Alan vaihtaja

jakohommaa vai pitempää matkaa

hei! voisitteko tarkemmin kertoa kuljetusalan työstäsi? itse olen ammatinvaihtaja. 15 vuotta on tullut teollisuushalleissa oltua eikä jaksa enää. haluan ajohommiin.

Minkä pituista päivää suurinpiirtein teette?

Vähälä hakee nyt kuljettajia koulutukseen. varmaan ihan hyvä talo? palkat tulee ajallaan ym..

Itse pidän ajamisesta mutta oishan se joskus mukava olla perheenkin kanssa. Missä talossa olisi suurinpiirtein säännölliset työajat?

Vähälä?

12

3602

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmasti

On hyvä työpaikka. Kaikki maksetaan niinku pitää yms. On varmaan toisenlaisiakin mielipiteitä.

• älähäv

Uskoisin että Vähälä on sellainen talo mistä on hyvä alkaa. Käyt koulutuksen ja katsot millainen talo on. Varmasti koulutukseen liittyy jokin minimiaika minkä verran talossa pitää olla, mutta sen jälkeen voit sitten miettiä mitä teet jatkossa. Vähälällä varmaan löytyy sekä runkoajoa että nurkkapyöritystä, todnäk varsin inhimillisiä päiviä. Jos sitten mieli tekee tehdä hiukan pidempää päivää eikä autossa asuminen tuota tuskaa 2-3vko ja pitää sitten viikko vapaata, eikun ulkomaanajoa koittamaan, kysyntää löytyy ja ihan maksukykyisiä yrityksiäkin.

Noin alkuun sanoisin kuitenkin että jos olet päättänyt että tien päälle on päästävä, niin pyri sinne Vähälään, se ei varmasti ole huonoin vaihtoehto.

• yökuski

12 vuotta neljässä talossa alkaa puolestaan minulle riittää. Joka puljussa päivät 10-15 tuntisia. Kaksi parisuhdetta hajonnut vapaa-ajan puutteen vuoksi. Vanhoihin kavereihen en ole pitänyt yheyttä pitkiin aikoihin. Vapaat menee joko nukkumiseen tai perseiden olalle vetämiseen. Paperit pistin LVI-kursseille aikuiskoulutukseen. Jos joskus elämässä olisi muutakin kuin työtä.
      Vähälä on aika hyvä talo. Ainakin Schenkerin ketjun parhaimmistoa. Itse olin tuolla tunnetusti Helsingin niin tilavassa ja nykyaikaisessa Metsälässä kolme vuotta hommissa. Hesan päässä ihan taatusti ajat nouto/jakeluajoa. Pohjoisen kärryt tulee valtaosin junassa ja muiden kaupunkien runkoajot hoitaa torppariyrittäjät. Paljon mukavampaa jakari onkin! Työpäivät menee nopeasti, kun kokoajan on jotain tekemistä. Pitkät matkat on uskomattoman tylsää jurrutusta. Minulle sata kilsaa on matkana maksimi. Sitten alkaa jo tökkiä..

Jos olet ihan varma, niin ei muuta kuin tervetuloa alalle. Mutta alä haaveile tulevasta työstäsi mitään leppoisaa ajelua ilman kiirettä mihinkään tai muita nostalgisia rekkaromantiikkajuttuja. Ne on mennyttä aikaa ne. Aika raskas ammatti tää on. Stressitaso nousee, selkä ja polvikivut tulee eteen vääjäämättä. Epäsäännöllisten ruokailujen vuoksi diabetes väijyy kuskeja iäkkäämpinä. Hyvistä puolista ainakin tulee mieleen, että työttömyyttä ei tarvitse pelätä...

Säännöllisimmät työajat on ehkäpä soran- ja elintarvikkeiden ajossa. Pahimmat taitaa olla hakehommissa ja nyytin(kappaletavaran) kuljettamisessa.

Hieman synkkä puheenvuoro tästä nyt tuli, mutta kuskin elämä on... :o)

• Vähälällä ollu

Ihan hyvä talo ,itsekkin viihdyin pitemmän aikaan. Tunteja tuli kahteen viikkoon 90-100 ja kaikki maksettiin TESSIN mukaan. Vaan rupes kapis ajo tökkkiin,nyt säiliö puolella ja 80 tuntii pariin viikkoon ,eikä oo yhtään ikävä kapista eikä elintarvikkeita ajaan.

• tökki

oliko kapiksessa paljon purkua lastausta?
        saitko pitää viikonloput vapaana
        oliko yöaikaan ajamista

mites säiliöpuoli
        millä firmalla olet töissä
        onko viikonloput vapaat
        onko yöaikaan ajamista

Kiitokset vastauksista jo etukäteen

• antti ja rannanjärvi

Itse ajan kappaletavaraa Transpointilla. Itse viihdyn ja palkkauksen kanssa ei isompia vaivoja ole, jos jotain on niin yhdellä puhelinsoitolla korjaantuu.
      Vuorot ovat kymmenestä tunnista välillä jopa kolmeentoista, jaksoon (2vkoa) tulee 8 vuoroa. Noin 90h on jakson tunnit, välillä yli ja välillä ali.
      Kappaletavarapuolella päivähomma on asiakaspalvelua, ei ajamista. Työtavoista riippuen kuljettaja saa itsensä rikki hyvinkin äkkiä mutta hieman perehtymällä syömiseen ja työn vaatimiin liikkeisiin kaveri pysyy terveenä ja kroppa kunnossa.
      Yöllä sitten suihkitaan pitempää siivua, eikä rungoilta juuri jakelua tehdä.

Olen ajanut myös myrkkyjä sekä polttoaineita säiliöpuolella mutta homman epäsäännöllisyys veti takaisin tänne. On se mukava katsoa työvuorolistasta jotta jaah, se on ensi keskiviikkoon asti vapaata näköjään.

• työajoista

Hei! voisitko vielä tarkentaa, mulle on ihan uutta tuo kuljetusala, metallihommissa olen ollut pitkään.
        kyllä mua on ruvennu tuo kuljetusala kiinnostamaa, ei jaksa enää olla hallissa automaattikoneen jatkona. pakko päästä ajamaan.

tarkoititko että "kun 8vuoroa tulee 2viikon jaksoon eli kun 2viikossa on 14 päivää niin 8 päivää töitä ja 6 vapaata. onko sulla viikonloput vapaana?
        alkaako ajo esim. aamukuudesta lähtien vai onko kovin epäsäännöllinen tuo alkamisaika?

• kivaa tää on
        työajoista kirjoitti:

Hei! voisitko vielä tarkentaa, mulle on ihan uutta tuo kuljetusala, metallihommissa olen ollut pitkään.
        kyllä mua on ruvennu tuo kuljetusala kiinnostamaa, ei jaksa enää olla hallissa automaattikoneen jatkona. pakko päästä ajamaan.

tarkoititko että "kun 8vuoroa tulee 2viikon jaksoon eli kun 2viikossa on 14 päivää niin 8 päivää töitä ja 6 vapaata. onko sulla viikonloput vapaana?
        alkaako ajo esim. aamukuudesta lähtien vai onko kovin epäsäännöllinen tuo alkamisaika?

meillä keskisuuri firma, erilaisia ajoja talossa.
        porukat aloittaa päisänsä klo 4,5,6,ja loput 7 jokunen vasta 8 aikoihin. lopettavat sitten vaihtelevasti n. 15-19 välillä. kaikille on semmoinen päivä kun haluavat tehdä, työt räätälöidään kunkin halujen ja osaamisten mukaan. on vaativampia ja helpompia hommia.
        jakoajoa kaikki kuitenkin.

viikonloput on vapaata muutamaa kuskia lukuunottamatta, vapaaehtoisina tekevät lauantaita.
        palkan näet akt.n sivuilta, tes on pohjana kaikilla.

osalla on logistiikka, osalla ei muuta kun käytäntö kouluna.
        korttina vähintään C

• kunnon työ
        kivaa tää on kirjoitti:

porukat aloittaa päisänsä klo 4,5,6,ja loput 7 jokunen vasta 8 aikoihin. lopettavat sitten vaihtelevasti n. 15-19 välillä. kaikille on semmoinen päivä kun haluavat tehdä, työt räätälöidään kunkin halujen ja osaamisten mukaan. on vaativampia ja helpompia hommia.

viikonloput on vapaata muutamaa kuskia lukuunottamatta, vapaaehtoisina tekevät lauantaita.

korttina vähintään C

itse juuri pitäisin ajamisesta, tykkään tosi paljon, ei haittaa ahtaat paikat eikä kiire, ei myöskään ruumillinen rasitus. haluan juuri työltä ruumillista rasitusta, illalla ei paljon unta tarvi ootella eikä pyöriä sängyssä.

ne jotka kuljetusalaa morkkaa, menkää kokeilemaan miltä tuntuu olla cnc-työstökoneela 2,3 tai 4vuorossa. Jossain firmoissa tehdään monen sadan kappaleen sarjoja samaa osaa.

Olisi kait ite pitäny koulussa usemmin viitata -:

• tai osoitteen
        kivaa tää on kirjoitti:

korttina vähintään C

tahtoo töihin

• kyllästynyt paskaan
        tai osoitteen kirjoitti:

tahtoo töihin

Tuu sää ajaan mää kyllä voin mennä sinne teollisuushalliin töihin kaheksasta neljään.Terveisin 20v. ajohommia iltasi ja öisin kolunnut.

• 2 3 4 tai 5vuoroa
        kyllästynyt paskaan kirjoitti:

Tuu sää ajaan mää kyllä voin mennä sinne teollisuushalliin töihin kaheksasta neljään.Terveisin 20v. ajohommia iltasi ja öisin kolunnut.

Metallihommissa tai yleensä teollisuudessa voi olla mitä tahansa noista vuoroista.
        Ei missään o enään 8-16 päiviä. Ja työ on sitten luultavasti istumusta tai seisomista jonkun automaattikoneen äärellä.

Toisille se sopii ja toisille ei

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2875
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2115
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1270
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe