taas rokotuksista

Minulle tulee 12.3. nöffipentu, se saa ensimmäisen rokotuksensa 11.3. kun se on siis 8vko:n ikäinen, eli koskas se sitten tulisi rokottaa seuraavan kerran?

14

567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koiraa

      rokoteta ensimmäisen kerran 8-viikkoisena. Ekat rokotukset tulee 12-viikkoisena, seuraavat 16-viikkoisena ja sitten vuoden ikäisenä. Eläinlääkärit eivät suosittele pentua rokotettavan ennen tuota 12-viikkoa.

      • mitään suojaa siitä.

        pennun emonmaidosta pentu saanut immuniteetin,ja siksi rokotetaan vasta 12vko:na jotta pennun emolta saatu on hävinnyt.Sitten 16 viikkosena ja siitä viikon parin päästä suojaus vasta on kunnollinen.


      • niksu

        ei rokoteta 8 vko ikäistä, muualla maailmassa kyllä. Saksassa ei edes saa rekkareita, jos pentua ei ole rokotettu "jalostustarkastajan" käydessä katsomassa pentuja viimeisen kerran. Pennut on silloin 8 vko ikäisiä. Ihan samoja rokotteita käyttävät kuin Suomessakin. Ei ne nyt ihan väärässä voi olla, kun vuosikausia on sellaiset säännöt ollut.
        Viimeksi, kun kävin kaverillani Saksassa viime kesänä, pennuilla laitettiin samalla myös rabies rokotus 8 vko iässä.

        Aussituontini on rokotettu ekaa kertaa parvoa vastaan 6 vko iässä.


    • jo silloin....

      pentu rokotetaan?
      Tuleeko se maanrajojen ulkopuolelta?
      Eihän lääkärit yleensä edes rokota noin nuorta pentua, ilman pakottavaa syytä.

      • Niin samaa olen ihmetellytkin, mutta kasvattaja sanoi, että hän on varannut rokotusajan jo pennuille ja se on 11.3. ja 12.3. pennut luovutetaan ja ovat silloin 8viikkoisia, että en tiedä miksi näin... mutta kun se nyt sitten kasvattajan toimesta rokotetaan ensimmäisen kerran tuolloin, niin koskas sitten seuraava rokotus?


      • Telpet
        trueshine kirjoitti:

        Niin samaa olen ihmetellytkin, mutta kasvattaja sanoi, että hän on varannut rokotusajan jo pennuille ja se on 11.3. ja 12.3. pennut luovutetaan ja ovat silloin 8viikkoisia, että en tiedä miksi näin... mutta kun se nyt sitten kasvattajan toimesta rokotetaan ensimmäisen kerran tuolloin, niin koskas sitten seuraava rokotus?

        4 viikkoa se väli normaalisti, mutta sinun kyllä kannattaa soittaa lääkärillr ja kysyä asiaa.
        Minä olen aina rokotuttanut 12 vk. ja 16 vk. ikäisenä pennut. Ja tuon toisen rokotteen kanssa yhtaikaa annetaan rabies.
        En ole kuullut,että pentuja rokotetaan noin nuorena, muuta kuin parvoa vastaa.


      • ....
        trueshine kirjoitti:

        Niin samaa olen ihmetellytkin, mutta kasvattaja sanoi, että hän on varannut rokotusajan jo pennuille ja se on 11.3. ja 12.3. pennut luovutetaan ja ovat silloin 8viikkoisia, että en tiedä miksi näin... mutta kun se nyt sitten kasvattajan toimesta rokotetaan ensimmäisen kerran tuolloin, niin koskas sitten seuraava rokotus?

        Yksiselitteisesti: Jos koiran pentu rokotetaan ensimmäisen kerran kahdeksan viikkoisena (mistä ei ole minkään valtakunan hyötyä), niin se rokotetaan seuraavan kerran 12 viikkoisena ja sen jäkeen kolmannen kerran 16 viikkoisena, jolloin tulee ne 12vkon ja 16vkon rokutukset voimaan.

        Koiran pennulla on emolta saatu vastustuskyky voimassa siihen 12 vkoon asti, ja tätä ennen annettu rokotus hyödyttää yhtä paljon kun lusikallinen vettä pennulle suuhun annettuna....


      • Telpet
        trueshine kirjoitti:

        Niin samaa olen ihmetellytkin, mutta kasvattaja sanoi, että hän on varannut rokotusajan jo pennuille ja se on 11.3. ja 12.3. pennut luovutetaan ja ovat silloin 8viikkoisia, että en tiedä miksi näin... mutta kun se nyt sitten kasvattajan toimesta rokotetaan ensimmäisen kerran tuolloin, niin koskas sitten seuraava rokotus?

        tuli esille tuo pennun emän rokotesuoja.
        Kai sillä on rokotteet voimassa? Kun onhan niitä
        sellaisiakin tapauksia, että emä onkin rokottamaton. Tänäpäivänä tosin kai aika harvinaista.


      • dippadiiduudaa
        trueshine kirjoitti:

        Niin samaa olen ihmetellytkin, mutta kasvattaja sanoi, että hän on varannut rokotusajan jo pennuille ja se on 11.3. ja 12.3. pennut luovutetaan ja ovat silloin 8viikkoisia, että en tiedä miksi näin... mutta kun se nyt sitten kasvattajan toimesta rokotetaan ensimmäisen kerran tuolloin, niin koskas sitten seuraava rokotus?

        Parvovirusrokotuksen voi antaa 6-9 viikkoisena, joten eipä siinä mitään ihmeellistä ole, jos kasvattaja varannut rokotusajan.
        Seuraavan kerran rokotukset 12 viikkoisena, tehosteet 16 viikkoisena ja tehosteista aikaisintaan kahden viikon ja mielellään kuukauden päästä vasta rabies, ei suositella ottamaan yhtäaikaa tehosteiden kanssa


      • noin aikasin annettuna
        dippadiiduudaa kirjoitti:

        Parvovirusrokotuksen voi antaa 6-9 viikkoisena, joten eipä siinä mitään ihmeellistä ole, jos kasvattaja varannut rokotusajan.
        Seuraavan kerran rokotukset 12 viikkoisena, tehosteet 16 viikkoisena ja tehosteista aikaisintaan kahden viikon ja mielellään kuukauden päästä vasta rabies, ei suositella ottamaan yhtäaikaa tehosteiden kanssa

        emon suoja jos rokotettu.eikä se 12vko:rokotus oli mikään tehoste jaan 16 viikon rokotus ja kyllä meillä aina annettu rabies samalla kertaa aina.


      • on ne
        noin aikasin annettuna kirjoitti:

        emon suoja jos rokotettu.eikä se 12vko:rokotus oli mikään tehoste jaan 16 viikon rokotus ja kyllä meillä aina annettu rabies samalla kertaa aina.

        jotka annetaan sitten 16 viikkoisena.


      • ei minua
        noin aikasin annettuna kirjoitti:

        emon suoja jos rokotettu.eikä se 12vko:rokotus oli mikään tehoste jaan 16 viikon rokotus ja kyllä meillä aina annettu rabies samalla kertaa aina.

        kiinnosta milloin teidän koiranne saavat rabiesrokotteen, sanoin vain mitä eläinlääkäri sanoi minulle ja niin teen itse, uskon lääkäriä.


      • annettu
        ei minua kirjoitti:

        kiinnosta milloin teidän koiranne saavat rabiesrokotteen, sanoin vain mitä eläinlääkäri sanoi minulle ja niin teen itse, uskon lääkäriä.

        tehosterokotteiden kanssa yhtaikaa rabies aina kaikille pennuille.
        Niin annettin nytkin kuukausi sitten.
        Parvon oli pennut saaneet 6 vk.n ikäisenä kasvattajalla ollessaan, lääkärintarkastuksen yhteydessä.


      • annettu kirjoitti:

        tehosterokotteiden kanssa yhtaikaa rabies aina kaikille pennuille.
        Niin annettin nytkin kuukausi sitten.
        Parvon oli pennut saaneet 6 vk.n ikäisenä kasvattajalla ollessaan, lääkärintarkastuksen yhteydessä.

        Kiitoksia paljon asiallisista vastauksista nyt olen taas PALJON viksumpi :) eli 12vko:n iässä rokotutan pennun ihan normisti hyvähyvä ja sit taas 16vko:n iässä, kiitoksia todella paljon!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1706
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1317
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1275
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      880
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      871
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      108
      821
    Aihe