Almeran antenni

Elli-80

Radioantenni särkyi almerasta(N15). Onko kallis osa, ja onko se helppo vaihtaa?

13

6987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • almeraan

      merkkiliikkeessä kohtuuttoman kallis mutta purkaamolta saa kympillä helppo vaihtaa kun vanhalla johdon pätkällä vetää uuden antennin jalkatilaan ja vie sen jälkeen sen soittimelle.

      • Elli-80

        Saako sen pelkän piiskan vaihdettua vai pitääkö vaihtaa myös johto radiolle saaakka?


      • ainakin jos
        Elli-80 kirjoitti:

        Saako sen pelkän piiskan vaihdettua vai pitääkö vaihtaa myös johto radiolle saaakka?

        kyseessä on 5ov malli. Itse vaihdoin omaani vm 2002 bilteman peruspiiskan. Sitä myytiin johonkin volkkariin sopivana, mutta pääasia että siinä on muistaakseni 5mm kierre. Tarkasta itse ensin omasta antennista mikä kierre siinä on kiertämällä antenni pois jalastaan.


    • 2003..

      Minä ostin pelkän karan merkkiliikkeestä mielestäni oli kotuun hintanne oliko jotain 20€,
      anteenia ei kannata vanhaa ostaa se on kuitenkin olennainen osa radion toimminan kanalta.

    • Elli-80

      soitin merkkiliikkeeseen ja siellä pelkkä piiska, maksoi 51€uroa :(. Taitaa korimallin vaihduttua vaihtunut myös antenni tyyppi.

      • haloo..

        Kumpaa tyyppiä se antenni on? Kierrettävä piiska vai teleskooppi?Hajonnut mistä kohtaa ? Mikä hinku sinne merkkiliikkeeseen on ensimmäisenä ängetä tai romuttamolle,niinku täällä neuvottiin.Luulis että tarvikeliikkeestä saa sopivan :o Ainakin mä olen :>


      • mieltä ...
        haloo.. kirjoitti:

        Kumpaa tyyppiä se antenni on? Kierrettävä piiska vai teleskooppi?Hajonnut mistä kohtaa ? Mikä hinku sinne merkkiliikkeeseen on ensimmäisenä ängetä tai romuttamolle,niinku täällä neuvottiin.Luulis että tarvikeliikkeestä saa sopivan :o Ainakin mä olen :>

        Itse ostin piiltemasta tuommosen vm 2002 almera sportdeckkiin:
        http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=31603.htm&tuote=31603

        Ota vanha piiska mukaan ja vertaa sitä tuohon paikan päällä.


      • Elli-80
        mieltä ... kirjoitti:

        Itse ostin piiltemasta tuommosen vm 2002 almera sportdeckkiin:
        http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=31603.htm&tuote=31603

        Ota vanha piiska mukaan ja vertaa sitä tuohon paikan päällä.

        Motonetin myyjä ei löytänyt varaosaa. Ja tämä vanhemman mallin(96-00) antenni on siinä A-palkissa ja siinä on mukana se johto radiolle asti. Nyt lähden toiseen varaosamyymälään.


      • Taina
        Elli-80 kirjoitti:

        Motonetin myyjä ei löytänyt varaosaa. Ja tämä vanhemman mallin(96-00) antenni on siinä A-palkissa ja siinä on mukana se johto radiolle asti. Nyt lähden toiseen varaosamyymälään.

        Minullakin on malli N15 96-00 ja siitä hajosi antenni: siis piiska ja se musta kiinnikeosa käyttö-
        kelvottomia - autoon jäi vain reiät ja radiosta tuleva piuha liittimineen.
        Kysyin merkkikorjaamosta; olisi maksanut 92 euroa -
        en halua satsata vanhaan autoon tuollaista summaa.
        Kerro ihmeessä, jos sait jostain edullisemmin, kiitos!


      • l
        Taina kirjoitti:

        Minullakin on malli N15 96-00 ja siitä hajosi antenni: siis piiska ja se musta kiinnikeosa käyttö-
        kelvottomia - autoon jäi vain reiät ja radiosta tuleva piuha liittimineen.
        Kysyin merkkikorjaamosta; olisi maksanut 92 euroa -
        en halua satsata vanhaan autoon tuollaista summaa.
        Kerro ihmeessä, jos sait jostain edullisemmin, kiitos!

        2000-luvun Almerasta meni kattoantennista, joka on tuulilasin yläpuolella edessä keskellä, piiska aivan juuresta poikki. Pitäs siis vaihtaa myös antennin jalka. Miten sen saa irti ja uuden tilalle? Pitääkö verhoilua purkaa? Pääseekö käsiksi ulkopuolelta?


      • TEST656
        l kirjoitti:

        2000-luvun Almerasta meni kattoantennista, joka on tuulilasin yläpuolella edessä keskellä, piiska aivan juuresta poikki. Pitäs siis vaihtaa myös antennin jalka. Miten sen saa irti ja uuden tilalle? Pitääkö verhoilua purkaa? Pääseekö käsiksi ulkopuolelta?

        Mulla on tommonen 2002 mallin 4 ovi almera ja antenni keskellä niinkuin sullakin. Mä väänsin antennin poikki ihan juuresta, niinkuin sullakin ja sitten tutkin vauriot ja kartoitin mahdolliset korjaustoimenpiteet ja mä voin sanoa että ei hyvältä näytä. SITÄ EI SAA KORJATTUA MILLÄÄN EIKÄ MUN RADIO ENÄÄ KUULU ETTÄ KIITTI VITUSTI ETTÄ SAIT PUHUTTUA MUT YMPÄRI TESTAAMAAN ETTÄ MITEN SEN ANTENNIN SAIS KORJATTUA.


      • Ike-M
        l kirjoitti:

        2000-luvun Almerasta meni kattoantennista, joka on tuulilasin yläpuolella edessä keskellä, piiska aivan juuresta poikki. Pitäs siis vaihtaa myös antennin jalka. Miten sen saa irti ja uuden tilalle? Pitääkö verhoilua purkaa? Pääseekö käsiksi ulkopuolelta?

        käsiksi sisäkautta, kun sisävalon irroitta ensin. Lisäksi helppo poistaa häikäisysuojat. Ja sitten siihen jo pitäisikin päästä käsiksi.


    • tällästä

      Mulla olis hatchback -98 almeeraan tarvetta saada uusi antenni mutta, niitä ei pahemmi näytä enää olevan... jonku uude härpäkkee varmaa joutuu säätämään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1493
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      122
      1266
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1053
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      881
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      732
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      59
      672
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe