Tallink-Silja

Pelkkä Pettymys

Olisin kiinnostunut kuulemaan onko muillakin kuin minulla ollut pelkkää pettymystä asiointi ja matkustaminen nykyisella tallink-siljalla etenkin jos kyseessä olisi tukholmaan risteily?

Itse olen sen verran vaativa matkustaja jos ei edes matkan varausta saa tehtyä puolen vuoden sisään liittyen siljan matkan varaus järjestelmän laatuun sekä henkilöstön kielitaitoon on aika nostaa kissa pöydälle:)

* todella surkeata palvelua ja vielä viron kielellä.

* järjestelmät ei toimi.

* hinnat nousevat.

Tässä muutama esimerkki mihin itse olen toistuvasti tömännyt:)

Mitä kokemuksia teillä?

56

7880

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Commodore matkaaja

      "Itse olen sen verran vaativa matkustaja jos ei edes matkan varausta saa tehtyä puolen vuoden sisään liittyen siljan matkan varaus järjestelmän laatuun sekä henkilöstön kielitaitoon on aika nostaa kissa pöydälle"
      Mikä sulla tuossa tökkii? Itse olen varannut sekä netin kautta että puhelimella ilman mitään ongelmia.
      palvelu on edelleenkin erittäin hyvää suomea, samat henkilöt edelleen töissä kuin useita vuosia olleet.
      Mitkä järjestelmät ei toimi? Missä vikaa? Itse kokeiltuani juuri, niin kaikki toimi hyvin.
      Hinnan nousun hyväksyn. Saa karsittua paljon purnaajia pois. Onhan kaikki muutkin kustannukset nousseet. Älä matkusta jos tuntuu liian kalliilta.
      Itsellä Tallink Siljasta ainoastaan positiivisia kokemuksia. Ehkäpä tuo matkaan sijoitettu rahasummakin vaikuttaa. Isoimmat valittajat matkustavat usein edullisimmissa hyttiluokissa.

      • mihin näkemyksesi

        perustuu, ei mielipiteitä.

        Olethan tietoinen asiakas on aina oikeassa, varallisuuteen katsomatta.
        Nostatatko kenties heikkoa egoasi tuolla persoonattomalla nimimerkilläsi.


      • Deipyle
        mihin näkemyksesi kirjoitti:

        perustuu, ei mielipiteitä.

        Olethan tietoinen asiakas on aina oikeassa, varallisuuteen katsomatta.
        Nostatatko kenties heikkoa egoasi tuolla persoonattomalla nimimerkilläsi.

        "asiakas on aina oikeassa" oli vanhentunutta ajattelua jo silloin kun itse opiskelin myynti-ja markkinointioppia. Ja siitä on kyllä jokunen vuosi.. Asiakaskaan ei ole yli-ihminen, kaikkitietävä, ja neljän aan kaava (Asetu Aina Asiakkaan Asemaan) on realistisempi.

        Mutta aloittajalle; alkuviikon Symphony-risteily tuoreessa muistissa täytyy kyllä sanoa ettei mitään ihmeellisiä ongelmia kohdattu tälläkään kertaa. Risteily oli bonusristeily, jonka tietenkin varasin puhelimitse: automaatista valitsin suomenkielisen palvelun ja sen sain, tosin virolaisella korostuksella, mutta hyvin ymmärsimme toisiamme. Palvelu oli ystävällistä ja ammattitaitoista, myyjä liikkui sujuvasti päivistä toiseen etsien haluamaani hyttiä (ikkuna), ja kun vapaata ei löytynyt, aloitti alusta ja varaus promehyttiin onnistui ongelmitta.

        Laiva oli väkeä pullollaan, mutta yhtään japsiseuruetta ei näkynyt, yksi mustalaisseurue terminaalissa, sen jälkeen ei nähty, yksi venäläisporukka aamiaisella Ruotsin päässä. Lastenvaunuja ja rattaita näkyi paljon, kertonee jotain Siljan asiakkaista.

        Syömisen suhteen piti vähän taktikoida, söimme molempiin suuntiin El Capitanissa suht myöhään (klo 20-20.30), ja pääsimme sisään jonottamatta. Aamiaisen varasin Ruotsin päähän, sinne menimme puoli kahdeksan aikoihin (Ruotsin aikaan), poislähtiessä jonottajia oli kertynyt aika joukko.

        Kiirettä näytti kyllä pitävän siivoajilla, infossa asioidessani kuuntelin valitusta pyyhkeiden puuttumisesta, meidän hytistäkin puuttui yksi isompi. Samaten suihkun saippualaite oli tyhjä. Eli sellaista pientä ärtymisen aihetta oli ilmassa.

        Hinnoissa kyllä näkyi nousua viime kesästä, mutta eiköhän ne ole nousseet kaikkialla vuodenvaihteen jälkeen.


      • PelkkäPettymys2

        Mainittakoon täsmennykseksi että tässä tapauksessa kyseessä on ollut helsingistä tukholmaan risteily.

        Mutta onneksi on olemassa toinen varustamo jonka kautta pääsee niin tallinaan kuin tukholmaankin niin ei tarvitse turhaan purnata. Omalla kohdallani vanha Silja oli kyllä ainut vaihtoehto kun oli kyseessä tukholmaan lähtö tosin ei enään sattuneista syistä.

        Sääliksi käy niitä oikeesti harvoja suomalaisia kyseisen varustamon leivissä mutta se onkin toinen tarina.


      • Anonyymi

        Joo ,mutta korona ajalla Tallinkin asenne ja vastuuntunto koronan osalta matkustajia/henkilökuntaa kohtaan on töysin vastuutonta.


      • Anonyymi
        Deipyle kirjoitti:

        "asiakas on aina oikeassa" oli vanhentunutta ajattelua jo silloin kun itse opiskelin myynti-ja markkinointioppia. Ja siitä on kyllä jokunen vuosi.. Asiakaskaan ei ole yli-ihminen, kaikkitietävä, ja neljän aan kaava (Asetu Aina Asiakkaan Asemaan) on realistisempi.

        Mutta aloittajalle; alkuviikon Symphony-risteily tuoreessa muistissa täytyy kyllä sanoa ettei mitään ihmeellisiä ongelmia kohdattu tälläkään kertaa. Risteily oli bonusristeily, jonka tietenkin varasin puhelimitse: automaatista valitsin suomenkielisen palvelun ja sen sain, tosin virolaisella korostuksella, mutta hyvin ymmärsimme toisiamme. Palvelu oli ystävällistä ja ammattitaitoista, myyjä liikkui sujuvasti päivistä toiseen etsien haluamaani hyttiä (ikkuna), ja kun vapaata ei löytynyt, aloitti alusta ja varaus promehyttiin onnistui ongelmitta.

        Laiva oli väkeä pullollaan, mutta yhtään japsiseuruetta ei näkynyt, yksi mustalaisseurue terminaalissa, sen jälkeen ei nähty, yksi venäläisporukka aamiaisella Ruotsin päässä. Lastenvaunuja ja rattaita näkyi paljon, kertonee jotain Siljan asiakkaista.

        Syömisen suhteen piti vähän taktikoida, söimme molempiin suuntiin El Capitanissa suht myöhään (klo 20-20.30), ja pääsimme sisään jonottamatta. Aamiaisen varasin Ruotsin päähän, sinne menimme puoli kahdeksan aikoihin (Ruotsin aikaan), poislähtiessä jonottajia oli kertynyt aika joukko.

        Kiirettä näytti kyllä pitävän siivoajilla, infossa asioidessani kuuntelin valitusta pyyhkeiden puuttumisesta, meidän hytistäkin puuttui yksi isompi. Samaten suihkun saippualaite oli tyhjä. Eli sellaista pientä ärtymisen aihetta oli ilmassa.

        Hinnoissa kyllä näkyi nousua viime kesästä, mutta eiköhän ne ole nousseet kaikkialla vuodenvaihteen jälkeen.

        Asia ei ole ihan noin. Kaikki ei ole palvelualan erikoisosaajia. Tiedät mistä narusta nyppii vaikka kyseessä on muun kielinen ammattilainen.
        On aivan eri asia kun umpisuomalainen kysyy tai neuvottelee jostain kapula slangilla siinä nousee kiukku väkisin, vielä jos pamauttaa jonkun asiaan kuulumattoman kysymyksen tietämättään.


    • Ville-Viikinki

      Tallinksiljaan ja sen toimintaan noin yleisesti, niin ei mielestäni asiakaspalvelun suhteen laivalla, tai maissa ole ollut sinänsä suuremmin huomautettavaa. Mutta toisaalta ei myöskään tule ainakaan mulla mieleeni mitään, missä Tallinksilja olisi kilpailijaansa Vikingiä parempi, joten hinta/laatu-suhde on kyllä punaisella tällä hetkellä selkeästi parempi. Joskus aikanaan taso Siljalla oli kieltämättä siinämäärin korkeampi, että perusteitakin hieman korkeammalle hinnoittelulle oli olemassa. Mutta tosiaankin nyt,kun Tallinkin hoteissa olevalla entisellä laatubrändillä ei enää ole mitään mainittavasti parempaa tarjottavana kilpailijaan nähden ja vielä rasitteena Tallinkin surkea imago, niin eipä ole ihme, että Silja-liikenteen matkustajamäärät ovat edelleenkin jyrkässä laskussa ja tilanne tuskin tulee tässä muuttumaan, ennenkuin Tallinkilla ymmärtävät hinnoitella tuotteensa sen nykyisen tason mukaisesti.

      • Ville-Viikinki

        vielä, että tässä tarkoitin nimenomaan tätä Suomi-Ruotsi liikennettä. Tallinkin vironlinja palvelutasoineen on toinen juttu...


      • tavoin,

        hinta-/laatusuhde on parempi? Millä Vikingin laivalla pääsen esimerkikiksi sviitissä ruotsiin alle 200 euron?

        Anna niitä esimerkkejä, äläkä vain paukuta päätäsi. Olisit uskottavampi.


      • netistä löytää
        tavoin, kirjoitti:

        hinta-/laatusuhde on parempi? Millä Vikingin laivalla pääsen esimerkikiksi sviitissä ruotsiin alle 200 euron?

        Anna niitä esimerkkejä, äläkä vain paukuta päätäsi. Olisit uskottavampi.

        paljon, kun osaa etsiä. Eikä tarvitse voivotella tietämättömyyttään täällä kuten sinä.

        kerro itse miten pääset alle 200 euron sviitissä,
        keräätkö kenties joitain maksullisia pisteitä.
        muista laskea myös ne eurot tuon sviittisi hintaan.
        Taitaa siis saada tuon sviitti matkan huomattavasti edullisemmin ilman tuota pisteiden maksua.

        Voisit itsekin miettiä asioita ennen kuin puhut omiasi täällä ilman parempaa tietoa.

        Tuossa on kaikki oleellinen, ymmärsit tai et.
        Todennäköisesti ajattelukykysi ei taaskaan riitä näin yksinkertaisiin asioihin.
        Mutta siihen voit hakea apua toisaalta, sitä ei valitettavasti täällä sinulle pystytä antamaan.


      • mistä saa
        tavoin, kirjoitti:

        hinta-/laatusuhde on parempi? Millä Vikingin laivalla pääsen esimerkikiksi sviitissä ruotsiin alle 200 euron?

        Anna niitä esimerkkejä, äläkä vain paukuta päätäsi. Olisit uskottavampi.

        sviitin mainitsemallasi alle 200 eurolla, olisin hyvin kiinnostunut noin edullisesta risteilystä.
        Kerro, äläkä selvittele mitään ylimääräistä, anna tulla, ethän vain nyt puhunut mitä sylki suuhusi toi olemattomia.

        Millä laivalla siis pääsee sviitissä alle 200 euron?


      • miten ja mistä saa
        tavoin, kirjoitti:

        hinta-/laatusuhde on parempi? Millä Vikingin laivalla pääsen esimerkikiksi sviitissä ruotsiin alle 200 euron?

        Anna niitä esimerkkejä, äläkä vain paukuta päätäsi. Olisit uskottavampi.

        sviitin mainitsemallasi alle 200 eurolla, olisin hyvin kiinnostunut noin edullisesta risteilystä.
        Kerro, äläkä selvittele mitään ylimääräistä, anna tulla, ethän vain nyt puhunut mitä sylki suuhusi toi olemattomia.

        Millä laivalla siis pääsee sviitissä alle 200 euron?


      • puolesta
        miten ja mistä saa kirjoitti:

        sviitin mainitsemallasi alle 200 eurolla, olisin hyvin kiinnostunut noin edullisesta risteilystä.
        Kerro, äläkä selvittele mitään ylimääräistä, anna tulla, ethän vain nyt puhunut mitä sylki suuhusi toi olemattomia.

        Millä laivalla siis pääsee sviitissä alle 200 euron?

        Miniristeily Turusta Tukholmaan Europalla sviitin hinta esim. 15.4. on 172 euroa ja ei tarvita mitään pisteitä tai asiakkuuksia!! Joten kannattaisiko itsekin ensin hiukan tutkia eikä hutkia!


      • antamaani hintaa
        puolesta kirjoitti:

        Miniristeily Turusta Tukholmaan Europalla sviitin hinta esim. 15.4. on 172 euroa ja ei tarvita mitään pisteitä tai asiakkuuksia!! Joten kannattaisiko itsekin ensin hiukan tutkia eikä hutkia!

        Se olikin vitosen enemmän eli 177 euroa ja kävimpä vikingilläkin katsomassa ja yli 400! Ja huom! Tallink-Siljalla sviitissä sauna ja poreallas eli tasokin reilusti parempi kuin vikingillä.


      • tuolle risteilylle
        antamaani hintaa kirjoitti:

        Se olikin vitosen enemmän eli 177 euroa ja kävimpä vikingilläkin katsomassa ja yli 400! Ja huom! Tallink-Siljalla sviitissä sauna ja poreallas eli tasokin reilusti parempi kuin vikingillä.

        hinnaksi 297 euroa, voi tarkastaa varustamon sivuilta.
        Luetetaan siis tuohon varustamon sivuilta löytyvään hintaan.

        Eli 48,5 % ylitse tuon 200 euron!

        Tarkistathan hinnat, älä kerro niitä omasta päästäsi, ne kun ovat niin helppo tarkastaa.


      • Ville-Viikinki
        tavoin, kirjoitti:

        hinta-/laatusuhde on parempi? Millä Vikingin laivalla pääsen esimerkikiksi sviitissä ruotsiin alle 200 euron?

        Anna niitä esimerkkejä, äläkä vain paukuta päätäsi. Olisit uskottavampi.

        kehottaisin tarkastelemaan hintatasoa noin yleisesti ja huomioimaan myös tarjoukset, esim. Tku-Sto miniristeilyt Vikingillä alk. 20€ joka päivä, Siljalla alk.49€ keskellä viikkoa. Ravintola ja taxfree hinnoittelusta puhumattakaan...


      • kinastelijat...
        tuolle risteilylle kirjoitti:

        hinnaksi 297 euroa, voi tarkastaa varustamon sivuilta.
        Luetetaan siis tuohon varustamon sivuilta löytyvään hintaan.

        Eli 48,5 % ylitse tuon 200 euron!

        Tarkistathan hinnat, älä kerro niitä omasta päästäsi, ne kun ovat niin helppo tarkastaa.

        ja koneeni antoi kyllä alle 200 euron hinnan. Vaihteleeko kuka katsoo? Riippuu lähdöstä, mutta 15.4. kertojan hinta piti kutinsa 172 euroa antoi minulla varustamon sivut? Mitenkäs sitten muilla....


      • minä kerron.
        mistä saa kirjoitti:

        sviitin mainitsemallasi alle 200 eurolla, olisin hyvin kiinnostunut noin edullisesta risteilystä.
        Kerro, äläkä selvittele mitään ylimääräistä, anna tulla, ethän vain nyt puhunut mitä sylki suuhusi toi olemattomia.

        Millä laivalla siis pääsee sviitissä alle 200 euron?

        Varasin juuri aamulla huhtikuuksi sviitin hintaan 172 euroa.

        Jos sinä et osaa itse katsoa hintoja, ei se ole minun asiana sinua opastaa.

        Sinä olet väärässä. Yritä vain kestää se. Olet väärässä, kuten niin monta kertaa aikaisemminkin.


      • vastaa
        Ville-Viikinki kirjoitti:

        kehottaisin tarkastelemaan hintatasoa noin yleisesti ja huomioimaan myös tarjoukset, esim. Tku-Sto miniristeilyt Vikingillä alk. 20€ joka päivä, Siljalla alk.49€ keskellä viikkoa. Ravintola ja taxfree hinnoittelusta puhumattakaan...

        kysymykseen? Sinä siis määrittelet, että Viking Linellä on parempi hinta-/laatusuhde, kuin Siljalla, koska C-hyttiin pääsee "Isabellalle" alle kahdenkymmenen euron? Mitä jos arvostaa Europaa enemmän? Huomaatko, olet pahasti hakoteillä.

        Sinulla saa olla mielipiteesi, mutta älä ala sössötämään sitä yleistykseksi.


      • myös sinuun.
        vastaa kirjoitti:

        kysymykseen? Sinä siis määrittelet, että Viking Linellä on parempi hinta-/laatusuhde, kuin Siljalla, koska C-hyttiin pääsee "Isabellalle" alle kahdenkymmenen euron? Mitä jos arvostaa Europaa enemmän? Huomaatko, olet pahasti hakoteillä.

        Sinulla saa olla mielipiteesi, mutta älä ala sössötämään sitä yleistykseksi.

        Älähän yleistä omaa mielipidettäsi. Se on vain omasi, muilla erilainen.
        Äläkä turhaan hikoile pienestä.

        ... ja hinta/laatusuhde on viikingillä tällä hetkellä parempi.
        Siihen kuuluu myös muita osa-alueita kuin pelkkä hytti, esimerkiksi viihtyvyys laivalle.
        ...ja vielä, tuo Europahan oli alkujaan viking-alus.

        Et ole itsekään oikein ...


      • Ville-Viikinki
        vastaa kirjoitti:

        kysymykseen? Sinä siis määrittelet, että Viking Linellä on parempi hinta-/laatusuhde, kuin Siljalla, koska C-hyttiin pääsee "Isabellalle" alle kahdenkymmenen euron? Mitä jos arvostaa Europaa enemmän? Huomaatko, olet pahasti hakoteillä.

        Sinulla saa olla mielipiteesi, mutta älä ala sössötämään sitä yleistykseksi.

        oli vain yksi esimerkki. Tarkastelepa hintatasoa ihan yleisesti ja tee vertailua. "Sössötän" edelleen, että eroa on aikalailla ja aika vaikeaa on keksiä sille mitään kovin kestäviä perusteita.


      • hinnaksi 297 euroa.
        minä kerron. kirjoitti:

        Varasin juuri aamulla huhtikuuksi sviitin hintaan 172 euroa.

        Jos sinä et osaa itse katsoa hintoja, ei se ole minun asiana sinua opastaa.

        Sinä olet väärässä. Yritä vain kestää se. Olet väärässä, kuten niin monta kertaa aikaisemminkin.

        tuollainen tieto löytyy ko. varustamon sivuilta.
        Sinulla ilmeisesti jokin erikoishinnasto käytössä.

        Että en ole väärässä kuten huomaat.

        Älä vain nyt vedä hernettä nenuus taas kerran.


      • ilmoittaa monia
        tavoin, kirjoitti:

        hinta-/laatusuhde on parempi? Millä Vikingin laivalla pääsen esimerkikiksi sviitissä ruotsiin alle 200 euron?

        Anna niitä esimerkkejä, äläkä vain paukuta päätäsi. Olisit uskottavampi.

        eri hintoja samalle palvelulle?
        Tuostahan se hintalaatu suhde alkaa hahmottua.


      • on tapasi.
        hinnaksi 297 euroa. kirjoitti:

        tuollainen tieto löytyy ko. varustamon sivuilta.
        Sinulla ilmeisesti jokin erikoishinnasto käytössä.

        Että en ole väärässä kuten huomaat.

        Älä vain nyt vedä hernettä nenuus taas kerran.

        Antaa tämän asian olla. Tarkoituksenasi ei ole kuin härnätä täällä.


      • lukee
        hinnaksi 297 euroa. kirjoitti:

        tuollainen tieto löytyy ko. varustamon sivuilta.
        Sinulla ilmeisesti jokin erikoishinnasto käytössä.

        Että en ole väärässä kuten huomaat.

        Älä vain nyt vedä hernettä nenuus taas kerran.

        seuraavalta sivulta, niin : "Kun varaat risteilysi väh. 28 vrk ennen lähtöä, saat sen normaalihintaa selvästi edullisemmin." ja hinta silloin matalasesongilla 177 egee, eikä tarvita mitään kortteja.


      • lukee vain varaa matka,
        lukee kirjoitti:

        seuraavalta sivulta, niin : "Kun varaat risteilysi väh. 28 vrk ennen lähtöä, saat sen normaalihintaa selvästi edullisemmin." ja hinta silloin matalasesongilla 177 egee, eikä tarvita mitään kortteja.

        ja tuolla seuraavalla sivulla ei ole mainitsemaasi tekstiä! (risteilyt ja hinnat tku-sto -sivu)


      • millaisia
        lukee vain varaa matka, kirjoitti:

        ja tuolla seuraavalla sivulla ei ole mainitsemaasi tekstiä! (risteilyt ja hinnat tku-sto -sivu)

        netin käyttäjiä täällä on. ensin on hinnat tku-sto risteilyille ja sitten ennakkovaraajan hinnat. en tiennyt, että täällä pitää opettaa myös netin käyttöäkin... no tässä suora linkki sivuille, jossa ennakkovaraajan hinnat.(siis klikkaa linkkiä) http://www.tallinksilja.com/fi/tab1/cruises/turSto/preBookingCruiseEuropa.htm


      • asiakasystävällisempi.
        millaisia kirjoitti:

        netin käyttäjiä täällä on. ensin on hinnat tku-sto risteilyille ja sitten ennakkovaraajan hinnat. en tiennyt, että täällä pitää opettaa myös netin käyttöäkin... no tässä suora linkki sivuille, jossa ennakkovaraajan hinnat.(siis klikkaa linkkiä) http://www.tallinksilja.com/fi/tab1/cruises/turSto/preBookingCruiseEuropa.htm

        Voisi ottaa maksavat asiakkaatkin huomioon.

        Kannattaisi tallinkin ottaa mallia muista.
        Muilla huomattavasti toimivampi systeemi.

        En enää ihmettele jos noita sivuja on moitittu, syytäkin on!


      • lankea
        millaisia kirjoitti:

        netin käyttäjiä täällä on. ensin on hinnat tku-sto risteilyille ja sitten ennakkovaraajan hinnat. en tiennyt, että täällä pitää opettaa myös netin käyttöäkin... no tässä suora linkki sivuille, jossa ennakkovaraajan hinnat.(siis klikkaa linkkiä) http://www.tallinksilja.com/fi/tab1/cruises/turSto/preBookingCruiseEuropa.htm

        tuon "laivatietäjän" provoiluihin. Hänen tarkoituksenaan on "korjata tietämättömiä", vaikka hänen omat "tietonsa" ovat tasan nolla.

        Hän saa kieroutuneella tavalla tyydytystä siitä, että saa riittaa aikaiseksi. Täällä kun saa mellastaa ilman mitään perusteita ja jauhaa samaa mantraa kuukaudesta toiseen. Esimerkikisi eräällä toisella forumilla tuo ei onnistu. On tainnut saada päihinsä sielläkin liian monta kertaa.


      • "tietoa"
        lankea kirjoitti:

        tuon "laivatietäjän" provoiluihin. Hänen tarkoituksenaan on "korjata tietämättömiä", vaikka hänen omat "tietonsa" ovat tasan nolla.

        Hän saa kieroutuneella tavalla tyydytystä siitä, että saa riittaa aikaiseksi. Täällä kun saa mellastaa ilman mitään perusteita ja jauhaa samaa mantraa kuukaudesta toiseen. Esimerkikisi eräällä toisella forumilla tuo ei onnistu. On tainnut saada päihinsä sielläkin liian monta kertaa.

        siinä tarvitaan, että osaa tallinksiljan sivuilta klikata matkat ja hinnat ~ risteilyt ~ Turku-Tuhkholma, sitten ei menekään ensimmäiseen varaa matka, vaan lukee pikkuisen alaspäin, jossa kohta risteily ennakkovaraajille. mielestäni tarvitaan enemmänkin lukutaitoa, kuin tietoa tässä asiassa...


      • oleellisen asian
        tavoin, kirjoitti:

        hinta-/laatusuhde on parempi? Millä Vikingin laivalla pääsen esimerkikiksi sviitissä ruotsiin alle 200 euron?

        Anna niitä esimerkkejä, äläkä vain paukuta päätäsi. Olisit uskottavampi.

        tuon hinnan suhteen. Rajoitus joka kyseisessä hinnassa on oleellinen.
        Ja kehtaat oman mokasi vuoksi vähätellä muiden tietämystä, jotka eivät ole tutustuneet ko. varustamon varaussysteemiin.
        Muistathan kertoa ensi kerralla kaiken oleellisen tiedon, ettet jätä asiaa keskeneräiseksi, kuten nyt pääsi sinulla käymään.


      • ei nyt ole
        oleellisen asian kirjoitti:

        tuon hinnan suhteen. Rajoitus joka kyseisessä hinnassa on oleellinen.
        Ja kehtaat oman mokasi vuoksi vähätellä muiden tietämystä, jotka eivät ole tutustuneet ko. varustamon varaussysteemiin.
        Muistathan kertoa ensi kerralla kaiken oleellisen tiedon, ettet jätä asiaa keskeneräiseksi, kuten nyt pääsi sinulla käymään.

        kysymys varaussysteemistä, vaan ihan pelkästä surffailusta tallinksiljan sivuilla. joku kirjoittajista oli klikannut varaa matka kohdasta, vaikka kyse taisi nyt olla mistä löytyy hinnat eri matkoille. eli ihan vain ilmoitin, että matkan hinnat löytyvät pikkuisen alempaa.


      • Anonyymi

        Tallinkin koko asenne koronaa vastaan on ALA ARVOISTA.Samoin eestiläisten ja venäläisten hälläväliä asenne.Ei maskeja ei etäisyyksiä.Laivayhtiö ei kanna vastuuta siitä,että olisi mukana korona taistelussa.Vinkuvat kyllä:Avatkaa vapaa matkustelu...raha nääs


      • Anonyymi
        netistä löytää kirjoitti:

        paljon, kun osaa etsiä. Eikä tarvitse voivotella tietämättömyyttään täällä kuten sinä.

        kerro itse miten pääset alle 200 euron sviitissä,
        keräätkö kenties joitain maksullisia pisteitä.
        muista laskea myös ne eurot tuon sviittisi hintaan.
        Taitaa siis saada tuon sviitti matkan huomattavasti edullisemmin ilman tuota pisteiden maksua.

        Voisit itsekin miettiä asioita ennen kuin puhut omiasi täällä ilman parempaa tietoa.

        Tuossa on kaikki oleellinen, ymmärsit tai et.
        Todennäköisesti ajattelukykysi ei taaskaan riitä näin yksinkertaisiin asioihin.
        Mutta siihen voit hakea apua toisaalta, sitä ei valitettavasti täällä sinulle pystytä antamaan.

        Tallink/Silja.Ei ikinä.Viking ja Eckerö on OK.Jo henkilökunta on jo heti toinen,kuin noilla:Auttavaisia ja osaavat kielia.Hygieniä:Tallink Ei desilfionti pulloja WC tiloisssa...niin,kin V&E llä korona vastaan taistelua EI OLE ...
        Ei iknä niille enään.


      • Anonyymi
        vastaa kirjoitti:

        kysymykseen? Sinä siis määrittelet, että Viking Linellä on parempi hinta-/laatusuhde, kuin Siljalla, koska C-hyttiin pääsee "Isabellalle" alle kahdenkymmenen euron? Mitä jos arvostaa Europaa enemmän? Huomaatko, olet pahasti hakoteillä.

        Sinulla saa olla mielipiteesi, mutta älä ala sössötämään sitä yleistykseksi.

        Makuja on monia


      • Anonyymi

        Kommenteista voi tehdä sen johtopäätöksen että kansa on kyllästynyt reissuamaan merellä .
        Ohimennen on siitä kummallinen kun mitta tätyttyy niin asia alkaa tympiä, varsinkin jos joutuu vähääkään maksamaan . Asia on niin että kun on uutta ja ennen kokematonta niin kaikki on hienoa. Lentävät ihmiset avaruuteenkin ja maksavat ihan hiosti siitä riskistä ettei pääsekään enää takaisin. Asia on uusi. Mutta entä sitten kun on jo kymmeniin kertaa käynyt avaruudessa niin silloin ei tunnukaan enää mukavalta eikä edes kummalliselta tuntuu tyhmältä maksaa moisesta pelleilystä. Kun ei ole järkeä ja ryhdytään johonkin mielettömään ja turhaan niin ihmisen luonne pitää ihmisen aisoissa , ihminen kyllästyy mokomaan turhuuteen ja alkaa löytämään puutteita ja ongelmia, lopulta hän jättää touhun sikseen ja ihmettelee että olipas tyhmä , olisi niillä rahoilla ollut järkevääkin käyttöä.
        Ihmisen tapa on etsiä nautintoa ja kun etsintä maksaa pirusti niin sen on pakko olla kivaa , ihmisen suggestio on kummallinen väline muuttaa kärsimys ja vaiva nautinnoksi.
        Onhan ihmisiä jotka pitää hakata puoli kuoliaaksi ennen yhdyntää sitten vasta on hyvä.


      • Anonyymi
        vastaa kirjoitti:

        kysymykseen? Sinä siis määrittelet, että Viking Linellä on parempi hinta-/laatusuhde, kuin Siljalla, koska C-hyttiin pääsee "Isabellalle" alle kahdenkymmenen euron? Mitä jos arvostaa Europaa enemmän? Huomaatko, olet pahasti hakoteillä.

        Sinulla saa olla mielipiteesi, mutta älä ala sössötämään sitä yleistykseksi.

        Miksi tällaista keskustelua käydään.
        Puhutte huvittelusta, ja siitä mitä olette maksaneet ja mitä olette saaneet rahalla.
        Jos on kallista pitää pysyä poissa.
        Jos haluaa jotain mitä on mahdollista saada niin sitten osaa ja on tyytyväinen.
        Valittelu puutteista ja kalleudesta on aivan turhaa koska risteily on aivan turhaa.
        Vaititteko ensimmäisen risteilyn jälkeen vikoja ja kalleutta. Ette. Ette niin kun ette tiennyt mitään. Tilanne on aivan sama nyt kuin silloin. Olette vain turhautuneet koko risteilyyn olette nähneet mitä risteily antaa ja mitä se ottaa ettekä ole saamaanne tyytyväinen.
        Miksi siis nurisette. Menkää sinne mistä saatte sen mitä etsitte.


      • Anonyymi
        Ville-Viikinki kirjoitti:

        oli vain yksi esimerkki. Tarkastelepa hintatasoa ihan yleisesti ja tee vertailua. "Sössötän" edelleen, että eroa on aikalailla ja aika vaikeaa on keksiä sille mitään kovin kestäviä perusteita.

        Peruste voi olla että miehistö nautti parempaa palkkaa.
        Tai että varustamo tavoittelee kannattavuutta.
        Tai toista varustamoja tuetaan runsaammin.
        Tai alukseen on tehty miljardin kunnostustyö.
        Perusteita löytyy rajattomasti .
        Joten on vain luotettava siihen mitä mikäkin milloinkin maksaa.
        Kilpailua on sen verran että hinnat kyllä pysyvät asiallisena.
        Aina voi itse ostaa veneen ja risteillä mielensä mukaan.
        Vaihtoehtoja löytyy.
        Kalleus on vain käsite jonka olet itse valinnut, valinnan voi jättää tekemättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tallink/Silja.Ei ikinä.Viking ja Eckerö on OK.Jo henkilökunta on jo heti toinen,kuin noilla:Auttavaisia ja osaavat kielia.Hygieniä:Tallink Ei desilfionti pulloja WC tiloisssa...niin,kin V&E llä korona vastaan taistelua EI OLE ...
        Ei iknä niille enään.

        Olen mennyt yli monia kertoja , perille olen päässyt joka ainoa kerta eikä mitään valittamista koskaan. Pääsen laivaan, päässeen hyttiin , pääsen hytistä maihin. Mitä ihmeen muuta matkustaminen tarvitsee. Olen jokaisella laivalla toiminut samoin ei ongelmaa.
        Jos haluaa kesällä voi matkata kannella. Miksi tehdä helposta asiasta vaikeaa.
        Maksaa minkä maksaa, ei paikasta toiseen siirtyminen voi koskaan olla mikään nautinto tekee sen millä välineellä tahansa. Kyllä nautinnot ovat aivan muun laisia , kuten, metsässä kävely, rannalla liikkuminen, aivan yksin istuminen metsässä ja kuuntelee metsän kauniita ääniä. Poimii mustikoita. Löytyy valtavasti hienoja asioita eikä maksa mitään eikä tarvitse olla lainkaan kriittinen.


    • aikoina, jolloin

      olivat todella erillaisia siljoista ja viikkareista. Olivat halpoja ja iltatansseissa oli menoa ja meininkiä. Heti kun alkoivat nostaa hintoja ja leikkiä sitä tylsää tasokasta, mitä siljat ja viking ovat pelleilleet vuosikausia, muuttuivat samanlaisiksi kiskuripooteiksi kuin suomalaisten johtamat systeemit ovat aina olleet. Pomot kiskovat kovat liksat itselleen, asiakaspalvelu, musiikkitarjonta hintaansa nähden on kehnoa. En ikimaailmassa makselisi 200 egee ja enemmän jostakin laivasviittimatkasta Tukholmaan, voihan halvattu, kun samalla rahalla tekee viikonloppumatkan johonkin Eurooppalaiseen kulttuurikaupunkiin. Samanlaista kuin lappimatkailukin: on jumalattoman erikoista ja "tasokasta", että sinne on päästävä hinnalla millä hyvänsä. Ja mitä onkaan perillä: viikon kiimamatkalaisia örveltämässä ja leuhkeilemassa rahoillaan. Jep jep. Ei enää Tallinkilla matkailla, Eckerö Line on hyvä ja risteilyksi riittää päiväreissu Tallinnaan silloin tällöin.

    • minusta..

      olimme Tukholmassa Helsingistä ja minun havainnot seuraavat

      likaista hytissä (Deluxe) sekä muutenkin sottaista
      paikat rempallaan eli huomaa että paikoista ei pidetä huolta
      valtavasti isoja joukkoja muita ihmisiä kuin suomalaisia ja ruotsalaisia
      hinnat kovat laivalla
      buffet keskinkertainen, a la carte ihan hyvä = kallista
      Lasten ohjelmat oli jees

      Meidän perheeltä menee kauan ennen seuraavaa reissua..

      • laivalla

        olit?.. Vähän ihmetyttää kun mekin vasta kotiuduimme Sereltä vähän aikaa sitten. Ei siellä kyllä olleet "paikat rempallaan" sen kummemmin kuin muulloinkaan.

        Ja iso osa risteilijöistä ihan suomalaisia.


    • Pajamies

      Öö jaa? Ei mulla ainakaan mitään sen suurempaa nurisemista ole ollut. kyllä noi kaikki on pelanneet suht samaan tyyliin kun aina ennenkin. Toisaalta en kyllä lähde laivalle henkilökunnan naamoja katsomaan, saan risteilyfiilikseni ihan muista asioista... kokemuksia on monenlaisia, tässä yksi... Ja vielä, en ole tallink silja tai viikkarifani, molempia tulee käytettyä aika tasapuolisesti.

      • ei helppoa..

        jos ei ole matkustajillakaan helppoa niin kuulin kavereilta että henkilökunta ahdetaan 4 neliön koppeihin(2) joten ei voi olettaa että nekään jaksavat hymyillä töissä:(


      • Anonyymi
        ei helppoa.. kirjoitti:

        jos ei ole matkustajillakaan helppoa niin kuulin kavereilta että henkilökunta ahdetaan 4 neliön koppeihin(2) joten ei voi olettaa että nekään jaksavat hymyillä töissä:(

        Keskusteluun voisi lisätä jokaisen kommentin loppuun lukeman montako kerta olette risteilleet. Silloin huomaatte kuinka kriittiseksi ihminen tulee kun tarpeeksi monta kertaa tekee samaa asiaa.


    • jesus

      uppos

    • Anonyymi

      Nyt korona aikana,kun matkailu aukeni .Kävin siellä.Meno Eckeröllä.Kaikka naski.Jolla ei ollut annettiin laivaan mennessä tämä.Ja lisäksi laivalla kuulutettiin usein sen käytöstä,Satamaan tulessa tulliin ei mitään tietoa koronasta.Suoraan läpi.Tallinassa näin Kristinan ostaoskeskusessa 3 maskin käyttäjää.Nordikassa 9 ja nekin Suomalaisia.Meno Stadiin Tallinkilla.Venäläiset ja eestiläiset:Ei maskeja...Kysyin infosta:Ei ole pakollista ja miksi sitä käytetään....Tullissa oli rokotustodistusten ym korona tarkistus.
      Tallinkin koko asenne koronan torjumiseen oli täysin pöristyttävää.Samoin venäläis/eestiläisten asenne niin laivassa,kuin maissakin.En ENÄÄN KOSKAAN matkusta Tallinkilla.

      • Anonyymi

        Natiaisella kesti vaan kolmetoista vuotta jutun miettiminen.


      • Anonyymi

        Oliko siellä yhtään virolaista?


    • Anonyymi

      Pidän täysin turhana reissata laivoilla turhaan. Koko touhu perustuu vain siihen kun ystävät, tuttavat, naapurit kehuvat kuinka mukavaa laivalla oli.
      Mitä ihmeen mukavaa laivalla on yksi kerta on jo liikaa.
      Ymmärrän jos liikutaan työn tai jonkun välttämättömän syyn vuoksi meritse paikasta toiseen mutta kun ei edes maissa käydä. Sääntöjä tulisi muuttaa niin että vähintään viikko pitää olla perillä niin silloin matkustamisella olisi jokin tarkoitus.
      Olen monelta udellut että mitä mukavaa laivalla on. Vastaus on saman suuntainen aina,
      ”En mä tiedä, tuntuu vaan niin erilaiselta. ”??

      • Anonyymi

        Miksi ihmeessä käyt kapakassa? Kyllä yksi kerta riittää?
        Tai katsomassa urheiluottelua. Samanlaisia ne kaikki ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä käyt kapakassa? Kyllä yksi kerta riittää?
        Tai katsomassa urheiluottelua. Samanlaisia ne kaikki ovat.

        Mutta kun näillä ole sitä ensimmäistäkään kertaa.
        Vain kuvittelua.


    • Anonyymi

      Huono palvelu, en matkusta

      • Anonyymi

        Hemmetin hyvä. Me muut olemme siitä iloisia.


    • Anonyymi

      Varmaan ryssien omistuksessa eli asiakas aina väärässä. Koko yritys kehitys 70 luvulta ei peruutusoikeutta pelkkää rahastusta älkää käyttäkö moista yritystä

    • Anonyymi

      Nyt on eestiläiset nostaneet hinnat kohilleen. Ei tarvitse laivalta mitään ostaa ja maistakin hyvin harkitusti.
      Oluet saksasta ja bileristeilyt turusta viikkarilla.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      109
      7883
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2882
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2185
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1609
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe