäksi kysyin että jos painorajat ovat koneen kantavuuteen liittyviä niin miksi ei punnita matkustajaa laukkuineen. Onhan se niin väärin että muutamasta matkalaukun ylikilosta peritään lisämaksu henkilöltä joka painaa esim. 50 kiloa vähemmän kuin toinen.
      En ole vastausta vielä saanut!

• Kirppu-Kerttu

Aikoinaan kun lähdin Gran Canarialle koko talveksi, virkailija alkoi nipottaa 28kg (kahdessa laukussa) matkatavaroistani. Naureskelin hänelle, että mieti vähän: painan itse 45 kg ja tavarat 28kg, yhteensä 73kg eli hoikahkon miehen verran. Tyttö tuumasi, että "sinä et joudu näitä nostelemaan". Silloin repesin nauruun ja sanoin: "Niin todellakin, minulla oli palvelija näitä laukkuja tänne tuomassa ja samoin perillä odottaa kantaja. Enhän minä näitä laukkuja joudu liikuttelemaan:" Tytteli meni tulipunaiseksi ja laukut lähtivät kiltisti menemään koneeseen ilman mitään lisämaksuja.
        Ymmärrän toisaalta nuo painorajoitukset. Lentokoneen tankkaus lasketaan sen mukaan paljon painoa koneeseen tulee. Oikeastaan voisi ihmisetkin punnita siinä lähtöselvityksessä, ja ainakin yli 100-kiloisilta periä lisämaksua. Sellainen kun vie vieressä istujaltakin tilaa. Koettu on sekin, että vieressä istunut "mammutti" yritti koko ajan nostaa pystyyn penkkien välissä olevaa käsinojaa, että olisi saanut enemmän tilaa minun puoleltani. Samalle tyypille piti tuoda istuinvyöhön lisäpäala, koska se ei muuten yltänyt kiinni.
        Sitä en kyllä tajua, että viikon parin matkalle pitäisi raahata ihan kamalasti tavaraa mukaan. Mitä ihmettä sinne laukkuun pakataan, että saadaan niin paljon painoa? Hernekeittoa, HK:n sinistä ja nötköttiä? Eihän siellä lämpimässä tarvita kuin muutama t-paita ja varakalsareita aurinkorasvoja.
        Olimme loppusyksystä mieheni kanssa 2,5 viikkoa Karibialla, ja laukkumme painoivat yhteensä 18 kg. Hyvin riitti varavaatteet.

• matkatavaroista
        Kirppu-Kerttu kirjoitti:

Aikoinaan kun lähdin Gran Canarialle koko talveksi, virkailija alkoi nipottaa 28kg (kahdessa laukussa) matkatavaroistani. Naureskelin hänelle, että mieti vähän: painan itse 45 kg ja tavarat 28kg, yhteensä 73kg eli hoikahkon miehen verran. Tyttö tuumasi, että "sinä et joudu näitä nostelemaan". Silloin repesin nauruun ja sanoin: "Niin todellakin, minulla oli palvelija näitä laukkuja tänne tuomassa ja samoin perillä odottaa kantaja. Enhän minä näitä laukkuja joudu liikuttelemaan:" Tytteli meni tulipunaiseksi ja laukut lähtivät kiltisti menemään koneeseen ilman mitään lisämaksuja.
        Ymmärrän toisaalta nuo painorajoitukset. Lentokoneen tankkaus lasketaan sen mukaan paljon painoa koneeseen tulee. Oikeastaan voisi ihmisetkin punnita siinä lähtöselvityksessä, ja ainakin yli 100-kiloisilta periä lisämaksua. Sellainen kun vie vieressä istujaltakin tilaa. Koettu on sekin, että vieressä istunut "mammutti" yritti koko ajan nostaa pystyyn penkkien välissä olevaa käsinojaa, että olisi saanut enemmän tilaa minun puoleltani. Samalle tyypille piti tuoda istuinvyöhön lisäpäala, koska se ei muuten yltänyt kiinni.
        Sitä en kyllä tajua, että viikon parin matkalle pitäisi raahata ihan kamalasti tavaraa mukaan. Mitä ihmettä sinne laukkuun pakataan, että saadaan niin paljon painoa? Hernekeittoa, HK:n sinistä ja nötköttiä? Eihän siellä lämpimässä tarvita kuin muutama t-paita ja varakalsareita aurinkorasvoja.
        Olimme loppusyksystä mieheni kanssa 2,5 viikkoa Karibialla, ja laukkumme painoivat yhteensä 18 kg. Hyvin riitti varavaatteet.

Useimmiten tulee pakattua liikaa, kun yrittää vrautua kaikkeen mahdolliseen. Viikon matkalla riittää ne pari t-paita ja toppia plus pitkähihaiset/punttiset ja yöasut. Pidempään lomaileva 2-3 viikkoa, mahd. enemmän joutuu miettimään koko garderobin eri lähtökohdista.

Olet enemmän kuin oikeassa siinä, että painorajoitukset pitäisi suhteuttaa matkustajan kokonaispainoon. Meillä viime reissulla istui käytäväpaikalla arviolta 120 kg painava mies, joka kumosi sekä minut, että oman mieheni siististi sivuun ruokaillessaan, ja muutenkin.
        Jokainen tietää nämä B757-koneet, katastrofit turistilennoilla jo syntyessään.

Paluumatkalla painorajoitukset paukkuvat helposti yli niiden osalta, jotka kantavat halpaa viinaa ruumaan menevissä tavaroissa.
        Maksan kiljuen ne pari ylimääräistä egeä kentällä myytävistä konjakeista, pysyvät ehjinä ja lopputulos on anyway halvempi, kuin lisähinta
        extrakiloista.

• Kirppu-Kerttu
        matkatavaroista kirjoitti:

Useimmiten tulee pakattua liikaa, kun yrittää vrautua kaikkeen mahdolliseen. Viikon matkalla riittää ne pari t-paita ja toppia plus pitkähihaiset/punttiset ja yöasut. Pidempään lomaileva 2-3 viikkoa, mahd. enemmän joutuu miettimään koko garderobin eri lähtökohdista.

Olet enemmän kuin oikeassa siinä, että painorajoitukset pitäisi suhteuttaa matkustajan kokonaispainoon. Meillä viime reissulla istui käytäväpaikalla arviolta 120 kg painava mies, joka kumosi sekä minut, että oman mieheni siististi sivuun ruokaillessaan, ja muutenkin.
        Jokainen tietää nämä B757-koneet, katastrofit turistilennoilla jo syntyessään.

Paluumatkalla painorajoitukset paukkuvat helposti yli niiden osalta, jotka kantavat halpaa viinaa ruumaan menevissä tavaroissa.
        Maksan kiljuen ne pari ylimääräistä egeä kentällä myytävistä konjakeista, pysyvät ehjinä ja lopputulos on anyway halvempi, kuin lisähinta
        extrakiloista.

Miten lie tänä talvena ylipainomaksuja on maksatettu Teneriffalla. Viime talvena ne olivat siellä päässä keksineet maksattaa, vaikka aikaisemmin ei koskaan sitä tapahtunut. Ja se homma oli niin älytöntä, ettei mitään rajaa. Siinä chek-in -tiskillä annettiin lappu, joka piti käydä maksamassa jossain Iberian tiskillä, ja sitten kun se oli maksettu, sai laukut menemään. Ja muut jonottivat ja odottivat...

• asdfiof
        Kirppu-Kerttu kirjoitti:

Miten lie tänä talvena ylipainomaksuja on maksatettu Teneriffalla. Viime talvena ne olivat siellä päässä keksineet maksattaa, vaikka aikaisemmin ei koskaan sitä tapahtunut. Ja se homma oli niin älytöntä, ettei mitään rajaa. Siinä chek-in -tiskillä annettiin lappu, joka piti käydä maksamassa jossain Iberian tiskillä, ja sitten kun se oli maksettu, sai laukut menemään. Ja muut jonottivat ja odottivat...

Mielestäni punnituksia on tiukennettu ja ollaan todella tarkkoina... itse maksoin eilen 6 lisä kilosta 30 euroa eli 2 matkalaukkua ja reppu yht.46 kiloa ja 40 sai olla joten siitä se maksu rapsahti.

• Yks.Sepi

Ehkä eniten lento-koneen paino alenisi jos lento-yhtiöt luopuisivat Tax free tuotteiden myynnistä lennon aikana.

Ajatelkaa mikä määrä viinaa ja muuta tuoksua/turhaketta on tälläkin hetkellä tuolla maan ja taivaan välillä menossa/tulossa.
        Tukkiihan se myynti vielä sen yksi-käytäväisen koneen kokonaan ja pitkäksi aikaa.

Tilalle lentoasemille myyntipisteet josta tuotteet voisi noutaa.

Lennonaikaisin ruokailunkin vaihtaisin jos se olisi valinnainen ennen lentoa ja kunnon ravintolassa tapahtuvaan ruokailuun.
        Kyllä sen kanarian-lennon hyvin syöneenä pärjäisi pelkällä kahvitarjoilulla. (konjakin kera ehkä).

• Suklaamummo
        Yks.Sepi kirjoitti:

Ehkä eniten lento-koneen paino alenisi jos lento-yhtiöt luopuisivat Tax free tuotteiden myynnistä lennon aikana.

Ajatelkaa mikä määrä viinaa ja muuta tuoksua/turhaketta on tälläkin hetkellä tuolla maan ja taivaan välillä menossa/tulossa.
        Tukkiihan se myynti vielä sen yksi-käytäväisen koneen kokonaan ja pitkäksi aikaa.

Lennonaikaisin ruokailunkin vaihtaisin jos se olisi valinnainen ennen lentoa ja kunnon ravintolassa tapahtuvaan ruokailuun.
        Kyllä sen kanarian-lennon hyvin syöneenä pärjäisi pelkällä kahvitarjoilulla. (konjakin kera ehkä).

Huvitti eräälläkin Finnairin lennolla, kun porukka nosti kamalan äläkän kun Fazerin sininen loppui. Painoin hinnan mieleeni, ja seuraavan kerran Prismassa käydessäni katselin siellä saman suklaan hintaa. Ja hehheh, se oli halvempaa kuin koneessa. Sekin on jäänne jostain vuodelta kivi ja kirves, kun suklaa oli koneessa halpaa. Se makseisvero... Ihan älytöntä touhua. Niin, miten monta tonnia tälläkin hetkellä tuolla 10km korkeudessa kulkee viinaa ja kaikkea muuta turhaa tavaraa hajuvesistä lähtien. Hohhoijakkaa ja huhhuijakkaa....

• Painoraja
        Yks.Sepi kirjoitti:

Hyviä argumentteja, olen samaa mieltä että pois "turhakkeet" koneesta.
        Tuo laukun 20 kg:n painoraja ylittyy herkästi meillä molemmilla varsinkin nykyisten kolmen viikon matkoillamme vaikka mukana ei ole "eväitä ja nesteitä" kumpaankaan suuntaan. Aktiivisesti joka ilta tansseissa käyvinä, tietenkin kenkiä ja muuta vaatetusta on oltava sen mukaisesti. Pyykkiäkään ei lomalla ole tarkoitus mielellään pestä.
        Toivoisi kuitenkin tohon "keksittyyn" 20 kilon painorajaan hiukan mielikuvitusta tai jopa järjen käyttöä (joustoa) sallimalla esim. 3 kilon ylipaino/viikko seuraavia viikkoja varten!?

• All Marino
        Painoraja kirjoitti:

Hyviä argumentteja, olen samaa mieltä että pois "turhakkeet" koneesta.
        Tuo laukun 20 kg:n painoraja ylittyy herkästi meillä molemmilla varsinkin nykyisten kolmen viikon matkoillamme vaikka mukana ei ole "eväitä ja nesteitä" kumpaankaan suuntaan. Aktiivisesti joka ilta tansseissa käyvinä, tietenkin kenkiä ja muuta vaatetusta on oltava sen mukaisesti. Pyykkiäkään ei lomalla ole tarkoitus mielellään pestä.
        Toivoisi kuitenkin tohon "keksittyyn" 20 kilon painorajaan hiukan mielikuvitusta tai jopa järjen käyttöä (joustoa) sallimalla esim. 3 kilon ylipaino/viikko seuraavia viikkoja varten!?

Paljonko vaatekerran pesettäminen maksaa esim. Puerto de la Cruzissa?
        Siis: paita, housut, sukat, singletit.
        Luulisi jonkun tietävän.

• Yks.Sepi
        All Marino kirjoitti:

Paljonko vaatekerran pesettäminen maksaa esim. Puerto de la Cruzissa?
        Siis: paita, housut, sukat, singletit.
        Luulisi jonkun tietävän.

Linja-auto aseman alapuolella os.Calle Mazaroco on ainakin yksi edullinen pesula.
        Samassa talossa kuin Suomalainen kampaaja/hieroja.
        Eräs tuttava perhe pesetti ennen pois lähtöään kaikki vaatteensa siellä.
        Saivat ne puhtaana ja silitettyinä viikata matkalaukkuun.
        Hintaa en pysty enää muistamaan kehuivat kuitenkin pesulaa hyväksi ja halvaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3397
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe