Balin ostosmahdollisuudet

Parin viikon loma

Olen lähdössä pääsiäisenä kaverin kanssa Balille ensimmäistä kertaa (hotelli Kutalla) ja mietin, että uskaltaisiko tehdä niin radikaalin ratkaisun, että ottaisi mukaan vain käsimatkatavarat, ja hommaisi paikan päältä ison matkalaukun ja sen täyteen kesäkamppeita. Näitä juttujahan kuulee, että kokeneet matkaajat lähtevät esim. Thaimaahan vain käsilaukun kanssa, jotta saavat tuotua mahdollisimman paljon tuliaisia paluumatkalla.

Löytyykö siis Balilta helposti matkalaukkuja ja länsimaisen tyylin vaatteita? Entä digikameroita? Ja onko hintataso sellainen, että ostokset tosiaan kannattaa jättää tehtäväksi Balilla, eikä kierrellä juuri ennen reissua Suomessa haalimassa kesävaatteita ja uutta matkalaukkua?

Ihan kauhean paljoa en kuitenkaan haluaisi 12 päivän perilläoloajasta kuluttaa shoppailuun, koska pitäähän sitä ehtiä myös surffaamaan, laskemaan koskea, näkemään nähtävyyksiä jne. :-) Harmi, kun ei ole aikaa viipyä pidempään!

10

3205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehdottomasti näin

      Balilla ja varsinkin Kutassa on kadut ja kaupat vieri vieressä täynnä matkalaukkuja, trolleyta jne. On aitoa ja on kopiota. Itse maksoin Matahari-tavarastalossa Delseyn isosta laukusta noin 30 euroa. Kesävaatteita löytyy myös joka lähtöön, sandaaleita, shortseja, paitoja, toppeja jen. Mutta farkuista loppuu koot yleensä 28 tai 29 tuumaan. Surffiliikkeitä (RipCurl, BillaBong yms) on Legian Streetillä lähes vieri vieressä ja näistä saat aitoja merkkivaatteita. Kaduilta sitten kopioita. Kaduilla et näe BillaBongin vaatteita, mutta jos kysyt, niitä löytyy ns. tiskin alta. Digikameroista yms laitteista en oikein osaa sanoa, mutta kuvittelisin, että ovat kaikkialla maailmassa suurinpiirtein samoissa hinnoissa. Pari päivää shoppailuun ja aivan varmasti saat matkalaukun ja täytteet shopattua.

      • jak3

        Reissusta juuri palanneena voin sanoo et ei mitään ylimääräistä mukaan ja legian ja molemmat poppiesit ovan aivan täynnä kauppoja..Hinnat voi pikkusen kuullostaa kauheilta aluks mut putoo kyllä ihan järki tasolle(mulla on aika tarkka lista mitä mikäkin maksaa) mut aikaa saa varata jos meinaa "edullisia" ostoksia tehdä... ja ainakin nyt oli kaikki maailman merkit esillä joka paikassa laita mulle @jos haluut hinta listan.. oon reissannu vuoden kaakkoisaasiassa viimeisestä 4 vuodesta joten jonkunlainen käsitys hinnoista on...tai pitäis olla


      • lista
        jak3 kirjoitti:

        Reissusta juuri palanneena voin sanoo et ei mitään ylimääräistä mukaan ja legian ja molemmat poppiesit ovan aivan täynnä kauppoja..Hinnat voi pikkusen kuullostaa kauheilta aluks mut putoo kyllä ihan järki tasolle(mulla on aika tarkka lista mitä mikäkin maksaa) mut aikaa saa varata jos meinaa "edullisia" ostoksia tehdä... ja ainakin nyt oli kaikki maailman merkit esillä joka paikassa laita mulle @jos haluut hinta listan.. oon reissannu vuoden kaakkoisaasiassa viimeisestä 4 vuodesta joten jonkunlainen käsitys hinnoista on...tai pitäis olla

        Minä otaisin mielelläni hintalistan, niin ei tarvitsisi kuluttaa aikaa miettimiseen, että mikä maksa oikasti mitäkin... Mutta mihin saan laitettua meiliosoitteeni, ettei ole kaikkien näkyvillä...


      • koska tinkimisestä
        jak3 kirjoitti:

        Reissusta juuri palanneena voin sanoo et ei mitään ylimääräistä mukaan ja legian ja molemmat poppiesit ovan aivan täynnä kauppoja..Hinnat voi pikkusen kuullostaa kauheilta aluks mut putoo kyllä ihan järki tasolle(mulla on aika tarkka lista mitä mikäkin maksaa) mut aikaa saa varata jos meinaa "edullisia" ostoksia tehdä... ja ainakin nyt oli kaikki maailman merkit esillä joka paikassa laita mulle @jos haluut hinta listan.. oon reissannu vuoden kaakkoisaasiassa viimeisestä 4 vuodesta joten jonkunlainen käsitys hinnoista on...tai pitäis olla

        hinta on kiinni.

        Esimerkiksi t-paidan hinta saattaa kadulla on 120.000 rp. mutta "hiukan" tinkimällä t-paita lähtee mukaan 20.000 - 25.000 rp:llä. Toki voit maksaa enemmänkin, jos et osaa tinkiä.

        Rantakauppiaat kertoivat japanilaisten olevan parhaimpia asiakkaita, koska he maksavat mitä pyydetään. Esim. rantatuolit Kuta Beachillä, niistä pyydetään 200.000, japanilainen maksaa, minä viittasin kintaalla ja sanoin, että maksan korkeintaan 20.000 ja sillä hinnalla muutamana päivänä niitä vuokrasin.


      • jak3
        koska tinkimisestä kirjoitti:

        hinta on kiinni.

        Esimerkiksi t-paidan hinta saattaa kadulla on 120.000 rp. mutta "hiukan" tinkimällä t-paita lähtee mukaan 20.000 - 25.000 rp:llä. Toki voit maksaa enemmänkin, jos et osaa tinkiä.

        Rantakauppiaat kertoivat japanilaisten olevan parhaimpia asiakkaita, koska he maksavat mitä pyydetään. Esim. rantatuolit Kuta Beachillä, niistä pyydetään 200.000, japanilainen maksaa, minä viittasin kintaalla ja sanoin, että maksan korkeintaan 20.000 ja sillä hinnalla muutamana päivänä niitä vuokrasin.

        Oon itse käyny useamman kerran ja systäri asuu ausseissa käy kutalla pari kertaa vuodessa..Mielestäni mulla on aika tarkka lista hinnoista mitä enempää missään tapauksessa kannata maksaa ja sen halvemmalla ei myy. Olisin ollut ihan tyytyväinen jos olisin itsekkin ekalla reissulla tiennyt jotain hinnoista. Jos pyynti oli jotain 5miljoonaa ja saa miljoonalla niinkuin mun ekalla reissulla niin pidin itseäni ihan "tinkimiskunkkuna" tulin suomeen perjantaina ja voin ihan rehellisesti sanoo maksoin samaisista ostoksista 552000idr:ää aika kauan kiukuteltiin ja välillä haettiin bintangia lisää. En tiedä onko se oikein mutta olen köyhä enkä halua maksaa "liikaa" mistään....


      • jak3
        lista kirjoitti:

        Minä otaisin mielelläni hintalistan, niin ei tarvitsisi kuluttaa aikaa miettimiseen, että mikä maksa oikasti mitäkin... Mutta mihin saan laitettua meiliosoitteeni, ettei ole kaikkien näkyvillä...

        lähetä mulle osoite


      • onneton tapaus
        jak3 kirjoitti:

        lähetä mulle osoite

        En osaa lähettää sulle, kun en tiedä sun meiliosoitetta!... hieman aloittelija näissä nettijutuissa.. Yritin näpätä tuota sun "logon" kuvaa mutten pääse siitä näkemään mitään..


      • jak3
        onneton tapaus kirjoitti:

        En osaa lähettää sulle, kun en tiedä sun meiliosoitetta!... hieman aloittelija näissä nettijutuissa.. Yritin näpätä tuota sun "logon" kuvaa mutten pääse siitä näkemään mitään..

        [email protected]


      • samusi
        jak3 kirjoitti:

        Oon itse käyny useamman kerran ja systäri asuu ausseissa käy kutalla pari kertaa vuodessa..Mielestäni mulla on aika tarkka lista hinnoista mitä enempää missään tapauksessa kannata maksaa ja sen halvemmalla ei myy. Olisin ollut ihan tyytyväinen jos olisin itsekkin ekalla reissulla tiennyt jotain hinnoista. Jos pyynti oli jotain 5miljoonaa ja saa miljoonalla niinkuin mun ekalla reissulla niin pidin itseäni ihan "tinkimiskunkkuna" tulin suomeen perjantaina ja voin ihan rehellisesti sanoo maksoin samaisista ostoksista 552000idr:ää aika kauan kiukuteltiin ja välillä haettiin bintangia lisää. En tiedä onko se oikein mutta olen köyhä enkä halua maksaa "liikaa" mistään....

        Voisitko heittä listan myös mun postiin osoitteeseen [email protected]


    • baliforever

      Ala tosiaankaan pakkaa paljon kamaa mukaan, silla Balilta voit uusia tarvittaessa koko vaatekaapin (paitsi talvivaatteet). Balilta voi ostaa kaikkea halvemmalla kuin Thaimaasta.

      Toivottavasti et ole varannut hotellia Kutalta koko loman ajaksi, koska Kuta on ns. "turistirysa" ja varmaan muutaman paivan jalkeen haluaisit lahtea jo parempiin paikkoihin..

      Ehdottomasti kaunein ja eksoottisin alue Balilta loytyy idasta Amedin alueelta. Siella on myos aivan upea Suomalaisten omistama Boutique Hotel Santai (www.santaibali.com).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9766
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2857
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      172
      2647
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1647
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      12
      1468
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe