Olemme lähdössä maaliskuussa Wieniin. Emme ole aikaisemmin olleet. Hotellimme sijainti on seuraava: hotel Alpha, Buchfeldgasse (Museum Quarter/Ringstrasse). Miten pääsemme sinne lentoasemalta? Juna, bussi? Mistä liput?
Olisin kiitollinen jos joku kertoisi!
miten pääsen...
5
1935
Vastaukset 5
- tapaa
Hotelli on ilmeisesti raatihuoneen takana? Itse olen tullut keskustaan yleensä bussilla, joko Westbahnhofille tai Schwedenplatzille. Bussit lähtevät lentokentän uloskäynnin edestä ja lipun voi ostaa kuljettajalta tai etukäteen läheltä matkalaukkujen luovutushihnaa. Schwedenplatzilta voi esim. hypätä ratikkaan 1 tai 2 (kiertävät Ringiä eri suuntiin) ja jäädä pois raatihuoneen edessä. Siitä ei pitäisi olla pitkä matka hotelliin. Kentältä voi ostaa esim. kolmen päivän kortin liikennevälineisiin.
- kerran käynyt
helpoimmin pääset kun otat heti lentokentän aulasta taksin hotelliin. Iso tiski heti ulos tultaessa. Kuski vie kassinne autoon joka on parkkihallissa ja opastaa teidät myös sinne. Ensikertalaisena se oli meistä hyvä vaihtoehto ja ei mielestämme ollut kallis. Samoin otimme taksin hotellista joka toi meidät lentokentälle.
- helppoa
Itse tulimme junalla lentokentältä suoraan keskustaan, liput (1.60E) sai automaatista ja kiva siisti juna, ikkunasta näki maisemat ja helppoa oli tulla. Junan nimi City Airport Train eli CAT Eli suora juna Airport-Vienna City. Matka kesti n.16min, joka päivä. Junan esittelylappusen sai lentokentältä, siinä myös kartta keskustasta jossa näkyy metrolinjat.
Infotiskiltä sai neuvoa, jos tarvitsi lentokentältä.
Itse Wienissä käytimme metroa kaupunginosasta toiseen, vanhassa kaupungissa kuljimme kävellen.- abcdef...
Kiitos vastauksista. Emmeköhän me uskalla lähteä junalla. Hotellinkin saamme vasta kello 14 ja lento on Wienissä kello 9.30. Saksaa ymmärrän aika hyvin mutta puhuminen ei onnistu. Englannilla on pärjättävä.
Eiköhän se oikea metrokin sitten hotellille löydy.Pärjääkö muuten Wienissä englannilla, kyllä kai?
Millainen hintataso? - selvittää paljon
CAT juna on näppärin -16 min .
http://www.viennaairport.com/jart/prj3/via/website.jart?rel=en&content-id=1129903097097&reserve-mode=active
Lippuautomaateilla aina matkalaisia ja neuvoa voi kysyä. Kaupunkiliikenne kartta kannattaa infosta heti napata. U-bahn eli metrolinjat kattavia ja näppäriä. http://www.wienerlinien.at/
Hyvää matkaa !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3761513Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan811029Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.91923Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61833Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt49748Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka43735- 121715
- 60710
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K10628- 50616
- 35614
- 52576
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95562- 45557
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48535- 32531
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o33528Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84505- 48479
- 80470