miten pääsen...

abcdef...

Olemme lähdössä maaliskuussa Wieniin. Emme ole aikaisemmin olleet. Hotellimme sijainti on seuraava: hotel Alpha, Buchfeldgasse (Museum Quarter/Ringstrasse). Miten pääsemme sinne lentoasemalta? Juna, bussi? Mistä liput?
Olisin kiitollinen jos joku kertoisi!

5

1908

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tapaa

Hotelli on ilmeisesti raatihuoneen takana? Itse olen tullut keskustaan yleensä bussilla, joko Westbahnhofille tai Schwedenplatzille. Bussit lähtevät lentokentän uloskäynnin edestä ja lipun voi ostaa kuljettajalta tai etukäteen läheltä matkalaukkujen luovutushihnaa. Schwedenplatzilta voi esim. hypätä ratikkaan 1 tai 2 (kiertävät Ringiä eri suuntiin) ja jäädä pois raatihuoneen edessä. Siitä ei pitäisi olla pitkä matka hotelliin. Kentältä voi ostaa esim. kolmen päivän kortin liikennevälineisiin.

• kerran käynyt

helpoimmin pääset kun otat heti lentokentän aulasta taksin hotelliin. Iso tiski heti ulos tultaessa. Kuski vie kassinne autoon joka on parkkihallissa ja opastaa teidät myös sinne. Ensikertalaisena se oli meistä hyvä vaihtoehto ja ei mielestämme ollut kallis. Samoin otimme taksin hotellista joka toi meidät lentokentälle.

• helppoa

Itse tulimme junalla lentokentältä suoraan keskustaan, liput (1.60E) sai automaatista ja kiva siisti juna, ikkunasta näki maisemat ja helppoa oli tulla. Junan nimi City Airport Train eli CAT Eli suora juna Airport-Vienna City. Matka kesti n.16min, joka päivä. Junan esittelylappusen sai lentokentältä, siinä myös kartta keskustasta jossa näkyy metrolinjat.

Infotiskiltä sai neuvoa, jos tarvitsi lentokentältä.
      Itse Wienissä käytimme metroa kaupunginosasta toiseen, vanhassa kaupungissa kuljimme kävellen.

• abcdef...

Kiitos vastauksista. Emmeköhän me uskalla lähteä junalla. Hotellinkin saamme vasta kello 14 ja lento on Wienissä kello 9.30. Saksaa ymmärrän aika hyvin mutta puhuminen ei onnistu. Englannilla on pärjättävä.
        Eiköhän se oikea metrokin sitten hotellille löydy.Pärjääkö muuten Wienissä englannilla, kyllä kai?
        Millainen hintataso?

• selvittää paljon

CAT juna on näppärin -16 min .
        http://www.viennaairport.com/jart/prj3/via/website.jart?rel=en&content-id=1129903097097&reserve-mode=active
        Lippuautomaateilla aina matkalaisia ja neuvoa voi kysyä. Kaupunkiliikenne kartta kannattaa infosta heti napata. U-bahn eli metrolinjat kattavia ja näppäriä. http://www.wienerlinien.at/
        Hyvää matkaa !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      127
      5289
    2. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      190
      4999
    3. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      85
      3480
    4. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      109
      3008
    5. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      26
      2360
    6. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      245
      1807
    7. Vanhat miehet eivät muista

Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan
      Maailman menoa
      3
      1427
    8. Muistatko vielä minä vuonna tavattiin ekan kerran?

Sun katse sulatti mut...
      Ikävä
      108
      1364
    9. Toivottavasti odotat minua

Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.
      Ikävä
      82
      1345
    10. Hurraa! Oon vihdoin vapaa J:stä

Poistin numerosi, poistin chattimme. En halua sua enää enkä odota sulta mitään.
      Ikävä
      139
      1065
    Aihe