DNA vai telefinland

Hertta-Ruusu

Haluaisin tietää, onko DNA:lla samanlaiset sekavat laskutuskaudet kuin Tele finlandilla. Tietääkö kukaan? En ole vielä tutustunut laskuni laskutuskausiin, en ymmärrä niistä mitään. Minulla on nyt puhepaketti MEGA, ennen oli puhepaketti 500 min. 17,90. Vanhat laskut oli helppo tarkastaa, kun oli selvät minuutit, joita oli puhunut.

7

2520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanita555

      ehodottomasti tf,dna itsellä ollut ja ei ees kuulunt hyvin ihme markkonoinilla hakee asiakkaita.dna puhuu paskaa..
      oli mummolleni lauvannut että saa 19,90 puhuu niin paljon kun haluaa..todellisuudessa se 500 min saa puhua...
      tf laskut on ihan helppoa katsoa :) ja aspalveluun pääsee melkein heti aina

    • omalla sivulla

      siis tele.fi
      sieltä näkyy milloin laskutuskausi loppuu. Minulla on lähes sama ollut pari kertaa kuin kalenterikuukausi. Jos aiot käyttää tarkkaan puhepakettisi loppuun niin kannattaa tarkistaa se viimeinen laskutuskauden pvm kerran aina kerran kk:ssa. Hieman on jäänyt hämäräksi, onko laskun katko klo 24 eli voiko aina vapaasti puhua siihen 500 minuuttiin (tai 1000 min.) asti myös viimeisenä päivänä. Muista myös vältellä 010, 020, 030 ynnä muita yritysnumeroita. Niihin soitot voivat maksaa jopa yli 20 centtiä/minuutti. Palvelunumerot 0600, 0700 jne ovat tietysti vielä kalliimpia (kai niitäkin vielä on).

      DNA:n prepaid on ainakin helvetin kallis. Lisäksi en luota ko. operaattorin verkon kuuluvuuteen. Laskutus perustuu jokaiseen alkavaan 30 sekunnin jaksoon, jolloin esim. 31 sekuntia maksaa minuutin puhelun ja 61 sekuntia maksaa 1min30 sek. verran. Vai oliko laskutus peräti minuutin tarkkuudella?
      En nyt muista. Heitin DNA:n prepaidin jo ajat sitten roskiin.

      • Minulla on aina ollut kalliita puheluita, koska soitan yritys- ja palvelupuhelimiin. Minun täytyy soittaa johonkin naistenlehden asiakasnumeroon tai postin tai anttilan numeroon. Niistä tulee äkkiä isoja laskuja ja ne eivät jää koskaan alle 50 euron, parhaimillaan 90 euroa. Tämä potuttaa ja siksi olen päättänyt, etten enää soittele niihin. DNA:lla näyttää olevan myös kaikkia kilpailuja ja ne houkuttelevat sen asiakkaaksi.Muuten Tele Finlandissa ei ole mitään vikaa. Nyt kun otin mokkulan, saan jonkin yllätyslahjan DNA.lta. Ensimmäinen lahja joltain puhelinoperaattorilta!


      • em. TF:n neuvoja antanut
        Hertta-Ruusu kirjoitti:

        Minulla on aina ollut kalliita puheluita, koska soitan yritys- ja palvelupuhelimiin. Minun täytyy soittaa johonkin naistenlehden asiakasnumeroon tai postin tai anttilan numeroon. Niistä tulee äkkiä isoja laskuja ja ne eivät jää koskaan alle 50 euron, parhaimillaan 90 euroa. Tämä potuttaa ja siksi olen päättänyt, etten enää soittele niihin. DNA:lla näyttää olevan myös kaikkia kilpailuja ja ne houkuttelevat sen asiakkaaksi.Muuten Tele Finlandissa ei ole mitään vikaa. Nyt kun otin mokkulan, saan jonkin yllätyslahjan DNA.lta. Ensimmäinen lahja joltain puhelinoperaattorilta!

        jos asioita pystyisi hoitamaan sähköpostilla tai em. yritysten nettisivuilla nettilomakkeilla.

        Nyt tuli mieleen oikein hyvä neuvo:
        Onko sinulla oma laajakaistayhteys internettiin?
        Käytä nettispuhelin Skypeä.
        Skypellä voi puhella ilmaiseksi toisten Skype-käyttäjien kanssa, jolloin pc-koneeseesi tarvitset ainakin kaiuttimen ja mikrofonin. Kaittimen voi korvata kuulokkeilla, joka on ehkä parempikin jos on joku muu kuuntelemassa puheluitasi.
        Jos haluat tietokoneella "soittaa" GSM-puhelimiin tai vaikka mihin puhelimiin, niin osta etukäteen maksettua puheluaikaa, ns. Skype-out soittoja varten. Kännyköihin soittelu on näin yleensä kallista, vähintään 16 senttiä/minuutti. Mutta tuttavani mukaan yritysnumeroihin 010, 020, 030 jne. pystyt soittamaan n. 2 senttiä (vai oliko se 2,5) minuuttihinnalla Skypellä, siis tietokoneellasi. Minullakin oli kerran ostettuna Skype-out aikaa, mutta tuhlasin sen kaikki (10 euroa) kerralla yhteen pitkään Ruotsiin menevään kännykkäpuheluun (siis soitin ruots. kännykkään). Skype-out:lla soittaminen mihin tahansa ulkomaille lankapuhelimiin on hyvin halpaa, alle 3 senttiä minuutti yleensä. Mutta sinullahan oli tarve soittaa halvalla noihin 010 jne yritysnumeroihin.
        Täälläkin suomi24:ssa on varmasti SKYPE-keskustelualue, ilmeiseti tietokoneet otsikon alaryhmänä.


      • p.hu
        em. TF:n neuvoja antanut kirjoitti:

        jos asioita pystyisi hoitamaan sähköpostilla tai em. yritysten nettisivuilla nettilomakkeilla.

        Nyt tuli mieleen oikein hyvä neuvo:
        Onko sinulla oma laajakaistayhteys internettiin?
        Käytä nettispuhelin Skypeä.
        Skypellä voi puhella ilmaiseksi toisten Skype-käyttäjien kanssa, jolloin pc-koneeseesi tarvitset ainakin kaiuttimen ja mikrofonin. Kaittimen voi korvata kuulokkeilla, joka on ehkä parempikin jos on joku muu kuuntelemassa puheluitasi.
        Jos haluat tietokoneella "soittaa" GSM-puhelimiin tai vaikka mihin puhelimiin, niin osta etukäteen maksettua puheluaikaa, ns. Skype-out soittoja varten. Kännyköihin soittelu on näin yleensä kallista, vähintään 16 senttiä/minuutti. Mutta tuttavani mukaan yritysnumeroihin 010, 020, 030 jne. pystyt soittamaan n. 2 senttiä (vai oliko se 2,5) minuuttihinnalla Skypellä, siis tietokoneellasi. Minullakin oli kerran ostettuna Skype-out aikaa, mutta tuhlasin sen kaikki (10 euroa) kerralla yhteen pitkään Ruotsiin menevään kännykkäpuheluun (siis soitin ruots. kännykkään). Skype-out:lla soittaminen mihin tahansa ulkomaille lankapuhelimiin on hyvin halpaa, alle 3 senttiä minuutti yleensä. Mutta sinullahan oli tarve soittaa halvalla noihin 010 jne yritysnumeroihin.
        Täälläkin suomi24:ssa on varmasti SKYPE-keskustelualue, ilmeiseti tietokoneet otsikon alaryhmänä.

        kyllä dna on parempi.paskaa puhuu kaikki operaattorit.sopimus pitää lukea ennenkuin nimem pistää.oma kokemus dnasta 5.5vuotta,eikä mitään ongelmia.


      • em. TF:n neuvoja antanut kirjoitti:

        jos asioita pystyisi hoitamaan sähköpostilla tai em. yritysten nettisivuilla nettilomakkeilla.

        Nyt tuli mieleen oikein hyvä neuvo:
        Onko sinulla oma laajakaistayhteys internettiin?
        Käytä nettispuhelin Skypeä.
        Skypellä voi puhella ilmaiseksi toisten Skype-käyttäjien kanssa, jolloin pc-koneeseesi tarvitset ainakin kaiuttimen ja mikrofonin. Kaittimen voi korvata kuulokkeilla, joka on ehkä parempikin jos on joku muu kuuntelemassa puheluitasi.
        Jos haluat tietokoneella "soittaa" GSM-puhelimiin tai vaikka mihin puhelimiin, niin osta etukäteen maksettua puheluaikaa, ns. Skype-out soittoja varten. Kännyköihin soittelu on näin yleensä kallista, vähintään 16 senttiä/minuutti. Mutta tuttavani mukaan yritysnumeroihin 010, 020, 030 jne. pystyt soittamaan n. 2 senttiä (vai oliko se 2,5) minuuttihinnalla Skypellä, siis tietokoneellasi. Minullakin oli kerran ostettuna Skype-out aikaa, mutta tuhlasin sen kaikki (10 euroa) kerralla yhteen pitkään Ruotsiin menevään kännykkäpuheluun (siis soitin ruots. kännykkään). Skype-out:lla soittaminen mihin tahansa ulkomaille lankapuhelimiin on hyvin halpaa, alle 3 senttiä minuutti yleensä. Mutta sinullahan oli tarve soittaa halvalla noihin 010 jne yritysnumeroihin.
        Täälläkin suomi24:ssa on varmasti SKYPE-keskustelualue, ilmeiseti tietokoneet otsikon alaryhmänä.

        Kiitti tiedoista, mutta menin ihan sekaisin asioista, joista kerroit. Olen kyllä kuullut skypestä, tyttäreni ovat jutelleet niistä.Minulla riittää ainakin nyt puheajat, koska otin sen 2800 minuuttia puheaikaa.


      • perär.
        Hertta-Ruusu kirjoitti:

        Kiitti tiedoista, mutta menin ihan sekaisin asioista, joista kerroit. Olen kyllä kuullut skypestä, tyttäreni ovat jutelleet niistä.Minulla riittää ainakin nyt puheajat, koska otin sen 2800 minuuttia puheaikaa.

        paljon ja pitävät laskusi kovina, vaikka ottaisit kuinka suuren puhepatein tahansa. Anttilankin numerot alkavat 010:lla, ja ovat siksi hyvin kalliita. Pyri hoitamaan asioita sähköpostilla, se on ilmaista jos sinulla on internet-yhteys käytössäsi, esim. kotona tai työpaikalla.
        Jos pystyt työpaikan pöytäpuhelimesta hoitamaan soitot niihin 010, 020, 030 jne. kalliisiin yritysliittymiin, niin hyvä. Pöytäpuhelimesta soitettuna ne ovat halpoja (siis työnantajallekin), paikallispuhelun hintaisia. Poikkeuksena on Kesko konsernin puhelinnumerot (esim. Anttila), jonne maksaa sekä gsm- että lankaliittymistäkin soittaminen n. 12 senttiä minuutilta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1914
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1756
    7. 124
      1722
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe