Kokemuksia TAKEUCHI:sta

Kari W.

Niin, olen katsellut harrastetöihin 5t telakonetta ja viimeisin koeajo oli ko. merkillä. Onko palstan lukioilla omakohtaisia kokemuksia takeuchin kaivureista? Kokeilemassani koneessa oli 6000 tuntia ja kohtuullisesti välystä puomistossa. Pellin alla näytti hyrisevän yanmar-diesel.

Aika simppeleiltä näyttävät tekniikaltaan nuo pikkukuokat, jotenkin arveluttaa vaan merkit joissa on sähköä ja mustia laatikoita moottorin ja käyttäjän välillä... Tosin "tamacotsi" oli niin pelkistetty kun vaan voi olla joten siksi se alkoi kiinnostamaan merkkinä...

21

8972

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kartsa

      Koneviesti lehdessä oli kyseinen peli koeajossa ja ei mitään suurempia moitteita saanut. Plussana oli tämä koneen yksinkertainen rakenne. Mulla sama homma vireillään,että midi luokan kone tartteis kevään aikana löytää ja ilman "mustia laatikoita".

      • jaapetti

        mulle tuli juuri lontoosta hitach ex75 us-5
        vm:2000
        et suosittelen sieltä katselee konetta


      • minulleki
        jaapetti kirjoitti:

        mulle tuli juuri lontoosta hitach ex75 us-5
        vm:2000
        et suosittelen sieltä katselee konetta

        hei mitä kautta koneen otit ja oliko hinta ero suuri suomen koneeseen


      • jaapetti
        minulleki kirjoitti:

        hei mitä kautta koneen otit ja oliko hinta ero suuri suomen koneeseen

        kattelin mascus sivuilta koneen sit vaan myyjälle sähköpostii ja pyytää lisää kuvia.sit otin yhteyttä koppiseen ja ne hoiti kyytihommat.itse maksoin koneen suoraan liikkeeseen.jos teet noin kannattaa osata englantia.et voi kysellä koneesta.vähän riskaa peliä ostaa kuvien perusteella mut ainakin toi mun kone oli semmoinenkuin myyjä väittikin.ja kone tulee paljon halvemmas kuin suomesta.


      • mitä maksoit
        jaapetti kirjoitti:

        kattelin mascus sivuilta koneen sit vaan myyjälle sähköpostii ja pyytää lisää kuvia.sit otin yhteyttä koppiseen ja ne hoiti kyytihommat.itse maksoin koneen suoraan liikkeeseen.jos teet noin kannattaa osata englantia.et voi kysellä koneesta.vähän riskaa peliä ostaa kuvien perusteella mut ainakin toi mun kone oli semmoinenkuin myyjä väittikin.ja kone tulee paljon halvemmas kuin suomesta.

        Maksoit tuosta hitaksen reuhkasta ihan saman minkä täällä jos olisit mennyt myyjän luo rahat kourassa. Mutta jokainen tekee kauppaa tyylillään.


      • niin sitä
        mitä maksoit kirjoitti:

        Maksoit tuosta hitaksen reuhkasta ihan saman minkä täällä jos olisit mennyt myyjän luo rahat kourassa. Mutta jokainen tekee kauppaa tyylillään.

        aina jälkeen uhotaan. Ite kun kävin noita koneita kahtelemassa niin huonosti tinkasivat vaikka olin suoralla ostamassa. No ehkä olin sitten vain väärissä paikoissa.


      • kahtelemassa..
        niin sitä kirjoitti:

        aina jälkeen uhotaan. Ite kun kävin noita koneita kahtelemassa niin huonosti tinkasivat vaikka olin suoralla ostamassa. No ehkä olin sitten vain väärissä paikoissa.

        .. sellaisissa paikoissa missä myyvät niitä koneita eivätkä vaan säilyttele pihaa koristamassa.


      • jaapetti
        mitä maksoit kirjoitti:

        Maksoit tuosta hitaksen reuhkasta ihan saman minkä täällä jos olisit mennyt myyjän luo rahat kourassa. Mutta jokainen tekee kauppaa tyylillään.

        ok.laitas linkki mist saan hitach ex75 us-5 vm2000 16000e jos löydät ostan toisen


      • kanssa!
        jaapetti kirjoitti:

        ok.laitas linkki mist saan hitach ex75 us-5 vm2000 16000e jos löydät ostan toisen

        Kertokaa mistä Suomesta tosiaa saa vastaavia koneita noilla hinnoilla? Suomalaisilla myyjillä tuntuu menneen markat ja eurot sekaisin. Tuntuu ulkomaisten ja kotimaisten myyjien hintaero olevan usein 5-15 tuhatta euroa saman vuosimallisissa ja muutenkin vertailukelpoisissa koneissa.


      • jaapetti..
        jaapetti kirjoitti:

        ok.laitas linkki mist saan hitach ex75 us-5 vm2000 16000e jos löydät ostan toisen

        Vai linkkiä pitäis laittaa ... meneppä kyselemään vaikka pohjanmaan pojilta tarjontaa. Kun on asiallinen ostaja eikä ala ensimmäisenä vittuilla korkeista hinnoista ja huonoista koneista niin saatat saada jotain. Tuollaista 2000 vuotista hitachia löytyy kyllä kehumaasi hintahaarukkaan ja kunnon vermeillä.

        Mutta kun liikut konemiesten ja etenkin kauppiaitten parissa niin muista kohdella niitä ihmisinä äläkä ala mahtailla ... niin ei nekään ala ylenkatsella sinua. Voit saada vaikka sen tuontilouskunkin joskus kaupaksi kun alkaa harrastelu tympiä.


      • pojilta
        jaapetti.. kirjoitti:

        Vai linkkiä pitäis laittaa ... meneppä kyselemään vaikka pohjanmaan pojilta tarjontaa. Kun on asiallinen ostaja eikä ala ensimmäisenä vittuilla korkeista hinnoista ja huonoista koneista niin saatat saada jotain. Tuollaista 2000 vuotista hitachia löytyy kyllä kehumaasi hintahaarukkaan ja kunnon vermeillä.

        Mutta kun liikut konemiesten ja etenkin kauppiaitten parissa niin muista kohdella niitä ihmisinä äläkä ala mahtailla ... niin ei nekään ala ylenkatsella sinua. Voit saada vaikka sen tuontilouskunkin joskus kaupaksi kun alkaa harrastelu tympiä.

        viimeiseksi kannattaa mitään ostaa, tuovat ulkoa halvalla ce-merkittömiä koneita ja myyvät hirmu hinnoilla. Nettikone on puolillaan näitä pisnismiehiä, on ollut heikäläisten kaupanteosta juttua tälläkin palstalla.


      • jaapetti
        jaapetti.. kirjoitti:

        Vai linkkiä pitäis laittaa ... meneppä kyselemään vaikka pohjanmaan pojilta tarjontaa. Kun on asiallinen ostaja eikä ala ensimmäisenä vittuilla korkeista hinnoista ja huonoista koneista niin saatat saada jotain. Tuollaista 2000 vuotista hitachia löytyy kyllä kehumaasi hintahaarukkaan ja kunnon vermeillä.

        Mutta kun liikut konemiesten ja etenkin kauppiaitten parissa niin muista kohdella niitä ihmisinä äläkä ala mahtailla ... niin ei nekään ala ylenkatsella sinua. Voit saada vaikka sen tuontilouskunkin joskus kaupaksi kun alkaa harrastelu tympiä.

        sul on niin suuret puheet et todistas kaikille ja laita linkki mis myydään samaan hintaan(suomessa)taidat olla vaan joku 15v räkänokka.


      • vielä vertailuksi
        jaapetti kirjoitti:

        ok.laitas linkki mist saan hitach ex75 us-5 vm2000 16000e jos löydät ostan toisen

        Jos laitat vielä ton sun hitaksen tunnit niin pääsee vertailemaan kunnolla.


      • jaapetti
        vielä vertailuksi kirjoitti:

        Jos laitat vielä ton sun hitaksen tunnit niin pääsee vertailemaan kunnolla.

        tunnit on 4476


      • linkin vielä
        jaapetti kirjoitti:

        tunnit on 4476

        Laita linkki mistä hommasit tuon koneen. Olen kyselly lähes kaikki netistä löytyvät konekauppiaat euroopassa ja yhtään alle 20000e tarjousta ei ole tullut. Paras EX75US tarjous on ollut 21000e tunneilla 5800. Eikä ollu kuvien perusteella kovin ruusu.

        Jos noilla kertomillasi tunneilla ja hinnalla löytyy niin ostan varmasti jos vähänkään kuvien perusteella on parempi kuin tuo mainitsemani EX75US.


      • JAAPETTI
        linkin vielä kirjoitti:

        Laita linkki mistä hommasit tuon koneen. Olen kyselly lähes kaikki netistä löytyvät konekauppiaat euroopassa ja yhtään alle 20000e tarjousta ei ole tullut. Paras EX75US tarjous on ollut 21000e tunneilla 5800. Eikä ollu kuvien perusteella kovin ruusu.

        Jos noilla kertomillasi tunneilla ja hinnalla löytyy niin ostan varmasti jos vähänkään kuvien perusteella on parempi kuin tuo mainitsemani EX75US.

        EI OLE ENÄÄ SITÄ ILMOITUSTA mascus sivuilla.hinta oli 12000puntaa eli noin 16000e


      • linkki vielä
        JAAPETTI kirjoitti:

        EI OLE ENÄÄ SITÄ ILMOITUSTA mascus sivuilla.hinta oli 12000puntaa eli noin 16000e

        En tartte sitä ilmoitusta vaan linkin sen myyjä liikkeen sivuille. Kyselen suoraan löytyykö vastaavaa konetta tai olisko tulossa lähiaikoina.


      • odota turhaan
        linkki vielä kirjoitti:

        En tartte sitä ilmoitusta vaan linkin sen myyjä liikkeen sivuille. Kyselen suoraan löytyykö vastaavaa konetta tai olisko tulossa lähiaikoina.

        Kaipaamaasi linkkiä et tule saamaan. Kunhan kehua retostelee halvalla koneella ... se mitään ole ostanut. Perus paskanpuhuja ja lisäksi vilkas mielikuvitus kaverilla.


      • jaapetti
        odota turhaan kirjoitti:

        Kaipaamaasi linkkiä et tule saamaan. Kunhan kehua retostelee halvalla koneella ... se mitään ole ostanut. Perus paskanpuhuja ja lisäksi vilkas mielikuvitus kaverilla.

        http://www.spigotplant.co.uk/stocklist.htm.
        siin on liikkeen osote mist ostin.ja jos et usko aina voit tulla kattoo konetta ja näet kauppakirjan samalla.


      • kopelo
        jaapetti kirjoitti:

        mulle tuli juuri lontoosta hitach ex75 us-5
        vm:2000
        et suosittelen sieltä katselee konetta

        Mitä mahtaa maksaa värkin tuominen Englannista Suomeen ja onko jotain paperisotaa käytävänä?
        Näkyy aina välillä ebay-huutokaupassa oleven mielenkiintoisen hintaisia koneita mutta ei rohkene kun ei ymmärrä koneen kotiin tuomisesta mitään.


      • jormaaa
        jaapetti kirjoitti:

        http://www.spigotplant.co.uk/stocklist.htm.
        siin on liikkeen osote mist ostin.ja jos et usko aina voit tulla kattoo konetta ja näet kauppakirjan samalla.

        Eihän nuo us mallit maksa täälläkään kovin jos sattuu olemaan myytävänä.
        En tiedä mitä niissä pelätään,, raskasta puomiako.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tuomas Sakari Matias Salminen. S.2005

      Nimi on ihan julkista tietoa. Ei tarvitse poistaa. Julkaistu monilla sivuilla.
      Valkeakoski
      58
      4274
    2. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      92
      1705
    3. Mikko Leppilampi ahdistellut useita!?

      Jotenkin on aina jäänyt lipevän oloinen fiilis kun hänen esiintymisiä on katsellut. Nyt rikosepäily seksuaalisesta ahd
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1269
    4. Farmasia valintakoe 2024

      Miten meni farmasia valintakoe teillä? Minun mielstä se oli ihan oko en voi sano, että se oli tosi vaikea.
      Pääsykokeet
      48
      1119
    5. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      64
      1046
    6. Kaksisataa kilometriä on pitkät niin..

      Vai onko se sinusta niin, mies?
      Ikävä
      92
      707
    7. Ajattelen minä sua vieläkin mies

      Ja välillä tulee kyyneleet silmiin kun tajuan että näin tämä sitten menikin. Ikävä on, koska olet rakkauteni. En ole nyt
      Ikävä
      40
      689
    8. Vielä yksi juttu

      Kaipaan sinua enemmän kuin omaa sieluani. Olet rakas minulle.
      Ikävä
      73
      688
    9. En tiedä huomasitko edes minua

      mutta minä huomasin sinut ja näytitpä taas hyvältä!
      Ikävä
      32
      685
    10. On muuten meidän kylän poikia.

      Surullinen uutinen. Toivotaan, että uhri saa tarvitsemansa avun. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b497ba33-7a82-415d
      Tornio ja Haaparanta
      6
      664
    Aihe