Nainen meni kauppaan ja sanoi myyjälle: "Limppuun menevä vamppu varrella". Mitä nainen halusi ostaa?
Arvoitus tosielämästä
10
3239
Vastaukset
- että nainen
osti tamponin
- Mika++
Ei tällä kertaa
- oiskohan...
käytettiin sanaa vamppu pesusienestä. Mahtoi olla alunperin svamp. Limppu taas oli leipä, useimmiten pyöreä.
Isohko pesusieni varrella kuulostaa huonolta kun en ole koskaan nähnyt kuin pesuharjaa varrella.
Se neljän pisteen vihje olis nyt paikallaan.- väärin
Minä luulin tamponiksi, koska tuon sienen tiesin. Mutta miksi kukaan työntäisi varrellista pesusientä leipään???? Mikan arvoitukset on liian vaikeita!
- Mika++
Limppiin menevä, ei limppuun.
- Titityntti2
Horry Potter -kirjoissa esiintyvä limppi (Plimpy)on syvissä vesissä asuva, kahdella räpyläjalalla liikkuva kala, joka käyttää ravinnokseen pääasiassa merietanoita. Tämä pallomainen, täplikäs olio saattaa näykkiä myös uimareita.
Eli mikä on limppiin menevä vamppu varrella. Anna jokin vihje.
- Mika++
Äippä oli 60-luvulla kaupassa töissä. Myyntiin oli tullut uusi siivousväline, josta maatalon emäntä käytti nimitystä 'limppiin menevä vamppu varrella' kun ei muistanut oikeaa nimeä.
- titityntti2
sinipiika
- Mika++
titityntti2 kirjoitti:
sinipiika
Sokeakin kana löytää joskus jyvän, varsinkin jos syöttää kädestä.
- oiskohan...
Mika++ kirjoitti:
Sokeakin kana löytää joskus jyvän, varsinkin jos syöttää kädestä.
laittaa väärä sana sekaan. Ja vielä tarkoituksella.;)
Arvoitus oli hyvä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol5282000Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3831633Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H191452Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641378- 1181047
- 561032
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191006Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66803Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti15801Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka11784