sorrento

...

Minkälainen sorrento on? hintataso?

4

3813

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käyty on

kiva, turvalinen, rauhallinen, eläkeläis (-ja englantilais)painotteinen. Itse Sorrentossa ei paljoa nähtävää, mutta sieltä on helppo liikkua lähialueille; Capri, Napoli, Positano, Vesuvius, Pompei, Amalfi etc. Campaniassahan on todella hienoja maisemia. Hintataso vastannut muita kohteita, missä käynyt.

Mitä haluat tarkemmin tietää?

• Lähellä paljon nähtävää

Olin mieheni kanssa siellä ennen lapsien syntymää vuonna 2002 viikon. Taisimme viettää peräti kokonaisen päivän Sorrentossa, koska niin mielenkiintoisia kohteita lähellä. Kävimme Amalfin rannikkokierroksella (Amalfi, Positano ja erityisesti Ravellon kauneus jäi mieleen), upeita mutkikkaita maisemateitä, Caprilla kävimme, Vesuviuksella ja Pompeijissa ja omatoimisesti Napolissa (kiva nähdä ja sain ihanan mekon, mutta tosi kaoottinen).

Itse Sorrentossa on ihana vanhakaupunki ja upea maisema Vesuviukselle päin. Jonkin verran tein ostoksiakin ihan Sorrentossa, erityisesti laukkuja, paitoja ja housuja. Vanhassa kaupungissa oli tosi tunnelmallisia pitserioita yms. ja elävää musiikkia ja kyllä siinä tunnelma nousi italialaismummojen kanssa...

SOrrento ei ole varsinainen rantalomakohde, vesi likaista ja uimalaiturit. Rantaelämästä kiinnostuneelle suosittelen uima-altaallista hotellia. Sorrenton siisteystaso ei vastaa Pohjoista-Italiaa, mutta aikuiset pärjäävät. Lasten kanssa huono paikka korkeuserojen ja vilkkaan liikenteen takia.

Hieman kyllä italian innostukseni laski, kun luin juuri Gomorra-kirjan Italian todellisuudesta eli Campanian maakunta on yksi turvattomimmista paikoista Euroopassa. Kaunis paikka kyllä nähdä.

Hyvää matkaa, jos Sorrentoon päädytte!

• italianmatkailija

Sorrento on henkeäsalpaavan kaunis kaupunki Italiassa. Sorrentoon näkyy myös mahtava tulivuori, Vesuvius. Hinta-taso on suunnilleen sama kuin suomessa. Hintaeroja kuitenkin on.
      Sorrenton huono puoli on se, että siellä ei ole maksuttomia hiekkarantoja, ellei sitten maksa kunnollisesta hiekkarannasta. Sorrentossa on hyvät ostosmahdollisuudet. Sorrentossa on n. 16 500 asukasta. Sorrentosta on myös lyhyt matka Napoliin, sekä Caprin saarelle. Olen käynyt Sorrentossa kerran, ja se oli mahtava kokemus!

Terv. Italianmatkailija

• Maria1986

Olen käynyt Sorrentossa kerran ja juuri varannut uuden matkan. Ensimmäisellä kerralla olin matkassa syys-lokakuun vaihteessa Finnmatkojen kautta ja hotellini oli Settimo Cielo. Hotelli oli keskitasoinen, mutta suuren plussan sille antoi vielä henkeäsalpaavan kaunis näkymä Vesuviukselle! Suosittelen ottamaan oman pyyhkeen mukaan Suomesta, koska pyyhkeet ovat tuolla aivan erilaisia kuin mihin olemme tottuneet Suomessa (kuin aluslakanoita). Se oli ainoa ärsyttävä miinus, jonka kohtasin majoitukseen liittyen. Pitkää tukkaa kun ei kuivata lakananohuiseen "pyyhkeeseen". :)

Sää syys-lokakuun vaihteessa oli jo hieman vaihteleva, mutta me kohtasimme onneksi vain yhden kokonaan sateisen päivän. Muuten oli ihanaa hellettä kera muutamien hassujen pilvien. Huomasin itse, että säätietoihin ei todellakaan ole luottamista, koska välillä ne saattoivat luvata viileää ja pelkkää sadetta, vaikka todellisuudessa päivä olikin täyttä aurinkoa. Ilmeisesti säätä tuonne lienee vaikea ennustaa.

Sorrentossa on melko sama hintataso kuin Suomessa, mutta toisaalta lomalla muutenkin kuluttaa jollain tapaa rennommin, joten ainakaan itseäni esimerkiksi ravintolaruokien hinnat eivät niin häirinneet. Ruoka oli oikein maukasta. Sorrentossa ostosmahdollisuudet ovat hyvät, mukaan tarttui kasa vaatteita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      279
      2548
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      300
      1364
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1241
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1241
    5. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      58
      1185
    6. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      97
      1178
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      44
      1042
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      946
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      22
      890
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      797
    Aihe