Minulle tulee 12.3. nöffipentu, se saa ensimmäisen rokotuksensa 11.3. kun se on siis 8vko:n ikäinen, eli koskas se sitten tulisi rokottaa seuraavan kerran?
taas rokotuksista
14
588
Vastaukset
- koiraa
rokoteta ensimmäisen kerran 8-viikkoisena. Ekat rokotukset tulee 12-viikkoisena, seuraavat 16-viikkoisena ja sitten vuoden ikäisenä. Eläinlääkärit eivät suosittele pentua rokotettavan ennen tuota 12-viikkoa.
- mitään suojaa siitä.
pennun emonmaidosta pentu saanut immuniteetin,ja siksi rokotetaan vasta 12vko:na jotta pennun emolta saatu on hävinnyt.Sitten 16 viikkosena ja siitä viikon parin päästä suojaus vasta on kunnollinen.
- niksu
ei rokoteta 8 vko ikäistä, muualla maailmassa kyllä. Saksassa ei edes saa rekkareita, jos pentua ei ole rokotettu "jalostustarkastajan" käydessä katsomassa pentuja viimeisen kerran. Pennut on silloin 8 vko ikäisiä. Ihan samoja rokotteita käyttävät kuin Suomessakin. Ei ne nyt ihan väärässä voi olla, kun vuosikausia on sellaiset säännöt ollut.
Viimeksi, kun kävin kaverillani Saksassa viime kesänä, pennuilla laitettiin samalla myös rabies rokotus 8 vko iässä.
Aussituontini on rokotettu ekaa kertaa parvoa vastaan 6 vko iässä.
- jo silloin....
pentu rokotetaan?
Tuleeko se maanrajojen ulkopuolelta?
Eihän lääkärit yleensä edes rokota noin nuorta pentua, ilman pakottavaa syytä.Niin samaa olen ihmetellytkin, mutta kasvattaja sanoi, että hän on varannut rokotusajan jo pennuille ja se on 11.3. ja 12.3. pennut luovutetaan ja ovat silloin 8viikkoisia, että en tiedä miksi näin... mutta kun se nyt sitten kasvattajan toimesta rokotetaan ensimmäisen kerran tuolloin, niin koskas sitten seuraava rokotus?
- Telpet
trueshine kirjoitti:
Niin samaa olen ihmetellytkin, mutta kasvattaja sanoi, että hän on varannut rokotusajan jo pennuille ja se on 11.3. ja 12.3. pennut luovutetaan ja ovat silloin 8viikkoisia, että en tiedä miksi näin... mutta kun se nyt sitten kasvattajan toimesta rokotetaan ensimmäisen kerran tuolloin, niin koskas sitten seuraava rokotus?
4 viikkoa se väli normaalisti, mutta sinun kyllä kannattaa soittaa lääkärillr ja kysyä asiaa.
Minä olen aina rokotuttanut 12 vk. ja 16 vk. ikäisenä pennut. Ja tuon toisen rokotteen kanssa yhtaikaa annetaan rabies.
En ole kuullut,että pentuja rokotetaan noin nuorena, muuta kuin parvoa vastaa. - ....
trueshine kirjoitti:
Niin samaa olen ihmetellytkin, mutta kasvattaja sanoi, että hän on varannut rokotusajan jo pennuille ja se on 11.3. ja 12.3. pennut luovutetaan ja ovat silloin 8viikkoisia, että en tiedä miksi näin... mutta kun se nyt sitten kasvattajan toimesta rokotetaan ensimmäisen kerran tuolloin, niin koskas sitten seuraava rokotus?
Yksiselitteisesti: Jos koiran pentu rokotetaan ensimmäisen kerran kahdeksan viikkoisena (mistä ei ole minkään valtakunan hyötyä), niin se rokotetaan seuraavan kerran 12 viikkoisena ja sen jäkeen kolmannen kerran 16 viikkoisena, jolloin tulee ne 12vkon ja 16vkon rokutukset voimaan.
Koiran pennulla on emolta saatu vastustuskyky voimassa siihen 12 vkoon asti, ja tätä ennen annettu rokotus hyödyttää yhtä paljon kun lusikallinen vettä pennulle suuhun annettuna.... - Telpet
trueshine kirjoitti:
tuli esille tuo pennun emän rokotesuoja.
Kai sillä on rokotteet voimassa? Kun onhan niitä
sellaisiakin tapauksia, että emä onkin rokottamaton. Tänäpäivänä tosin kai aika harvinaista. - dippadiiduudaa
trueshine kirjoitti:
Parvovirusrokotuksen voi antaa 6-9 viikkoisena, joten eipä siinä mitään ihmeellistä ole, jos kasvattaja varannut rokotusajan.
Seuraavan kerran rokotukset 12 viikkoisena, tehosteet 16 viikkoisena ja tehosteista aikaisintaan kahden viikon ja mielellään kuukauden päästä vasta rabies, ei suositella ottamaan yhtäaikaa tehosteiden kanssa - noin aikasin annettuna
dippadiiduudaa kirjoitti:
Parvovirusrokotuksen voi antaa 6-9 viikkoisena, joten eipä siinä mitään ihmeellistä ole, jos kasvattaja varannut rokotusajan.
Seuraavan kerran rokotukset 12 viikkoisena, tehosteet 16 viikkoisena ja tehosteista aikaisintaan kahden viikon ja mielellään kuukauden päästä vasta rabies, ei suositella ottamaan yhtäaikaa tehosteiden kanssaemon suoja jos rokotettu.eikä se 12vko:rokotus oli mikään tehoste jaan 16 viikon rokotus ja kyllä meillä aina annettu rabies samalla kertaa aina.
- on ne
noin aikasin annettuna kirjoitti:
emon suoja jos rokotettu.eikä se 12vko:rokotus oli mikään tehoste jaan 16 viikon rokotus ja kyllä meillä aina annettu rabies samalla kertaa aina.
jotka annetaan sitten 16 viikkoisena.
- ei minua
noin aikasin annettuna kirjoitti:
emon suoja jos rokotettu.eikä se 12vko:rokotus oli mikään tehoste jaan 16 viikon rokotus ja kyllä meillä aina annettu rabies samalla kertaa aina.
kiinnosta milloin teidän koiranne saavat rabiesrokotteen, sanoin vain mitä eläinlääkäri sanoi minulle ja niin teen itse, uskon lääkäriä.
- annettu
ei minua kirjoitti:
kiinnosta milloin teidän koiranne saavat rabiesrokotteen, sanoin vain mitä eläinlääkäri sanoi minulle ja niin teen itse, uskon lääkäriä.
tehosterokotteiden kanssa yhtaikaa rabies aina kaikille pennuille.
Niin annettin nytkin kuukausi sitten.
Parvon oli pennut saaneet 6 vk.n ikäisenä kasvattajalla ollessaan, lääkärintarkastuksen yhteydessä. annettu kirjoitti:
tehosterokotteiden kanssa yhtaikaa rabies aina kaikille pennuille.
Niin annettin nytkin kuukausi sitten.
Parvon oli pennut saaneet 6 vk.n ikäisenä kasvattajalla ollessaan, lääkärintarkastuksen yhteydessä.Kiitoksia paljon asiallisista vastauksista nyt olen taas PALJON viksumpi :) eli 12vko:n iässä rokotutan pennun ihan normisti hyvähyvä ja sit taas 16vko:n iässä, kiitoksia todella paljon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17710224Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523445Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493203- 642845
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2032199- 1162173
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252003Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671618Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221396Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121366