fedoran

asennus ubuntun rinnalle

onko asennus-ohjelmassa osiointi työkalu millä saan luotua osion fedoralle? onko samantyylinen kuin ubuntussa?

5

616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaa tietoa

      "onko asennus-ohjelmassa osiointi työkalu millä saan luotua osion fedoralle? onko samantyylinen kuin ubuntussa? "

      Fedorassa ei tietääkseni ole vastaavaa osiointityökalua. Ubuntun ohjelma on jokin gparted/qtparted, joka sisältyy moniin Live-CD-jakeluihin.
      Voit siis noutaa sopivan Live- tai pelastus CD -jakelun, jolla tehdä osiot jo valmiiksi (kuten tuo Ubuntun asennuslevy). Ongelma ei siis ole suuri.
      Joka tapauksessa joutuessasi osioimaan levyjäsi, huolehdi, että varmuuskopiot ovat ajantasalla!

    • j1965

      Qtparted löytyy Fedoran nettisivulta, jos pakettihallinnasta ei löydy.
      fedora/jakeluversio/extras.

      Parted on konsolilla odottamassa.

    • Kai Tim...

      Minä olen testaillut eri käyttöjärjestelmiä tässä koneessa. On nimittäin kaksi erilistä kiintolevyä. Varmaa on ettei toinen levy sekoa, kun ottaa virtajohdon pois toisesta levystä asennuksen ajaksi.

      • on moniaa

        Ei Linuxin asennus ole vaikeaa, joten tuollaiset levyjen irroittelut voi olla liioittelua.
        Tekee huolellisesti asennuksen ja lukee ohjeet - enempää ei vaadita.


      • Kai Tim...
        on moniaa kirjoitti:

        Ei Linuxin asennus ole vaikeaa, joten tuollaiset levyjen irroittelut voi olla liioittelua.
        Tekee huolellisesti asennuksen ja lukee ohjeet - enempää ei vaadita.

        Minusta tuo virtapiuhan irrottelu on helppo homma, se kun sattuu olemaan ensimmäiseksi näkösällä, kun irrottaa kotelon sivulevyn. Mitään muita piuhoja ei siis todellakaan tarvitse irrotella. Toiset tekee nuo asennukset tietystyi eri tavalla. Minulla on toisella levyllä tärkeitä tiedostoja, joten varma on aina varmaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      107
      1047
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      918
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      495
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      45
      482
    10. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    Aihe