Miten itsetunnon voisi saada takaisin eron jälkeen. Tavallinen tarina taitaa minullakin olla, mies viehkeytyi nuorempaan ja elämä alkoi uudestaan, minulle jäi se vanha ja katkeruus. Tunnen olevani ylijäämä kamaa nuoruuden markkinoilla. Yritän ajatella positiivisesti, mutta aina tulee vertailtua itseäni miehen uuteen onneen. Erosta vuosi ja tässä sitä nyt ollaan. Kuinka uskallan hymyillä itselleni uudelleen?
Miten itsetunto
8
810
Vastaukset
katkeruus on varmasti ihmisten turhimpia tunteita.
Uskallat irrottaa otteesi vanhasta ja alat nähdä uusia mahdollisuuksia elämässä.Nelikymppinen on nuori jolla on jo jonkinlainen käsitys elämästä :).- mutta katkera
Moni joutuu kokemaan suhteessa vihaa, katkeruutta ja pelkoa.
Moni, pelkää uutta suhdetta ottaa. Siksi että joutuu samaan tilanteeseen.
Nelikymppinen on nuori, mutta aika lyhyt. Jossakin vaiheessa miettii mitä haluaa ja kenen kanssa sekä millainen sen kumppanin on oltava..
Itse, olen suhteessa kokenut enemmän fyysistä sekä henkistä väkivaltaa. On vaikeata uskoa että olisi miestä joka ei satuta.
Minne on kadonnut ihmistä se hyvä asia ja osaako kukaan rakastaa niin että ei satuta.
Itse, en uskalla enkä halua suhdetta, on saatava ensin se luottamus ihmisiin ja ennen kaikkea itseeni takaisin.
Mutta ajattelen kumminkin elämää positiivisena ja otan ne ensiaskeleet uudestaan ja jokaisen päivän kerrallaan. En luo unelmia printistä. Se päivä koittaa joskus minulle niin kuin muillekin kun elämä alkaa uudestaan ja löytyy se kumppani joka voi olla elämäni mies..
Ensin on päästettävä irti entisestä ja luotettava ennen kaikkea itseensä..
alkaisit elää itsellesi :=)
etkä muistele wanhoja?- kahdesti karannut
Ala omistautumaan itsellesi. Pitkät kävelylenkit tai uiminen tai pyöräily laittavat "hyvänolon" hormoonit käyntiin. Katkeruus ei ole hyvä valinta, se myrkyttää Sinua ja aiheuttaa sairauksia, ja katkera ihminen luo huonoa energiaa ympärilleen. Kun erosin 7 vuotta sitten toisen kerran, päätin kolme asiaa:
1. Minusta ei tule tätiä (jos se minusta riippuu), elikä aion pitää ruumiistani, sielustani ja mielestäni hyvää huolta, ettei ala sammal kasvamaan ylleni ennen aikojaan....
2. En halua katkeraksi, huolimatta kaikista pirstaleeksi menneestä, koska sellainen ilmapiiri myrkyttää minua ja läheisiäni.
3. En aio kantaa naamaria, vaan olen aina oma itseni, tykkäsi muut sitten tai ei.
Usko tai älä, mutta siitä lähti uusi elämä!
Aloin syödä enemmän vihanneksia, liikkua , joka sai minut energiseksi,minusta tuli iloinen.
Painoin putosi toistakymmentä kiloa , sain uuden "ryhdin", ja elämäniloni pinkaisi huippuun.
Tein aamulenkkejä ennen työhön menoa, tai sen jälkeen, se latasi todella voimavarojani, sekä henkisesti että fyysisesti.
Hyvä asia on alkaa ajatella sitä mitä Sinulla on, eikä mitä Sinulla ei ole.
Sano päivittäin itsellesi peilin edessä: Rakastan Sinua! Ja muuta positiivista.
Kun löytää itsensä rakastamisen arvoisena niin sisältänsä löytää helmen, ja kun sitä hoivaa, tulee kaikki parhaat ominaisuudet pinnalle.Ja kun on löytänyt uuden viehättävän itsensä, niin se hyvä olo laittaa uuden hymyn kasvoille. Silloin tulet tuntemaan , millaisen prinssin haluat ja millaista sammakkoa et halua.
Yksi hyvä kirjailija aiheesta "voida paremmin" on nimeltään Sanna Ehdin. Uskon sen olevan suomeksi käännetty. Olen lukenut kolme hänen kirjaansa ja sieltä on todella löytynyt hyviä reseptejä !
lycka till purista kädet nyrkkiin ja huuda 30 sek. täysillä.
- uusi nuoruus
Jos et vielä harrasta liikuntaa, aloita se nyt: kuntokävelyä, jumppaaa, salia, uintia - mitä tahansa. Hankkiudu hyvään fyysiseen kuntoon, karista mahd. liikakilot. Aloita joku uusi harrastus tai verestä vanha! Osta uusia kevätvaatteita, vaihda hiustyyliä.
Nämä kaikki auttavat sinua irtautumaan vanhasta minäkuvastasi ja uuden elämän alkuun. Usko pois, reilu 4-kymppinen on vielä nuori (minä olen 50 v), ja vapaat miehetkin ovat erittäin kiinnostuneita iloisesta & eloisasta sinkkurouvasta (siis ex-).
Kohta sinun pitää jo laittaa jäitä hattuun, ettei pyöritys vie jalkoja altasi. Tsemppiä ja iloista mieltä Sinulle, kevättä on jo ilmassa! - tunnetusti
haavoja parantaa. Jos vielä välillä vaihdat kättä, niin ei sen luulisi tilannetta pahentavan. Nuoruuskinhan on suhteellisista kuten aikakin. Ikäiselleni saattaisit olla nuori hupakko. Ota tämä pelkkänä kohteliaisuutena.
- katsot peiliin..
näet IHMISEN!!
ajattele...sulla elämää vielä edessä ja olit LIIANhyvä miehellesi!! HÄN ei ansainnut sinua!!!
sinä ansaitset paremman...nokka pystyyn ja jatka elämää.. mennyt mikä mennyt takaisin et sitä saa ja AJATTELE NIIN ETTET HALUAKKAAN.
JOS HALUU JONKUN SYTYTTÄÄ ON ITSE OLTAVA TULESSA.
NÄYTÄ ENTISELLESI JA HÄNEN UUDELLE ETTÄ SINÄ SELVISIT, OLET SEN ANSAINNUT!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2329706
- 1216662
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h486224- 794737
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa324480- 353482
- 593170
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na283045Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta253028Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue263013