kypros

Ammatti matkaaja

Moi.

En mene kyprokselle enää koskaan, koska huijaavat sen kun ennättävät turisteja, maan hinta taso ei vastaa paikallista tulotasoa millään muotoa, elikkä jäi kyseisestä saaresta seuraava osuva sitaatti" turisti on tehty kusetettavaksi". Missään muualla en ole törmännyt vastaavaan, ja maita on kertynyt jo lakkariin 200.

8

5060

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UmaT

      Minäpä likka menen sinne aina uudestaan ja uudestaan. Niin ne maut on erilaisia ihmisillä, sulla ja mulla ja muillakin =)

    • Matkaaja

      Kyproksella on kyllä sikakallista turistikohteissa.
      Hinnat ovat noin 40% kalliimmat kuin Suomen hinnat.
      Paikalliskylissä hinnat ovat kutakuinkin Suomen tasoa.
      Paksu lompakko saa olla Kyprokselle menijöillä mukana, onhan maa ylinvoimaisesti kallein välimeren kohteista virallistenkin hintatietojen mukaan.

      • maksaa

        Ensi kertaa Ruotsia kauempana ja olimme juuri viime vuonna Limmassol:issa ja kyllä siellä hieman kalliimpaa oli kuin täällä mutta jos halpamatkoja haluaa kannattaa lähteä aivan jonnekin muualle. Eikä kyllä huijattu missään ja varmasti voin mennä uudelleen, joskus kun on mahdollisuus.


      • just tullu
        maksaa kirjoitti:

        Ensi kertaa Ruotsia kauempana ja olimme juuri viime vuonna Limmassol:issa ja kyllä siellä hieman kalliimpaa oli kuin täällä mutta jos halpamatkoja haluaa kannattaa lähteä aivan jonnekin muualle. Eikä kyllä huijattu missään ja varmasti voin mennä uudelleen, joskus kun on mahdollisuus.

        Hinta esim.Larnaca.Ravintolat olut 0.65pint 1.70-2.50e.Coktailit 1.70-3e.Pihvit 8-15e.Pitta hampparit yms.2.50-5e.Mäkki oli edullisempi kuin Suomessa.Kaupoissa oli olut ja viini halvempaa,paitsi tuonti alkoholi sikakallista.Kannattaa ostaa lentokentältä jo maahan saapuessa.


      • katja
        just tullu kirjoitti:

        Hinta esim.Larnaca.Ravintolat olut 0.65pint 1.70-2.50e.Coktailit 1.70-3e.Pihvit 8-15e.Pitta hampparit yms.2.50-5e.Mäkki oli edullisempi kuin Suomessa.Kaupoissa oli olut ja viini halvempaa,paitsi tuonti alkoholi sikakallista.Kannattaa ostaa lentokentältä jo maahan saapuessa.

        Juuh kypros on kallis paikka..sinne ei ehkä kannata millään shoppailu fiiliksellä lähtä...ts. sieltä ei kannate hirveänä mitään tuliaisia, vaatteita tai mitään sellasia miettiä...on nimittäin ihan täysin suomen hinnoissa, jotkut jopa kalliimpiakin...MUTTA syöminen ja varsinkin juominen on halvempaa...juuri tulin Agia Napasta ja siellä illalla baareissa juominen on halpaa jos haluaa...parhaimmillaan saimme drinkkejä (ihan mikä vain) 1 punnalla (eli 2€:lla), mutta muutenkin drinksujen hinnat pyöri jossain 1-3punnan tienoilla..mutta yleisesti me kaverini kanssa maksoimme drinkeistä sellaisen nelisen euroa ja huom. korkeintaan! (ja aina muuten varmasti saimme "free shotteja".."I give u free three shots and tickest to some nigh club", nuita kyllä pyöri paljonkin..ja nuo free shotit oli ihan oikeita juomia, millon tequilaa-millon sex on the beachia...
        Syömisestä sitten..noh Agia Napassa saimme ainakin aamupalat syötyä halvasti...kävimme joka aamu hakemassa leipomosta tuoretta leipää joka oli halpaa..kolme leipää maksoi n. 1,5€ ja olivat hyviä...Ravintoissa syöminen riippui ihan paikasta..oli esmes Pizza Inn paikka jossa sait syödä niiiin paljon kuin vain jaksoit ja maksoit tästä lystistä n.5€...Kiinalaisessa kun söimme alkusalaatin ja todella maukkaan ruuan ja juoman maksoi n. 8€...että eipä ne hinnat mitenkään niin kamalia ole...
        Paikkana Kypros on ihana...okei ei ehkä tiukkapipojen paikka..ei todellakaan ittessään...siellä on paljon nuoria ja myöskin jonkun verran lapsiperheitä..mutta minä- nuori olen- suosittelen todellakin paikkaa..itse ihan varmasti vielä sinne menen uudelleen ja uudelleen..rannat aivan unelmallisia, ihmiset ihania ja ilmapiiri koko paikassa jotenkin niin ihana :-) siinäpä pikkusen kertomusta kyproksesta kun edellä yksi niin paikkaa haukkui..noh toisaalta toiset tykkää toiset ei!


      • telander
        katja kirjoitti:

        Juuh kypros on kallis paikka..sinne ei ehkä kannata millään shoppailu fiiliksellä lähtä...ts. sieltä ei kannate hirveänä mitään tuliaisia, vaatteita tai mitään sellasia miettiä...on nimittäin ihan täysin suomen hinnoissa, jotkut jopa kalliimpiakin...MUTTA syöminen ja varsinkin juominen on halvempaa...juuri tulin Agia Napasta ja siellä illalla baareissa juominen on halpaa jos haluaa...parhaimmillaan saimme drinkkejä (ihan mikä vain) 1 punnalla (eli 2€:lla), mutta muutenkin drinksujen hinnat pyöri jossain 1-3punnan tienoilla..mutta yleisesti me kaverini kanssa maksoimme drinkeistä sellaisen nelisen euroa ja huom. korkeintaan! (ja aina muuten varmasti saimme "free shotteja".."I give u free three shots and tickest to some nigh club", nuita kyllä pyöri paljonkin..ja nuo free shotit oli ihan oikeita juomia, millon tequilaa-millon sex on the beachia...
        Syömisestä sitten..noh Agia Napassa saimme ainakin aamupalat syötyä halvasti...kävimme joka aamu hakemassa leipomosta tuoretta leipää joka oli halpaa..kolme leipää maksoi n. 1,5€ ja olivat hyviä...Ravintoissa syöminen riippui ihan paikasta..oli esmes Pizza Inn paikka jossa sait syödä niiiin paljon kuin vain jaksoit ja maksoit tästä lystistä n.5€...Kiinalaisessa kun söimme alkusalaatin ja todella maukkaan ruuan ja juoman maksoi n. 8€...että eipä ne hinnat mitenkään niin kamalia ole...
        Paikkana Kypros on ihana...okei ei ehkä tiukkapipojen paikka..ei todellakaan ittessään...siellä on paljon nuoria ja myöskin jonkun verran lapsiperheitä..mutta minä- nuori olen- suosittelen todellakin paikkaa..itse ihan varmasti vielä sinne menen uudelleen ja uudelleen..rannat aivan unelmallisia, ihmiset ihania ja ilmapiiri koko paikassa jotenkin niin ihana :-) siinäpä pikkusen kertomusta kyproksesta kun edellä yksi niin paikkaa haukkui..noh toisaalta toiset tykkää toiset ei!

        Jos kaipaat jotakin ilmaiseksi tai sikahalvalla, älä matkusta! Mene halpahalliin pyörimään ja katsele kauniita matkavideoita telkusta! Älytöntä käsitellä matkakohteiden "hyvyyttä" kaljan hinnan perusteella. Olimme Pafoksessa vuosi sitten, enkä edes tiedä mitä kalja maksoi, pärjättiin vedellä! Ruokaa sai samaan hintaan kuin Suomessakin, ja vaatteet oli mukana! Aivan ihana matka, lähtisin tosi mielelläni uudestaan, ellen haluaisi nähdä muitakin paikkoja, Malta, Kreeta jne. Kyproksen merestä ja taivaasta maksoin mielelläni sen mitä se maksoi!


    • Muukalainen

      Kyllähän asia on niin ,et vuokrasin Skootterin 125m2 Kyprokselta... Listahinta oli 250 puntaa kahex viikoks =)
      Enkä kinanu kun puoltuntia ja sain sen 70 punnal kahex viikkoo.
      Saahan sitä tyhmä maksaa mitä haluaa!!!!!
      Mä en kyl valita et se mikään äly kallis maa olis iha suomen tasoa,mut jos ei perse kestä ni mee Thaimaahan,itke sit lentolippujen hintaa tai mee kumiveneellä :)

    • Muukalainen

      Niin,että missä sademetsässä sä oot ne 200 maata samonnu????
      (oikeen täytyy miettiä et missä sä oot käyny mis ei olis turisti lisiä)
      Kyllähän se on,niin et lähinpaikka suomesta taitaa olla Tallinna missä turistilisät alkaa paukkuu,jos et oo käyny viel Eestis,venäjällä,Espanjassa,Italiassa,thaimaassa en jaksa luetella.... =) ni suosittelen,et kokeilet joskus ,ei tartte parkuu täällä enää =)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1792
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      629
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe