Oulun Höyhtyä 22.2.

J.H.

Oulun Höyhtyän koirapuisto pe 22.2 noin klo 17

Hei sinä koiranomistaja. Muistat varmaan tapahtuman jossa koirani korva vuoti melko runsaasti verta. Koirasi oli napannut korvan reunasta palasen. Yritimme ystäväsi kanssa saada vuotoa tyrehtymään painamalla lumella vuotokohtaa, mutta päätin sitten lähteä eläinlääkäriä kohti, joten en siinä tilanteessa hoksannut pyytää yhteystietojasi.

Viereinen eläinlääkäri ei ollutkaan silloin avoinna, enkä siinä yksin saanut ketään päivystävää lääkäriä kiinni. Kotoa tavoitin sitten eläinlääkärin, joka vain neuvoi tyrehdyttämään samaan malliin ja neuvoi olemaan maltillinen.. Vuoto tyrehtyi 1½ vrk jälkeen. Korva ei näytä olevan kovin kipeä. Eli asiat täällä ihan ok. Korvaa tosin täytyy pitää teipattuna paikallaan ja pitää sellaista sidosta ympärillä jotta korvat ei heilu..

Toivoisin että ottaisit yhteyttä meihin päin. Koirasi kuitenkin puri koiraani, joten jos jotain tulee, olisin kiitollinen jos saisin myös sinuun yhteyden.

Yst.terveisin Jaana H.
[email protected]

11

1393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyypillistä

      olin kuukausi sitten illalla yksin koirani kanssa samassa puistossa.kohta tuli yksi koira lisää.
      no koirat leikki niinkuin yleensä.sitten tulee toisen koiran omistajan tuttu koiransa kanssa siihen ja minulle sanotaan että sen koira ei tykkää toisista uroksista,no ei siinä mitään oltiin muutenkin jo lähtöä tekemässä mutta sitten tulee 2muuta koiraa ja kysyn että saako koirani tulla haistelemaan ja ne sanoivat että ei koska nämä koirat ei tykkää uroksista.siis miksi ihmeessä ihmiset vie koiria puistoon jos koira ei tule toimeen kaikkien kanssa??!!
      en tiedä oliko tapahtumasi vahinko mutta höyhtyän puistossa käytetään paljon koiria jotka ei tule toimeen toisten kanssa!!

      • Lappalaiskoiriensa ihminen

        Aloittaja voisi pistää puistoon jonkun muovitetun ilmoituksen tapauksesta, jotta muutkin osaa varoa.



        No kaipa niitä saa silloin siellä pitää jos siellä ei ole muita, tai muut on lähdössä ...

        vai eikö niitä sinusta saisi puistoon tuoda edes silloin, kun muut eivät ko puistoa tarvitse ?

        Se on eri asia että niitä ei sinne saa tuoda silloin kun muita on. Mutta valitettavasti aina ei voi tietää etukäteen, että koirat ei tule toimeen.
        On paljon meitä jotka ei koiraseurusteluta normaalisti laisinkaan tässä taajama-alueella jatkuvasti liikkeellä olevien loisten ja tartuntatautien pelossa ja käynnit koirapuistossa on harvassa syystä jos toisesta. Kaikilla ei ole autoa. Talvikelit on mitä on jne jne.

        Eli hirveän moni ei oikeasti tiedä arvioida koiransa toimeentulemista muiden kanssa !

        Missä sitä sitten oppii halukkaan koira, kuin koirapuistossa.

        Että on tuossa tuollainenkin ongelma.

        Mutta se purruksi tuleminen ei kyllä opeta uhrille sosiaalista suhtautumista muihin.



        Itse en ole käyttänyt näitä puistoja sen jälkeen, kun viimeksi törmäsin siihen idiotistiseen tapaan, mikä mäntyläläisillä on sikäläisellä aitauksella. Luulevat olevansa ko aitauksen "omistajia" ja saattavat suoraan sanottuna tehdä kiusaa muille.



        Kaikenlisäksi nämä tietyt vakiotyypit ko lähiöstä ovat sellaisia ****** jotka mm vakiona tuovat kiimassa olevat narttunsa tarpeitaan tekemään päivittäin useita kertoja sinne aitaukselle ja ovat siellä itse tupakki hampaissa. Käyttävät ko aitausta omana koiranhiekkalaatikkonaan, kun eivät viitsi viedä lenkille.

        Ei siis edes sen vertaa ymmärretä eikä tahdota ymmärtää, että juoksusta alias kiimasta narttua ei viedä koirapuistoon koskaan. Eikä tajuta, ettei koirapuisto ole tuota pisuttamista ja kakattamista varten. Remmilenkeiltä välttymistä varten.

        Yksi nainen kerran perusteli minulle, että kun ne kiimassa olevien mäntyläkäisten narttujen hajut on siellä heillä pitkin poikin kumminkin.

        Tämä ei halunnut ymmärtää, että A puisto on kaikkien vapaasti käytettävissä, ei vain mäntyläläisten, ja B sitä enemmän uroksilla pitäisi raukoilla olla edes JOKIN kiimaisista nartuista vapaa alue.

        nartulla on normaalisti 2 -3 vk sellaista aikaa joka estäisi käynnin, kahdesti vuodessa. Meidän nartulla 2vk.

        Jos kaikki käyttävät koko ajan kiimassa olevia narttuja aitauksilla, uroksilla ei ole sinne käytännössä koskaan asiaa. Minä en pidä mitään järkevää palvelevana viedä urostani nuolemaan kiimassa olevien vieraiden narttujen jätöksiä ja pissoja. Jos urosparat seisoo yhdessä kahdessa paikkaa lutkuttamassa, en minä ymmärrä mitä iloa on tuoda niitä puistoon, eikä puistot ole vain narttuja ja saman lähiön ihmisiä varten.

        Enkä pidä järkevänä itse kiimassa olevan narttuni viemistä koirapuistoon kokeillakseni tuleeko sekarotuisia vahinkopentuja, tai vaikeuttaakseni muiden ihmisten puistoon tuloa.


      • Lappalaiskoiriensa ihminen
        Lappalaiskoiriensa ihminen kirjoitti:

        Aloittaja voisi pistää puistoon jonkun muovitetun ilmoituksen tapauksesta, jotta muutkin osaa varoa.



        No kaipa niitä saa silloin siellä pitää jos siellä ei ole muita, tai muut on lähdössä ...

        vai eikö niitä sinusta saisi puistoon tuoda edes silloin, kun muut eivät ko puistoa tarvitse ?

        Se on eri asia että niitä ei sinne saa tuoda silloin kun muita on. Mutta valitettavasti aina ei voi tietää etukäteen, että koirat ei tule toimeen.
        On paljon meitä jotka ei koiraseurusteluta normaalisti laisinkaan tässä taajama-alueella jatkuvasti liikkeellä olevien loisten ja tartuntatautien pelossa ja käynnit koirapuistossa on harvassa syystä jos toisesta. Kaikilla ei ole autoa. Talvikelit on mitä on jne jne.

        Eli hirveän moni ei oikeasti tiedä arvioida koiransa toimeentulemista muiden kanssa !

        Missä sitä sitten oppii halukkaan koira, kuin koirapuistossa.

        Että on tuossa tuollainenkin ongelma.

        Mutta se purruksi tuleminen ei kyllä opeta uhrille sosiaalista suhtautumista muihin.



        Itse en ole käyttänyt näitä puistoja sen jälkeen, kun viimeksi törmäsin siihen idiotistiseen tapaan, mikä mäntyläläisillä on sikäläisellä aitauksella. Luulevat olevansa ko aitauksen "omistajia" ja saattavat suoraan sanottuna tehdä kiusaa muille.



        Kaikenlisäksi nämä tietyt vakiotyypit ko lähiöstä ovat sellaisia ****** jotka mm vakiona tuovat kiimassa olevat narttunsa tarpeitaan tekemään päivittäin useita kertoja sinne aitaukselle ja ovat siellä itse tupakki hampaissa. Käyttävät ko aitausta omana koiranhiekkalaatikkonaan, kun eivät viitsi viedä lenkille.

        Ei siis edes sen vertaa ymmärretä eikä tahdota ymmärtää, että juoksusta alias kiimasta narttua ei viedä koirapuistoon koskaan. Eikä tajuta, ettei koirapuisto ole tuota pisuttamista ja kakattamista varten. Remmilenkeiltä välttymistä varten.

        Yksi nainen kerran perusteli minulle, että kun ne kiimassa olevien mäntyläkäisten narttujen hajut on siellä heillä pitkin poikin kumminkin.

        Tämä ei halunnut ymmärtää, että A puisto on kaikkien vapaasti käytettävissä, ei vain mäntyläläisten, ja B sitä enemmän uroksilla pitäisi raukoilla olla edes JOKIN kiimaisista nartuista vapaa alue.

        nartulla on normaalisti 2 -3 vk sellaista aikaa joka estäisi käynnin, kahdesti vuodessa. Meidän nartulla 2vk.

        Jos kaikki käyttävät koko ajan kiimassa olevia narttuja aitauksilla, uroksilla ei ole sinne käytännössä koskaan asiaa. Minä en pidä mitään järkevää palvelevana viedä urostani nuolemaan kiimassa olevien vieraiden narttujen jätöksiä ja pissoja. Jos urosparat seisoo yhdessä kahdessa paikkaa lutkuttamassa, en minä ymmärrä mitä iloa on tuoda niitä puistoon, eikä puistot ole vain narttuja ja saman lähiön ihmisiä varten.

        Enkä pidä järkevänä itse kiimassa olevan narttuni viemistä koirapuistoon kokeillakseni tuleeko sekarotuisia vahinkopentuja, tai vaikeuttaakseni muiden ihmisten puistoon tuloa.

        Niin, sori, ajatus pätki.

        Jos joku ei voi edes sitä 2 vk x 2 aikaa vuodessa kuljettaa aamu- ja ilta peruspissoilla juoksuista narttuaan ns normaalisti lenkeillä tarpeiden tekoa varten änkeämättä silloin puistoon,
        pitäisi miettiä onko koiranomistajaksi soveltuva laisin.


        Yhteiskunta ei teetä puistoja joidenkin ihmisten yksityistarpeita varten, jotta ei tarvitsisi ulkoiluttaa koiria ... ei ole kyse vammaisista tai kauhean vanhoista ihmisistä tms..


      • asiaa puhut!
        Lappalaiskoiriensa ihminen kirjoitti:

        Niin, sori, ajatus pätki.

        Jos joku ei voi edes sitä 2 vk x 2 aikaa vuodessa kuljettaa aamu- ja ilta peruspissoilla juoksuista narttuaan ns normaalisti lenkeillä tarpeiden tekoa varten änkeämättä silloin puistoon,
        pitäisi miettiä onko koiranomistajaksi soveltuva laisin.


        Yhteiskunta ei teetä puistoja joidenkin ihmisten yksityistarpeita varten, jotta ei tarvitsisi ulkoiluttaa koiria ... ei ole kyse vammaisista tai kauhean vanhoista ihmisistä tms..

        Uskomatonta, että jollekin tulee EDES mieleen mennä juoksevan nartun kanssa puistoon - ihmiset ovat niin pirun itsekkäitä ja ajattelemattomia.
        Nyt kunnon urosjengi vaan sinne Mäntylään, ottakaa hetkeksi puisto haltuun, niin ehkä ne narttujen "kävelyttäjätkin" reipastuvat tekemään pientä lenkkiä koiriensa kanssa ja tajuavat tuoda ne puistoon vain väliajalla.
        Tupakkaa on tietysti ikävämpi polttaa, kun joutuu samalla kävelemään ja kuljettamaan koiraa.


    • tavoittelet

      Valitettavasti vastapuoli ei ole korvausvastuussa. Voihan joku tietenkin haluta vapaaehtoidesti maksaa kulut.

      Puistoon mennään omalla vastuulla.

    • ???

      Ei Höyhtyällä ole koirapuistoa...

    • tympääntynyt

      Joo on tuolla mäntylän puistossa niin hapanta porukkaa välillä. Eräs "nuori" leidi, kolmen pienen karvapallon kanssa.. Koirat on tosin suhteellisen hyväkäytöksisiä mutta naisella on patoutunut jotakin katkeruutta nuoria ihmisiä kohtaan. Hirveää inttämistä normaaleista asioista ja turhaa pätemistä. Ollaan jätetty puistoilu suosiolla väliin jos kyseinen nainen istuu puistossa. En tiedä onko muille ollut samanlainen mutta meiltä vie ilon kokonaan puistoilusta :( Mutta onneksi väliin osuu mukaviakin ihmisiä! :)

    • Linnanmaa

      Linnanmaan koirapuiso on ollut kiva ja viihtyisä mutta tuntui pahalle kun joku pieni koira puri omaani puolivuotiasta pentua niin että karvat pölisi, ja heti seuraavana päivänä sama koira taas puistossa ja sitten voivotellaan ettei ymmärretä miksi se niin tekee ja se ei tykkää toisista koirista, miksi se sitten tuodaan sinne puistoon....? Ja tämä koria on purrut ennenkin, kuinka pahasti ne antaa sen purra ennen kuin ymmärtävät ettei sen koiran paikka ehkä sitten ole sosiaalinen puisto?

      • pennut saa selkään

        Pentu koirat saavat yleensä selkäänsä vanhemmilta, esim. vanhempi koira voi varoittaa pentua tulemasta lähelle, pentu vain matelee kohti eikä anna olla rauhassa = pennun omistajan on syytä pentunsa ottaa kiinni ennen kuin tulee osumaa. Kaikki koirat komentaa pentuja, osalla on pidempi pinna osalla ei, pennun omistajan tulee itse ottaa vastuuta ja väliin estää pentua matelemasta ja hakemasta hyväksyntää vanhemmilta. Jos sattuu olemaankin iso koira, jolta pentu saa selkäänsä, niin jälki on pahaa. Ennenkuin pentu tulee taloon, pitäisi jo ottaa selvää, että puistoon viedessä se pentu on lauman tulokas ja pentu on se joka käyttäytyy väärin, vaikka siltä ei näyttäisi.


    • Caucasiansd

      JOO. Mitään ei koiralle muka tullut, otapa yhteyttä. NO VARMAAN TULI. NYT odotellaan laskun maksajaa ja siksi halutaan yhteystietoja. EI noin halpaan kukaan mene.
      Tää kuuluu samaan sarjaan kun joku pysäköintialueella kolhaisee toisen autoa ja sivustakatsojien rauhoittamiseksi laittaa "yhteystietonsa" lapulla auton ikkunaan MUTTA oikeesti lapussa lukee "sorry, en maksa. terv. tuntematon."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      238
      5411
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      124
      4363
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2122
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1563
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1452
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1205
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      179
      1080
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      929
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      837
    10. 46
      813
    Aihe