Miksi maailma on paha?

RautaRoskis

Miks tää maailma on näin paha? Koskaan ei enää uutisista tai lehistä näe mitään hyvää... Aina vaan pahuus tuodaan esille. Mitä mäkin enää sitten teen täällä jos tämä maailma on paha?

Jos maailma on paha niin minä olen paha sillä olen pala elämää. Eikö niin? Jos kuolisin vain pois niin pala pahaa katoaisi ja kaikilla olisi parempi olla. eikö niin?

11

1849

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ujopelkuri...

      Maailma ei oo paha - ihmiset on pahoja. Mut ei se mitään auta jos iteltään hengen vie. Tää maailma on älytön paikka, mut aina voi yrittää elää jotenki... tavalla tai toisella... Etkä sä oo välttämättä paha - et ainakaa siks, että ihmiset on. Kaikki on pahoja - enemmän tai vähemmän. Tavalla tai toisella. Mut silti - aina voi yrittää. Ja pitää yrittää. Mä tappelen vastaan ainaki vielä ku pystyn... ... ja sä elät... yrität löytää jotain elämääs...

      • diosoi

        Muuta afrikkaan ja ryhdy tarzaniksi, ei tv:tä, ei radiota, ei sähkölaskua. Sillä tavalla säästyttäis taas yhdeltä ruumiilta. Ainiin ja elä tee itsemurhaa se vaan aiheuttaa enemmän pahaa mieltä. Tvssä näytetään pahuutta koska se on sitä mikä ihmisiä kiinnostaa, kumpaa mielummin kuuntelisit radiosta: "George Bush on murhattu" vai "Maanviljelijä Martin porkkanasato kasvaa", sitä minäkin.


      • hyviä uutisia
        diosoi kirjoitti:

        Muuta afrikkaan ja ryhdy tarzaniksi, ei tv:tä, ei radiota, ei sähkölaskua. Sillä tavalla säästyttäis taas yhdeltä ruumiilta. Ainiin ja elä tee itsemurhaa se vaan aiheuttaa enemmän pahaa mieltä. Tvssä näytetään pahuutta koska se on sitä mikä ihmisiä kiinnostaa, kumpaa mielummin kuuntelisit radiosta: "George Bush on murhattu" vai "Maanviljelijä Martin porkkanasato kasvaa", sitä minäkin.

        "George Bush on murhattu"

        No eihän tuo nyt niin paha uutinen olisi..


    • Corneelia

      Ihan samaa mieltä olen. Lehdet tekee viihdettä ihmisten kärsimyksestä ja onnettomuuksista ym. Jotkut vielä lukee niitä, eikä tajua, että lehdet tienaa sillä. Itse en lue tollasia juttuja (murhat,rikokset jne.) koska mua ei kiinnosta. Se voi sattua kenelle vaan, myös itselle. Ja tuskin ne, jotka on joutunu rikoksen uhriks tms. haluis, että niistä kirjotetaan lehteen ja luetaan.

    • Surunkylväjä

      Paha on varsin epämääräinen käsite.
      Toisen onni, toisen epäonni. See?

      Minä en maalaisi maailmaa ihan noin mustavalkoiseksi. Jos maailma on pahaa, niin mikä sitten on hyvää?

      Maailma pyörii ja elämä rullaa niin kauan kuin kaikki on tasapainossa.

      "Jos kuolisin vain pois niin pala pahaa katoaisi ja kaikilla olisi parempi olla."
      Ei näin. Aiheuttaisit turhaa kärsimystä läheisillesi - äläkä yritä väittää, ettei sinulla ole läheisiä, sillä kaikilla on joku.
      Aina.

      Eikä se maailma nyt NIIN paha paikka ole - ja etenkin, mihin verrattuna tämä maailma muka paha olisi? Tai elämä tai ihmiset sen puoleen?

      Kaikella on jokin tarkoitus - sinullakin.
      Itsemurha ei ole ratkaisu eikä pakokeino. Se on vain jotakin mielettömän epätoivoista ja itsekästä.

    • huulikiilto-nea

      onhan hyvääkin. se vaa pitää osaa nähdä.
      jos sä kuolisit nii SUN koko maailma kuolis, ja muuttuis merkityksettömäks. ja samalla sun ainoo tilaisuus vaikuttaa yleensä mihinkään menis pois.
      mutta koska muut jäis eloon ei pahuus vähentyis. kuolema ei sinänsä muuta mitään. mieluummin auttasit tekee toisten maailmasta mukavamman. tajuutkos? :P
      ---------------
      "...kaikilla olis parempi olla" ... mutta sithän niiden `kaikkienkin` pitäis kuolla. jos neki on osa pahaa maailmaa? ja jos kaikki kuolis/mitään ei ois, millään ei olis mitää väliä. ja voiks ees olla `hyvää` ilman `pahaa`? mut voishan asiat tietty paremminki olla... [ "ei mitään" kuulostaa silti pahimmalta] pyh pyh.
      :D
      ja ÄÄÄÄH. kauheen monimutkanen juttu. en jaksa ees alottaa selittää yhtää pidemmälle mitä mä siitä aattelen. ees suurinpiirtein.
      >>>mut ...muista kuitenki et sä voit auttaa muita näkemään `hyvää` tässä maailmassa. jos sä kuolisit nii uutisissa taas väläyteltäis sua osana kurjuutta&kuolemaa. siinä olisit sitten masentamassa muita... tekemässä maailmasta pahaa, syömässä tilaa iloisilta uutisilta. :D ei niin saa (tahallaan) tehdä, semmonen on JULMAA.

    • NalleKarkki91

      ei ei! Tää maailma ei muutu paremmaks jos kuolisit, aiheuttaisit vain turhaa tuskaa omaisille ja ystäville. Yhdessä voidaan parantaa maailmaa ja ykskin ihminen voi tehdä paljon! Joten antaa hyvän kiertää ja puolustetaan heikoimpia! Oot varmast ihana ihminen ja on varmast monii ihmisii joille oot tosi tärkee ja jotka ei haluis elää ilman sua!

      • RautaRoskis

        Ne jotka minua ehkä rakastavat jossainmäärin oma perhe (5) (vanhemmat ja veljet) isovanhemmat (3) serkut (4) tädit (2) ja toisen tädin mies eli 1 ja vielä serkun poikaystävä 1. Siinä oli suku. Sitten vielä 1 ystävä täällä (ei puhu mulle muuten kuin meses) 3 kaveria (harrastuksien mukana. Niille en kerro tunteistani tai muustakaan) ja sitten on vielä yksi netti ystävä. Siinä oli kaikki. tästä saadaan laskutoimitus: 5 3 4 2 1 1 1 3 1=21 Ja näistä pystyn puhumaan kahdelle. Minulla ei ole ystäviä jotka rakastaisi. Ei mulla ole paljon ketään. Ei jaksa elämä enää kiinnostaa. Koulussakin menee päin persettä. Tuntuu että millään ei ole merkitystä enää elämässäni...


      • Anonyymi
        RautaRoskis kirjoitti:

        Ne jotka minua ehkä rakastavat jossainmäärin oma perhe (5) (vanhemmat ja veljet) isovanhemmat (3) serkut (4) tädit (2) ja toisen tädin mies eli 1 ja vielä serkun poikaystävä 1. Siinä oli suku. Sitten vielä 1 ystävä täällä (ei puhu mulle muuten kuin meses) 3 kaveria (harrastuksien mukana. Niille en kerro tunteistani tai muustakaan) ja sitten on vielä yksi netti ystävä. Siinä oli kaikki. tästä saadaan laskutoimitus: 5 3 4 2 1 1 1 3 1=21 Ja näistä pystyn puhumaan kahdelle. Minulla ei ole ystäviä jotka rakastaisi. Ei mulla ole paljon ketään. Ei jaksa elämä enää kiinnostaa. Koulussakin menee päin persettä. Tuntuu että millään ei ole merkitystä enää elämässäni...

        Se paha on olemassa, tätä ovat pohtineet teologit ym.


    • Anonyymi

      Itse en luota ihmisiin enää missään.

    • Anonyymi

      Kaikkeen tottuu. Pahuus tarttuu ennenkuin huomaatkaan. Ajattele kuinka pahasti puhuit parhaasta kaveristasi. Varastit kaupasta vaikka tiesit sen olevan väärin. Syljeksit lattialle ja kuset porttikongiin. Näin sitä mukaudutaan nyky yhteiskuntaan. Olet jo yksi pala tätä peliä. Tartu tilaisuuteen ja anna vaan palaa rohkeasti. Ei maailma nynnyjä katsele

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2062
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1604
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe