Onko Sisilian Naxosissa ja Taorminassa käyneitä

Naxos -fani sempre

Hei! Onko Sisilian Naxosissa ja Taorminassa käyneitä? Itse olen käynyt siellä nyt 8 kertaa ja aina sinne tekee mieli palata. Oletko itse käynyt siellä useasti ja ihastunut ikihyviksesi? Kerro mitä itse matkoillasi teet? Missä yleensä käyt? Oletko ollut joillakin retkillä? Kerro ihmeessä meille joita Naxos kuume vaivaa koko ajan! Hyvät vinkit ovat aina tervetulleita, vaikka siellä on tullut käytyä. Jokaisella voi olla jotain erilaisia juttuja, tietoja... Omia juttujani on paljon yleistä Italia palstalla. Siellä voi halutessaan käydä pyörähtämässä. Olisi todella mukava jos saisi viestejä Naxosin ja Taorminan tosi ystäviltä!! Odottelen innolla vastauksia tällä palstalla. T. Naxos -fani sempre

65

8545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen -fani sempre

      Naxos fani -sempre! Ihanaa että jaksat kirjoittaa tänne ihanasta Naxosista ja sisiliasta. Minä olen myös Sisilian tuntia. Olemme käyneet joka vuosi loma matkalla Naxosissa. Aina asutaan iahanssa sant antonio hotellissa. Me ollaan jo ihan vakio asiakkaita siellä ja ollaan oikein ystävystytty Tinon kanssa. Tinolla on Tino's baar siinä rannassa. Ihania capuzinoja aina juon siinä baarissa ja lapsille aranzaattaa. Minun aviomies aina haluaa tinolta sen birra granden. Tino on kiinnostunut suomalaisista haluaa joskus tulla meille hattulaan kun minun avio mies on matkoilla. Naxosissa on hyvin aitoa sisilialaista tunnelmaa, kansan musiikkia soittavat siellä kun vähän maksetaaa. ihanaa kuulla oikeiden italialaisten laulavan osoole mio ja se El bimbo ist ein mann. Tino aina haluaa katsoa minun bikini rajaa kun minun avio mieheni käy vessassa. Vessat ovat hyvin siistejä Sisiliassa vaikka ensin luulin että ne ovat epä siistejä. Naxosista voi tehdä ihania päivä retkiä vaikka Taorminaan joka on ihana sisilialainen kaupunki kuuden kilo metrin päässä. Aurinko matkat tekevät päivä retkiä myös Castel molaan jos alku peräinen sisilialainenkaupunki kiinnostaa. Kyllä naxosissa on ihanaa kun apricoosi puut kukkivat. Jos haluaa kulttuuri matkalle voi Naxosissa ostaa alku peräisestä etnan laavasta tehtyjä muisto esineitä halvalla. Minun avio mieheni pitää alku peräisestä Sisilialaisesta Fuoko del Etna- viinistä jossa on hirveästi prosenttia. Minä tulen siitä aina ihan huppeliin ja tinoa se huvittaa. tino aina levittää minulle aurinko rasvaa kun minun avio mies on vessassa. Kovasti nytkin odotan etää päästään taas lasten kanssa naxosiiin.

      • Naxos -fani sempre

        Hirveän mukava, että jaksoit tulla perässäni nyt tänne Sisilia palstalle. Olisit pysynyt siellä yleistä Italiassa palstalla. Ja noin pitkästi jaksoit kirjoittaa ihan vaan minun kiusakseni?? Kyllä on todella outoa porukkaa. Ei voi mitään. Kun sitten valitat, että täälläkin on jo 16 viestiä kohta. Niin mistähän mahtaa johtua? JÄTÄ NYT JO TÄTI RAUHAAN ja palaa jonnekkin pikku kakkosen sivuille. Joka osastolla näyttää välissä pyörivän joku häirikkö. Luultavasti tämä sama tyyppi. Ei kannata välittää. Odottelen kirjoituksia tänne ihan oikeilta Naxos faneilta. Esim, tornatoren kaltaisilta Naxoksen matkaajilta. Ja kun nyt olen tämän aiheen tänne sivulle laittanut niin toivon nyt vain asiallisia kirjoituksia. KIITOS! T. Naxos -fani sempre


      • kullakin
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Hirveän mukava, että jaksoit tulla perässäni nyt tänne Sisilia palstalle. Olisit pysynyt siellä yleistä Italiassa palstalla. Ja noin pitkästi jaksoit kirjoittaa ihan vaan minun kiusakseni?? Kyllä on todella outoa porukkaa. Ei voi mitään. Kun sitten valitat, että täälläkin on jo 16 viestiä kohta. Niin mistähän mahtaa johtua? JÄTÄ NYT JO TÄTI RAUHAAN ja palaa jonnekkin pikku kakkosen sivuille. Joka osastolla näyttää välissä pyörivän joku häirikkö. Luultavasti tämä sama tyyppi. Ei kannata välittää. Odottelen kirjoituksia tänne ihan oikeilta Naxos faneilta. Esim, tornatoren kaltaisilta Naxoksen matkaajilta. Ja kun nyt olen tämän aiheen tänne sivulle laittanut niin toivon nyt vain asiallisia kirjoituksia. KIITOS! T. Naxos -fani sempre

        Hei fani, olen käynyt Naxosessa kerran, eikä se tehnyt minuun erityisenpää vaikutusta, toiste emme sinne mene. Ihan tavallinen rantapaikka, jotenkin niin tylsä, ei mitään muuta kuin rantaa ja Etna ja Taormina siinä lähellä ja senkin kauneutta ylistetty turhaan, valtava turistipyydys. Mutta kiva jos tykkäät samalla rannalla vuosikaudet käydä, me emme nähneet siinä mitään eroavaisuutta muihin Välimeren rantapaikkoihin.


      • tai syksyllä ?
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Hirveän mukava, että jaksoit tulla perässäni nyt tänne Sisilia palstalle. Olisit pysynyt siellä yleistä Italiassa palstalla. Ja noin pitkästi jaksoit kirjoittaa ihan vaan minun kiusakseni?? Kyllä on todella outoa porukkaa. Ei voi mitään. Kun sitten valitat, että täälläkin on jo 16 viestiä kohta. Niin mistähän mahtaa johtua? JÄTÄ NYT JO TÄTI RAUHAAN ja palaa jonnekkin pikku kakkosen sivuille. Joka osastolla näyttää välissä pyörivän joku häirikkö. Luultavasti tämä sama tyyppi. Ei kannata välittää. Odottelen kirjoituksia tänne ihan oikeilta Naxos faneilta. Esim, tornatoren kaltaisilta Naxoksen matkaajilta. Ja kun nyt olen tämän aiheen tänne sivulle laittanut niin toivon nyt vain asiallisia kirjoituksia. KIITOS! T. Naxos -fani sempre

        Minkälainen paikka tämä Naxos on ?


      • naxos- fani sempre
        kullakin kirjoitti:

        Hei fani, olen käynyt Naxosessa kerran, eikä se tehnyt minuun erityisenpää vaikutusta, toiste emme sinne mene. Ihan tavallinen rantapaikka, jotenkin niin tylsä, ei mitään muuta kuin rantaa ja Etna ja Taormina siinä lähellä ja senkin kauneutta ylistetty turhaan, valtava turistipyydys. Mutta kiva jos tykkäät samalla rannalla vuosikaudet käydä, me emme nähneet siinä mitään eroavaisuutta muihin Välimeren rantapaikkoihin.

        Harmi jos ei paikka miellyttänyt. Luulen kyllä, että olet se sama pelle joka "terrorisoi" täällä jatkuvasti joka välissä. Varsinkin tuo: jotenkin niin tylsä ottaa "korvaan". Ja oikein valtava turistipyydys? No jos olit oikeasti matkalla ja et sitten tykännyt paikasta niin eihän sille mitään voi. Italiahan on pullollaan ihania ja aitoja paikkoja, missä ei ole turisteja, rantoja ja hotelleja. Voi käydä siellä gastronomia ja kulttuuri matkalla taas? Anteeksi jos olet joku joka oikeasti on Naxosissa käynyt!! Mutta minua alkaa jo sapettaa nämä tylsää ja lakonista jutut. Kuten jo aikaisemmin kirjoitin etsin tällä palstalla henkilöitä jotka OVAT tykästyneet Naxosiin. Tiedän heitä olevan paljon. Jokaisella matkalla jolla olen käynyt on ollut useampia Naxosiin ihastuneita. Jotka ovat olleet matkalla Naxosissa jopa 20 kertaa. En tarkoita, että sinun tarvitsisi pakolla nyt tykätä Naxosista! Mutta, että etsin nyt niitä henkilöitä jotka tykkää... Uskon ettei Naxosissa oikeasti käyneet kyllä sanoisi, että jotenkin niin tylsä... Ihan kun olisit kirjoituksistani lukenut Taorminan olevan lähellä, etkä olisi itse paikalla ollutkaa. Se on todella harmi kun täällä käy joka välissä näitä huvikseen "haukkujia". Enää ei itsekkään tiedä kuka kirjoittaa oikeasti ja kuka pelleilee. HARMI! Toivottavasti kyllästyvät jossain vaiheessa. Itse kun olen niin kauan odottanut, että jostain voisi lukea Naxos juttuja. Nyt kun se on mahdollista. Niin menee ihan leikiksi. Ymmärrän hyvin kun (olikohan se nyt tornatore/ tai semper kirjoitti), että on jo kauan odottanut Naxosin kirjoituksia. Se on vain niin ihanaa kun saa lukea omasta lempipaikastaan. Kun ei ole edes kirjoja Naxosista. Yksi ainut taitaa olla Taorminasta = Taormina rakastettuni. JA HUOM!! Se on muuten miehen kirjoittama!!! No nyt taas hieman innostui kirjoittamaan. Odottelen nyt sitten uusia kirjoituksia. Toivottavasti ei tule lisää tekstiä vessoista ja bikini rajoista... T. Naxos -fani sempre


      • naxos- fani sempre
        tai syksyllä ? kirjoitti:

        Minkälainen paikka tämä Naxos on ?

        Hei! Alku keväällä on viileämpää. Siis niin, että mukavat aurinkoiset ilmat, mutta merivesi ainakin maaliskuun lopussa jääkylmää. Toukokuun lopussa jo todella lämmintä ja kukat kukkii komeasti. (heinäkuussa todella hellettä, joskus kun lähdin retkelle oli mittarissa 50 astetta! Että hyvin tarkenee, Afrikka niin lähellä.) Vielä lokakuun alussa niin kuuma, että kertoimia pitää aurinkorasvassa olla : ) ja paljon. Ja kosteaa on kylläkin enemmän silloin heinä- elokuulla. Sellainen lämmin, kostea henkäys... T. Naxos -fani sempre


      • hotelli
        naxos- fani sempre kirjoitti:

        Hei! Alku keväällä on viileämpää. Siis niin, että mukavat aurinkoiset ilmat, mutta merivesi ainakin maaliskuun lopussa jääkylmää. Toukokuun lopussa jo todella lämmintä ja kukat kukkii komeasti. (heinäkuussa todella hellettä, joskus kun lähdin retkelle oli mittarissa 50 astetta! Että hyvin tarkenee, Afrikka niin lähellä.) Vielä lokakuun alussa niin kuuma, että kertoimia pitää aurinkorasvassa olla : ) ja paljon. Ja kosteaa on kylläkin enemmän silloin heinä- elokuulla. Sellainen lämmin, kostea henkäys... T. Naxos -fani sempre

        Voisiko joku siellä käynyt suositella jotain hyvää ainakin 4-tähden hotellia ? Kiitos


      • naxos- fani sempre
        hotelli kirjoitti:

        Voisiko joku siellä käynyt suositella jotain hyvää ainakin 4-tähden hotellia ? Kiitos

        Hei! Ei ole ainakaan aurinkomatkoilla yli 4 tähden hotelleja. Finnmatkoilla muutama 4- hotelli, mutta ne taisi olla kaikki reganatin rannalla. Eli ovat kauempana toisella rannalla. Suosittelisin Sabbie d`oro hotellia Naxosissa, sen sijainnin vuoksi. Se on 3 tähden hotelli ihan Naxosin rantakadulla. Käy katsomassa kuvia Finnmatkojen sivuilla. Taorminassa varmaan tasokkaita hotelleja esim, Ariston. Vaikea vähän opastaa, kun en tiedä mitä matkaltasi haluat. Rantalomailijalle suosittelen ainakin Naxosta. T. Naxos -fani sempre


      • matkailija1
        naxos- fani sempre kirjoitti:

        Hei! Ei ole ainakaan aurinkomatkoilla yli 4 tähden hotelleja. Finnmatkoilla muutama 4- hotelli, mutta ne taisi olla kaikki reganatin rannalla. Eli ovat kauempana toisella rannalla. Suosittelisin Sabbie d`oro hotellia Naxosissa, sen sijainnin vuoksi. Se on 3 tähden hotelli ihan Naxosin rantakadulla. Käy katsomassa kuvia Finnmatkojen sivuilla. Taorminassa varmaan tasokkaita hotelleja esim, Ariston. Vaikea vähän opastaa, kun en tiedä mitä matkaltasi haluat. Rantalomailijalle suosittelen ainakin Naxosta. T. Naxos -fani sempre

        Naxos on paras lomakohde niistä joissa olen käynyt mm. verrattuna Kanarian Bahia Feliziin tai Nizzan vanhaan kaupunkiin...
        Ja Taormina on oikeasti tyylikäs kaupunki.

        Turistikauden ulkopuolella Naxoksessa on kaunista, hiljaista ja rauhallista, enemmän paikallisia kuin turisteja esim. marraskuussa. Turistikautena kadut täyttää edessä matelevat vanhat saksalaiset (not nice!) san antonio hotellia en missään tapauksessa suosittele vähän enemmän hotellilta vaativille, siis niille, jotka haluavat olla yhtä hyvissä oloissa kuin Suomessakin!

        Paikalliset ovat mahtavan ystävällisiä, persoonallisia, omalaatuisia ja tietenkin puheliaita! paljon plussaa aitoudesta, aitoutta on niin vaikea löytää liian suosituista turistikohteista.

        Tosin on todella harmi ja sääli, että jotkut ovat tosin sielläkin pilanneet "kaikkien" suomalaisten naisten maineet ja vaikka minkälaista rantagigoloa löytyy rantakadulta ja nurkan takaa kyttäämästä, ei kiva.


      • matkailija1
        naxos- fani sempre kirjoitti:

        Hei! Ei ole ainakaan aurinkomatkoilla yli 4 tähden hotelleja. Finnmatkoilla muutama 4- hotelli, mutta ne taisi olla kaikki reganatin rannalla. Eli ovat kauempana toisella rannalla. Suosittelisin Sabbie d`oro hotellia Naxosissa, sen sijainnin vuoksi. Se on 3 tähden hotelli ihan Naxosin rantakadulla. Käy katsomassa kuvia Finnmatkojen sivuilla. Taorminassa varmaan tasokkaita hotelleja esim, Ariston. Vaikea vähän opastaa, kun en tiedä mitä matkaltasi haluat. Rantalomailijalle suosittelen ainakin Naxosta. T. Naxos -fani sempre

        Niin mielelläni palaisin tuttuun Naxokseen! olen käynyt siellä kolme kertaa.. Mutta niin vaikea saada edullinen matka tai edes lentoa sinne! esim. ryanair ei lennä kuin Milanoon....

        Tietääkö kukaan edullisia lentoja Cataniaan tms? entä edullista hotellia Naxoksesta tai Naxoksen lähistöltä? sellaista hotellia, joka olisi kumminkin vähän kunnollinen, ettei tarvitsisi kärsiä huonon suihkun takia tai nukkua lattialla!?
        Mielellään ei samanlaisia kuin san antonio koska se oli huonohko: siivoja ajoi huoneesta pois eikä siivonnut, lämmin vesi loppui heti suihku muutenkin ala-arvoinen, ei jääkaappia.


      • Naxos -fani sempre
        matkailija1 kirjoitti:

        Niin mielelläni palaisin tuttuun Naxokseen! olen käynyt siellä kolme kertaa.. Mutta niin vaikea saada edullinen matka tai edes lentoa sinne! esim. ryanair ei lennä kuin Milanoon....

        Tietääkö kukaan edullisia lentoja Cataniaan tms? entä edullista hotellia Naxoksesta tai Naxoksen lähistöltä? sellaista hotellia, joka olisi kumminkin vähän kunnollinen, ettei tarvitsisi kärsiä huonon suihkun takia tai nukkua lattialla!?
        Mielellään ei samanlaisia kuin san antonio koska se oli huonohko: siivoja ajoi huoneesta pois eikä siivonnut, lämmin vesi loppui heti suihku muutenkin ala-arvoinen, ei jääkaappia.

        Hei! Olet tainnut olla tosi huonossa huoneessa Sant Antoniossa? Olen itse ollut siellä 2 kertaa. Huoneet ovat kyllä eri tasoisia. Mutta kyllä meillä oli ihan ok suihkut ja lämmintä vettäkin riitti. (tiedän kyllä, että isommissakin hotelleissa = Sporting Baiassa loppui lämmin vesi joskus illalla. Kun tietysti hirveä määrä porukkaa käy suihkussa ei varaajassa riitä vesi..)Molemmissa huoneissa meillä oli parveke 2 eri suuntaan. Toisessa varsinkin hienot näköalat Etnalle ja Naxosiinkin päin. Siivoojana toimii alakerran todella mukava nainen. (aamulla huolehtii aamupala toimet ja päivällä siivoaa kaikki huoneet, huh!!) Toisella kerralla meillä oli pelkät lennot ja tämä nainen lähti viereisestä hotellista varaamaan meille 1 yöksi huoneen!!! Me jäimme odottelemaan matkalaukkujen kanssa Sant Antonion ulko terassille. Kun hän tuli takaisin kaikki oli hoidettu ja hän toivotti meidät tervetulleeksi aamulla heidän hotelliinsa aamupalalle!! Todella mukavia ihmisiä... (voihan tietysti olla, että joku muukin siivoaa hotellia välillä. Ja tietysti siivoojankin on päästävä tekemään työnsä. Ei voi oikeen joka ovella jäädä odottelemaan... : ) ) Se on kyllä harmi kun halpalento yhtiöt eivät lennä suomesta Cataniaan. Kun olin keväällä Naxosissa kuulin yhdeltä Sisilialaiselta ystävältäni, että hän oli lentänyt Tukholmasta Cataniaan (ryan airilla tai blue 1llä, en enää muista kummalla)matka oli maksanut vain 27e!!! Niin väärin? No meikäläistä ei paljon Suomessa näkyisi jos hinta lennosta olisi tuo...Sant Antoniosta vielä sen verran, että pidin itse sen sijainnista. Ei ihan rantakadulla. Ja sitten se sitruuna lehto siinä vieressä oli niin ihana. Kun silloin oli lintujen pesintä aika ja ne lauloivat lehdossa kilpaa.(siis touko- kesäkuun vaihteessa) Kesä aikaan kyllä discon melu on aika paha. Kauhea jumputus kuului hotellin sisälle ainakin lehdon puolella hotellia. Jääkaappia ei kyllä ole Sant Antoniossa. Mutta meillä kyllä siivooja siivosi joka päivä. Oletko joskus joutunut nukkumaan lattialla? Miksi ihmeessä? Hyvää matkaa sinulle!! T. Naxos -fani sempre


      • matkailija1
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Hei! Olet tainnut olla tosi huonossa huoneessa Sant Antoniossa? Olen itse ollut siellä 2 kertaa. Huoneet ovat kyllä eri tasoisia. Mutta kyllä meillä oli ihan ok suihkut ja lämmintä vettäkin riitti. (tiedän kyllä, että isommissakin hotelleissa = Sporting Baiassa loppui lämmin vesi joskus illalla. Kun tietysti hirveä määrä porukkaa käy suihkussa ei varaajassa riitä vesi..)Molemmissa huoneissa meillä oli parveke 2 eri suuntaan. Toisessa varsinkin hienot näköalat Etnalle ja Naxosiinkin päin. Siivoojana toimii alakerran todella mukava nainen. (aamulla huolehtii aamupala toimet ja päivällä siivoaa kaikki huoneet, huh!!) Toisella kerralla meillä oli pelkät lennot ja tämä nainen lähti viereisestä hotellista varaamaan meille 1 yöksi huoneen!!! Me jäimme odottelemaan matkalaukkujen kanssa Sant Antonion ulko terassille. Kun hän tuli takaisin kaikki oli hoidettu ja hän toivotti meidät tervetulleeksi aamulla heidän hotelliinsa aamupalalle!! Todella mukavia ihmisiä... (voihan tietysti olla, että joku muukin siivoaa hotellia välillä. Ja tietysti siivoojankin on päästävä tekemään työnsä. Ei voi oikeen joka ovella jäädä odottelemaan... : ) ) Se on kyllä harmi kun halpalento yhtiöt eivät lennä suomesta Cataniaan. Kun olin keväällä Naxosissa kuulin yhdeltä Sisilialaiselta ystävältäni, että hän oli lentänyt Tukholmasta Cataniaan (ryan airilla tai blue 1llä, en enää muista kummalla)matka oli maksanut vain 27e!!! Niin väärin? No meikäläistä ei paljon Suomessa näkyisi jos hinta lennosta olisi tuo...Sant Antoniosta vielä sen verran, että pidin itse sen sijainnista. Ei ihan rantakadulla. Ja sitten se sitruuna lehto siinä vieressä oli niin ihana. Kun silloin oli lintujen pesintä aika ja ne lauloivat lehdossa kilpaa.(siis touko- kesäkuun vaihteessa) Kesä aikaan kyllä discon melu on aika paha. Kauhea jumputus kuului hotellin sisälle ainakin lehdon puolella hotellia. Jääkaappia ei kyllä ole Sant Antoniossa. Mutta meillä kyllä siivooja siivosi joka päivä. Oletko joskus joutunut nukkumaan lattialla? Miksi ihmeessä? Hyvää matkaa sinulle!! T. Naxos -fani sempre

        Minäkin olen ollut san antoniossa kaksi kertaa ja viimeksi lokakuussa koska sain äkkilähdön!
        oho, ei se siivoja meille ollut koskaan noin mukava!:o onkohan kyse samasta siivoojasta edes, mutta ainahan siellä on se sama..
        No siivoja ei antanut meidän olla siivouksen ajan huoneessa vaan ajoi meidät pois, käski mennä uimaan tms. sen sijaan muutama vuosi sitten siivoja ei ajanut meitä pois, vaan tuli myöhemmin uudelleen kun meille sopi. Nyt siivoja ei siivonnut mitään, ei vaihtanut lakanoita jne. ja sänkyjen alla oli aina samat pölyt, okei ei tämä niin kauheaa, mutta mitä järkeä tulla huoneeseen siivoamaan jos ei ole tarkoitus kuin pedata sängyt, en ymmärrä....
        Aamukahvilla keittiössä ollut vähän vanhempi nainen (omistajamiehen vaimo?) oli mielestäni aika epäkohtelias sillä vaikka aamiaiselle meni ajallaan, hän vain kertoi aamiaisen olevan loppu ja hyvällä tuurilla toi yhden minisarven ja puolikuppia kahvia jos sitäkään, koska valmismatkaan kumminkin kuului se aamiainen niin olihan tuo aika loukkaavaa.. Tosin ehkä muut matkalaiset sitten söivät toistenkin edestä. Muistan kumminkin kun muutama vuosi sitten ks. hotellissa riitti aina aamiainen ja sarvet olivat paljon isompia, nyt tuntuu että kaikessa on alettu säästää. Omistajat myös riitelivät kovaäänisesti lähes jokapäivä.

        Mielestäni suihku oli surkea ja rantasuihkun veroinen koska siellä ei ollut ollenkaan sitä suihkuletkua mikä on yleensä kaikissa suihkuissa ja lämmin vesi todellakin loppui heti (etenkin muutama vuosi sitten keväällä), kylmää vettä kyllä tuli. Kylpyhuone oli myös niin pieni, että lattia lainehti melkein heti. Katossa oli vaarallisesti puoliksi irti roikkuva lähinnä olohuoneisiin kuuluva lamppu.

        Sijainti ei ole mielestäni erinomainen vain siinä mielessä, että on siellä pimeällä kujalla syrjässä muiden talojen ja puiden varjossa. Itse olen saanut pelätä siellä nyt kaksi kertaa kun minua on illalla lähdetty seuraamaan. Kerran joku ajeli siinä autolla edestakaisin eikä jättänyt rauhaan vaikka kuinka silloin sanoin etten puhua italiaa jne. toisen kerran lokakuussa joku seisoi siellä nurkan takana, kuvittelin että mies asui siinä viereisessä talossa ja kävelin kadun ohi mutta seuraamaan lähti.


      • tähtiä
        matkailija1 kirjoitti:

        Minäkin olen ollut san antoniossa kaksi kertaa ja viimeksi lokakuussa koska sain äkkilähdön!
        oho, ei se siivoja meille ollut koskaan noin mukava!:o onkohan kyse samasta siivoojasta edes, mutta ainahan siellä on se sama..
        No siivoja ei antanut meidän olla siivouksen ajan huoneessa vaan ajoi meidät pois, käski mennä uimaan tms. sen sijaan muutama vuosi sitten siivoja ei ajanut meitä pois, vaan tuli myöhemmin uudelleen kun meille sopi. Nyt siivoja ei siivonnut mitään, ei vaihtanut lakanoita jne. ja sänkyjen alla oli aina samat pölyt, okei ei tämä niin kauheaa, mutta mitä järkeä tulla huoneeseen siivoamaan jos ei ole tarkoitus kuin pedata sängyt, en ymmärrä....
        Aamukahvilla keittiössä ollut vähän vanhempi nainen (omistajamiehen vaimo?) oli mielestäni aika epäkohtelias sillä vaikka aamiaiselle meni ajallaan, hän vain kertoi aamiaisen olevan loppu ja hyvällä tuurilla toi yhden minisarven ja puolikuppia kahvia jos sitäkään, koska valmismatkaan kumminkin kuului se aamiainen niin olihan tuo aika loukkaavaa.. Tosin ehkä muut matkalaiset sitten söivät toistenkin edestä. Muistan kumminkin kun muutama vuosi sitten ks. hotellissa riitti aina aamiainen ja sarvet olivat paljon isompia, nyt tuntuu että kaikessa on alettu säästää. Omistajat myös riitelivät kovaäänisesti lähes jokapäivä.

        Mielestäni suihku oli surkea ja rantasuihkun veroinen koska siellä ei ollut ollenkaan sitä suihkuletkua mikä on yleensä kaikissa suihkuissa ja lämmin vesi todellakin loppui heti (etenkin muutama vuosi sitten keväällä), kylmää vettä kyllä tuli. Kylpyhuone oli myös niin pieni, että lattia lainehti melkein heti. Katossa oli vaarallisesti puoliksi irti roikkuva lähinnä olohuoneisiin kuuluva lamppu.

        Sijainti ei ole mielestäni erinomainen vain siinä mielessä, että on siellä pimeällä kujalla syrjässä muiden talojen ja puiden varjossa. Itse olen saanut pelätä siellä nyt kaksi kertaa kun minua on illalla lähdetty seuraamaan. Kerran joku ajeli siinä autolla edestakaisin eikä jättänyt rauhaan vaikka kuinka silloin sanoin etten puhua italiaa jne. toisen kerran lokakuussa joku seisoi siellä nurkan takana, kuvittelin että mies asui siinä viereisessä talossa ja kävelin kadun ohi mutta seuraamaan lähti.

        Kiitos tästä, epäilinkin jo kuvien ja tähtien perusteella vähän tuollaiseksi. Luotan Sinun arvioosi.


      • Naxos -fani sempre
        matkailija1 kirjoitti:

        Minäkin olen ollut san antoniossa kaksi kertaa ja viimeksi lokakuussa koska sain äkkilähdön!
        oho, ei se siivoja meille ollut koskaan noin mukava!:o onkohan kyse samasta siivoojasta edes, mutta ainahan siellä on se sama..
        No siivoja ei antanut meidän olla siivouksen ajan huoneessa vaan ajoi meidät pois, käski mennä uimaan tms. sen sijaan muutama vuosi sitten siivoja ei ajanut meitä pois, vaan tuli myöhemmin uudelleen kun meille sopi. Nyt siivoja ei siivonnut mitään, ei vaihtanut lakanoita jne. ja sänkyjen alla oli aina samat pölyt, okei ei tämä niin kauheaa, mutta mitä järkeä tulla huoneeseen siivoamaan jos ei ole tarkoitus kuin pedata sängyt, en ymmärrä....
        Aamukahvilla keittiössä ollut vähän vanhempi nainen (omistajamiehen vaimo?) oli mielestäni aika epäkohtelias sillä vaikka aamiaiselle meni ajallaan, hän vain kertoi aamiaisen olevan loppu ja hyvällä tuurilla toi yhden minisarven ja puolikuppia kahvia jos sitäkään, koska valmismatkaan kumminkin kuului se aamiainen niin olihan tuo aika loukkaavaa.. Tosin ehkä muut matkalaiset sitten söivät toistenkin edestä. Muistan kumminkin kun muutama vuosi sitten ks. hotellissa riitti aina aamiainen ja sarvet olivat paljon isompia, nyt tuntuu että kaikessa on alettu säästää. Omistajat myös riitelivät kovaäänisesti lähes jokapäivä.

        Mielestäni suihku oli surkea ja rantasuihkun veroinen koska siellä ei ollut ollenkaan sitä suihkuletkua mikä on yleensä kaikissa suihkuissa ja lämmin vesi todellakin loppui heti (etenkin muutama vuosi sitten keväällä), kylmää vettä kyllä tuli. Kylpyhuone oli myös niin pieni, että lattia lainehti melkein heti. Katossa oli vaarallisesti puoliksi irti roikkuva lähinnä olohuoneisiin kuuluva lamppu.

        Sijainti ei ole mielestäni erinomainen vain siinä mielessä, että on siellä pimeällä kujalla syrjässä muiden talojen ja puiden varjossa. Itse olen saanut pelätä siellä nyt kaksi kertaa kun minua on illalla lähdetty seuraamaan. Kerran joku ajeli siinä autolla edestakaisin eikä jättänyt rauhaan vaikka kuinka silloin sanoin etten puhua italiaa jne. toisen kerran lokakuussa joku seisoi siellä nurkan takana, kuvittelin että mies asui siinä viereisessä talossa ja kävelin kadun ohi mutta seuraamaan lähti.

        Hei! Kuulostaa vähän oudolta. Meille ainakin oltiin tosi ystävällisiä. Aamupalalla pöytiin tuotiin kahvi pienissä kannuissa ja maito toisessa kannussa. Sitä oli kyllä riittävästi n3 kuppia joka kannussa. Sämpylöitä oli muistaakseni 2-3 per nenä ja kyllä niitäkin olisi saanut varmasti lisää...Lisäksi tarjottiin mozarella juustoa/ kinkkuja tai makkaroita vaihdellen. Enkä koskaan kuullut omistaja parin "tappelevan" hotellilla. Tähtiä ei kyllä ole kun kait 2. Mutta mielestäni ok hotelli. En vietä lomalla aikaani huoneessa. Enkä varsinkaan halua olla paikalla, kun siivooja tekee työtään siellä. Mielestäni on ihan normaalia lähteä "pois jaloista" kun siivooja tulee.. Jos haluaa korkeatasoisempaa hotellia niin sitten joku muu. Paikkana mielestäni mukava. Ja vanhemmat pariskunnat sanoivat, että yllättyivät tasosta positiivisesti. Kun vertasivat esitteen kuvaukseen. Voi olla hieman pelottava kyllä liikkua pimeällä, koska on vähän sivummalla. Minä en liiku yksin vaan perheen kanssa. Että jos matkalla yksin voi olla eri asia. Minua tai meitä ei ole siellä kukaan seurannut. Mutta kaikki mahdollista. Huoneet ovat kaikki erilaisia tässä hotellissa = niiden taso vaihtelee. Voi saada isomman tai pienemmä huoneen... Minulla siellä kyllä sielu lepäsi, kun linnun laulua kuuntelin parvekkeella ja katselin edessä siintävää Etnaa ja sitruuna lehtoa. Niin erilaisia kokemuksia, kun me kaikki olemme niin erilaisia. MINUN mielestäni kiva paikka. Hyvää matkaa kaikille! T. Naxos -fani sempre


      • matkailija1
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Hei! Kuulostaa vähän oudolta. Meille ainakin oltiin tosi ystävällisiä. Aamupalalla pöytiin tuotiin kahvi pienissä kannuissa ja maito toisessa kannussa. Sitä oli kyllä riittävästi n3 kuppia joka kannussa. Sämpylöitä oli muistaakseni 2-3 per nenä ja kyllä niitäkin olisi saanut varmasti lisää...Lisäksi tarjottiin mozarella juustoa/ kinkkuja tai makkaroita vaihdellen. Enkä koskaan kuullut omistaja parin "tappelevan" hotellilla. Tähtiä ei kyllä ole kun kait 2. Mutta mielestäni ok hotelli. En vietä lomalla aikaani huoneessa. Enkä varsinkaan halua olla paikalla, kun siivooja tekee työtään siellä. Mielestäni on ihan normaalia lähteä "pois jaloista" kun siivooja tulee.. Jos haluaa korkeatasoisempaa hotellia niin sitten joku muu. Paikkana mielestäni mukava. Ja vanhemmat pariskunnat sanoivat, että yllättyivät tasosta positiivisesti. Kun vertasivat esitteen kuvaukseen. Voi olla hieman pelottava kyllä liikkua pimeällä, koska on vähän sivummalla. Minä en liiku yksin vaan perheen kanssa. Että jos matkalla yksin voi olla eri asia. Minua tai meitä ei ole siellä kukaan seurannut. Mutta kaikki mahdollista. Huoneet ovat kaikki erilaisia tässä hotellissa = niiden taso vaihtelee. Voi saada isomman tai pienemmä huoneen... Minulla siellä kyllä sielu lepäsi, kun linnun laulua kuuntelin parvekkeella ja katselin edessä siintävää Etnaa ja sitruuna lehtoa. Niin erilaisia kokemuksia, kun me kaikki olemme niin erilaisia. MINUN mielestäni kiva paikka. Hyvää matkaa kaikille! T. Naxos -fani sempre

        ..onhan se siinä mielessä mukavassa paikassa, että on juuri näkymä etnalle yms. mikä on todella hienoa!
        mutta meidän aamupaloilla on aina tarjottu vain sarvia ei koskaan sämpylöitä, muutama vuosi sitten sarvet olivat isoja mutta nyt ne oli sellasia muutaman sentin. Alkoi tuntua että selvästi kaikessa on alettu säästää, koska aamupalakin loppui jos se oli esim. kello 12 ja sinne meni puolelta tai aikaisemmin kaikki oli jo syöty, vanhempi nainen toi kylmää kahvia, pienen sarven ja yhden juuston.
        Muistan kyllä kun aikaisemmin siellä oli jopa marmelaadia, suklaakastiketta yms. nyt ei juuri mitään.

        Omistajat tosiaan riitelivät kovaäänisesti pihalla koska heräsimme siihen, omistajamies muuten myös laittoi kaikki portit ja ovet lukkoon aika aikaisin illalla (lienee kertovan jotain turvallisuudesta sekin).

        Siivoja yritti olla meille mukava, muttei kumminkaan tehnyt työtään ja silti ajoi pois, todella outoa, kait siinä maksamassaan huoneessa nyt saa olla ihan niin kauan kuin haluaa koska siitä on kumminkin maksettu?
        Itsekin muistin siivojan olevan erittäin mukava, sillä muutama vuosi sitten hän vielä jaksoi olla todella ystävällinen eikä koskaan hätistellyt pois ja siivosikin kunnolla! mutta nyt oli käytös ihan erilaista, ihmettelen vieläkin.. Lieneekö hänenkin palkkaansa sitten laskettu, en tiedä..


        Te samassa hotellissa olleet, oletteko muuten pistäneet merkille, että pihassa käy koko päivän läpi aina eri autoja hakemassa sieltä jotain, mahdollisesti rahaa? en tiedä epäilenkö turhia, mutta jotenkin vain kummastuttaa moinen meininki..


      • Naxos -fani sempre
        matkailija1 kirjoitti:

        ..onhan se siinä mielessä mukavassa paikassa, että on juuri näkymä etnalle yms. mikä on todella hienoa!
        mutta meidän aamupaloilla on aina tarjottu vain sarvia ei koskaan sämpylöitä, muutama vuosi sitten sarvet olivat isoja mutta nyt ne oli sellasia muutaman sentin. Alkoi tuntua että selvästi kaikessa on alettu säästää, koska aamupalakin loppui jos se oli esim. kello 12 ja sinne meni puolelta tai aikaisemmin kaikki oli jo syöty, vanhempi nainen toi kylmää kahvia, pienen sarven ja yhden juuston.
        Muistan kyllä kun aikaisemmin siellä oli jopa marmelaadia, suklaakastiketta yms. nyt ei juuri mitään.

        Omistajat tosiaan riitelivät kovaäänisesti pihalla koska heräsimme siihen, omistajamies muuten myös laittoi kaikki portit ja ovet lukkoon aika aikaisin illalla (lienee kertovan jotain turvallisuudesta sekin).

        Siivoja yritti olla meille mukava, muttei kumminkaan tehnyt työtään ja silti ajoi pois, todella outoa, kait siinä maksamassaan huoneessa nyt saa olla ihan niin kauan kuin haluaa koska siitä on kumminkin maksettu?
        Itsekin muistin siivojan olevan erittäin mukava, sillä muutama vuosi sitten hän vielä jaksoi olla todella ystävällinen eikä koskaan hätistellyt pois ja siivosikin kunnolla! mutta nyt oli käytös ihan erilaista, ihmettelen vieläkin.. Lieneekö hänenkin palkkaansa sitten laskettu, en tiedä..


        Te samassa hotellissa olleet, oletteko muuten pistäneet merkille, että pihassa käy koko päivän läpi aina eri autoja hakemassa sieltä jotain, mahdollisesti rahaa? en tiedä epäilenkö turhia, mutta jotenkin vain kummastuttaa moinen meininki..

        Kuulostaa ihan eri hotellilta. Olin itse matkoilla 25.5-2.6.07. ja toisella kertaa 30.9-7.10.07. Silloin aamupala oli ihan hyvä ja riittävä. esim. minulle ja miehelleni tuotiin kummallekkin oma kahvikannu ja oma maitokannu. (kahvia siis oli molemmissa 3 kupillista ja maito päälle.) Taisivat ne jotain sarvia olla = kova kuori sisältä pehmeä. Ja marmeladia lautasellinen pöydässä. Niin kuin yleensä missä vain Italiassa. Sitten tuotiin tosiaan pöytää vaihdellen joko mozarellaa (taisi olla tomaattia myös?) tai sitten makkaroita/kinkkua. Sivupöydällä oli joka aamu 2 kannua eri mehuja (ananas ja joku muu). Ihan kun joku pelottelisi täällä? Kun kerroit, että "outoja" autoja kävi vähän väliä pihassa... Portit oli kyllä aina auki kun me kuljettiin, mutta tulimme yleensä viimeistään 9ltä sisälle. Kyllä minun mielestäni portit suljetaan yöksi. Esim, jos joku tulee autolla vaikka Roomasta tähän hotelliin auto ajetaan sisään ja portit suljetaan. Normaali käytäntö. Oudoista autoista en kyllä pihassa tiedä mitään. Mutta täytyyhän hotelliin ainakin tuoda kaupasta ruokatarvikkeita ym... Ja uskon kyllä, että joka hotellikin varmasti maksaa suojelurahaa. Mutta tuskin sitä niin salamyhkäisesti hoidellaan. (että monta kertaa päivässä ajeltaisiin edes takaisin?)Turistit ovat kyllä "mafian ansiosta" hyvin suojattu : ). En ole törmännyt outoihin ihmisiin tämän hotellin lähellä enkä muuallakaan. Ihan turvallisin mielin lähden taas Sant Antonioon ja Naxosiin!! EI MITÄÄN PELÄTTÄVÄÄ! Ja mukava, ystävällinen palvelu. Tietysti joka paikassa oma käytös myös vaikuttaa : ). Ja aamupala muuten loppui joka aamu mielestäni klo. 9.00. Ei 12sta aikaan enää pitäisi saada yhtään mitään. Koskaan en myöskään ole siellä saanut kylmää kahvia! Sehän olisi häpeä koko Italialle? Hyvää matkaa kaikille!! T. Naxos -fani sempre


      • vaikka opas
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Kuulostaa ihan eri hotellilta. Olin itse matkoilla 25.5-2.6.07. ja toisella kertaa 30.9-7.10.07. Silloin aamupala oli ihan hyvä ja riittävä. esim. minulle ja miehelleni tuotiin kummallekkin oma kahvikannu ja oma maitokannu. (kahvia siis oli molemmissa 3 kupillista ja maito päälle.) Taisivat ne jotain sarvia olla = kova kuori sisältä pehmeä. Ja marmeladia lautasellinen pöydässä. Niin kuin yleensä missä vain Italiassa. Sitten tuotiin tosiaan pöytää vaihdellen joko mozarellaa (taisi olla tomaattia myös?) tai sitten makkaroita/kinkkua. Sivupöydällä oli joka aamu 2 kannua eri mehuja (ananas ja joku muu). Ihan kun joku pelottelisi täällä? Kun kerroit, että "outoja" autoja kävi vähän väliä pihassa... Portit oli kyllä aina auki kun me kuljettiin, mutta tulimme yleensä viimeistään 9ltä sisälle. Kyllä minun mielestäni portit suljetaan yöksi. Esim, jos joku tulee autolla vaikka Roomasta tähän hotelliin auto ajetaan sisään ja portit suljetaan. Normaali käytäntö. Oudoista autoista en kyllä pihassa tiedä mitään. Mutta täytyyhän hotelliin ainakin tuoda kaupasta ruokatarvikkeita ym... Ja uskon kyllä, että joka hotellikin varmasti maksaa suojelurahaa. Mutta tuskin sitä niin salamyhkäisesti hoidellaan. (että monta kertaa päivässä ajeltaisiin edes takaisin?)Turistit ovat kyllä "mafian ansiosta" hyvin suojattu : ). En ole törmännyt outoihin ihmisiin tämän hotellin lähellä enkä muuallakaan. Ihan turvallisin mielin lähden taas Sant Antonioon ja Naxosiin!! EI MITÄÄN PELÄTTÄVÄÄ! Ja mukava, ystävällinen palvelu. Tietysti joka paikassa oma käytös myös vaikuttaa : ). Ja aamupala muuten loppui joka aamu mielestäni klo. 9.00. Ei 12sta aikaan enää pitäisi saada yhtään mitään. Koskaan en myöskään ole siellä saanut kylmää kahvia! Sehän olisi häpeä koko Italialle? Hyvää matkaa kaikille!! T. Naxos -fani sempre

        Kertoisitko koska lähdet Naxoseen !


      • Naxos -fani sempre
        vaikka opas kirjoitti:

        Kertoisitko koska lähdet Naxoseen !

        En ole opas en. Mielelläni kyllä olisin. En ole vielä paikkaa koneesta varannut, mutta haaveilen matkasta keväällä, kesällä ja syksyllä. Viime vuonna olin siis toukokuussa ja syyskuussa. : )...


      • kotona ?
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        En ole opas en. Mielelläni kyllä olisin. En ole vielä paikkaa koneesta varannut, mutta haaveilen matkasta keväällä, kesällä ja syksyllä. Viime vuonna olin siis toukokuussa ja syyskuussa. : )...

        "Jospa olisit siellä oppaana meille" kyseli joku ja kysyi koska tämä yks sinne matkustaa. Matka-ajankohta olisi kyllä hyvä tietää ettei vaan samalle reissulle tulisi ja ajatelkaa millainen mölinä tämän friikin matkan jälkeen tuoreeltaan kuulostaa,huoh. Ajankohdan tietäminen pelastaisi edes yhden viikon kaikilta Italian sivuilta kirjoittamisen, sappi kiehuu helvetisti,kun joka palstalla tämä kaheli kirjoittaa Naxosesta. Päässä täytyy viirata pahasti, ei huomaa kuinka tyhmältä vaikuttaa. Kuulemma kiltti mutta kiltithän ovat pääsääntöisesti tyhmiä. Ei hyvää päivää !!!!


      • mitään
        kotona ? kirjoitti:

        "Jospa olisit siellä oppaana meille" kyseli joku ja kysyi koska tämä yks sinne matkustaa. Matka-ajankohta olisi kyllä hyvä tietää ettei vaan samalle reissulle tulisi ja ajatelkaa millainen mölinä tämän friikin matkan jälkeen tuoreeltaan kuulostaa,huoh. Ajankohdan tietäminen pelastaisi edes yhden viikon kaikilta Italian sivuilta kirjoittamisen, sappi kiehuu helvetisti,kun joka palstalla tämä kaheli kirjoittaa Naxosesta. Päässä täytyy viirata pahasti, ei huomaa kuinka tyhmältä vaikuttaa. Kuulemma kiltti mutta kiltithän ovat pääsääntöisesti tyhmiä. Ei hyvää päivää !!!!

        Ei täällä voi keskustella Sisilian kohteista saatikka jotain kysyä saaresta. Yks´ja sama vaahtoaa vaan joka väliin ja aina ja iänikuisesti siitä samasta rannasta.


      • matkailija1
        mitään kirjoitti:

        Ei täällä voi keskustella Sisilian kohteista saatikka jotain kysyä saaresta. Yks´ja sama vaahtoaa vaan joka väliin ja aina ja iänikuisesti siitä samasta rannasta.

        miksi joku vaahtoaa naxoksen (lido di naxos??) rannastako? mitä vikaa siinä on, sehän on ihan mahtava!!!
        paljon kaunista hiekkaa, ei kiviranta, hyvinhoidettu, kaunis jne. okei ehkä tyypillinen ns.turistiranta mutta itse ainakin tykkään siitä kovasti. Tulin juuri viikonloppuna Nizzasta enkä millään ymmärrä miksi se Nizzan ruma kiviranta on niin suosittu sehän on ihan kamala! täynnä harmaita kiviä, hoitamattoman näköinen jne. kyllä Naxoksen ranta Nizzan rannan voittaa ihan 10-0!

        todella hyvin hoidettu (ainakin turistikautena, 2vuotta sitten marraskuussa siellä oli roskia jopa bensatankki vähän sivummalla rannalla mutta sillon olikin liian kylmä ilma uimiseen). Rantavahdit (tai osa heistä, jotkut ovat laiskoja) siistivät joka aamu ja ilta rantaa yms. muita tiloja.

        Itse olin Sant Antoniossa joku 3-4vuotta sitten keväällä huhtikuussa ja viime lokakuussa myös, sellaista oli "palvelu" meille, mutta ei voi mitään.
        Epäilen minäkin, että suojelurahaa joutuvat maksamaan, viime lomalla pihassa kävi usein mustaan pukeutunut mies mustalla autolla hakemassa sieltä jotain (ei ainakaan ruokaa sinne tuonut tai mitään). Muitakin outoja tyyppejä sinne pitkin päivää tulee, mutta eivät koskaan jää..

        Suosittelen ehdottomasti vuokraamaan Naxoksesta tai lähettyviltä asunnon lomaviikon ajaksi! on mahtavaa asua edes viikko asunnossa, jossa on kaksi parveketta merinäköalalla ja ranta vieressä.... Usein paikalliset ovat myös todella mukavia ja kohteliaita, hakevat asuntoon autolla ja asunnot ovat siistejä. Parempaa palvelua ja asuntoa ei monesta paikasta löydy (ei edes Nizzasta jossa kävin).


      • Naxos -fani sempre
        mitään kirjoitti:

        Ei täällä voi keskustella Sisilian kohteista saatikka jotain kysyä saaresta. Yks´ja sama vaahtoaa vaan joka väliin ja aina ja iänikuisesti siitä samasta rannasta.

        Hei! Huomauttaisin nyt, että tämä "vaahtoaja" on ihan itse aloittanut tämän otsikon alla (onko Sisilian Naxosissa ja Taorminassa käyneitä) Ja etsii täällä samanhenkisiä ihmisiä. On se nyt kumma jos en voi edes täällä kirjoitella. Mielestäni olen kirjoittanut asiasta = joku kyseli Sant Antonio hotellista... Ihmettelin vain miten erilaista palvelua siellä saa?? Taitaa riippua naama värkistä?? (tai sitten siitä, ettei ole koskaan edes käynyt tässä hotellissa, ehkä juuri siitä onkin taas kyse? ) Ja sitten olenkin jo opas. Voi olla parempi, että kierrätte sen hotellin kaukaa, ettei vaan se olohuoneen lampun näköinen lamppu tipu suihkuhuoneen lattialle ja silleen. Tämän otsikon alla nyt kyllä kirjoitetaan Sisilian Naxsoksesta ja Taorminasta!! Saanko kysyä miksi ihmeessä tulette tämän otsakkeen alle, kun jo tiedätte, että täällä vaahdotaan vaan samasta rantapaikasta?? Lukekaa otsake nyt hieman tarkemmin. Etsin Naxosiin ihastuneita ihmisiä täällä ja en aio kirjoitella täällä cefalusta tai Sardiniasta... Vaan tästä IHANASTA NAXOSISTA JA TAORMINASTA!!! KYsyä saa jos nämä 2 paikkaa kiinnostaa muuten kun vain pelleily mielessä. Miksi oli tultava sieltä yleistä Italia palstalta tänne perässä?? T. Naxos -fani sempre


      • muuten yksinkertainen
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Hei! Huomauttaisin nyt, että tämä "vaahtoaja" on ihan itse aloittanut tämän otsikon alla (onko Sisilian Naxosissa ja Taorminassa käyneitä) Ja etsii täällä samanhenkisiä ihmisiä. On se nyt kumma jos en voi edes täällä kirjoitella. Mielestäni olen kirjoittanut asiasta = joku kyseli Sant Antonio hotellista... Ihmettelin vain miten erilaista palvelua siellä saa?? Taitaa riippua naama värkistä?? (tai sitten siitä, ettei ole koskaan edes käynyt tässä hotellissa, ehkä juuri siitä onkin taas kyse? ) Ja sitten olenkin jo opas. Voi olla parempi, että kierrätte sen hotellin kaukaa, ettei vaan se olohuoneen lampun näköinen lamppu tipu suihkuhuoneen lattialle ja silleen. Tämän otsikon alla nyt kyllä kirjoitetaan Sisilian Naxsoksesta ja Taorminasta!! Saanko kysyä miksi ihmeessä tulette tämän otsakkeen alle, kun jo tiedätte, että täällä vaahdotaan vaan samasta rantapaikasta?? Lukekaa otsake nyt hieman tarkemmin. Etsin Naxosiin ihastuneita ihmisiä täällä ja en aio kirjoitella täällä cefalusta tai Sardiniasta... Vaan tästä IHANASTA NAXOSISTA JA TAORMINASTA!!! KYsyä saa jos nämä 2 paikkaa kiinnostaa muuten kun vain pelleily mielessä. Miksi oli tultava sieltä yleistä Italia palstalta tänne perässä?? T. Naxos -fani sempre

        Kuules nyt hölmö, tsekkasin tuon Yleistä Italiasta palstan, olet sinne kirjoittanut 65 kertaa moneen ketjuun Naxosesta, ja kun lopulta ymmärsit olevasi väärällä palstalla, jonka itsekin myönsit ja vielä totesit lopulta:"tämä tyttö poistuu nyt lopulta Sisilia palstalle Heippa kaikkille". Et sinä minnekään poistunut, edelleen siellä Naxosesta mölyät. Tänään totesin, kirjoittelet Plazan matkalukkuun ja Ellien matkailuun sitä helvetin samaa Naxosta, MITÄ SINUN NUPPISSASI LORISEE ?


      • Palermo tai olisiko... ?
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Hei! Huomauttaisin nyt, että tämä "vaahtoaja" on ihan itse aloittanut tämän otsikon alla (onko Sisilian Naxosissa ja Taorminassa käyneitä) Ja etsii täällä samanhenkisiä ihmisiä. On se nyt kumma jos en voi edes täällä kirjoitella. Mielestäni olen kirjoittanut asiasta = joku kyseli Sant Antonio hotellista... Ihmettelin vain miten erilaista palvelua siellä saa?? Taitaa riippua naama värkistä?? (tai sitten siitä, ettei ole koskaan edes käynyt tässä hotellissa, ehkä juuri siitä onkin taas kyse? ) Ja sitten olenkin jo opas. Voi olla parempi, että kierrätte sen hotellin kaukaa, ettei vaan se olohuoneen lampun näköinen lamppu tipu suihkuhuoneen lattialle ja silleen. Tämän otsikon alla nyt kyllä kirjoitetaan Sisilian Naxsoksesta ja Taorminasta!! Saanko kysyä miksi ihmeessä tulette tämän otsakkeen alle, kun jo tiedätte, että täällä vaahdotaan vaan samasta rantapaikasta?? Lukekaa otsake nyt hieman tarkemmin. Etsin Naxosiin ihastuneita ihmisiä täällä ja en aio kirjoitella täällä cefalusta tai Sardiniasta... Vaan tästä IHANASTA NAXOSISTA JA TAORMINASTA!!! KYsyä saa jos nämä 2 paikkaa kiinnostaa muuten kun vain pelleily mielessä. Miksi oli tultava sieltä yleistä Italia palstalta tänne perässä?? T. Naxos -fani sempre

        Hyvä Naxosfani-sempre, kirjoitat niin mukaansatempaavasti ja selvällä suomen kielellä että ei voi olla ymmärtämättä sitä mitä yrität sanoa,olen lukenut mielenkiinolla sinun kaikkia kirjoituksiasi ja minussakin on syttynyt se ihana Italian kaipuu hyvinkin voimakkaasti, tunnen sen oikeen vatsanpojukassa kun ajatelen niitä ihania Naxoksen öitäsi joita olet saanut viettää siellä Sisiliassa, olihan se Sisilia mitä tarkoitat, olen niin sekaisin että en oikeen tiedä missä olen mutta et kai sinäkään aina ihan sitä tiedä itsekään ? Mutta älä anna minun sekoiluani sekoitta sinun sekoiluasi sen enempää vaan jatka vaan sekoiluasi, ihanaa kuulla sieltä Naxoksesta olithan sinä Naxoksesta kertomassa, etkä Taorminasta ? Olen itse enemmän viettänyt aikaa Palermossa mutta ei sieltä niin pitkä matka ole minnekkään, olisi ihan kiva olla samaan aikaan "kärpäsenä" ja saada seurata niinkin monen kerran Naxoksessa käyneen edesottamuksia. Puhut jo varmaan hyvin Espanjaakin koska on niin lähellä sitä Naxosta, tulee varmaan hyvin toimeen myöskin Espanjalla siellä Taorminassa ? Jatka vaan äläkä anna kenenkään häiritä sinun keskittymistäsi seuraavaa lomaasi sinne Naksokselle taikka oletko menossa Taorminaan ? Kerros vähän mihin oikeastaan olet menossa, Italiaanko ?


      • matkailija1
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Hei! Huomauttaisin nyt, että tämä "vaahtoaja" on ihan itse aloittanut tämän otsikon alla (onko Sisilian Naxosissa ja Taorminassa käyneitä) Ja etsii täällä samanhenkisiä ihmisiä. On se nyt kumma jos en voi edes täällä kirjoitella. Mielestäni olen kirjoittanut asiasta = joku kyseli Sant Antonio hotellista... Ihmettelin vain miten erilaista palvelua siellä saa?? Taitaa riippua naama värkistä?? (tai sitten siitä, ettei ole koskaan edes käynyt tässä hotellissa, ehkä juuri siitä onkin taas kyse? ) Ja sitten olenkin jo opas. Voi olla parempi, että kierrätte sen hotellin kaukaa, ettei vaan se olohuoneen lampun näköinen lamppu tipu suihkuhuoneen lattialle ja silleen. Tämän otsikon alla nyt kyllä kirjoitetaan Sisilian Naxsoksesta ja Taorminasta!! Saanko kysyä miksi ihmeessä tulette tämän otsakkeen alle, kun jo tiedätte, että täällä vaahdotaan vaan samasta rantapaikasta?? Lukekaa otsake nyt hieman tarkemmin. Etsin Naxosiin ihastuneita ihmisiä täällä ja en aio kirjoitella täällä cefalusta tai Sardiniasta... Vaan tästä IHANASTA NAXOSISTA JA TAORMINASTA!!! KYsyä saa jos nämä 2 paikkaa kiinnostaa muuten kun vain pelleily mielessä. Miksi oli tultava sieltä yleistä Italia palstalta tänne perässä?? T. Naxos -fani sempre

        "Ihmettelin vain miten erilaista palvelua siellä saa?? Taitaa riippua naama värkistä?? (tai sitten siitä, ettei ole koskaan edes käynyt tässä hotellissa, ehkä juuri siitä onkin taas kyse? ) Ja sitten olenkin jo opas. Voi olla parempi, että kierrätte sen hotellin kaukaa, ettei vaan se olohuoneen lampun näköinen lamppu tipu suihkuhuoneen lattialle ja silleen"

        Olipas loukkaavasti kirjoitettu!!
        Voin kertoa olevani nuori ja omat käytöstapani on paremmat kuin normaalisti suomalaisilla, olen käynyt niin monet kerran sisiliassa että paikallisten kohteliaisuus on jo tarttunut hieman minuunkin. Ensinnäkin, aluksi silloin yli 3vuotta sitten sain siellä ihan hyvää palvelua (olin silloin samassa huoneessa siskoni 8v tytön kanssa ja siivoja kyllä jaksoi mielistellä, esittää mukavaa lapselle jne. mutta toisella kerralla olin äitini kanssa jolloin siivoja vaivoin jaksoi esittää mukavaa ja ajoi huoneesta pois).

        Palvelu oli täysin erilaista kuin aiemmin, käytännöt ja aamiainen oli muuttunut, epäilen todellakin että siellä on alettu säästää. Myöskään saippuaa tai mitään siivooja ei koskaan lokakuussa tuonut huoneeseen, en tiedä miksi enkä osaa niin hyvin italiaa että olisin voinut kysyä kun henkilökunta ei ole viitsinyt opetella tai ei vain ole oppinut englantia mitä kyllä kannattaisi hotellialalla työskentelevien osata mutta tosiaan on perheyritys että heidän ongelmansa on...

        Miten kehtaat epäillä, etten olisi käynyt kyseisessä hotellissa? alkaa tuntua siltä, että itse et ole käynyt siellä kun sitä maasta taivaisiin jaksat kehua! tai sitten olet vain niin hölmö, etten näe että hyvät käytöstavat ovat esitystä? tai sitten sinä olet saanut siellä jotakin erikoispalvelua (aamiainen jne.) mitä ei muille tarjota, kuin uusille. Hyvin mahdollista, näin useat kerrat miten omistajat jaksoivat mielistellä ja muka opetella englantia muutamien uusien tulokkaiden kanssa.

        Olohuoneeseen kuuluva risa lamppu ei todellakaan kuulu kylpyhuoneesee, vai kuka korvaa jos turisti saa sähköiskun sen takia? hotellin omistajat?


      • Finfem
        naxos- fani sempre kirjoitti:

        Harmi jos ei paikka miellyttänyt. Luulen kyllä, että olet se sama pelle joka "terrorisoi" täällä jatkuvasti joka välissä. Varsinkin tuo: jotenkin niin tylsä ottaa "korvaan". Ja oikein valtava turistipyydys? No jos olit oikeasti matkalla ja et sitten tykännyt paikasta niin eihän sille mitään voi. Italiahan on pullollaan ihania ja aitoja paikkoja, missä ei ole turisteja, rantoja ja hotelleja. Voi käydä siellä gastronomia ja kulttuuri matkalla taas? Anteeksi jos olet joku joka oikeasti on Naxosissa käynyt!! Mutta minua alkaa jo sapettaa nämä tylsää ja lakonista jutut. Kuten jo aikaisemmin kirjoitin etsin tällä palstalla henkilöitä jotka OVAT tykästyneet Naxosiin. Tiedän heitä olevan paljon. Jokaisella matkalla jolla olen käynyt on ollut useampia Naxosiin ihastuneita. Jotka ovat olleet matkalla Naxosissa jopa 20 kertaa. En tarkoita, että sinun tarvitsisi pakolla nyt tykätä Naxosista! Mutta, että etsin nyt niitä henkilöitä jotka tykkää... Uskon ettei Naxosissa oikeasti käyneet kyllä sanoisi, että jotenkin niin tylsä... Ihan kun olisit kirjoituksistani lukenut Taorminan olevan lähellä, etkä olisi itse paikalla ollutkaa. Se on todella harmi kun täällä käy joka välissä näitä huvikseen "haukkujia". Enää ei itsekkään tiedä kuka kirjoittaa oikeasti ja kuka pelleilee. HARMI! Toivottavasti kyllästyvät jossain vaiheessa. Itse kun olen niin kauan odottanut, että jostain voisi lukea Naxos juttuja. Nyt kun se on mahdollista. Niin menee ihan leikiksi. Ymmärrän hyvin kun (olikohan se nyt tornatore/ tai semper kirjoitti), että on jo kauan odottanut Naxosin kirjoituksia. Se on vain niin ihanaa kun saa lukea omasta lempipaikastaan. Kun ei ole edes kirjoja Naxosista. Yksi ainut taitaa olla Taorminasta = Taormina rakastettuni. JA HUOM!! Se on muuten miehen kirjoittama!!! No nyt taas hieman innostui kirjoittamaan. Odottelen nyt sitten uusia kirjoituksia. Toivottavasti ei tule lisää tekstiä vessoista ja bikini rajoista... T. Naxos -fani sempre

        Hei Naxos-fani, olen ensimmäistä kertaa lukemassa näitä viestejä, ja ihmettelin minäkin tämän yhden tekstejä, joita tulee vastaan valitettavasti monella foorumilla. Näitä ääliöitä riittää ihan joka paikkaan, antaa rassukan kirjoitella, ja parempi vain jättää typerät tekstit huomiotta, pitkät vastineesi vain innoittavat tuollaisia k-päitä....


      • Naxos -fani sempre
        mitään kirjoitti:

        Ei täällä voi keskustella Sisilian kohteista saatikka jotain kysyä saaresta. Yks´ja sama vaahtoaa vaan joka väliin ja aina ja iänikuisesti siitä samasta rannasta.

        Hei! Olisi kyllä kiva tietää MITÄ sinä täällä OLET KYSYNYT!? Et tietääkseni mitään ainakaan kunnollista kysymystä??? Mikä kysymys ja missä kohdalla? Vai oliko tuo muka joku kysymys, jospa olet opas? Tuskin kukaan täällä oikeasti kyselee lähtisinkö minä tai joku muu jollekin oppaaksi, huh huh... Ja "joku toinen" tiesi sitten kertoa, että tämä kysyjä ajatteli saada minut oppaaksi matkalleen. Hyvinpä "tämä toinen" tuntuu tietävän tämän kirjoittajan ajatukset? Ettei nyt vaan olisi sama henkilö kyseessä. Niinpä. T. Naxos -fani sempre


    • elina

      Olen aikoinani käynyt 5 kertaa Sisilian itärannikolla, kerran Taorminassa ja muut kerrat Naxosissa. Ja tykkäsin molemmista. Ja Etnalla en ole käynyt. Castelmolassa kylläkin ihan ite linja-autolla ja Messinassa junalla.
      Tosi hauskoja muistoja jäänyt, vähän italiaa osaavana (siis vähän!) tuntui, ettei sen ystävällisempiä ihmisiä ole missään kuin Sisiliassa. Kannattaa siis pysähtyä, olla ja nauttia tunnelmasta, joka toki Naxosissa on turistitunnelma ja Taorminassa himpun verran ylellisempi turistitunnelma. Mutta jos kerran seuramatkalle lähtee, niin turistirysään yleensä joutuu, en ymmärrä miten siitä voi olla yllättynyt ja valittaa. Minä ainakin olen ollut Sisiliassa tyytyväinen turisti! Sinne vaan kaikki, ainakin kerran elämässä, buon viaggio!

    • matkailija1

      ...hotellin/pensionaatin kylpyhuoneeseen! vai voiko joku muka väittää että kuuluisi

      kaikki minun kertomani Naxoksesta ja kyseisestä hotellista on ainakin 100% totta, jos joku ei usko, voin todisteeksi näyttää kuviakin (vaikka ei tarvitsisi)

      • yötä ja aamua

        Minä ainakin uskon sinua. Mutta en tuota fania, hänellä ei ole pullat ihan uunissa. Itse en tuota hotellia valitsisi juuri sinun kirjoituksesi perusteella, ei mitään syytä olla uskomatta kertomaasi. Buona Notte !


    • matkailija1

      Itse olin myös 16v kun siellä ekan kerran kävin, mutta ei se aina ole omasta käytöksestä kiinni, lähteekö joku seuraamaan jne. ainakin omien kokemuksieni mukaan.. Lokakuussa samassa hotellissa oli toinenkin (minua vanhempi) mukava nainen, jota kumminkin jatkuvasti ja koko ajan seurattiin, vaikka hän ilmoitti todella hyvin ettei kaipaa miesten seuraa. Täysin sama juttu minulla. Tietenkin on eri asia liikkua siellä esim. miehen, miesporukan tai lasten kanssa, mutta minua kyllä lähdettiin seuraamaan jne. vaikka vanhempani ja lapsia oli mukana. En myöskään edes koskaan pukeudu mitenkään paljastavasti, että siitä ei todellakaan voinut olla kyse (en käynyt edes rannalla uimassa!)


      Naxos on huijarimiehiä täynnä! varoitus. Suurin osa kuvittelee muun maalaisten naisten olevan kevytkenkäisiä ja helppoja tapauksia!


      Kerran tutustuin siellä yhteen muka suomessakin vierailleeseen mieheen, joka jatkuvasti seurasi porukkaamme autolla ja omalla häiritsevällä tavallaan pilasi lomamme. Olisi mm. seurannut asuntoon, jos olisin mennyt sinne yksin enkä kääntynyt takaisin. Kehuskeli mafiaelokuvilla ja kyseli mitä niistä tiesin. Yritti tarjota huumepillereitä purkkana...

      Olen nähnyt mafiaa sisiliassa naxoksessa. Sama mies sai kerran ison summan rahaa kolmelta mieheltä, jotka häipyivät kaikki pian sen jälkeen autollaan pois. Mies hermostui kovasti kun olin mennyt näkemään tapahtuman ja alkoi höpöttämään italiaa vihaisena.

      Olen aina kuvitellut italialaisten (etenkin sisilialaisten) olevan perheitään rakastavia ja melko rehellisiäkin, mutta paras asia mitä Sisiliassa koskaan opin on ettei pidä ikinä luottaa kehenkään täysin. Tapasin siellä 2vuotta sitten marraskuussa myös melko tavalliselta vaikuttavan miehen, joka olisi halunnut viedä minut esim. pelipaikkaan ja ravintolaan. Kuvittelin tavanneeni siellä pelipaikassa hänen ystäviään (sekä poikia että tyttöjä) mutta taisivatkin olla jotain ihan vieraita vain siellä pelaamassa. Alkoi sataa ja jatkoimme matkaa miehen kotiin, mies selitti haluavansa esitellä minulle perheensä ja moneen kertaan varmistin, asuuko hänen perheensä samassa talossa edes. Minusta olisi ollut mielenkiintoista ja kivaa tavata sisilialainen mukava perhe, mutta ajatukseni osoittautuivat vääriksi ja lapsellisiksi.
      Asunnon ovella olikin sitten vastassa vanha vihainen nainen, jonka kanssa mies väitteli hetken ja otti avaimen. Asunto oli karsea läävä jossa kaikki heitelty pitkin, mies sitten hädissään yritti selittää ettei ole hänen kotinsa mikä paljastui kumminkin valheeksi, koska hän laittoi kellon soimaan aamua varten. Tuli aika nopea äkkilähtö siitä asunnosta, kun mies ei halunnutkaan esitellä perhettään, kotiaan tai tarjota mitään vaan näyttää pornovideoita. Samalla hän selitti että hänellä oli australialainen tyttöystävä. Että sellaisen kuvan saanut meistä muunmaalaisista että kaikki ovat jotain kevytkenkäisiä. Voi luoja minkälainen!

    • Naxos -fani sempre

      Hei! Pyydän anteeksi, karua kirjoitustani!!! Uskon sinun olleen Sant Antoniossa! Täällä on vain nyt niin moneen kertaan käyty kirjoittelemassa näitä pila-juttuja, että aloin ajatella myös sinun kirjoituksesi kuuluvan niihin. Koska mielestäni se kuulosti niin ihmeelliseltä. En ole itse saanut siellä kuitenkaan mitään erikoispalvelua. Ihan samanlailla menimme syömään aamiaista kun kaikki muutkin suomalaiset. Ja kaikille oli ihan samanlaiset kahvit, sarvet, leikkeleet... Enkä maksanut mitään ekstraa vaan nämä kuuluivat ihan tavalliseen pakettimatkaan. Sinulle on kyllä sattunut sitten vielä tosi huono huone! Oli meilläkin pienemmässä huoneessa samanlailla, että vesi alkoi lainehtia. Kun suihkutila oli niin pieni. No minä en välittänyt, kunhan suihkuun pääsimme. Ja mitä roikkuvaan lamppuun katossa tulee, se on kyllä varmasti vaarallinen hökötys ja pitäisi vaihtaa kiireesti!Kävitkö sanomassa henkilökunnalle? Minä olin matkalla viimeksi syys/lokakuun vaihteessa silloin kaikki ainakin oli ihan niin kuin eka kerralla. Tykkäät siis kovasti itse Naxosista? (vaikka et nyt juuri tästä hotellista) Kävitkö markkinoilla ja jos kävit teitkö mitään "löytöjä"? Olitkos sinä joskus vuokrannut talon Naxosista, vai muistanko väärin? Onko sinun suunnitelmissa mennä Naxosiin tänä vuonna? T. Naxos -fani sempre

      • matkailija1

        Naxos -fani sempre: sinun kokemuksesi liftaamisesta siellä kuulosti kyllä aika karmealta että teidät oli jätetty pimeässä vuorelle yksin!:/ itse en ikinä uskaltaisi siellä liftata tai mennä autojen kyytiin hui!! monet on kyllä pyytäneet kyytiin ja olen tiennyt, että etenkin nuorilla on vaikka mitä suunnitelmiä mielessä vanhemmat ihmiset ehkä sitten oikeasti haluaisivatkin auttaa ja näyttää paikkoja, uskon ja luotan heihin enemmän.. Mutta siskoni ja hänen kaverinsa pääsivät kerran mafiamiesten kyydissä taorminasta naxokseen kun busseja ei enää kulkenut (pyysivät heitä myös jalkapalloa katsomaan mutta eivät "uskaltaneet" mennä).

        Kävin myös Naxoksen markkinoilla, ne on ihan mahtavat ja uskomattoman halvalla kaikkea jopa laastareista kenkiin! ;D ja aina vaihtuvaa tavaraa, viime lokakuussa kovasti näytti olevan leopardikuosia. Kyllähän sieltä on vaikka mitä löytöjä kertynyt: kolmen euron paitoja, laukkuja, kenkiä, kosmetiikkaa yms.

        Vuokrasimme asunnon Naxoksesta vuonna 2006 loka-marraskuussa vähän yli viikoksi homelidayn kautta, se oli todella siisti ja viihtyisä tilava asunto. Jopa kaksi parveketta joista merinäköala, vieressä rauhallinen kuja jossa lastentarha tms. todella monta huonetta ja ystävälliset omistajat. Silloin tulimme Naxokseen muuten ryanairilla (ei ollut kallista) lensimme Palermoon jossa odotimme junaa neljään asti aamuyöstä ja olimme yön junassa, ihme kyllä mitään ei sattunut ja selvisimme sieltä hyvin Naxokseen!!
        muutenkin menimme junalla usein mm. Cataniaan, joka puolella oli todella upeita maisemia paitsi Palermoon päin mentäessä alkoi tulla lisää niitä outoja seutuja täynnä palaneita vanhoja röttelötaloja, "slummeja" ja valvontakameroita....

        En vielä tiedä koska palaan Sisiliaan, mutta keväällä sinne olisi ihanaa taas päästä jos ei keväällä niin kesällä (vaikka silloin on liian kuuma minulle) tai syksyllä...
        Blogissani on Naxoksesta muutama matkakertomus kuvien kera, käy katsomassa:

        http://coloredelmare.blogspot.com/2007/12/matkamuistoja-kuvia.html

        http://coloredelmare.blogspot.com/2007/09/matkakertomus-vuodelta-2006.html


        Löysin myös yhden toisen blogin jossa on paljon kuvia naxoksesta: http://senoriitta.vuodatus.net/blog/674505


      • Naxos -fani sempre
        matkailija1 kirjoitti:

        Naxos -fani sempre: sinun kokemuksesi liftaamisesta siellä kuulosti kyllä aika karmealta että teidät oli jätetty pimeässä vuorelle yksin!:/ itse en ikinä uskaltaisi siellä liftata tai mennä autojen kyytiin hui!! monet on kyllä pyytäneet kyytiin ja olen tiennyt, että etenkin nuorilla on vaikka mitä suunnitelmiä mielessä vanhemmat ihmiset ehkä sitten oikeasti haluaisivatkin auttaa ja näyttää paikkoja, uskon ja luotan heihin enemmän.. Mutta siskoni ja hänen kaverinsa pääsivät kerran mafiamiesten kyydissä taorminasta naxokseen kun busseja ei enää kulkenut (pyysivät heitä myös jalkapalloa katsomaan mutta eivät "uskaltaneet" mennä).

        Kävin myös Naxoksen markkinoilla, ne on ihan mahtavat ja uskomattoman halvalla kaikkea jopa laastareista kenkiin! ;D ja aina vaihtuvaa tavaraa, viime lokakuussa kovasti näytti olevan leopardikuosia. Kyllähän sieltä on vaikka mitä löytöjä kertynyt: kolmen euron paitoja, laukkuja, kenkiä, kosmetiikkaa yms.

        Vuokrasimme asunnon Naxoksesta vuonna 2006 loka-marraskuussa vähän yli viikoksi homelidayn kautta, se oli todella siisti ja viihtyisä tilava asunto. Jopa kaksi parveketta joista merinäköala, vieressä rauhallinen kuja jossa lastentarha tms. todella monta huonetta ja ystävälliset omistajat. Silloin tulimme Naxokseen muuten ryanairilla (ei ollut kallista) lensimme Palermoon jossa odotimme junaa neljään asti aamuyöstä ja olimme yön junassa, ihme kyllä mitään ei sattunut ja selvisimme sieltä hyvin Naxokseen!!
        muutenkin menimme junalla usein mm. Cataniaan, joka puolella oli todella upeita maisemia paitsi Palermoon päin mentäessä alkoi tulla lisää niitä outoja seutuja täynnä palaneita vanhoja röttelötaloja, "slummeja" ja valvontakameroita....

        En vielä tiedä koska palaan Sisiliaan, mutta keväällä sinne olisi ihanaa taas päästä jos ei keväällä niin kesällä (vaikka silloin on liian kuuma minulle) tai syksyllä...
        Blogissani on Naxoksesta muutama matkakertomus kuvien kera, käy katsomassa:

        http://coloredelmare.blogspot.com/2007/12/matkamuistoja-kuvia.html

        http://coloredelmare.blogspot.com/2007/09/matkakertomus-vuodelta-2006.html


        Löysin myös yhden toisen blogin jossa on paljon kuvia naxoksesta: http://senoriitta.vuodatus.net/blog/674505

        Hei matkailija 1! On tosi mukava kun löytää täältä valokuvia Naxsoksesta ja Taorminasta. Olin niin innoissani kun löysin ensimmäisen kerran juuri tuon maanmatosen kirjoitukset ja paljon kuvia. (juuri noita kuvia senoriitta vuodatuksesta) Silloin ajattelin, että joskus haluan laittaa tänne omia lomakuviani. Juuri sen takia, kun täältä ei löydy kovin paljon juttuja ja valokuvia... Tai sitten on jotain huonoja kuvia = kuvat tosi vanhoja tai ne on otettu aikaisin keväällä... Kiva kun sinäkin laitoit omiasi tänne!! Kuvat aina kertovat enemmän kuin tuhat sanaa : ). Meillä oli kyllä aikamoinen lifti reissu silloin nuorena- tyttönä. Se poika kun ajoi autoa yksin ja oli sellainen "kukkakeppi" niin uskalsimme lähteä kyytiin. Emme tajunneet, että matkalta poimitaan kyytiin myös kaveri... Onneksi ei sitten käynyt sen kummemmin. Ja sitten pääsimme mukavien ihmisten kyydillä vielä takaisin Naxosiin. Muuta vaihtoehtoa ei vuorelta alas ollut. Ei ollut silloin vielä onneksi pimeää. No se oli silloin se. Nyt ei kyllä tulisi mieleen Naxosissa lähteä liftaamaan. Joskus olen itse miettinyt talon vuokraamista sieltä. Ja haaveilen, että joskus myöhemmin ostaisin sieltä pienen asunnon. Se saattaa olla sitten, kun eläkepäivät koittaa. Sitä ennen on tyydyttävä viikon tai kahden matkoihin. Ja kun lapset kasvaa niin ehkä joku 3-4 viikkoakin on sitten mahdollista. Mistä se ryanairin lento oli cataniaan? Olisi mahtavaa jos suomesta olisi suora lento cataniaan,( siis jonkun halpalentoyhtiö.)Mutta ei. Se yksi Sisilialainen ystävänihän lensi Tukholmasta Cataniaan vain 27e. Oli muuten tuo yksi sinun ottama valokuva ilmeisesti Sant Antonion parvekkeelta otettu Etnalle päin. Ja siinä näkyy myös se sitruuna lehto... Olit siis Naxosissa lokakuussa! Minkä viikon olit siellä? T. Naxos -fani sempre


      • matkailija1
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Hei matkailija 1! On tosi mukava kun löytää täältä valokuvia Naxsoksesta ja Taorminasta. Olin niin innoissani kun löysin ensimmäisen kerran juuri tuon maanmatosen kirjoitukset ja paljon kuvia. (juuri noita kuvia senoriitta vuodatuksesta) Silloin ajattelin, että joskus haluan laittaa tänne omia lomakuviani. Juuri sen takia, kun täältä ei löydy kovin paljon juttuja ja valokuvia... Tai sitten on jotain huonoja kuvia = kuvat tosi vanhoja tai ne on otettu aikaisin keväällä... Kiva kun sinäkin laitoit omiasi tänne!! Kuvat aina kertovat enemmän kuin tuhat sanaa : ). Meillä oli kyllä aikamoinen lifti reissu silloin nuorena- tyttönä. Se poika kun ajoi autoa yksin ja oli sellainen "kukkakeppi" niin uskalsimme lähteä kyytiin. Emme tajunneet, että matkalta poimitaan kyytiin myös kaveri... Onneksi ei sitten käynyt sen kummemmin. Ja sitten pääsimme mukavien ihmisten kyydillä vielä takaisin Naxosiin. Muuta vaihtoehtoa ei vuorelta alas ollut. Ei ollut silloin vielä onneksi pimeää. No se oli silloin se. Nyt ei kyllä tulisi mieleen Naxosissa lähteä liftaamaan. Joskus olen itse miettinyt talon vuokraamista sieltä. Ja haaveilen, että joskus myöhemmin ostaisin sieltä pienen asunnon. Se saattaa olla sitten, kun eläkepäivät koittaa. Sitä ennen on tyydyttävä viikon tai kahden matkoihin. Ja kun lapset kasvaa niin ehkä joku 3-4 viikkoakin on sitten mahdollista. Mistä se ryanairin lento oli cataniaan? Olisi mahtavaa jos suomesta olisi suora lento cataniaan,( siis jonkun halpalentoyhtiö.)Mutta ei. Se yksi Sisilialainen ystävänihän lensi Tukholmasta Cataniaan vain 27e. Oli muuten tuo yksi sinun ottama valokuva ilmeisesti Sant Antonion parvekkeelta otettu Etnalle päin. Ja siinä näkyy myös se sitruuna lehto... Olit siis Naxosissa lokakuussa! Minkä viikon olit siellä? T. Naxos -fani sempre

        Olin Sant antoniossa 30.9-7.10! eli heti ensimmäisellä viikolla lokakuussa, saimme äkkilähdön. Juu kuva on otettu suoraan sieltä parvekkeelta, tykkään todella paljon kyseisen hotellin parvekkeista, mielestäni ne on parasta siinä hotellissa, niin hienot maisemat! :) tosin siskoni ei enää kyseiseen hotelliin uskalla tulla, sillä hänen lapsensa kiipeilivät parvekkeelta toiselle ja omistajamies hermostui kauheasti ja tuli yläkertaan valittamaan (mutta siitä on jo vuosia, voihan tämäkin olla syynä siihen, että palvelu oli meille huonohkoa, vaikka minä en asiaan liittynytkään).
        Minäkin silloin aikoinaan kuvittelin, että olisin voinut luottaa siellä yhteen poikaan, koska hän oli lyhyempi, lapsellista kyllä.

        Ryanairin lento oli Tampereelta Lontooseen ja sieltä Palermoon (ne on välillä todella halpoja lentoja voi saada alle 20eurollakin!) Palermosta jatkoimme junalla Naxokseen yöllä, mutta takaisin tullessa jouduimme olemaan yötä Lontoon lentokentällä johonkin kello 7 asti. Siskoni käy usein tällaisilla reissuilla, koska on niin halpaa. Mutta myös Ruotsin kautta on suoria lentoja esim. Trapaniin, siskoni meni juuri tässä kuussa Tukholman kautta Trapaniin ja sieltä Palermoon. Ryanair lentää myös Milanoon mutta sieltä on aika pitkä matka Sisiliaan harmi..

        Homelidayssa on muuten hienoja Naxoksen asuntoja vuokrattavana!:) minunkin haaveissa olisi muuttaa sisiliaan joku päivä mutta olen aika nuori enkä oikein tiedä miten, nyt kun italiankielikin on alkanut jotenkin vähän enemmän sujua ja asioista otettu selvää. Yksi huono juttu tosin on, että tietääkseni sisiliasta ja etelä-italista on todella vaikea saada esim. töitä jos ei "tunne ketään".

        Naxoksessa muuten asuu jonkin verran suomalaisia! (ainakin naisia). Oletko käynyt siinä yhdessä kenkäkaupassa mikä on siinä sant antonion lähettyvillä siellä takana? siellä on töissä nainen joka on naimisissa sisilialaisen kanssa ja on myös salvatore joka järjestää retkiä "siniselle luolalle" ja on naimisissa suomalaisen kanssa (veneen tunnistaakin suomen lipusta). Siskoni käy aina siellä kenkäkaupassa jos menee naxokseen..


      • Naxos -fani sempre
        matkailija1 kirjoitti:

        Olin Sant antoniossa 30.9-7.10! eli heti ensimmäisellä viikolla lokakuussa, saimme äkkilähdön. Juu kuva on otettu suoraan sieltä parvekkeelta, tykkään todella paljon kyseisen hotellin parvekkeista, mielestäni ne on parasta siinä hotellissa, niin hienot maisemat! :) tosin siskoni ei enää kyseiseen hotelliin uskalla tulla, sillä hänen lapsensa kiipeilivät parvekkeelta toiselle ja omistajamies hermostui kauheasti ja tuli yläkertaan valittamaan (mutta siitä on jo vuosia, voihan tämäkin olla syynä siihen, että palvelu oli meille huonohkoa, vaikka minä en asiaan liittynytkään).
        Minäkin silloin aikoinaan kuvittelin, että olisin voinut luottaa siellä yhteen poikaan, koska hän oli lyhyempi, lapsellista kyllä.

        Ryanairin lento oli Tampereelta Lontooseen ja sieltä Palermoon (ne on välillä todella halpoja lentoja voi saada alle 20eurollakin!) Palermosta jatkoimme junalla Naxokseen yöllä, mutta takaisin tullessa jouduimme olemaan yötä Lontoon lentokentällä johonkin kello 7 asti. Siskoni käy usein tällaisilla reissuilla, koska on niin halpaa. Mutta myös Ruotsin kautta on suoria lentoja esim. Trapaniin, siskoni meni juuri tässä kuussa Tukholman kautta Trapaniin ja sieltä Palermoon. Ryanair lentää myös Milanoon mutta sieltä on aika pitkä matka Sisiliaan harmi..

        Homelidayssa on muuten hienoja Naxoksen asuntoja vuokrattavana!:) minunkin haaveissa olisi muuttaa sisiliaan joku päivä mutta olen aika nuori enkä oikein tiedä miten, nyt kun italiankielikin on alkanut jotenkin vähän enemmän sujua ja asioista otettu selvää. Yksi huono juttu tosin on, että tietääkseni sisiliasta ja etelä-italista on todella vaikea saada esim. töitä jos ei "tunne ketään".

        Naxoksessa muuten asuu jonkin verran suomalaisia! (ainakin naisia). Oletko käynyt siinä yhdessä kenkäkaupassa mikä on siinä sant antonion lähettyvillä siellä takana? siellä on töissä nainen joka on naimisissa sisilialaisen kanssa ja on myös salvatore joka järjestää retkiä "siniselle luolalle" ja on naimisissa suomalaisen kanssa (veneen tunnistaakin suomen lipusta). Siskoni käy aina siellä kenkäkaupassa jos menee naxokseen..

        HEI! OLIMME SAMALLA MATKALLA!!! Tulimme suomeen 7.10.07. Ja olimme Sant Antoniossa. Ajattelen, että olikohan sinulla vaaleat hiukset? Olimme silloin matkalla mieheni ja meidän 3- ja 5 vuotiaiden poikiemme kanssa. Ehkä muistatkin meidät? Minäkin pelkäsin, että pojat alkavat kiipeillä parvekkeella... Vilkkaita kun ovat. (mutta ei onneksi) Sattuipas jännästi tämä kirjoittelu! Matkalla oli silloin yht` aikaa myös tampereelta yksi kiva nuori nainen, yksin. Ja vanhempi rouva joka mm. etsi laukkua monena päivänä. Taorminan jossain kalliissa kaupassa oli kaikki mallinuket sitten kaatuneet rivissä... Muistatko mitään tälläistä? Olitko sinä matkalla äitisi kanssa silloin? Meillä oli silloin pelkät lennot ja kyllä vähän jännitti, että miten meidän käy. Arvelin, että Naxosissa on niin paljon hotelleja, että jonnekkin varmasti mahdutaan. Ja sitten tulimme aurinkomatkojen kyydillä Sant Antonioon. Tulo päivälle ei ollut yhtään vapaata huonetta. Mutta sitten tämä Antonion omistajan vaimo lähti varaamaan meille huoneen yhdeksi yöksi viereisestä hotellista. Yhden yön olimme siellä ja loput 6 Sant Antoniossa. Kyllä se nainen oli tosi mukava. Kenkäkaupassa en käynyt ollenkaan. Ja jossain siellä takana on myös ns. ostoskeskus. Sielläkään en käynyt vaikka monet suomalaiset kävivät monet kerrat. Sinne pitää mennä sitten ensikerralla. Se veneretken Salvatore on naimisissa suomalaisen naisen kanssa. Puhuin siitä Salvatoren kanssa. Vaimo oli suomessa tai niin ymmärsin ja Salvatore kuulemma tuli jouluksi suomeen. Salvatore tykkäsi meidän pojista tosi paljon, mukava mies. Nyt jään jännityksellä odottelemaan seuraavaa kirjoitustasi! T. Naxos -fani sempre


      • Naxos -fani sempre
        matkailija1 kirjoitti:

        Olin Sant antoniossa 30.9-7.10! eli heti ensimmäisellä viikolla lokakuussa, saimme äkkilähdön. Juu kuva on otettu suoraan sieltä parvekkeelta, tykkään todella paljon kyseisen hotellin parvekkeista, mielestäni ne on parasta siinä hotellissa, niin hienot maisemat! :) tosin siskoni ei enää kyseiseen hotelliin uskalla tulla, sillä hänen lapsensa kiipeilivät parvekkeelta toiselle ja omistajamies hermostui kauheasti ja tuli yläkertaan valittamaan (mutta siitä on jo vuosia, voihan tämäkin olla syynä siihen, että palvelu oli meille huonohkoa, vaikka minä en asiaan liittynytkään).
        Minäkin silloin aikoinaan kuvittelin, että olisin voinut luottaa siellä yhteen poikaan, koska hän oli lyhyempi, lapsellista kyllä.

        Ryanairin lento oli Tampereelta Lontooseen ja sieltä Palermoon (ne on välillä todella halpoja lentoja voi saada alle 20eurollakin!) Palermosta jatkoimme junalla Naxokseen yöllä, mutta takaisin tullessa jouduimme olemaan yötä Lontoon lentokentällä johonkin kello 7 asti. Siskoni käy usein tällaisilla reissuilla, koska on niin halpaa. Mutta myös Ruotsin kautta on suoria lentoja esim. Trapaniin, siskoni meni juuri tässä kuussa Tukholman kautta Trapaniin ja sieltä Palermoon. Ryanair lentää myös Milanoon mutta sieltä on aika pitkä matka Sisiliaan harmi..

        Homelidayssa on muuten hienoja Naxoksen asuntoja vuokrattavana!:) minunkin haaveissa olisi muuttaa sisiliaan joku päivä mutta olen aika nuori enkä oikein tiedä miten, nyt kun italiankielikin on alkanut jotenkin vähän enemmän sujua ja asioista otettu selvää. Yksi huono juttu tosin on, että tietääkseni sisiliasta ja etelä-italista on todella vaikea saada esim. töitä jos ei "tunne ketään".

        Naxoksessa muuten asuu jonkin verran suomalaisia! (ainakin naisia). Oletko käynyt siinä yhdessä kenkäkaupassa mikä on siinä sant antonion lähettyvillä siellä takana? siellä on töissä nainen joka on naimisissa sisilialaisen kanssa ja on myös salvatore joka järjestää retkiä "siniselle luolalle" ja on naimisissa suomalaisen kanssa (veneen tunnistaakin suomen lipusta). Siskoni käy aina siellä kenkäkaupassa jos menee naxokseen..

        Hei vielä lisäystä! Mitä maksoi junamatka palermosta Naxosiin, muistatko? Varmaan muutamalla kympillä saa junalipun? Ja kauanko junamatka kestää? Varmasti aika jännittävä paikka odotella junaa tuo palermon juna-asema! Tosi halvalla kyllä niin pääsisi Naxosiin, mutta minun kyllä mahdotonta mennä lasten kanssa. Jos joskus yksin tai kaverin kanssa pääsisi lähtemään niin sitten toinen juttu. Jos ryanairilla n. 20e menisi niin kannattaisi ehdottomasti olla Naxosissa pidempään : ). (hotelli yö siinä toisessa hotellissa maksoi 50e, tämä oli se hotelli mikä on siinä kulmassa mihin aurinkomatkojen linkki jättää porukan ketkä ovat menossa Sant Antonioon = eka hotelli sillä tiellä..)Sant Antoniossa pyysivät eka 50e, mutta laski hintaa 45e/per yö. Se eka hotelli oli muuten tasokkaampi kuin Sant Antonio! Olisikohan siinä sinulle hyvä vaihtoehto? Ja meillä oli pieni piha alue takapihalla, kun olimme alimmassa kerroksessa. Oliko sinun huone muuten ylimmässä kerroksessa Antoniossa? Muistelen, että se tampereen nainen kehui miten hienot parvekkeet teillä oli. Ja ilmeisesti vietitte iltaa yhdessä? (jos nyt olen oikeassa..) Meidän huone oli sillä reissulla ylimmässä kerroksessa heti siinä oikealla. Olikohan nr. 309. (ekalla reissulla ehkä 206 tai 209, mutta se oli toisessa kerroksessa ja melkein kuin ottamasi kuva olisi otettu siltä partsilta??)Oli siinä Sant Antoniossa muuten yksi yleinen parveke, kävimme sitä katsomassa. Kun se tampereen nainen siitä meille kertoi. Palataan. T. Naxos -fani sempre


      • matkailija1
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Hei vielä lisäystä! Mitä maksoi junamatka palermosta Naxosiin, muistatko? Varmaan muutamalla kympillä saa junalipun? Ja kauanko junamatka kestää? Varmasti aika jännittävä paikka odotella junaa tuo palermon juna-asema! Tosi halvalla kyllä niin pääsisi Naxosiin, mutta minun kyllä mahdotonta mennä lasten kanssa. Jos joskus yksin tai kaverin kanssa pääsisi lähtemään niin sitten toinen juttu. Jos ryanairilla n. 20e menisi niin kannattaisi ehdottomasti olla Naxosissa pidempään : ). (hotelli yö siinä toisessa hotellissa maksoi 50e, tämä oli se hotelli mikä on siinä kulmassa mihin aurinkomatkojen linkki jättää porukan ketkä ovat menossa Sant Antonioon = eka hotelli sillä tiellä..)Sant Antoniossa pyysivät eka 50e, mutta laski hintaa 45e/per yö. Se eka hotelli oli muuten tasokkaampi kuin Sant Antonio! Olisikohan siinä sinulle hyvä vaihtoehto? Ja meillä oli pieni piha alue takapihalla, kun olimme alimmassa kerroksessa. Oliko sinun huone muuten ylimmässä kerroksessa Antoniossa? Muistelen, että se tampereen nainen kehui miten hienot parvekkeet teillä oli. Ja ilmeisesti vietitte iltaa yhdessä? (jos nyt olen oikeassa..) Meidän huone oli sillä reissulla ylimmässä kerroksessa heti siinä oikealla. Olikohan nr. 309. (ekalla reissulla ehkä 206 tai 209, mutta se oli toisessa kerroksessa ja melkein kuin ottamasi kuva olisi otettu siltä partsilta??)Oli siinä Sant Antoniossa muuten yksi yleinen parveke, kävimme sitä katsomassa. Kun se tampereen nainen siitä meille kertoi. Palataan. T. Naxos -fani sempre

        Junamatka Palermosta Naxokseen oli aika pitkä (kesti monta tuntia), hintaa en valitettavasti enää muista, mutta siskoni väitti eri virkailijoiden ottaneen eri hinnan. Juu on aika vaikea varmasti tuollaiselle junamatkalle lähteä etenkin pienten lasten kanssa! mutta siskoni pärjäsi hyvin (hänen lapsensa ovat kyllä jo 10 ja 11v).
        Olin siellä hotellissa siskoni kanssa, osan ajan yövyin siinä hotellissa ja osan ajan siskoni naxoksesta vuokraamassa asunnossa.

        Muistan myös mahdollisesti nähneeni sen tamperelaisen(?) naisen ja sen rouvan joka etsi laukkua, tiedätkö aikovatko he enää uudelleen naxokseen matkustaa? rouva ainakin ohimennen mainitsi ettei enää naxokseen haluaisi, en sitten tiedä miksei pitänyt naxoksesta..


      • matkailija1
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Hei vielä lisäystä! Mitä maksoi junamatka palermosta Naxosiin, muistatko? Varmaan muutamalla kympillä saa junalipun? Ja kauanko junamatka kestää? Varmasti aika jännittävä paikka odotella junaa tuo palermon juna-asema! Tosi halvalla kyllä niin pääsisi Naxosiin, mutta minun kyllä mahdotonta mennä lasten kanssa. Jos joskus yksin tai kaverin kanssa pääsisi lähtemään niin sitten toinen juttu. Jos ryanairilla n. 20e menisi niin kannattaisi ehdottomasti olla Naxosissa pidempään : ). (hotelli yö siinä toisessa hotellissa maksoi 50e, tämä oli se hotelli mikä on siinä kulmassa mihin aurinkomatkojen linkki jättää porukan ketkä ovat menossa Sant Antonioon = eka hotelli sillä tiellä..)Sant Antoniossa pyysivät eka 50e, mutta laski hintaa 45e/per yö. Se eka hotelli oli muuten tasokkaampi kuin Sant Antonio! Olisikohan siinä sinulle hyvä vaihtoehto? Ja meillä oli pieni piha alue takapihalla, kun olimme alimmassa kerroksessa. Oliko sinun huone muuten ylimmässä kerroksessa Antoniossa? Muistelen, että se tampereen nainen kehui miten hienot parvekkeet teillä oli. Ja ilmeisesti vietitte iltaa yhdessä? (jos nyt olen oikeassa..) Meidän huone oli sillä reissulla ylimmässä kerroksessa heti siinä oikealla. Olikohan nr. 309. (ekalla reissulla ehkä 206 tai 209, mutta se oli toisessa kerroksessa ja melkein kuin ottamasi kuva olisi otettu siltä partsilta??)Oli siinä Sant Antoniossa muuten yksi yleinen parveke, kävimme sitä katsomassa. Kun se tampereen nainen siitä meille kertoi. Palataan. T. Naxos -fani sempre

        ...oliko sant antonion hinta aikuisilta 45€ per yö? muistatko sen toisen hotellin nimeä? ainakin siellä tienvarressa oli jokin pieni hotelli juuri siellä ostoskeskuksen luona en tiedä onko sama..

        Suosittelen teille ehdottomasti asunnon vuokraamista Naxoksesta! tulee halvemmaksi ja huoneita on usein monta, esim. asunto jota siskoni kanssa vuokrattiin siellä oli viisi huonetta kaksi parveketta, olohuone ja keittiö eli paljon tilaa. Vuokra oli muistaakseni 350€ viikko. Omistajat olivat todella mukavia ja hakivat meidät autoilla juna-asemalta.


      • Naxos -fani sempre
        matkailija1 kirjoitti:

        ...oliko sant antonion hinta aikuisilta 45€ per yö? muistatko sen toisen hotellin nimeä? ainakin siellä tienvarressa oli jokin pieni hotelli juuri siellä ostoskeskuksen luona en tiedä onko sama..

        Suosittelen teille ehdottomasti asunnon vuokraamista Naxoksesta! tulee halvemmaksi ja huoneita on usein monta, esim. asunto jota siskoni kanssa vuokrattiin siellä oli viisi huonetta kaksi parveketta, olohuone ja keittiö eli paljon tilaa. Vuokra oli muistaakseni 350€ viikko. Omistajat olivat todella mukavia ja hakivat meidät autoilla juna-asemalta.

        Hei! Hinta oli 45e koko huone/päivä.(siis 2 aikuista ja 3 ja 5v lapset, oli lisävuode..) Koko viikosta maksettiin yhteensä siis 320e. En muista sen eka yön hotellin nimeä. Se oli siinä kohdalla mihin linja-auto jätti meidät kun tultiin kentältä Sant Antoniolle. (siinä "isonkadun" ja siitä Sant Antoniolle päin eka hotelli, siinä oli myös siinä kulmassa ulkoterassi/ravintola). Hotelli on siis samalla kadulla kun Antonio, ihan lähellä!Ei siellä missä ostoskeskus. Pitää miettiä talon vuokrausta! Kuitenkin aika helppo kun menee valmismatkalle. Jos joskus olisi mahdollista olla pidempiä aikoja niin sitten. Sesonki aikaan varmasti hotellien hinnatkin kalliimmat. Mielestäni 320e oli tosi edullinen viikosta hotellissa. Ei paha hinta tuo 350e isosta huoneistosta. Ja varsinkaan jos vaikka isommalla porukalla menee... En muista vanhemman naisen tai muidenkaan puhuneen Naxsokseen paluusta. Itse kyllä todella odotan, että pääsen taas lidon rannalle, markkinoille... : ). T. Naxos -fani sempre


    • Nimetön

      Tyhmä toope... Oletko varma omasta päästäsi, mitä siellä lorisee??? Kun jaksat käydä joka palstan tutkimassa jonkun yhden toopen takia, joka jaksaa kirjoittaa Naxosista. Ja laskea montako kirjoitusta nyt taas oli ja missä. Ilmeisesti en saisi kirjoittaa/ käydä esim. Ellit palstallakaan? Sinäkö täällä määräät vai? Jo on aikoihin eletty. Kyllä minä kovasti sinun päätäsi vaivaan. Ja aluksi innoissani kyllä hehkutin Naxosista, mutta en nyt sanoisi tällä hetkellä kauheasti hehkuttavan... Anna jo olla, kirjoituksiani kun nyt en sieltä enää poiskaan voi ottaa. Hehkutettu mikä hehkutettu siellä nyt on. Älä vaivaa päätäsi niillä enää. T. Naxos -fani sempre

    • matkailija1

      no jatketaan sitten täällä!

      Luulen, että ne jotka jäivät 3lisäviikoksi pyysivät varmaan opasta varaamaan sant antoniosta lisäviikot ja sitten itse varasivat uudet lennot tai turistiopas varasi ne heille. Onhan sitä mahdollisuus joskus kyllä yrittää "vaihtaa" ne lennot uusiin kun soittaa lentoyhtiölle siellä sitten ne työntekijät kyselevät olisiko jollain lennolla tilaa tai jos on täyttä niin kysyvät haluaisiko joku vaihtaa lentoa, yleensä monet ei kyllä halua vaihtaa mutta kaikkein eniten riippuu siis että onko tilaa vai ei. Siskoni joka jäi 3viikoksi jumiin Sisiliassa yhteen kylään kun juna ei kulkenut niin hän vain varasi nettikahvilassa uudet lennot ryanairilla... Mutta nuo jotka jäivät antonioon en tiedä millä he lähtivät, ehkä turistiopas hoiti heille toiset lennot esim. finnairilla. Että kannattaa varmaan kysyä ihan matkatoimistostakin/matkan järjestäjältä tms. jos menee "pakettimatkalle" tai vaikka ei menisikään..

      En vielä tiedä millon itse lähden sinne, ehkä toukokuussa tai myöhemmin (tai aikaisemmin), mutta riippuu rahatilanteesta ja löytyykö lentoja hotelli/asunto :)

      kyllä täytyy olla hyväkuntoinen vaari että jaksaa niitä portaita juosta!! itse en ole koskaan mennyt niitä portaita mutta taorminaan menee myös naxoksen "kaupungin" loppupäästä talojen takaa yksi sellainen autotie josta pääsee kävellen taorminan markkinapaikan luo. Talvellakin vain sitä kävellessä tuli uuvuttavan kuuma, mutta puolivälissä oli limuautomaatti ja autoja sai tietenkin väistellä ja varoa.

      Onhan se sant antonion omistajamies ihan mukava ja kohtelias aina ollut, vaikka kait jotain sitten voi oikeasti häiritä jopa hänen pyykkien laittelunsa ja katselu kun katselee vain sitä ettei hotelliin tule varkaita tai ketään ulkopuolisia. Oikeastaan ihmettelen ettemme saaneet häätöä sieltä kesken viikon muutama vuosi sitten kun siskon lapset jotka olivat tuolloin 8v ja 9v kiipeilivät parvekkeilta toisille, melusivat ja paiskivat ovia. Kyllä mies siinä vaiheessa jo tuli jatkuvasti sinne yläkertaan joka päivä kun kuuli että ovia paiskotaan mutta lapset paiskoivat ovet hänenkin nenänsä edestä kiinni ja irvistivät.. Että tosiaan ihme ettei häätöä tullut eikä mies pahasti suuttunut vaikka lasten käytös oli tuollaista. Kun meillä oli sellainen "tilanne" että tytön veli halusi jatkuvasti tulla toisesta "asunnosta" siskonsa huoneeseen mutta veljen sisko ei halunnut häntä sinne päästää niin tuli sitten parvekkeen kautta sisälle kunnes sitten tyttö rämpsäytti ikkunat ja ove kiinni..
      Omistaja ei siis suuttunut mutta yksi suomalainen kyllä suuttui pahasti koska halusi nukkua päivällä ja huusi sitten huoneestaan rappuun ettei se rappu ole mikään marssiarmeija kun lapset siellä kävelivät kerrankin hiljaa.

      Ei muuten kannata kertoa kaikille, jotka kyselevät että missä hotellissa yöpyy! Sillä itse erehdyin kertomaan ja luultavasti calabriasta lomalle tullut poikalauma tuli hakemaan minua ja siskoni tuolloin 8 vuotiasta tyttöä discoon kolmelta yöllä sinne hotellin eteen! ajoivat mopolla siellä pihassa ympyrää ja huusivat nimiä, kyllä hotellin omistaja meitä vähän kummasti seuraavana päivän katsoi mutta ei onneksi "häätänyt" tuonkaan takia pois. Enää tuon jälkeen en ole kellekään kertonut missä hotellissa olen, eiväthän voi tulla yöllä sinne riehumaan.

      • Naxos -fani sempre

        Hei taas! On tämä melkoista tämä kirjoittelu välillä. En oikeasti jaksa tajuta noita valittajia. Vähän väliä on jostakin päästävä sanomaan. Jos ei muusta niin pilkun asennosta ;). Joo, minustakin se on ihan mukava, tavallinen mies se Antonion mies. Oletko sinä kuullut hänen pitävän "vuohen" ääntä? Aika outoa? Hyvinhän hänellä on sitten ainakin hermot kestäneet siskon lapsien kanssa kuitenkin. Olisin itse kyllä ihan paniikissa jos lapset alkaisivat kiipeillä parvekkeelta toiselle! Itseäni nimittäin vähän hirvitti siellä parvekkeella, kun se oli niin korkealla (3s kerros). En kyllä ihmettele jos on tullut sanomaan kiipeilystä.. Tosi vaarallistahan se on. Ja jos sieltä oikeasti tippuisi, huh. Minun ja mieheni yksi ystävä tippui etelän reissulla parvekkeelta eka iltana (2 kerroksesta) ja hän kuoli heti. Oli vain 24 vuotias silloin. Tosi ikävä juttu. (reissussa oli 2 veljestä ja yksi muu kaveri. Toinen veljeksistä kuoli ja äidille ilmoitettiin tapahtuneesta äitienpäivänä..) No siitä on nyt aikaa jo kulunut n. 15 vuotta, että vanha juttu. Mutta ikävästi voi kyllä kiipeillessä käydä. Oletko muuten huomannut siinä Antonion lähellä, heti kun lähdetään hotellilta rannalle päin yhden talon pihassa koiraa? Sellaista kultaisen noutajan näköistä. Oli tosi huonossa kunnossa siinä pihassa... Tyttäreni kanssa aina katsottiin, että vieläkö se on hengissä kun ohi kuljettiin. Olen itsekin kävellyt Taorminaan sieltä Naxosin rantakadun toisesta päästä lähtevää tietä pitkin. Siellä ei taida kyllä enää paljon olla rappusista tietoakaan. Se vanha mies kiipeili jossain toisessa paikassa. Ja siellä oli ihan oikeat rappuset. Ja niitä oli kyllä monta sataa. Voi olla, että ne rappuset menevät jostain Taorminan "toiselta" puolelta? Siellä varmaan on kyllä useampiakin vaihtoehtoja... Juu, rahatilanteesta vähän riippuu minunkin matkat. Tässä muutamaa juttua odottelen tapahtuvaksi. Ja sitten kun alkaa tapahtua. Niin minä varaan heti matkan Naxosiin. Toivottavasti minulla käy yhtä hyvä tuuri kuin viimeksi lomien kanssa. Siskoni joka on siis viimeksi käynyt Naxosissa -87 vuonna haluaisi nyt lähteä minun ja meidän poikien kanssa huhtikuussa Naxosiin. Laitahan viestiä jos jossain vaiheessa lähdet Naxosiin. Katsotaan kumpi ehtii ensin, heh. T. Naxos -fani sempre


      • matkailija1
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Hei taas! On tämä melkoista tämä kirjoittelu välillä. En oikeasti jaksa tajuta noita valittajia. Vähän väliä on jostakin päästävä sanomaan. Jos ei muusta niin pilkun asennosta ;). Joo, minustakin se on ihan mukava, tavallinen mies se Antonion mies. Oletko sinä kuullut hänen pitävän "vuohen" ääntä? Aika outoa? Hyvinhän hänellä on sitten ainakin hermot kestäneet siskon lapsien kanssa kuitenkin. Olisin itse kyllä ihan paniikissa jos lapset alkaisivat kiipeillä parvekkeelta toiselle! Itseäni nimittäin vähän hirvitti siellä parvekkeella, kun se oli niin korkealla (3s kerros). En kyllä ihmettele jos on tullut sanomaan kiipeilystä.. Tosi vaarallistahan se on. Ja jos sieltä oikeasti tippuisi, huh. Minun ja mieheni yksi ystävä tippui etelän reissulla parvekkeelta eka iltana (2 kerroksesta) ja hän kuoli heti. Oli vain 24 vuotias silloin. Tosi ikävä juttu. (reissussa oli 2 veljestä ja yksi muu kaveri. Toinen veljeksistä kuoli ja äidille ilmoitettiin tapahtuneesta äitienpäivänä..) No siitä on nyt aikaa jo kulunut n. 15 vuotta, että vanha juttu. Mutta ikävästi voi kyllä kiipeillessä käydä. Oletko muuten huomannut siinä Antonion lähellä, heti kun lähdetään hotellilta rannalle päin yhden talon pihassa koiraa? Sellaista kultaisen noutajan näköistä. Oli tosi huonossa kunnossa siinä pihassa... Tyttäreni kanssa aina katsottiin, että vieläkö se on hengissä kun ohi kuljettiin. Olen itsekin kävellyt Taorminaan sieltä Naxosin rantakadun toisesta päästä lähtevää tietä pitkin. Siellä ei taida kyllä enää paljon olla rappusista tietoakaan. Se vanha mies kiipeili jossain toisessa paikassa. Ja siellä oli ihan oikeat rappuset. Ja niitä oli kyllä monta sataa. Voi olla, että ne rappuset menevät jostain Taorminan "toiselta" puolelta? Siellä varmaan on kyllä useampiakin vaihtoehtoja... Juu, rahatilanteesta vähän riippuu minunkin matkat. Tässä muutamaa juttua odottelen tapahtuvaksi. Ja sitten kun alkaa tapahtua. Niin minä varaan heti matkan Naxosiin. Toivottavasti minulla käy yhtä hyvä tuuri kuin viimeksi lomien kanssa. Siskoni joka on siis viimeksi käynyt Naxosissa -87 vuonna haluaisi nyt lähteä minun ja meidän poikien kanssa huhtikuussa Naxosiin. Laitahan viestiä jos jossain vaiheessa lähdet Naxosiin. Katsotaan kumpi ehtii ensin, heh. T. Naxos -fani sempre

        Heh nyt kun tarkemmin mietin niin kyllähän se antonion ukko ainakin silloin 3vuotta sitten jotain "mölisi" siellä pihassa ja ehkä riiteli, en tiedä kun en ymmärtänyt. Pihassa myös alkoi aamuisin kunnon sirkus kun jonkun toisen pihalla kukko kiekui, sen jälkeen antonion pihaan tuli joku pikkupoika (kouluun menossa) ja sant antonion omistaja hänelle jutteli pitkän aikaa ja kehui maasta taivaaseen.
        Sen jälkeen mies alkoi selittää papukaijalle ja se papukaija vasta paljon melua pitikin! ainakin aamuisin! ehkä se mölisijä on sitten ollut se lintu mahdollisesti? papukaija matki kaikkia ja kaikkea omistajan ja turistien ääniä, toisinaan jonkun vanhan puksuttavan auton ääntä ja lintujen, huvittava otus se oli vaikka vähän häiritsevä aamuisin!

        Huh kauhea tuo parveketapaturma! niin vaarallista se on. Olin silloinkin toisessa kerroksessa ja lapset eivät onneksi hyppineet, mutta kiipeilivät kumminkin. Siskoni sanoi lapsilleen, että sisilian poliisilla on lupa ampua jos näkee kiipeilijöitä parvekkeilla ja johan loppui heti se kiipeily!!
        vähän ikävää kumminkin oli kun luulimme että sant antonion ylimmälle parvekkeelle saa mennä kun siellä on se "autio" tila ei kenenkään yksityinen parveke siis. Mutta sitten joku turistinainen tuli sanomaan että sinne ei saa tulla ja että se parveke on vain hänen käytössään..

        Muistan sen kultaisennoutajan näköisen koiran, se oli joskus tosi pelottava kun alkoi raivopäisenä haukkua ainakin etenkin meille... Joskus iltaisin oli pelottava erehtyä kävelemään liian lähellä sitä taloa kun se koira (kuten muutkin koirat) hyökkäsivät porttia vasten ja haukkuivat hulluina. Kun kävelimme Castelmolasta Naxokseen myös silloin kaikki vuoren koirat alkoivat haukkua, voit kuvitella millainen melu siitä syntyi. Kyllä oli tuuria ettei yksikään niistä koirista ollut siellä juoksemassa vapaana! vaikka siskoni kertoi että siellä on hylättyjä vihaisia nälkäisiä koiria jossain päin vuorta joita oikeasti joutuu pakenemaan jos niihinn törmää.


      • Naxos -fani sempre
        matkailija1 kirjoitti:

        Heh nyt kun tarkemmin mietin niin kyllähän se antonion ukko ainakin silloin 3vuotta sitten jotain "mölisi" siellä pihassa ja ehkä riiteli, en tiedä kun en ymmärtänyt. Pihassa myös alkoi aamuisin kunnon sirkus kun jonkun toisen pihalla kukko kiekui, sen jälkeen antonion pihaan tuli joku pikkupoika (kouluun menossa) ja sant antonion omistaja hänelle jutteli pitkän aikaa ja kehui maasta taivaaseen.
        Sen jälkeen mies alkoi selittää papukaijalle ja se papukaija vasta paljon melua pitikin! ainakin aamuisin! ehkä se mölisijä on sitten ollut se lintu mahdollisesti? papukaija matki kaikkia ja kaikkea omistajan ja turistien ääniä, toisinaan jonkun vanhan puksuttavan auton ääntä ja lintujen, huvittava otus se oli vaikka vähän häiritsevä aamuisin!

        Huh kauhea tuo parveketapaturma! niin vaarallista se on. Olin silloinkin toisessa kerroksessa ja lapset eivät onneksi hyppineet, mutta kiipeilivät kumminkin. Siskoni sanoi lapsilleen, että sisilian poliisilla on lupa ampua jos näkee kiipeilijöitä parvekkeilla ja johan loppui heti se kiipeily!!
        vähän ikävää kumminkin oli kun luulimme että sant antonion ylimmälle parvekkeelle saa mennä kun siellä on se "autio" tila ei kenenkään yksityinen parveke siis. Mutta sitten joku turistinainen tuli sanomaan että sinne ei saa tulla ja että se parveke on vain hänen käytössään..

        Muistan sen kultaisennoutajan näköisen koiran, se oli joskus tosi pelottava kun alkoi raivopäisenä haukkua ainakin etenkin meille... Joskus iltaisin oli pelottava erehtyä kävelemään liian lähellä sitä taloa kun se koira (kuten muutkin koirat) hyökkäsivät porttia vasten ja haukkuivat hulluina. Kun kävelimme Castelmolasta Naxokseen myös silloin kaikki vuoren koirat alkoivat haukkua, voit kuvitella millainen melu siitä syntyi. Kyllä oli tuuria ettei yksikään niistä koirista ollut siellä juoksemassa vapaana! vaikka siskoni kertoi että siellä on hylättyjä vihaisia nälkäisiä koiria jossain päin vuorta joita oikeasti joutuu pakenemaan jos niihinn törmää.

        Hei! Hyvä tuo Sisilian poliisi juttu! Varmasti loppuu kiipeily ja hymy hyytyy. (uhkailu, kiristys ja lahjonta..) Minua kyllä hymyilytti :). Silloin kun me oltiin tyttären kanssa siellä. Se koira vaan makasi. Oli oksentanut ja näytti tosi sairaalta. Eikä sillä tainnut olla edes vettä... Ja kyllä sen ylimmän kerroksen parveke pitäisi olla kaikkien käytössä. Siellä on vaan nyt joku Suomalainen täti päättänyt, että hän omistaa parvekkeen? Harmi. Sieltä oli ihan mukavat näköalat Naxosin rannalle ja Taorminaan. Minäkin olin kyllä kuulevinani kanojen kotkotuksia siitä viereisestä pihasta. Kukkoa en muista, ainakaan en koskaan herännyt kukon kiekumiseen. Kai huomasit, että olit saanut kiitosta Enna vastauksestasi tuolla toisen otsakkeen alla! Hyvä juttu, kun joku siellä nyt oikeasti halusi jotakin tietää. Tuntuu vaan, että huvikseen suurin osa porukkaa siellä käy väliin kommentoimassa. Vaikka ei itse sitten edes kysy tai halua mitään tietääkään. Ja minä en osaa mitään noista muista paikoista kertoa. Tiedän vain Naxos ja Taormina juttuja : ). (jostain kumman syystä). Ja ei olisi kyllä mukava törmätä irrallaan juoksevaan koira laumaan! Silloin ennen n.20 vuotta sitten, kun olin Naxosissa usein. Siellä oli muutama kulkukoira, mutta nyt en nähnyt yhtään itsestään kuljeskelevia koiria. Jospa ne on "paenneet" vuorille. Ihme, että viihtyvät siellä vuorilla. Siellä kun on vielä kuumempaa ja kuivempaa. Vettä tuskin missään. Kerran olin jollain retkellä missä käytiin katsomassa sellaista autioitunutta "kylää". Muutama talo siellä oli vuoren rinteessä. Olivat kai muuttaneet pois juuri sen takia, ettei sinne saanut vettä, kun hakemalla... Aika vaikeaahan se on elää ilman vettä. Ja veden hakumatkakin oli pitkä... T. Naxos -fani sempre


      • Naxos -fani sempre

        Hei! Luin juuri yhden kirjoituksesi sähköpostistani. En ole varma olenko lukenut sitä aiemmin ollenkaan. Kirjoitit Lido baarista, jäätelöistä ym.. Missä se kahvila on missä kaikki maksaa 1e? Onko lähdettävä siis rantakadulta kokonaan pois? Jos on niin miltä kohdalta suunnilleen ja mihin suuntaan? (apteekin kohdalta, kirkon, postin?) Rantakadulla on yksi jäätelö baari missä kävimme muutaman kerran. Jäätelöä sai joko kuppiin tai lasi astiaan. Taisi olla lasissa n, 4e! Ja kupissa n´. 2.40. Jotakin siihen suuntaan.( vaihtoehtoja jäätelöissä esim, kinder, mars...) Ja siinä tiskillä oli sellainen nuori tyttö ja kassalla vanha mies. Mies meinasi ottaa meiltä kerran jotain 4e ylimääräistä. Kylläkin ihan vahingossa. Se on vähän outoa kun välillä kaikki pitää maksaa etukäteen ja välillä vasta kun lähdetään pois? Siellä sai istua pöydissä katetulla terassilla. Sitten on yksi hyvä jäätelö paikka siinä hotelli Sporting Baian takana. Siitä tuli useasti otettua jäätelöt, kun mentiin rannalta takaisin hotellille. Se on tosi pieni paikka, vain pari tuolia. Mutta jäätelö ihan sika hyvää!! Tötterö maksoi n.2e ja kuppi kai 2,40. Lajeja on jonkun verran. Tosi hyvää oli joku Sisilialainen (nimi oli sisilia jotakin) sen jäätelön päällä oli jotain, kuin vaalen leivän tai pullan paloja... Ja sitten joku ruskea jäätelö minkä seassa oli kokonaisia pähkinöitä. Sitten oli pakko maistaa sitä pistaasi jäätelöä ,kun sitä täällä netissä kaikki kehuivat ennen matkalle lähtöäni. Oli se ihan syötävää, mutta ei niin hyvää, kuin luulin. Ja tietysti tosi hyvää on myös se mansikka jäätelö. Sitä aina syötiin silloin 20 vuotta sitten. Ja silloin myös istuttiin Lido baarilla ja tilattiin jäätelö annoksia kermavaahdon ym. kera :). Vaikka on Suomessa jo monenlaista jäätelöä niin ei kyllä voi niihin Sisilialaisiin/Italialaisiin jäätelöihin verrata, nam! Muuten mitä olet mieltä Naxosin postista?? Oletko käynyt koskaan? Minä olen käynyt hakemassa postimerkkejä. Aina, kun sinne menee se on ihan täynnä porukkaa. Mummot ja papat siellä jonottavat. Kerran pääsin suoraan kassalle, kun olivat niin ystävällisiä. Toisella kertaa yksi mummo sanoi, että mene vaan eteen. Niin muut näyttivät olevan vähän erimieltä :). No kerran tämä minun Sisilialainen ystäväni kävi hakemassa minulle postimerkit. Ilmeisesti siellä kuuluu oikeasti vaan mennä luukulle jos hakee vain postimerkkejä. Kaveri meni sisään ja tuli melkein samantien ulos merkit mukanaan leveä hymy kasvoillaan. Että niin nopeasti se voi myös käydä. Ei sinne ihan mielellään itse tunge ensimmäiseksi!! T. Naxos -fani sempre


      • olla totta
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Hei! Luin juuri yhden kirjoituksesi sähköpostistani. En ole varma olenko lukenut sitä aiemmin ollenkaan. Kirjoitit Lido baarista, jäätelöistä ym.. Missä se kahvila on missä kaikki maksaa 1e? Onko lähdettävä siis rantakadulta kokonaan pois? Jos on niin miltä kohdalta suunnilleen ja mihin suuntaan? (apteekin kohdalta, kirkon, postin?) Rantakadulla on yksi jäätelö baari missä kävimme muutaman kerran. Jäätelöä sai joko kuppiin tai lasi astiaan. Taisi olla lasissa n, 4e! Ja kupissa n´. 2.40. Jotakin siihen suuntaan.( vaihtoehtoja jäätelöissä esim, kinder, mars...) Ja siinä tiskillä oli sellainen nuori tyttö ja kassalla vanha mies. Mies meinasi ottaa meiltä kerran jotain 4e ylimääräistä. Kylläkin ihan vahingossa. Se on vähän outoa kun välillä kaikki pitää maksaa etukäteen ja välillä vasta kun lähdetään pois? Siellä sai istua pöydissä katetulla terassilla. Sitten on yksi hyvä jäätelö paikka siinä hotelli Sporting Baian takana. Siitä tuli useasti otettua jäätelöt, kun mentiin rannalta takaisin hotellille. Se on tosi pieni paikka, vain pari tuolia. Mutta jäätelö ihan sika hyvää!! Tötterö maksoi n.2e ja kuppi kai 2,40. Lajeja on jonkun verran. Tosi hyvää oli joku Sisilialainen (nimi oli sisilia jotakin) sen jäätelön päällä oli jotain, kuin vaalen leivän tai pullan paloja... Ja sitten joku ruskea jäätelö minkä seassa oli kokonaisia pähkinöitä. Sitten oli pakko maistaa sitä pistaasi jäätelöä ,kun sitä täällä netissä kaikki kehuivat ennen matkalle lähtöäni. Oli se ihan syötävää, mutta ei niin hyvää, kuin luulin. Ja tietysti tosi hyvää on myös se mansikka jäätelö. Sitä aina syötiin silloin 20 vuotta sitten. Ja silloin myös istuttiin Lido baarilla ja tilattiin jäätelö annoksia kermavaahdon ym. kera :). Vaikka on Suomessa jo monenlaista jäätelöä niin ei kyllä voi niihin Sisilialaisiin/Italialaisiin jäätelöihin verrata, nam! Muuten mitä olet mieltä Naxosin postista?? Oletko käynyt koskaan? Minä olen käynyt hakemassa postimerkkejä. Aina, kun sinne menee se on ihan täynnä porukkaa. Mummot ja papat siellä jonottavat. Kerran pääsin suoraan kassalle, kun olivat niin ystävällisiä. Toisella kertaa yksi mummo sanoi, että mene vaan eteen. Niin muut näyttivät olevan vähän erimieltä :). No kerran tämä minun Sisilialainen ystäväni kävi hakemassa minulle postimerkit. Ilmeisesti siellä kuuluu oikeasti vaan mennä luukulle jos hakee vain postimerkkejä. Kaveri meni sisään ja tuli melkein samantien ulos merkit mukanaan leveä hymy kasvoillaan. Että niin nopeasti se voi myös käydä. Ei sinne ihan mielellään itse tunge ensimmäiseksi!! T. Naxos -fani sempre

        Siis ei juma...ta, ei tollasta ihmistä voi olla olemassa, ihan hel....tin tyhmä.
        Mitä jäätelö, kupissa tai ilman ja mansikkaa ja sit jotain sellaista jossa on.... EI HYVÄÄ PÄIVÄÄ !
        Toivottavasti älyää tallentaa omat kirjoitukset jälkipolven hävettäväksi.


      • On se totta
        olla totta kirjoitti:

        Siis ei juma...ta, ei tollasta ihmistä voi olla olemassa, ihan hel....tin tyhmä.
        Mitä jäätelö, kupissa tai ilman ja mansikkaa ja sit jotain sellaista jossa on.... EI HYVÄÄ PÄIVÄÄ !
        Toivottavasti älyää tallentaa omat kirjoitukset jälkipolven hävettäväksi.

        Tätähän on jo jonkin aikaa täällä ihmetelty. Joku täti käy kuumana Naxosista ja kertoo kaiken näiltä avartavila ulkomaanmatkoiltaan, jäätelöt ja aurinkorasvat. Sitä on hauska seurata. On meitä moneen junaan, mutta enpä haluaisi tämän tädin kanssa samaan junaan.


      • matkailija1
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Hei! Luin juuri yhden kirjoituksesi sähköpostistani. En ole varma olenko lukenut sitä aiemmin ollenkaan. Kirjoitit Lido baarista, jäätelöistä ym.. Missä se kahvila on missä kaikki maksaa 1e? Onko lähdettävä siis rantakadulta kokonaan pois? Jos on niin miltä kohdalta suunnilleen ja mihin suuntaan? (apteekin kohdalta, kirkon, postin?) Rantakadulla on yksi jäätelö baari missä kävimme muutaman kerran. Jäätelöä sai joko kuppiin tai lasi astiaan. Taisi olla lasissa n, 4e! Ja kupissa n´. 2.40. Jotakin siihen suuntaan.( vaihtoehtoja jäätelöissä esim, kinder, mars...) Ja siinä tiskillä oli sellainen nuori tyttö ja kassalla vanha mies. Mies meinasi ottaa meiltä kerran jotain 4e ylimääräistä. Kylläkin ihan vahingossa. Se on vähän outoa kun välillä kaikki pitää maksaa etukäteen ja välillä vasta kun lähdetään pois? Siellä sai istua pöydissä katetulla terassilla. Sitten on yksi hyvä jäätelö paikka siinä hotelli Sporting Baian takana. Siitä tuli useasti otettua jäätelöt, kun mentiin rannalta takaisin hotellille. Se on tosi pieni paikka, vain pari tuolia. Mutta jäätelö ihan sika hyvää!! Tötterö maksoi n.2e ja kuppi kai 2,40. Lajeja on jonkun verran. Tosi hyvää oli joku Sisilialainen (nimi oli sisilia jotakin) sen jäätelön päällä oli jotain, kuin vaalen leivän tai pullan paloja... Ja sitten joku ruskea jäätelö minkä seassa oli kokonaisia pähkinöitä. Sitten oli pakko maistaa sitä pistaasi jäätelöä ,kun sitä täällä netissä kaikki kehuivat ennen matkalle lähtöäni. Oli se ihan syötävää, mutta ei niin hyvää, kuin luulin. Ja tietysti tosi hyvää on myös se mansikka jäätelö. Sitä aina syötiin silloin 20 vuotta sitten. Ja silloin myös istuttiin Lido baarilla ja tilattiin jäätelö annoksia kermavaahdon ym. kera :). Vaikka on Suomessa jo monenlaista jäätelöä niin ei kyllä voi niihin Sisilialaisiin/Italialaisiin jäätelöihin verrata, nam! Muuten mitä olet mieltä Naxosin postista?? Oletko käynyt koskaan? Minä olen käynyt hakemassa postimerkkejä. Aina, kun sinne menee se on ihan täynnä porukkaa. Mummot ja papat siellä jonottavat. Kerran pääsin suoraan kassalle, kun olivat niin ystävällisiä. Toisella kertaa yksi mummo sanoi, että mene vaan eteen. Niin muut näyttivät olevan vähän erimieltä :). No kerran tämä minun Sisilialainen ystäväni kävi hakemassa minulle postimerkit. Ilmeisesti siellä kuuluu oikeasti vaan mennä luukulle jos hakee vain postimerkkejä. Kaveri meni sisään ja tuli melkein samantien ulos merkit mukanaan leveä hymy kasvoillaan. Että niin nopeasti se voi myös käydä. Ei sinne ihan mielellään itse tunge ensimmäiseksi!! T. Naxos -fani sempre

        Se kahvila jossa oli eurolla mm. kahvi, jäätelö ja mansikkaleivos on mitenköhän nyt yrittäisin selittää.. No se on kun menee rantakatua pitkin ainakin puoleen väliin tai yli ja kääntyy muistaakseni siinä oli sellanen pieni aukio jossa lasten "leikkipaikka" ja kiinalainen vaatekauppa, jossain niillä kohdin vähän ennen tai jälkeen tuon aukion on sellainen oikein tyypillinen pieni paikallisten suosima kahvila. Ei siis rantakadulla vaan kun kääntyy sinne ensimmäisten talojen taakse eli jossain kulmassa.. Silloin kahvilan ikkunassa oli myös kaikkia suklaarasioita ja leluja.

        Minäkin kävin siinä yhdessä jäätelöbaarissa jossa oli sellaiset vaaleat (mahdollisesti saksalaiset?) tyttö ja vanhempi mies myymässä. Siinäkin oli ennen sisilialaiset myyjät ja halvempaa! olisikohan saksalaiset tms. sitten ostaneet sen? tai sittne vain muuttaneet ja ovat siellä töissä, en tiedä...

        Tykkään vähän kaikista jäätelöistä siellä, mutta viime kerralla söin usein omenajäätelöä (se olikin koko ajan jokapuolelta loppu!) jäätelöitä on niin paljon eri makuja, ettei aina oikein tiedä mitä ottaisi!:) usein olen ottanut myös sitä pistaasia, siihen jotenkin kyllästyy..
        Heh Lidobaarissa sattui hassusti kun tilasin suklaapirtelön myyjä pyysi toistamaan ainakin kolme kertaa ja laittoi kookospirtelön! kerran myös yksi silmälasipäinen miesmyyjä oli laittamassa minullekin kahvia kun muut tilasivat siinä kahveja mutta joku toinen sitten sanoi hänelle ettei minulle tullut kahvia, heh paljon kommelluksia!!

        muistan myös kerran joku sisilialainen vanha mies kovasti yritti etsiä sieltä lidobaarista jotain ja yritti availla takaovia, jäi pyörimään siihen pitkäksi aikaa ja "höpisi yksinään" sitten hän meni siitä tarjoilijoiden ovesta takakautta sisään ja tuli samantien ulos höpisten jotain, sitten tarjoilija tuli sieltä ihmeissään ulos katsomaan että kuka siellä kävi!! heh

        En ole naxoksen postissa käynyt, en edes taida muistaa missä päin se on? siskoni kumminkin tietää ja on myös ostanut sieltä postimerkkejä, aina on kortit perille menneet hyvin.

        Olen monesti muuten aikaisemmin meinannut unohtaa maksaa ravintolassa! ainakin kolme kertaa olen lähtenyt jo ravintolasta pois ja muistanut vasta sitten, on siinä varmaan ollut vähän ihmettelemistä.... Luulen, että niissä enemmän pikaruokala-tyyppisissä ravintoloissa pitää maksaa ensin ja niissä "kunnon ravintoloissa" vasta ruoan jälkeen.

        Taorminassa muuten oli yhdessä kulmassa yksi "pikaruokalapitseria" josta sai sellasia pieniä pizzapaloja mukaan (oli siellä pari ahdasta pöytääkin). Meille tuotiin ihan väärät ja erikoiset pizzat joissa oli täytteenä mm. kurkkua ja kananmunaa! ja pohja oli ihan mustaksi palanut..


    • matkailija1

      Missä kaikissa 16 maassa olet muuten käynyt? ja ilmeisesti pidät eniten Naxoksesta??

      Minä olin juuri viime kuussa Nizzassa ja mielestäni sitä on ihan turhaan mainostettu ja kehuttu, eihän siellä ollut mitään kaupunki kuin Tukholma, ihmiset liian vapaaluontoisia villejä ja rantakin pelkkiä kiviä täynnä, sää kylmä kuin Helsingissä. Heh että todella ihana aurinkoinen "lomaparatiisi!" ei ollenkaan.. Myös Monaco oli aika tavallinen loppujen lopuksi ja satama pienempi mitä olisin osannut kuvitella...

      Oletko muuten huomannut sant antoniossa yöllä/aamuyöstä sellaisia pieniä "maanjäristyksiä" tai maan tärähtelyä vai miksi sitä kutsui kun en tiedä?

      muistan kun juuri sillon lokakuussa heräsin siellä viideltä aamuyöllä ehkä torstaina tai perjantaina siihen, että tuli kova myrsky muutamaksi minuutiksi ja alkoi tuntua sellaista pientä tärinää! kaikki ovet paukkuivat siellä, tuuli pauhasi ja satoi hetken. Sellainen outo myrskytyyli joka vei parvekkeelta pyyhkeet..
      Kuulin kun useat muutkin heräsivät ja marssivat käytävillä ovia availlen. Mutta tuo siis loppui ihan muutamassa minuutissa, kuten aina...

      Kolme vuotta sitten sattui samanlainen outo lyhyt myrsky samaan kellon aikaan melkein joka yö, menin silloin sinne parvekkeelle katsomaan mitä oli tapahtumassa, luulin jopa että joku kiipesi meidän parvekkeelle! niin kova ääni sieltä kuului!
      huomasin että parvekkeen metallikaide tärisi kovasti ja yritin pysäyttää sen, samalla katsoin sivulle ja pelkäsin että olisiko joku todella kiivennyt sinne, mutta ei onneksi. Kun kaide ei pysähtynyt vaan jatkoi tärinää, tajusin että se tulee maasta. Johtuu varmaan jotenkin Etnasta monet sääilmiöt ja "järistykset" siellä.

      • Naxos -fani sempre

        Hei! Olen käynyt Ruotsissa, Tanskassa, Saksassa, Itävallassa, Italiassa, Lichtenstainissa, Jugoslaviassa, Sveitsissä, Kreikassa olimme viikon.(kaikkien näiden maiden läpi ajoimme siis autolla sisareni kanssa) Sitten olen ollut 2 kertaa Englannissa sukulaisten häissä. (toiset häät olivat sellaisessa vanhassa linnassa. Samassa linnassa piti mennä myös David Beghamin naimisiin sen Spaissarin kanssa... Linnan vuokra oli ollut yhdestä päivästä 20000e. Että melkoiseen paikkaan pääsin!) Sitten olen ollut 2 kertaa Turkin Antalyassa, Venäjällä, Espanjassa, Norjassa 3 kertaa autolla. Israelissa olen käynyt myös, mutta siitä en pitänyt muuta, kuin luonnon osalta. (Siellä oli mm. maailman toiseksi suurin opservatorio, sukellus mahdollisuudet...) Olimme mieheni kanssa Eilatissa. Ja ihmiset siellä olivat kyllä aikas kankeita. Ja niitä miehiä ennemmin vihaan! En todellakaan Naxosin miehiä. Naxosissa miehet ovat kohteliaita ja heillä on muutenkin hyvät tavat!! Nämä Israelin miehet kävivät esim, minun rintavarustuksiini kiinni vaikka mieheni oli vieressä. Ja tämä tapahtui Jerusalemissa! Ja Naxos vie kyllä voiton kaikista! Sinun sisaresi on tainnut myös ihastua todella Sisiliaan? Niin niistä maanjäristyksistä. En ole huomannut mitään. Olenko muka nukkunut niin sikeästi? Huomasin kyllä Naxosissa, että siellä sai unen heti. Ei tarvitse sängyssä pyöriskellä niin, kuin täällä. Ei kyllä olisi ihme jos siellä maa tärisisi. Varmasti johtuu Etnasta. Kerran muuten ,kun olin siellä 20v sitten siellä satoi "kuravettä". Eli Etnan tuhkat tulivat sateen mukana maahan. Aika sotku siitä syntyi. Kaikki kahviloiden ulkona olevat pöydät, autot, kaikkien ihmisten vaatteet... Kaikki oli likaisena. Ja joo siksi kirjoitin niistä jäätelöistä, kun arvasin, että olet varmasti maistellut eri lajeja... Siitäkin tuli jo kauheat haukut minulle. Kun täällä kertoilen montako mansikkaa, ja mitä jäätelöä olen syönyt :). Kateellisia, kun eivät ole itse päässeet maistelemaan, heh. Maistapa ensi kerralla sitä Sisilia sorttia! Se oli parasta. Hei muuten. Sain tänään sen tilaamani kirjan: Sisilia -tulenjumalten saari. Pitää nyt alkaa lukemaan sitä. Muutama väri valokuva siitä löytyy ja sitten loput mustavalkoisia. Odotin vähän suurempaa kirjaa, mutta ei tämä kovin suuri ole. Ehkä jotain 10*15cm. Palataan aiheeseen. T. Naxos -fani sempre


      • matkailija1
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Hei! Olen käynyt Ruotsissa, Tanskassa, Saksassa, Itävallassa, Italiassa, Lichtenstainissa, Jugoslaviassa, Sveitsissä, Kreikassa olimme viikon.(kaikkien näiden maiden läpi ajoimme siis autolla sisareni kanssa) Sitten olen ollut 2 kertaa Englannissa sukulaisten häissä. (toiset häät olivat sellaisessa vanhassa linnassa. Samassa linnassa piti mennä myös David Beghamin naimisiin sen Spaissarin kanssa... Linnan vuokra oli ollut yhdestä päivästä 20000e. Että melkoiseen paikkaan pääsin!) Sitten olen ollut 2 kertaa Turkin Antalyassa, Venäjällä, Espanjassa, Norjassa 3 kertaa autolla. Israelissa olen käynyt myös, mutta siitä en pitänyt muuta, kuin luonnon osalta. (Siellä oli mm. maailman toiseksi suurin opservatorio, sukellus mahdollisuudet...) Olimme mieheni kanssa Eilatissa. Ja ihmiset siellä olivat kyllä aikas kankeita. Ja niitä miehiä ennemmin vihaan! En todellakaan Naxosin miehiä. Naxosissa miehet ovat kohteliaita ja heillä on muutenkin hyvät tavat!! Nämä Israelin miehet kävivät esim, minun rintavarustuksiini kiinni vaikka mieheni oli vieressä. Ja tämä tapahtui Jerusalemissa! Ja Naxos vie kyllä voiton kaikista! Sinun sisaresi on tainnut myös ihastua todella Sisiliaan? Niin niistä maanjäristyksistä. En ole huomannut mitään. Olenko muka nukkunut niin sikeästi? Huomasin kyllä Naxosissa, että siellä sai unen heti. Ei tarvitse sängyssä pyöriskellä niin, kuin täällä. Ei kyllä olisi ihme jos siellä maa tärisisi. Varmasti johtuu Etnasta. Kerran muuten ,kun olin siellä 20v sitten siellä satoi "kuravettä". Eli Etnan tuhkat tulivat sateen mukana maahan. Aika sotku siitä syntyi. Kaikki kahviloiden ulkona olevat pöydät, autot, kaikkien ihmisten vaatteet... Kaikki oli likaisena. Ja joo siksi kirjoitin niistä jäätelöistä, kun arvasin, että olet varmasti maistellut eri lajeja... Siitäkin tuli jo kauheat haukut minulle. Kun täällä kertoilen montako mansikkaa, ja mitä jäätelöä olen syönyt :). Kateellisia, kun eivät ole itse päässeet maistelemaan, heh. Maistapa ensi kerralla sitä Sisilia sorttia! Se oli parasta. Hei muuten. Sain tänään sen tilaamani kirjan: Sisilia -tulenjumalten saari. Pitää nyt alkaa lukemaan sitä. Muutama väri valokuva siitä löytyy ja sitten loput mustavalkoisia. Odotin vähän suurempaa kirjaa, mutta ei tämä kovin suuri ole. Ehkä jotain 10*15cm. Palataan aiheeseen. T. Naxos -fani sempre

        Olet käynyt siis todella monessa paikassa, itse olen myös kuullut että esim. arabimaissa ja Turkissa miehet käyvät heti kiinni (jopa poikiin) tai alkavat ehdotella, jossain jopa luullaan että naisen voi vaihtaa kameliin ihan uskomattoman törkeää. Mutta kulttuurit nyt noissa maissa onkin sellaisia naisia alistavia ja alentavia, eli pahasti jäljessä elävät ajassa..

        Luin usein Turkista Alanyasta kertovia keskusteluita kun pari vuotta sitten suunnittelin sinne matkaa kun olisi päässyt jollain 300 €urolla! mutta sitten siellä räjähteli roskiksia samassa paikassa yms. muuta kurjaa joten päätin, etten sinne koskaan lähde... Myöskään Bulgaria halpana kohteena ei kiinnosta: siellähän sattui esim. juuri viime kesänä vaikka mitä, ryöstelyä, tappoja ja muuta (jopa lentokentällä työntekijät vei suomalaisten matkalaukuista tavaraa, huhhuh).

        Hyvä kun kerroit tuosta tuhkasateesta! itse en ollut moisesta koskaan kuullutkaan! mutta nyt tiedän miksi siellä myydään niin paljon sateenvarjoja!


      • Naxos -fani sempre

        Hei! Unohdin kirjoittaa siitä ukonilmasta. Etkös ollut sillä samalla reissulla silloin, kun lähtö Suomeen oli 7.10.07. Silloin viimeisenä aamuna n. klo. 06.00 alkoi kuulua kamala pauke. Menin katsomaan parvekkeelle ja taivas oli täynnä salamoja. Vettä ei vielä satanut yhtään, mutta se jyrinä oli kyllä kamala. Kun rajuilma lähestyi mereltä päin. Hain partsilta vaan äkkiä uima tamineet pois ja vedin ovet kiinni. Luulin, että Etna alkoi purkautua. Mutta ei sentään. Silloin, kun tulimme Naxosiin Cataniasta opas kertoi heti alkumatkasta, että Etnan pitäisi purkautua sillä viikolla. Kaikki hotellissa odottivat jännityksellä, että milloin alkaa paukkua... Ja sitten viimeisenä aamuna se kamala ukonilma. Kyllä varmaan moni hotellissa luuli sen johtuvan Etnasta aluksi. Aina kun sillä viikolla oltiin aamupalalla kaikki puhuivat miten paljon Etna oli edellis päivänä savuttanut... Niin ja joku tiesi kertoa, että juuri ennen tätä meidän matkaa. Siis sitä edeltävällä viikolla Naxosissa oli ollut todella kova ukonilma. Se oli kestänyt 4 tuntia. Ja jotkut 60 vuotiaat olivat sanoneet, että eivät koskaan ole sellaista ukonilmaa kokeneet. Se vanhempi rouva meidän hotellissa pelkäsi ukkosta ihan tosissaan, kun oli 2 kertaa lentänyt salaman voimasta ilmassa pitkät matkat! T. Naxos -fani sempre


      • Naxos -fani sempre
        matkailija1 kirjoitti:

        Olet käynyt siis todella monessa paikassa, itse olen myös kuullut että esim. arabimaissa ja Turkissa miehet käyvät heti kiinni (jopa poikiin) tai alkavat ehdotella, jossain jopa luullaan että naisen voi vaihtaa kameliin ihan uskomattoman törkeää. Mutta kulttuurit nyt noissa maissa onkin sellaisia naisia alistavia ja alentavia, eli pahasti jäljessä elävät ajassa..

        Luin usein Turkista Alanyasta kertovia keskusteluita kun pari vuotta sitten suunnittelin sinne matkaa kun olisi päässyt jollain 300 €urolla! mutta sitten siellä räjähteli roskiksia samassa paikassa yms. muuta kurjaa joten päätin, etten sinne koskaan lähde... Myöskään Bulgaria halpana kohteena ei kiinnosta: siellähän sattui esim. juuri viime kesänä vaikka mitä, ryöstelyä, tappoja ja muuta (jopa lentokentällä työntekijät vei suomalaisten matkalaukuista tavaraa, huhhuh).

        Hyvä kun kerroit tuosta tuhkasateesta! itse en ollut moisesta koskaan kuullutkaan! mutta nyt tiedän miksi siellä myydään niin paljon sateenvarjoja!

        Hei vielä! Hyvä, kun nyt kerroin jotain sellaista mitä sinäkään et tiennyt. Eihän tätä tuhkasadettakaan voi mistään oikeen tietää. Ei siitä kerrota matkatoimiston lehdissä eikä muualla. Ja jos joskus sattuu kohdalle niin tietää varautua. Oli aika ikävän näköistä sen sateen jälkeen. Kaikkien autot oli ihan likaisia. Ravintoloiden tuolit, pöydät... Ihmiset lähtivät sisätiloihin. Ja sitten seuraavana päivänä pestiin teitä ja kaikkia muita paikkoja siitä kurasta. En minäkään tiennyt näistä maanjäristyksistä! En ole koskaan huomannut siellä mitään tärinöitä. Jotenkin en tajua, että olisin nukkunut oikeasti niin sikeästi etten olisi herännyt siihen tärinään... Tuosta Turkista vielä, tykkäsin itse kyllä tuosta Antalyasta. Siellä oli vähän, kuin Naxosin markkinat = sellaisia pitkiä käytäviä täynnä vaikka mitä tavaraa ja halvalla. Siellä kävimme myös valokuvauttamassa itsemme valokuvaus liikkeessä. Ja se oli tosi edullista. Saimme 2 isoa taulua ja yhden filmirullan kehityksen jollain 50 markalla? Ja kuvista osa oli päällekäin. Sellaisia kuvia ei tietääkseni saa Suomesta vieläkään. Siellä oli tosi hienoja esim, hää kuvia... Siskoni vei tyttäreni sinne n.5 vuotta sitten ja annoin heille mukaan yhden valokuvan missä on kaikki 4 lastani. Siitä tehtiin siellä kanssa sellainen taulu ja siihen lisättiin taustalle tyttäreni joka oli matkalla sekä auringon lasku, wau. Kuva maksoikin sitten jo 50e. Mutta kaikki on nykyään niin paljon kalliimpaa. Sisilialaisetkin harmittelevat näitä euroja... Niin ja se Antalyan satama on valittu 5 kertaa Euroopan kauneimmaksi satamaksi. T. Naxos -fani sempre


      • matkailija1
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Hei! Unohdin kirjoittaa siitä ukonilmasta. Etkös ollut sillä samalla reissulla silloin, kun lähtö Suomeen oli 7.10.07. Silloin viimeisenä aamuna n. klo. 06.00 alkoi kuulua kamala pauke. Menin katsomaan parvekkeelle ja taivas oli täynnä salamoja. Vettä ei vielä satanut yhtään, mutta se jyrinä oli kyllä kamala. Kun rajuilma lähestyi mereltä päin. Hain partsilta vaan äkkiä uima tamineet pois ja vedin ovet kiinni. Luulin, että Etna alkoi purkautua. Mutta ei sentään. Silloin, kun tulimme Naxosiin Cataniasta opas kertoi heti alkumatkasta, että Etnan pitäisi purkautua sillä viikolla. Kaikki hotellissa odottivat jännityksellä, että milloin alkaa paukkua... Ja sitten viimeisenä aamuna se kamala ukonilma. Kyllä varmaan moni hotellissa luuli sen johtuvan Etnasta aluksi. Aina kun sillä viikolla oltiin aamupalalla kaikki puhuivat miten paljon Etna oli edellis päivänä savuttanut... Niin ja joku tiesi kertoa, että juuri ennen tätä meidän matkaa. Siis sitä edeltävällä viikolla Naxosissa oli ollut todella kova ukonilma. Se oli kestänyt 4 tuntia. Ja jotkut 60 vuotiaat olivat sanoneet, että eivät koskaan ole sellaista ukonilmaa kokeneet. Se vanhempi rouva meidän hotellissa pelkäsi ukkosta ihan tosissaan, kun oli 2 kertaa lentänyt salaman voimasta ilmassa pitkät matkat! T. Naxos -fani sempre

        Ahaa nyt taidankin tietää, miksi se vanhempi rouva sanoi ettei lähde Sisiliaan enää koskaan nyt ymmärrän häntä paremmin ja hänen syynsä. Huh en voi edes kuvitella miten kamalaa on lentää salaman voimasta pitkä matka ja vielä kaksi kertaa huh! varmasti jäänyt pahat traumat eli salama osui häneen joskus aiemmin?
        Juttelin välillä hänen kanssaan siellä ja hän kertoi suuntaavansa seuraavaksi Pekingin olympialaisiin kun hänen poikansa on painija niin hänkin pääsee sinne...

        Juu ukkonen se myrsky sitten oli, en uskaltautunut parvekkeelle kun 3vuotta sitten aiemmin parveke ja parvekkeen kaide tärisi niin paljon, että hölmönä luulin jo jonkun kiivenneen sinne. Ja silloinkin ulkona tuuli ja satoi niin kovasti, että jouduin pitämään siitä kaiteesta kiinni, aivan kuin olisi jossain laivalla hirmykyrskyn kourissa ollut pari minuuttia, sellaisena sen muistan!

        minä en muistanut hakea parvekkeelta mitään pois tai en tullut edes ajatelleeksi ja seuraavana aamuna mm. pyyhkeet oli lentäneet sinne sen katoksen päälle jossa omistaja luultavasti asuu (milläköhän he sitten saivat noukittua ne pyyhkeet sieltä pois heh..)

        Kuulin kun monet vanhat ihmiset vähän ehkä paniikissa(?) juoksivat siellä käytävillä, ramppasivat edestakaisin ja availivat ovia, taisivat säikähtyä erittäin pahasti sitten!

        Nyt tiedän myös, miksi yksi paikallinen niin kovasti pelästyi sadetta 3vuotta sitten, ehkä hän luuli että siellä alkaisi sataa tuhkaa kun etna purkautui niinä päivinä. Niinä aikoinan myös joka yö satoi, päivällä ei. Silloin kun kävelin castelmolasta näin etnan purkauksen ja pakko kyllä sanoa, että se laava eteni todella nopeaa vauhtia sieltä vuoren rinteeltä alas, onneksi en ollut kävelemässä liian lähellä..


      • matkailija1
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Hei vielä! Hyvä, kun nyt kerroin jotain sellaista mitä sinäkään et tiennyt. Eihän tätä tuhkasadettakaan voi mistään oikeen tietää. Ei siitä kerrota matkatoimiston lehdissä eikä muualla. Ja jos joskus sattuu kohdalle niin tietää varautua. Oli aika ikävän näköistä sen sateen jälkeen. Kaikkien autot oli ihan likaisia. Ravintoloiden tuolit, pöydät... Ihmiset lähtivät sisätiloihin. Ja sitten seuraavana päivänä pestiin teitä ja kaikkia muita paikkoja siitä kurasta. En minäkään tiennyt näistä maanjäristyksistä! En ole koskaan huomannut siellä mitään tärinöitä. Jotenkin en tajua, että olisin nukkunut oikeasti niin sikeästi etten olisi herännyt siihen tärinään... Tuosta Turkista vielä, tykkäsin itse kyllä tuosta Antalyasta. Siellä oli vähän, kuin Naxosin markkinat = sellaisia pitkiä käytäviä täynnä vaikka mitä tavaraa ja halvalla. Siellä kävimme myös valokuvauttamassa itsemme valokuvaus liikkeessä. Ja se oli tosi edullista. Saimme 2 isoa taulua ja yhden filmirullan kehityksen jollain 50 markalla? Ja kuvista osa oli päällekäin. Sellaisia kuvia ei tietääkseni saa Suomesta vieläkään. Siellä oli tosi hienoja esim, hää kuvia... Siskoni vei tyttäreni sinne n.5 vuotta sitten ja annoin heille mukaan yhden valokuvan missä on kaikki 4 lastani. Siitä tehtiin siellä kanssa sellainen taulu ja siihen lisättiin taustalle tyttäreni joka oli matkalla sekä auringon lasku, wau. Kuva maksoikin sitten jo 50e. Mutta kaikki on nykyään niin paljon kalliimpaa. Sisilialaisetkin harmittelevat näitä euroja... Niin ja se Antalyan satama on valittu 5 kertaa Euroopan kauneimmaksi satamaksi. T. Naxos -fani sempre

        Kerran minä ihmettelin kauheasti, kun yksi poika pyysi minua moneen kertaan "sateen alta pois" katoksen alle ja sitten jopa sen yhden pelipaikan vanha mies tuli pyytämään sisään ettei kastu. Ihmettelin kovasti että miten sisilialaiset niin kovasti vettä pelkäävät kun kumminkin ovat "kaiket päivät" rannalle jne. mutta ilmeisesti pelkäävät taivaalta tulevan tuhkaa (ja tietenkin kylmästä sateesta flunssat..)

        Oletko muuten koskaan kuullut mitään kaasuräjähdyksistä? eikös sellaisiakin tapahdu paljon Sisiliassa ja muualla Italiassa?
        kun ne käyttävät niitä vanhoja kaasuliesiä kuten Ranskassakin.. Olen usein miettinyt mistä Sisiliassa monet vanhat talot on niin pahasti vaurioutuneet - joko ihan hajonneet röttelöiksi tai sitten palaneet. Mahdollisesti kaasuräjähdyksiä, tulipaloja tai maanjäristyksiä? en tiedä..

        Ranskassa viereisessä talossa oli kaasuräjähdys jonka jälkeen koko piha ja käytävä täyttyi savusta, näin tällaista ikkunasta! ihmiset niin helposti jättävät liesien kaasun päälle, joko unohtavat tai sitten kännissä eivät välitä...
        Palomiehet tulivat kuuluttamaan megafoonien kanssa ja hakivat kiljuvia asukkaita toisesta talosta pois, pelottava kokemus! aamulla sitten kaikki raivattiin pois eikä missään lukenut mitään uutisia että mitä siellä oli tapahtunut, ei informaatiota.

        Joissain tapauksissahan räjähtää koko talo eikä vain yksi asunto, noh onneksi sant antoniossa ei ole mitään vanhanaikaista keittiötä ja kaasua.. Asunnoissa joita mm. siskoni on vuokrannut niissä on Sisiliassa aina ollut kaasu. Joitain on ihan helppo käyttää mutta viimeksi asunnossa oli kaapissa joku systeemi mitä olisi pitänyt osata käyttää ja sen takia jäi käyttämättä ja ruoat jääkaappiin.. Kun sittenkin vaikka neuvoa kysyi sisilialaiset vain laittoivat sen päälle tottuneesti eivätkä sillä tavalla kunnolla neuvoneet kuten olisi ollut tarpeen.

        Juu Turkissa taitaa vieläkin olla aika halpaa ja paljon markkinoita, siinä siis yksi hyväpuoli! ja Antalyan satama on varmasti kaunis, mutta Alanya on eri paikka siinä lähistöllä. Alanya on oikein tunnettu nuorison biletyspaikka...


      • matkailija1
        matkailija1 kirjoitti:

        Kerran minä ihmettelin kauheasti, kun yksi poika pyysi minua moneen kertaan "sateen alta pois" katoksen alle ja sitten jopa sen yhden pelipaikan vanha mies tuli pyytämään sisään ettei kastu. Ihmettelin kovasti että miten sisilialaiset niin kovasti vettä pelkäävät kun kumminkin ovat "kaiket päivät" rannalle jne. mutta ilmeisesti pelkäävät taivaalta tulevan tuhkaa (ja tietenkin kylmästä sateesta flunssat..)

        Oletko muuten koskaan kuullut mitään kaasuräjähdyksistä? eikös sellaisiakin tapahdu paljon Sisiliassa ja muualla Italiassa?
        kun ne käyttävät niitä vanhoja kaasuliesiä kuten Ranskassakin.. Olen usein miettinyt mistä Sisiliassa monet vanhat talot on niin pahasti vaurioutuneet - joko ihan hajonneet röttelöiksi tai sitten palaneet. Mahdollisesti kaasuräjähdyksiä, tulipaloja tai maanjäristyksiä? en tiedä..

        Ranskassa viereisessä talossa oli kaasuräjähdys jonka jälkeen koko piha ja käytävä täyttyi savusta, näin tällaista ikkunasta! ihmiset niin helposti jättävät liesien kaasun päälle, joko unohtavat tai sitten kännissä eivät välitä...
        Palomiehet tulivat kuuluttamaan megafoonien kanssa ja hakivat kiljuvia asukkaita toisesta talosta pois, pelottava kokemus! aamulla sitten kaikki raivattiin pois eikä missään lukenut mitään uutisia että mitä siellä oli tapahtunut, ei informaatiota.

        Joissain tapauksissahan räjähtää koko talo eikä vain yksi asunto, noh onneksi sant antoniossa ei ole mitään vanhanaikaista keittiötä ja kaasua.. Asunnoissa joita mm. siskoni on vuokrannut niissä on Sisiliassa aina ollut kaasu. Joitain on ihan helppo käyttää mutta viimeksi asunnossa oli kaapissa joku systeemi mitä olisi pitänyt osata käyttää ja sen takia jäi käyttämättä ja ruoat jääkaappiin.. Kun sittenkin vaikka neuvoa kysyi sisilialaiset vain laittoivat sen päälle tottuneesti eivätkä sillä tavalla kunnolla neuvoneet kuten olisi ollut tarpeen.

        Juu Turkissa taitaa vieläkin olla aika halpaa ja paljon markkinoita, siinä siis yksi hyväpuoli! ja Antalyan satama on varmasti kaunis, mutta Alanya on eri paikka siinä lähistöllä. Alanya on oikein tunnettu nuorison biletyspaikka...

        Minulla kyllä jäi noista kaasuliesistä ihan "huonot muistot" ja vähän pelkoakin että en omaan kotiini sellaista haluaisi vaan sähkö kelpaa! Kauhulla ajattelen että esim. naapuri voisi sellaisen helposti vahingossa "räjäyttää" jos en itse sitten... Ranskassa oli muuten vielä kapeammat rappukäytävät ja talojen väliset käytävät kuin Sisiliassa! en moista olisi uskonut, siellä tuntuu olevan sellainen yleinen asenne että mistään ei välitetä. Koiratkin vain ulkoilutetaan rapun oven luona ja tiet vihertävät homeesta... Turhaa on ainakaan vanhaa Nizzaa kehuttu.

        Italialaisethan sanovat tykkäävänsä käyttää kaasua, koska sillä saa nopeammin tehtyä ruoan ja parempaa myös (itse en eroa ole huomannut).

        Onkohan Sisiliassa edes sellaisia vuokrattavia asuntoja, joissa ei olisi kaasuliesiä...

        Tuli muuten nyt mieleen kun silloin 3vuotta sitten Naxoksessa asui "vakituisesti" yksi koditon mies siellä rannalla! yksien portaiden alapuolella hänellä oli "koti" eli kaikkia vanhoja peittoja ja muovisia astioita, roskia yms. Veimme joskus siskon lasten kanssa hänelle pizzaa. Kaikki paikalliset juttelivat hänelle kuin kelle tahansa. Mutta viime vuonna koditon oli kadonnut sieltä vaikka muuten on elänyt siellä jo monta vuotta. Hän mm. tarjosi siskolleni kahvia siellä rannalla ainakin kymmenen vuotta siitä jo on..
        Ehkä Naxoksen imagoa on vähän haluttu siistiä ja ajettu kodittomat sieltä pois? voi olla. Mutta yksi kaisloista ja heinistä tehty hökkelirakennus oli siellä sillan ja puron luona, siellä oli joku asunut. Niin ja voihan tosiaan olla niinkin, että joku paikallinen joutuu senkin takia kodittomaksi jos sattuu kaasuräjähdys tai muu onnettomuus asunnolle, eihän siellä taida kaikilla vakuutuksia yms. korvauksia olla jotka pelastaisi...


      • Naxos -fani sempre
        matkailija1 kirjoitti:

        Ahaa nyt taidankin tietää, miksi se vanhempi rouva sanoi ettei lähde Sisiliaan enää koskaan nyt ymmärrän häntä paremmin ja hänen syynsä. Huh en voi edes kuvitella miten kamalaa on lentää salaman voimasta pitkä matka ja vielä kaksi kertaa huh! varmasti jäänyt pahat traumat eli salama osui häneen joskus aiemmin?
        Juttelin välillä hänen kanssaan siellä ja hän kertoi suuntaavansa seuraavaksi Pekingin olympialaisiin kun hänen poikansa on painija niin hänkin pääsee sinne...

        Juu ukkonen se myrsky sitten oli, en uskaltautunut parvekkeelle kun 3vuotta sitten aiemmin parveke ja parvekkeen kaide tärisi niin paljon, että hölmönä luulin jo jonkun kiivenneen sinne. Ja silloinkin ulkona tuuli ja satoi niin kovasti, että jouduin pitämään siitä kaiteesta kiinni, aivan kuin olisi jossain laivalla hirmykyrskyn kourissa ollut pari minuuttia, sellaisena sen muistan!

        minä en muistanut hakea parvekkeelta mitään pois tai en tullut edes ajatelleeksi ja seuraavana aamuna mm. pyyhkeet oli lentäneet sinne sen katoksen päälle jossa omistaja luultavasti asuu (milläköhän he sitten saivat noukittua ne pyyhkeet sieltä pois heh..)

        Kuulin kun monet vanhat ihmiset vähän ehkä paniikissa(?) juoksivat siellä käytävillä, ramppasivat edestakaisin ja availivat ovia, taisivat säikähtyä erittäin pahasti sitten!

        Nyt tiedän myös, miksi yksi paikallinen niin kovasti pelästyi sadetta 3vuotta sitten, ehkä hän luuli että siellä alkaisi sataa tuhkaa kun etna purkautui niinä päivinä. Niinä aikoinan myös joka yö satoi, päivällä ei. Silloin kun kävelin castelmolasta näin etnan purkauksen ja pakko kyllä sanoa, että se laava eteni todella nopeaa vauhtia sieltä vuoren rinteeltä alas, onneksi en ollut kävelemässä liian lähellä..

        Hei! Joo se vanhempi rouva kertoi meille, että oli pikku tyttönä ollut muistaakseni laitumella ja oli siellä tosiaan lentänyt salaman voimasta jonkun matkaa ilmassa. Sitten en muista sitä toista kertaa, minkä ikäinen hän oli kun sama sattui toisen kerran! (jos en väärin muista hän lensi talon sisällä toisesta huoneesta toiseen) Kun itse sanoin, että minusta ukonilma on "ihana". Niin silloin hän kertoi nuo ilmalento tarinat. Minusta ukonilma on ihan kiva. (kun ei ole itselle sattunut mitään, ei tajua pelätä sitä sillä lailla. Jos olisin itse ilmassa lentänyt pelkäisin varmasti ihan sikana. Ja varsinkin, kun pikku tytölle käy niin. Muistaa varmasti lopun ikänsä..) Tietysti sekin voi muuttua hetkessä pelottavaksikin. Yhden ainoan kerran olen pelännyt ukkosta. Kun olimme kavereiden kanssa sellaisessa pienessä pyöräilijöiden mökissä. Ja alkoi kauhea ukonilma. Meitä oli 3 n. 14 vuotiasta tyttöä siellä metsän keskellä järven rannalla... Uskon, että ukonilmat Sisiliassa ovat ehkä kovempia, kuin täällä. Siltä se vaikutti silloin lokakuun alussa. En tiedä sataako sitä tuhkaa useinkin. Itse olen ollut paikalla vain kerran. Muuten on ollut ihan tavallista sadetta. Ja sitäkään ei juuri koskaan. Melkeinpä siellä aurinko aina paistaa. Jos siellä hotellissa oli niitä vanhoja ihmisiä jotka olivat olleet Naxosissa jo sen edellisen viikon. Ja olivat jo nähneet sen 4 tuntia kestävän ukonilman. Varmasti heitä se uusi ukkonen saattoi pelottaa. Joku siitä ukkosesta sanoi, ettei se meinannut millään lähteä pois. Vain jäi pyörimään Naxosin ylle. T. Naxos -fani sempre


      • Naxos -fani sempre
        matkailija1 kirjoitti:

        Ahaa nyt taidankin tietää, miksi se vanhempi rouva sanoi ettei lähde Sisiliaan enää koskaan nyt ymmärrän häntä paremmin ja hänen syynsä. Huh en voi edes kuvitella miten kamalaa on lentää salaman voimasta pitkä matka ja vielä kaksi kertaa huh! varmasti jäänyt pahat traumat eli salama osui häneen joskus aiemmin?
        Juttelin välillä hänen kanssaan siellä ja hän kertoi suuntaavansa seuraavaksi Pekingin olympialaisiin kun hänen poikansa on painija niin hänkin pääsee sinne...

        Juu ukkonen se myrsky sitten oli, en uskaltautunut parvekkeelle kun 3vuotta sitten aiemmin parveke ja parvekkeen kaide tärisi niin paljon, että hölmönä luulin jo jonkun kiivenneen sinne. Ja silloinkin ulkona tuuli ja satoi niin kovasti, että jouduin pitämään siitä kaiteesta kiinni, aivan kuin olisi jossain laivalla hirmykyrskyn kourissa ollut pari minuuttia, sellaisena sen muistan!

        minä en muistanut hakea parvekkeelta mitään pois tai en tullut edes ajatelleeksi ja seuraavana aamuna mm. pyyhkeet oli lentäneet sinne sen katoksen päälle jossa omistaja luultavasti asuu (milläköhän he sitten saivat noukittua ne pyyhkeet sieltä pois heh..)

        Kuulin kun monet vanhat ihmiset vähän ehkä paniikissa(?) juoksivat siellä käytävillä, ramppasivat edestakaisin ja availivat ovia, taisivat säikähtyä erittäin pahasti sitten!

        Nyt tiedän myös, miksi yksi paikallinen niin kovasti pelästyi sadetta 3vuotta sitten, ehkä hän luuli että siellä alkaisi sataa tuhkaa kun etna purkautui niinä päivinä. Niinä aikoinan myös joka yö satoi, päivällä ei. Silloin kun kävelin castelmolasta näin etnan purkauksen ja pakko kyllä sanoa, että se laava eteni todella nopeaa vauhtia sieltä vuoren rinteeltä alas, onneksi en ollut kävelemässä liian lähellä..

        Hei! Oletko nähnyt Naxosissa apricosi puita? Minä näin toukokuussa. Kukkivat silloin violetein kukin ja apricosit olivat valmiin näköisiä. Ihmettelimme tyttäreni kanssa mitä ne sellaiset vähän avocadon näköiset hedelmät oli (olivat vihreitä). Ne roikkui n. 5-6 hedelmän rykelmissä. En saanut sitä selville silloin toukokuussa. Mutta kun olimme lokakuussa matkalla ja menimme siihen kana/lohkoperuna paikkaan syömään. Niin se mummo haki meille keittiöstä näitä samaisia hedelmiä. Nyt ne oli tumman violetin värisiä. Ja mummo kertoi niiden olevan viikunoita. Saimme siis maistaa tuoreita viikunoita. Tosi mukavia oli myös tämän kana paikan omistajat. Juttelin sen miehen kanssa esim, talojen hinnoista Suomessa... Hän oli kovasti kiinnostunut. Oletkos maistanut sellaista kaktus hedelmää koskaan? Me maistettiin nyt eka kertaa. Oli aika jännän näköistä, kun hedelmä kauppias avasi sen hedelmän. Hän teki siihen viillon pystypäin ja molempiin päihin vielä viillot vaakaan. Sitten vain puristi hedelmän esiin. Se maistui vähän kuin vesimelonille. Ja oli täynnä kovia aika isoja siemeniä. Hyvän makuinen se oli kivet vain piti sylkeä pois. Ei uskoisi, että sitä kaktuksen hedelmääkin voisi oikeasti syödä. Ne olivat valmiita silloin lokakuun alussa. T. Naxos -fani sempre


    • matkailija1

      Minne kaikki viestit hävisit miksi ne poistetiin? itse kirjoitin juuri TÄYSIN asiallisen viestin, jossa mainittiin kaikkea mahdollista mitä Naxoksessa voi tehdä rannalla olon lisäksi koska Naxos ei ole pelkkä rantakohde kuten täällä on useaan otteeseen väitetty....

      Tosi harmi että monipuolinen ja asiallinen viesti hävitettiin! jossa oli paljon vinkkejä ja asiaa! olisi voineet poistaa ne pelkät ilkeilyt vaan ei kaikkia asiallisia viestejä, olen pettynyt.

      • Naxos -fani sempre

        Hei! Outoa, että hävisivät. Aika paljon häipyi. Ei kyllä haittaa jos nuo valitus viestit häviäisikin. Myös minun kirjoittamat. Kirjoita tuonne uusi Naxos ja Taorminaan!! Kun siellä on vielä tyhjää. Tämä täyttyi taas näiden valitusten ansiosta... HARMI. Ja tosi HARMI jos sinun pitkä uusi asiallinen viestisikin hävisi. T. Naxos -fani sempre


    • matkailija1

      Kumma kun tuo edellinen keskustelu poistettiin ja tänne suomi24 ei päässyt moneen päivään! miksi ihmeessä täällä ei saisi keskustella mistään naxokseen liittyvästä, en ymmärrä...

      Naxosfani ja muut oletteko käyneet niissä pienissä paikallisten (ei turisti) putiikeissa siinä rantakadulla?

      yksi jossain siellä aukion luona, keskellä sijaitseva pikkukauppa oli vähän outo ja hassu! luulin sitä aluksi pesulaksi! siellä on sisällä siis kaikkia vaatteita (muoveihin pakattuina) sitten siellä myydään myös niiden lisäksi mm. pesupulveripakkauksia, astianpesuaineita, aurinkorasvoja, pyyhkeitä, laukkuja ja huiveja! heh itse en taida olla koskaan käynyt vastaavanlaisessa kaupassa niin erikoinen (ja täysi) se oli, vähän kaikkea erilaista myydään pinoissa ja jotain koruja(tai laukkuja) oli muistaakseni lasivitriinissä. Myymässä on usein vanha rouva ja hänen sukulaisiaan. Se kauppa on niin täysi, ettei sinne meinaa aina mahtua sisään, oikea varasto! kävitkö sinä samassa tai näitkö sen?

      Sitten vähän sivummalla melko lähellä on myös toinen samantapanen kauppa. Siellä on myös yksi vanha rouva myymässä. Siellä ei sentään pesupulvereita myyty mutta luulin minä aluksi sitäkin pesulaksi vaikka ilmeisesti oli vaatekauppa! Siellä oli rivissä, myös muoveissa vaatteita. Olisin häipynyt heti mutta myyjä pyysi katsomaan niitä..

      Entä kävitkö niissä kiinalaisissa kaupoissa? niitä on kolme ja on auki tosi myöhään (siskoni meni kerran yhteen niistä kolmelta yöllä!) mitenkään todella halpoja vaatteita ei niissä ole, paitsi jotain rantavaatteita, mutta laukut ja muut on kyllä tosi halpoja. Joskus niissä kyllä tulee kauhea muovin haju nenään heti kun astuu sisään! tosin Cataniassa oli yksi vielä pahempi kiinalainen "romu"kauppa vieressä joku kiinalainen lasikoristekauppa, siellä haisi se muovi niin voimakkaasti että kaikki meistä sai päänsäryn!

      Viimeksi kävimme myös yhdessä kosmetiikkakaupassa joka oli ihan siellä sivulla, talojen välissä. Siellä olisi ollut lapsille kauheasti niitä Disneyn suihkugeelejä yms. ja pojille sellaisia pakkauksia joissa tulee mukana esim.mopoilutakki! että aika erikoiset ja kivat lisät siellä. Tosin meille on sattunut vähän kaikkia kommelluksia siinä kaupassa. Kerran siskoni poika sai raivokohtauksen siellä ja myyjät melkein heittivät meidät ulos. Toisen kerran siskoni ei jaksanut jonottaa tuntia siellä yhtä purkkia (kun kassalle jäivät jotkut juttelemaan). Sitten lähdimme ja myyjä tuli perään (kuvitteli että siskoni vei sieltä sen purkin kun seisoi ensin niin pitkään jonossa)

    • Italianmatkailija

      Joo, me ollaan ehkä syyskuussa menossa Sisiliaan.
      Ensimmäinen kerta tuo. Eräs tuttumme on käynyt Sisiliassa. Kehui saarta mielettömän upeaksi, ja siitähän se meidän perheen sisilia-innostus lähti.:)

    • ringatilla

      Naxoksessa ei ole mitään nähtävää, itse viihdyin Cataniasaa, Taorminassa, Syracusassa. Palermo jäi näkemättä mutta ens kerralla.

    • tapimu

      Naxoksessa ei ole nähtävää, mutta tartteeko ollakaan? Sisilia on kokonaisuudessaan ihana paikka! Viihdyn Naxoksessa katsellen elämän menoa, olen vain:) Lähellä on kyl nähtävää jos kaipaa. Koko saari on katsomisen arvoinen.

    Ketjusta on poistettu 39 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      55
      2973
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1606
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. 82
      1368
    Aihe