Lähtö kanarialle olis parin viikon kuluttua. Pelottaa aika lailla tuo lentokoneeseen meno, sillä olen kärsinyt "liimakorvasta" jo parisen vuotta, korvat ovat reistailleet koko 17 vuotisen elämän ajan :(
olen kuullut että Duact-allergialääkkeet, lentotulpat ja Nasonex nenäsuihke auttaisivat? Nieleskely, purkka ei minulla auta, kipu on sietämätön..
kyllä siinä paniikki ja itku meinaa tulla.. Tosin koskaan en ole pitkällä lennolla ollut, vain tunnin lennoilla helsinkiin :O
Pelottaa siis hirveästi :(
Kokemuksia?
Korvavaivaa :(
7
957
Vastaukset
- 2vk kuluttuu
Kuule tää ilm ei oo oikee palsta tälle jutulle. Terveyspalstoilta voisit saada paremmin apua.
Olen matkustanut kanaialle useita kertoja lentokoneessa. Siellä sama tilanne kuin maan päällä. Paine ja lämpötila kuten missä normaalioloissa tahansa.
Älä turhaa jännitä. Jos korva vaivaa, lentoemännät varmaan antaa kaiken avun mitä niissä olosuhteissa voi antaa.- palsta kysymykselle
Palstaa joka tapauksessa seuraa 6 tunnin lentoja kokeneet tai odottavat. Itsellä on flunssaisena kokemus kaoottisesta reilun tunnin lennosta Helsingistä Pohjois-Suomeen. En kuullut sanaakaan vieruskaverin (asiakas) puheesta, luin huulilta, minkä kykenin ja tilanne oli ihan hassu.
Terveenä ollen ei Kanarian tai pidemmilläkään lennoilla ole koskaan ollut ongelmia korvien kanssa, mutta ymmärrän mitä ap. tarkoittaa.
Kannattaa kysyä lääkäriltä suihkeita yms., joilla oloa voi helpottaa. Ne korvat kannattaa aktiivisesti unohtaa, keskittyä loman aloitukseen. Jos on jonkinlaista lentopelkoa, puolikas tablettia rauhoittavaa lääkettä auttaa. Mutta ei sitten pisaraakaan alkoholia.
- sattuu korviin
Minulle ei itse lento tuota korvaongelmia, mutta koneen laskentuminen on yhtä helvettiä jos nenä on vähänkin tukkoinen. Kyllä muuten sattuu korviin! Kokeilin kerran nenäsuihketta vähän ennen laskentumista ja se auttoi.
- sair.hoit
etukäteen itseäsi. Apteekista kunnolliset, lentomatkoille tarkoitetut korvatulpat. Maksavat noin 12 euroa. Nenäsumute on hyvä ottaa ennen lentoa ja tarvittessa sen aikana, ei kuitenkaan liian monta kertaa. Antihistamiinia saa ilman reseptiä, ja yksi nappi ennen lentoa on hyvä ottaa. Matkalla voi tarvita sitä muutenkin.
- aiaiaai
Heippa, itse kävin juuri apteekista ostamassa korvatulpat EarPlanes, painetta säätävää lentomatkoja vartenmaksoivot noin 10 eur .
- nousuissa ja laskuissa
Itselläni oli joskus poskiontelotulehdus, ja nousut ja laskut olivat aika tuskallisia. Muistaakseni kipua ei kuitenkaan ollut, kun lennettiin tasaisessa korkeudessa. Eli odotettavissa ei olisikaan kuuden tunnin tuska vaan ainoastaan muutama kymmenminuuttinen?
- Korvatunturi
Heips!
Tässä omat vinkit.
- antihistamiini (reseptivapaat apteekista)
- nenäsuihke joka vähentää limakalvoturvotusta.
- ja se särkylääke jo valmiiksi.
Näillä eväillä. Siltikään eivät ole pommin varmoja kikkoja valitettavasti.
Ja kyllä kanarialle, turkkiin, Egyptiin yms. joka hiton paikkaan lennettäessä ne korvat paukkuu jos on paukkuakseen. Toiset perheen jäsenet ei taas tiedä tästä asiasta mitään. Porskuttaavat vaan iloisina ja minä suu auki, nielen ja juon vettä ja syön purkkaa ja pillereitä...
But kyllä ne kestää kun pääsee paikan päälle.
Hyvää lomaa sinulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197