Ajatelkaapa jos kaikki kyrönjoen rannoilla olevat kunnat alkaisivat ajaa hanketta joka mahdollistaisi retkiveneilyn Vassorista aina Koskenkorvalle saakka ja Seinäjoen suun oikaisusta Seinäjoelle.
Siitä tulisi mahtava matkailuvaltti kaikille kunnille ja pitkä kausi huhtikuusta marraskuulle takaisi satoja työpaikkoja ja kesä sesonkina saman verran lisää.
En tiedä kuinka utoppinen tämä ajatus on mutta jos ajattelee että ruotsissa pääsee Tukholmasta jokireittejä pitkin jopa pienellä purjeveneellä Göteborgiin, niin tässä projektissa matka ei oli ku neljännes siitä.
Sulkujen rakentaminen koskipaikkoihin lienee suurin menoerä ja paikka paikoin olisi ruoppaamisen tarvetta
Kyrönjoki Veneilyyn
4
884
Vastaukset
- Retkiveneilijältä
23 kuntaa on kyrönjoen varrella ja pituutta reitille sais noin 200km.
Koskenkorvaltaa pääsee vielä kauemmas jalasjärvelle ja toista haaraa kauhajoelle. Siinähän tarvittas matkan varrelle huoltoasemia palvelupisteitä ravintoloita kahviloita ja nämä tietysti sijoitettaisiin siten taajamien lähelle ettei luonto ja maisema vahingoitu. 2,5m syvällä väylällä olis mahdollista jo lähes kaikille kölittömille vapaa-ajan veneille. - väylää
käyttivät jo esi-isät roudatessaan esim. tervaa. Mitäs voimalaitoksille tehtäisiin? Matalikoille?Koskille? Veden korkeus kesällä on myös aika matala.
- Retkiveneilijä
Vaatishan tuo ruoppausta sulkujen rakentamista ja varmaan kiertojakin. Kyllähän se työtä ja suunnittelua vaatii. Mutta tämän päivän tekniikalla ei varmaan olis ylivoimainen urakka. Ja automatiikan avulla pystyttäis pitämään veden korkeus vakiona. sit vois väylää käyttää retkikelkkailuun.
Mallia löytyy ympärimaailman. - eevert
Retkiveneilijä kirjoitti:
Vaatishan tuo ruoppausta sulkujen rakentamista ja varmaan kiertojakin. Kyllähän se työtä ja suunnittelua vaatii. Mutta tämän päivän tekniikalla ei varmaan olis ylivoimainen urakka. Ja automatiikan avulla pystyttäis pitämään veden korkeus vakiona. sit vois väylää käyttää retkikelkkailuun.
Mallia löytyy ympärimaailman.http://www.kyronjoki.com/
tuolta löytyy melontareittiselostus Kyrönjoesta, ei muuta kuin riittävästi puuhamiehiä, markkinointi kuntoon, hakemukset EU-rahoihin ja toimeksi. Idea kuulostaa pirun hyvältä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495729- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197